Ötvös Tibor
Aliens Crucible - a legjobb Alien játék, amivel sosem játszhatsz
Az Alien-univerzum kiterjedt rajongótáborral bír, ám eme széles közönségre eddig szinte egyetlen fejlesztő sem tudott építeni. Pontosabban építettek: kihasználták a címben rejlő lehetőséget és a legjobb esetben is közepes programokat adtak el a névvel.
Erre a legutóbbi példa a Gearbox és az Aliens: Colonial Marines, melyről megjelenése után kiderült, hogy a demóban és a korai változatokban látott ígéretes lehetőségek és megvalósítások puszta átverések. Ez más játék esetében is előfordult már, ám az A: CM nem várt hullámokat sodort és sajnos ennek a játékvilágban is vannak áldozatai.
A 2009-ben bejelentett Aliens Crucible az Obsidian Entertainment alkotása volt, mely egy, a népszerű univerzumban játszódó akció-RPG lett volna. Minden nagyon ígéretesnek tűnt és három éves fejlesztői munka után már szinte teljesen készen voltak az alkotással. Ám ekkor jött a Colonial Marines és ez abszolút elsőbbséget élvezett. Ráadásul a Sega nem akart kettő Aliens játékot finanszírozni, így tavaly leállt a fejlesztés.
"Egy külső nézetben játszódó akció lett volna, melyben természetesen a vállunk felett lett volna a kamera" - árulta el a héten Chris Avellone, az Obsidian kreatív igazgatója. "Saját avatárt hozhattunk volna létre és egy csapatot kellett volna irányítani. Azonban nem elit-katonákból álló osztagot kaptunk volna, hanem olyan embereket, akiket véletlenül hozott össze a sors. Ez sokkal változatosabb játékmenetet ígért."
AC by u64backup
"Ha például egy karbantartóval hoz össze a sors, akkor jelentősen megváltoztak volna az erőviszonyok. Egy ilyen munkakörben tevékenykedő ember ugyanis nem bír semmilyen harci gyakorlattal és hamar bepánikol egy Xenomorph felbukkanása után. Így igazából a Crucible egy túlélő-horror volt, melyben jelentős szerepet játszottak az RPG elemek is."
Az interjúból az is kiderült, hogy nem volt kifizetődő, ha valaki folyamatosan a nyitott térben mászkál, hiszen pillanatok alatt levadásszák őt az ellenfelei. Bázisokat, barikádokat építhettünk, melyek mögé bújva túlélhetővé vált egy-egy szakasz. Szóval a lopakodós részek is fontos szerepet kaptak.
Szóba került a feljebb is látható, közel 13 perces jelenetsor is, mely Avellone szerint nem a végleges verziót mutatta be. Egy jóval korábbi állapotban leledző változat került fel a netre. Avellone azonban azt is hozzátette, hogy lett volna még munka aq projekten és nagyon bánt mindenkit a csapatnál, hogy nem kapták meg a lehetőséget a befejezésre.
Őszintén megmondva egy, az Aliens univerzumban játszódó, a Mass Effect sorozatra hasonlító játékmenettel bíró játék egy olyan fejlesztőtől, akik jelentős tapasztalattal bírnak az ilyen stílusú programok fejlesztésében... nos, az több, mint ígéretes. Épp ezért érthetetlen, hogy a Sega mind a mai napig nem adott zöld utat a fejlesztésnek, mellyel talán ki lehetne küszöbölni a korábbi csorbát.
Erre a legutóbbi példa a Gearbox és az Aliens: Colonial Marines, melyről megjelenése után kiderült, hogy a demóban és a korai változatokban látott ígéretes lehetőségek és megvalósítások puszta átverések. Ez más játék esetében is előfordult már, ám az A: CM nem várt hullámokat sodort és sajnos ennek a játékvilágban is vannak áldozatai.
A 2009-ben bejelentett Aliens Crucible az Obsidian Entertainment alkotása volt, mely egy, a népszerű univerzumban játszódó akció-RPG lett volna. Minden nagyon ígéretesnek tűnt és három éves fejlesztői munka után már szinte teljesen készen voltak az alkotással. Ám ekkor jött a Colonial Marines és ez abszolút elsőbbséget élvezett. Ráadásul a Sega nem akart kettő Aliens játékot finanszírozni, így tavaly leállt a fejlesztés.
"Egy külső nézetben játszódó akció lett volna, melyben természetesen a vállunk felett lett volna a kamera" - árulta el a héten Chris Avellone, az Obsidian kreatív igazgatója. "Saját avatárt hozhattunk volna létre és egy csapatot kellett volna irányítani. Azonban nem elit-katonákból álló osztagot kaptunk volna, hanem olyan embereket, akiket véletlenül hozott össze a sors. Ez sokkal változatosabb játékmenetet ígért."
AC by u64backup
"Ha például egy karbantartóval hoz össze a sors, akkor jelentősen megváltoztak volna az erőviszonyok. Egy ilyen munkakörben tevékenykedő ember ugyanis nem bír semmilyen harci gyakorlattal és hamar bepánikol egy Xenomorph felbukkanása után. Így igazából a Crucible egy túlélő-horror volt, melyben jelentős szerepet játszottak az RPG elemek is."
Az interjúból az is kiderült, hogy nem volt kifizetődő, ha valaki folyamatosan a nyitott térben mászkál, hiszen pillanatok alatt levadásszák őt az ellenfelei. Bázisokat, barikádokat építhettünk, melyek mögé bújva túlélhetővé vált egy-egy szakasz. Szóval a lopakodós részek is fontos szerepet kaptak.
Szóba került a feljebb is látható, közel 13 perces jelenetsor is, mely Avellone szerint nem a végleges verziót mutatta be. Egy jóval korábbi állapotban leledző változat került fel a netre. Avellone azonban azt is hozzátette, hogy lett volna még munka aq projekten és nagyon bánt mindenkit a csapatnál, hogy nem kapták meg a lehetőséget a befejezésre.
Őszintén megmondva egy, az Aliens univerzumban játszódó, a Mass Effect sorozatra hasonlító játékmenettel bíró játék egy olyan fejlesztőtől, akik jelentős tapasztalattal bírnak az ilyen stílusú programok fejlesztésében... nos, az több, mint ígéretes. Épp ezért érthetetlen, hogy a Sega mind a mai napig nem adott zöld utat a fejlesztésnek, mellyel talán ki lehetne küszöbölni a korábbi csorbát.