Gyurkity Péter
Vezető nélküli vonatokat akar a Deutsche Bahn
A metró után a vonatoknál is száműznék a vezetőt, jöhet a távirányítás.
Egy hosszabb interjút adott a Deutsche Bahn elnöke, Rüdiger Grube, amelyben többek között elmondta, hogy a következő évtized első felében megvalósulhat a vezető nélküli vonat ötlete, ezt követően pedig távirányítással oldanák meg a problémamentes közlekedést. Az első tesztek már elkezdődtek.
A cégvezető saját előzetes becslése szerint 2021 és 2023 között vezethetik majd be az automata vonatokat, amely jóval bonyolultabb feladatot jelent, mint a metró (U-Bahn) esetében, hiszen itt egy komplex hálózatról van szó, amelyen belül lassabb és gyorsabb személy-, illetve tehervonatok is közlekednek. Legalább ilyen fontos szempont, hogy az alkalmazottakat is fel kell készíteni a távvezérlést előnyben részesítő jövőre, ezért már most megkezdték az egyeztetéseket a mozdonyvezetőkkel, illetve az őket képviselő szakszervezetekkel, az elnök szerint pedig ez utóbbiak is elismerik, hogy a digitalizáció belátható időn belül saját területükön is komoly változásokat hoz majd magával.
A DB részéről nem most először hangzik el ilyen értelmű nyilatkozat, hiszen a cég már májusban megemlítette a sofőr nélküli autók alkalmazását, amelyek a vasútállomásokra való eljutást, valamint az onnan történő távozást könnyítenék meg az utasok számára, az úgynevezett "utolsó mérföldön" belül, ahol a vasút közvetlenül már nem játszik szerepet, viszont még így is segíthet a zökkenőmentes közlekedés megvalósításában. Konkrét időpont vagy menetrend akkor nem hangzott el, a jelek szerint azonban komolyan gondolják az automatizálást, vagyis erre minden résztvevőnek fel kell készülnie.
Az első próbák már megkezdődtek, ezt a cseh határ mellett végzik el, ahol egy erre kijelölt tesztpályát építettek ki.
Egy hosszabb interjút adott a Deutsche Bahn elnöke, Rüdiger Grube, amelyben többek között elmondta, hogy a következő évtized első felében megvalósulhat a vezető nélküli vonat ötlete, ezt követően pedig távirányítással oldanák meg a problémamentes közlekedést. Az első tesztek már elkezdődtek.
A cégvezető saját előzetes becslése szerint 2021 és 2023 között vezethetik majd be az automata vonatokat, amely jóval bonyolultabb feladatot jelent, mint a metró (U-Bahn) esetében, hiszen itt egy komplex hálózatról van szó, amelyen belül lassabb és gyorsabb személy-, illetve tehervonatok is közlekednek. Legalább ilyen fontos szempont, hogy az alkalmazottakat is fel kell készíteni a távvezérlést előnyben részesítő jövőre, ezért már most megkezdték az egyeztetéseket a mozdonyvezetőkkel, illetve az őket képviselő szakszervezetekkel, az elnök szerint pedig ez utóbbiak is elismerik, hogy a digitalizáció belátható időn belül saját területükön is komoly változásokat hoz majd magával.
A DB részéről nem most először hangzik el ilyen értelmű nyilatkozat, hiszen a cég már májusban megemlítette a sofőr nélküli autók alkalmazását, amelyek a vasútállomásokra való eljutást, valamint az onnan történő távozást könnyítenék meg az utasok számára, az úgynevezett "utolsó mérföldön" belül, ahol a vasút közvetlenül már nem játszik szerepet, viszont még így is segíthet a zökkenőmentes közlekedés megvalósításában. Konkrét időpont vagy menetrend akkor nem hangzott el, a jelek szerint azonban komolyan gondolják az automatizálást, vagyis erre minden résztvevőnek fel kell készülnie.
Az első próbák már megkezdődtek, ezt a cseh határ mellett végzik el, ahol egy erre kijelölt tesztpályát építettek ki.