Ötvös Tibor

Aliens Crucible - a legjobb Alien játék, amivel sosem játszhatsz

Az Alien-univerzum kiterjedt rajongótáborral bír, ám eme széles közönségre eddig szinte egyetlen fejlesztő sem tudott építeni. Pontosabban építettek: kihasználták a címben rejlő lehetőséget és a legjobb esetben is közepes programokat adtak el a névvel.

Erre a legutóbbi példa a Gearbox és az Aliens: Colonial Marines, melyről megjelenése után kiderült, hogy a demóban és a korai változatokban látott ígéretes lehetőségek és megvalósítások puszta átverések. Ez más játék esetében is előfordult már, ám az A: CM nem várt hullámokat sodort és sajnos ennek a játékvilágban is vannak áldozatai.

A 2009-ben bejelentett Aliens Crucible az Obsidian Entertainment alkotása volt, mely egy, a népszerű univerzumban játszódó akció-RPG lett volna. Minden nagyon ígéretesnek tűnt és három éves fejlesztői munka után már szinte teljesen készen voltak az alkotással. Ám ekkor jött a Colonial Marines és ez abszolút elsőbbséget élvezett. Ráadásul a Sega nem akart kettő Aliens játékot finanszírozni, így tavaly leállt a fejlesztés.

"Egy külső nézetben játszódó akció lett volna, melyben természetesen a vállunk felett lett volna a kamera" - árulta el a héten Chris Avellone, az Obsidian kreatív igazgatója. "Saját avatárt hozhattunk volna létre és egy csapatot kellett volna irányítani. Azonban nem elit-katonákból álló osztagot kaptunk volna, hanem olyan embereket, akiket véletlenül hozott össze a sors. Ez sokkal változatosabb játékmenetet ígért."


AC by u64backup

"Ha például egy karbantartóval hoz össze a sors, akkor jelentősen megváltoztak volna az erőviszonyok. Egy ilyen munkakörben tevékenykedő ember ugyanis nem bír semmilyen harci gyakorlattal és hamar bepánikol egy Xenomorph felbukkanása után. Így igazából a Crucible egy túlélő-horror volt, melyben jelentős szerepet játszottak az RPG elemek is."

Az interjúból az is kiderült, hogy nem volt kifizetődő, ha valaki folyamatosan a nyitott térben mászkál, hiszen pillanatok alatt levadásszák őt az ellenfelei. Bázisokat, barikádokat építhettünk, melyek mögé bújva túlélhetővé vált egy-egy szakasz. Szóval a lopakodós részek is fontos szerepet kaptak.

Szóba került a feljebb is látható, közel 13 perces jelenetsor is, mely Avellone szerint nem a végleges verziót mutatta be. Egy jóval korábbi állapotban leledző változat került fel a netre. Avellone azonban azt is hozzátette, hogy lett volna még munka aq projekten és nagyon bánt mindenkit a csapatnál, hogy nem kapták meg a lehetőséget a befejezésre.

Őszintén megmondva egy, az Aliens univerzumban játszódó, a Mass Effect sorozatra hasonlító játékmenettel bíró játék egy olyan fejlesztőtől, akik jelentős tapasztalattal bírnak az ilyen stílusú programok fejlesztésében... nos, az több, mint ígéretes. Épp ezért érthetetlen, hogy a Sega mind a mai napig nem adott zöld utat a fejlesztésnek, mellyel talán ki lehetne küszöbölni a korábbi csorbát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #12
    A cikket az első bekezdés után nem is érdemes olvasni. Bár nem 100%-ban Alien az AvsP, de nagyon épít erre a világra, a tengerészgyalogos küldetésekben predatort alig látni, a környezet is ismerős, a hangulat is nagyon rendben van.
  • wolruf #11
    Azért volt ott ellentmondás bőven :) A blastdoort simán átharapdálták a nünük, de newthoz nem tudtak beférkőzni, mert csak :) Utána már a szellőzőbe is berittyentek, amíg fel nem lettek robbantva. Mindentől elvonatkoztatva meg úgyis szeretjük ezt az univerzumot és jónapot :) Kár, hogy nem lett meg ez a játék, plusz egy adalék lett volna.
  • Ender Wiggin #10
    egy frászt, newt azért élt túl, mert olyan helyekre is befért, ahová az idegenek nem.
    a lopakodás elég életszerű, sam fisher, solid snake, adam jensen és corvo attano megenné reggelire az összes földönkívüli nyálgépet. bár a földi nyálgépekkel szemben ők is tehetetlenek. :-)
  • NovaTerra #9
    A lopakodás sokkal életszerűbb. Földönkívüli gyilkológépek ellen gondolom nem rambozni kellene. Hanem szépen óvatosan.
  • WhiteStar #8
    a filmben? lehet hogy az lenne. bár ott is volt rá példa.

    de a játékban, más a helyzet.
  • Macropus Rufus #7
    véleményem szerint Newt azért élt túl mindenkit mert lopakodott és óvatos volt.
    A film egy bizonyos jeleneténél ugye szinte ösztön szerűen menekűl, bújik a szellőztető rendszerbe. Ez is bújkálás.
    A G.I.Joe-k meg szépen meghalnak mind a film végére (egy kívétellel) mert ők a faszagyerekek, ez már látszik az eligazitáson is.
  • cateran #6
    O volt Newt:D Azaz Rebecca "Newt" Jorden, Hadley`s Hope egyetlen tuleloje.
  • Xellos999 #5
    Pláne, hogy az alieneknek nincs is szemük; másképp érzékelnek.
  • KopaszIsten #4
    A 2. részben a kislány egész jól elbújt és túlélt, míg megérkeztek a tengerészgyalogosok. Mondjuk ez sem igazán lopakodás. És ezen kívül aztán tényleg nincs semmi lopakodás a filmekben. Max az alienek részéről. :D
  • cateran #3
    Lathatoan te sem lattad oket...Newt nem lopakodott, Ripley sem, tobb civil tulelo meg nem nagyon volt. Egyetertek, lopakodas 1 Alien jatekban netto baromsag.