Hunter
Felszállásra kész a maglev vonat
A világ első mágneses lebegetetésű (maglev) vonata 2003. január 1-én kezdi meg működését Sanghajban, jelentette be a kínai sajtó. A tesztek során a vonat elérte az 500 kilométeres óránkénti sebességet, az utasszállító csúcssebessége pedig 400 km/h fölött lesz.
A Transrapid 08 a Pudong nemzetközi repülőtér és Sanghaj pénzügyi negyede között szállítja az utasokat, 30 kilométeres távon. Ezt az utat mindössze 7 perc alatt fogja teljesíteni.
"Ez lesz a világ leggyorsabb kereskedelmi vonata" - nyilatkozott a gyártó német Transrapid cég szóvivője a New Scientist magazinnak.
A vonat alsó szekciója betakarja a sínt, mágnesek sorozatával hajtva előre a szerelvényt, így az 10 milliméterrel a sín fölött lebeg. Egy másik mágnes sor oldalról fejt ki erőt, hogy a vonatot a megfelelő pozícióban tartsa. Ezen felül a mágnesek a szerelvény alatti mágneses mezőt is befolyásolják. Az energiát a vonaton tárolt akkuk biztosítják.
A világ első utasszállító mágneses levitációs vonata
A vonatot, mint már fentebb is említettük, a berlini székhelyű Transrapid építette, míg a hozzá szükséges sínpálya a Shanghai Maglev Transportation Corporation munkáját dicséri. Az 500 km/h sebességet a német tesztpályán sikerült elérnie, ami megfelel a Japán Vasúttechnikai Kutató Intézet által kifejlesztett kísérleti maglev vonat sebességének, valamint a francia gyártmányú villanymotorokkal meghajtott, hagyományos kereken gördülő TGV vonatok is elérték ezt a tempót, esetükben azonban a legnagyobb utazási sebesség csak 300 km/h.
A Transrapid 1999 novemberében állapodott meg a kínai tudományos minisztériummal a rendszer kifejlesztéséről, amit 18 hónap alatt végeztek el, becsült költsége 1,57 milliárd dollár volt.
Egy retúrjegy 12,5 dollárnak felel meg, ami az elemzők szerint költségesnek tűnik az átlag utazóközönség számára. Azonban a sanghaji vonal sikeresnek bizonyul, a hatóságok jóval hosszabb szakasz kialakítását tervezik Hangzu felé, ami 190 kilométer lenne, vagy akár Pekinget is összeköthetnék, ami 1280 kilométeres utat jelentene.
A Transrapid 08 a Pudong nemzetközi repülőtér és Sanghaj pénzügyi negyede között szállítja az utasokat, 30 kilométeres távon. Ezt az utat mindössze 7 perc alatt fogja teljesíteni.
"Ez lesz a világ leggyorsabb kereskedelmi vonata" - nyilatkozott a gyártó német Transrapid cég szóvivője a New Scientist magazinnak.
A vonat alsó szekciója betakarja a sínt, mágnesek sorozatával hajtva előre a szerelvényt, így az 10 milliméterrel a sín fölött lebeg. Egy másik mágnes sor oldalról fejt ki erőt, hogy a vonatot a megfelelő pozícióban tartsa. Ezen felül a mágnesek a szerelvény alatti mágneses mezőt is befolyásolják. Az energiát a vonaton tárolt akkuk biztosítják.
A világ első utasszállító mágneses levitációs vonata
A vonatot, mint már fentebb is említettük, a berlini székhelyű Transrapid építette, míg a hozzá szükséges sínpálya a Shanghai Maglev Transportation Corporation munkáját dicséri. Az 500 km/h sebességet a német tesztpályán sikerült elérnie, ami megfelel a Japán Vasúttechnikai Kutató Intézet által kifejlesztett kísérleti maglev vonat sebességének, valamint a francia gyártmányú villanymotorokkal meghajtott, hagyományos kereken gördülő TGV vonatok is elérték ezt a tempót, esetükben azonban a legnagyobb utazási sebesség csak 300 km/h.
A Transrapid 1999 novemberében állapodott meg a kínai tudományos minisztériummal a rendszer kifejlesztéséről, amit 18 hónap alatt végeztek el, becsült költsége 1,57 milliárd dollár volt.
Egy retúrjegy 12,5 dollárnak felel meg, ami az elemzők szerint költségesnek tűnik az átlag utazóközönség számára. Azonban a sanghaji vonal sikeresnek bizonyul, a hatóságok jóval hosszabb szakasz kialakítását tervezik Hangzu felé, ami 190 kilométer lenne, vagy akár Pekinget is összeköthetnék, ami 1280 kilométeres utat jelentene.