Ötvös Tibor

A játékvilág mítoszai

Mindenhol jelen vannak az összeesküvés-elméletek és a legendák - a játékvilág sem kivétel. Most a legtitokzatosabb eseteket gyűjtöttük össze, melyek a mai napig foglalkoztatják a játékvilág szereplőit.

Játékgép-hipnózis?
A Polybius egy árkád gép volt, mely a '80-as években bukkant fel pár játékteremben Oregon államban, Portlandben. Sehol máshol nem lehetett találni belőle példányt. A gép nagyon népszerű volt annak ellenére, hogy az akkori jelentések szerint számos hatással bírt az emberi szervezetre. Álmatlanságot, amnéziát és különböző betegségeket okozott.

Eddig még hibás gépről is szó lehetett volna, ám a legenda szerint feketébe öltözött férfiak érkeztek a gépekhez naponta, akik lementették az aznapi játékmeneteket, a pénzzel viszont nem foglalkoztak. A mítosz szerint az úriembereket az érdekelte, hogyan játszanak a vendégek. Egy hónappal később pedig eltűnt az összes gép a termekből.



Zelda horogkereszt
Az első Legend of Zelda játékban Link kilenc dungeonon küzdötte át magát. Ezek érdekessége, hogy az egymáshoz kapcsolódó termek különböző jelképeket formáltak. A harmadik pálya térképe például egy horogkereszt-mintát formált. A nyugati játékosokat ez eléggé kiakasztotta és nácizmussal vádolták meg a fejlesztőket. Az igazság azonban az, hogy a japánoknál a jel a szerencsét szimbolizálja és a készítők mindössze ezt akarták kívánni a vásárlóknak.

A Killswitch átok
1989-ben a Karvina Corporation kiadta a Killswitch címet viselő horrorjátékot, mely egy kísértetek lakta házban játszódott. A program bukás volt, mindössze 5 ezer vásárló szánta rá magát a beszerzésére. Ráadásul amint letudták a játékot, az automatikusan törölte magát a lemezről, így csak egyszer lehetett letudni és a beszerzései is lehetetlen.

2005-ben azonban Tokióban 3000 dollárt fizetett Yamamoto Ryuichi egy játszható példányért és megígérte, hogy felteszi a netre azt, ahogy játszik a programmal. Ám a felkerült videón mindössze az látható, ahogy Ryuichi rángatózik a fotelben, sír, a tévében pedig a Killswitch karakterválasztó képernyője látható.



Sheng Long él
A Street Fighter II angol fordítása során a készítők igen komoly hibát követtek el. Ryu és Ken harc utáni képernyőjén a "Ha nem sajátítod el a Sárkányütést, nem győzhetsz!" szöveget "Le kell győzd Sheng Longot, hogy legyen esélyed!"-re fordították. Ebből arra következtettek a játékosok, hogy Sheng Long létezik és minderre az 1992-es Electronic Gaming Monthly áprilisi kiadása rá is tett egy lapáttal.

Cikkükben azt írták, hogy egyetlen bekapott ütés vagy rúgás nélkül kell elérni M. Bisont, ahol szintén nem sérülhetünk és nem is üthetjük meg kerek 10 körön át. Ekkor megjelenik Sheng Long, akivel összemérhetjük tudásunkat. Játékosok ezrei heteken át próbálták előcsalni a karaktert, ám az EGM decemberi számában elárulta, hogy az egész csak egy áprilisi tréfa volt.

Lara Croft meztelenül
A Tomb Raider bebizonyította, hogy nem csak keménytökű férfiak lehetnek egy-egy akciójáték hőse. Lara Croft rendkívül népszerű lett. A mai napig ő az egyetlen karakter, aki a Playboy címlapján is felbukkant. A kíváncsiság pedig begyűrűződött a játékvilágba is: vajon van meztelen patch a programhoz?

Ez egyes játékosokat szinte megszállottá tett és számos kép illetve videó is felkerült a netre, melyben Lara meztelenül kalandozik. Ezt már a Core Design sem nézhette tétlenül és elárulták, hogy nincs ilyen patch, de a második részben már lesz. Így a Tomb Raider II-ben már be lehetett ütni egy kódot - melynek hatására azonban hősnőnk végtagjai leváltak a testéről és elrepültek az égbe.

A PS2 iraki kalandja
Miután megjelent a PlayStation 2, szinte rögtön hiánycikké vált. Sokan ezt a sikernek könyvelték el, ám utána kiderült ( az Amerikai Titkosszolgálat jóvoltából), hogy közel 4 ezer darab gépet Bagdadba továbbítottak az Államokból. A jelentések szerint Saddam Hussein állt a dolog mögött, így kerülte ki az Irakra érvényes embargót.



Természetesen a diktátor nem játékra használta a gépeket. Helyette kihasználta a 32-bites processzorokat, összeköttette az összes gépet és a rakéták vezérlését alakította ki. Bár ez technikailag lehetséges volt, a megszállás után sem találtak bizonyítékot eme gépcsoport létezésére (ahogy semmi másra sem, tegyük hozzá). Ám 2003-ban az Illinoisi Egyetemen 70 PS2 összekötésével elkészítettek egy szuper-számítógépet, szóval nem volt lehetetlen a dolog.

A Fallout 3 morze-kódjai
A Fallout 3 játékosokat mindig is izgatta a Galaxy News Radio állomás és ennek oka, hogy a pletykák szerint az állomás által sugárzott adást meg lehet változtatni. Ehhez meg kell ölni DJ Three Dog-ot, majd utána elpusztítjuk Raven Rockot és ekkor a pályán bizonyos helyeken csupán morzejeleket lehet majd fogni.

Ezeket sokan lefordították és valóban megtörtént eseményeket tartalmaztak. Például a Deepwater Horizon olajkút felrobbanása vagy Gary Coleman színész halála. Ez természetesen azonnali pletykákra és legendákra adott okot, de az összefüggéseket sosem bizonyították.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #10
    És ez hol, tibi melyik dilettáns mondatából derül ki?
    Ráadásul ez a duma, hogy a TR2-ben már lesz meztelen patch, megnyomunk egy kombinációt, amitől Lara végtagjai repülnek...Hát vazze, ez tök értelmetlen.
  • WhiteStar #9
    http://www.crushable.com/2011/09/03/entertainment/creepy-things-that-seem-real-but-arent-killswitch-970/
  • Mazarex #8
    a killswitch csak egy hoax, soha nem létezett, csupán a neten trejed a sztori és a soppolt kép
  • lestyanrobi #7
    De most arról volt szó, hogy a fejlesztők maguktól csináltak-e hozzá egy ilyen patch-et. Egy egyedi, tőlük független patch az más.
  • Zero 7th #6
    Ja, megvan. Ezek az újféle kétoldalas rövidhírek szivatnak kissé...
  • Ender Wiggin #5
    a többi játékról nem tudok sokat, de tibike, meztelen Lara Croft patch volt az első játékhoz. (már akinek a szögletes gúla mellek bejönnek)...
  • Zero 7th #4
    Milyen fallout3as sztoriban..?
  • Seth #3
    Kis kivétellel ezek a cikkek külföldről származnak
  • W B #2
    Ezt már olvastam valahol. De nem az SG-n. Nagyon ismerős.
  • amitakartok #1
    A Fallout 3-as sztoriban annyi igazság van, hogy valóban vannak elszórt morzejelek a térképen. Viszont ezek MINDIG ott vannak, függetlenül a játékbeli tetteinktől és mindig ugyanaz az egyes üzenetek tartalma, amiknek semmi köze a valós élethez.