Ötvös Tibor

2012 SG-s kedvencei

Ezúttal nem kértünk szavazatokat az olvasóktól, azaz tőletek, hanem a legolvasottabb kritikák alapján állítottuk össze a listát. Ugyanakkor a mi kedvenceinket is bemutatjuk.

Olvasói Top 5
5. Yesterday
Elég nagy meglepetésre az adatok alapján egy klasszikus kalandjáték lett az ötödik. A Yesterday szinte egyetlen Best of listán sem szerepelt az idén, pedig a spanyol Pendulo Studios alkotása egy igazán nívós program lett. Jó a történet, a grafika a klasszikusokat idézi és elég kihívást is tartogatott a hajléktalanok eltűnését a központba helyező játék.

4. Syndicate
Az Electronic Arts úgy határozott, hogy előveszi egyik klasszikusát és ennek eredménye lett a Syndicate. Az alkotás azonban eléggé megosztotta a rajongókat. Sokak szerint egy remekmű, mely hű az eredetihez, mások azonban egy szimpla Deus Ex klónnak titulálták. Mindenesetre nálunk a negyedik helyet szerezte meg.

3. Trine 2
A Trine folytatása tovább halad azon az ösvényen, amin az első epizód anno elindult. Ahogy anno a kritikánkban is írtuk "a bájos kis tündérmesébe bújtatott történet, a szerethetően komolytalan karakterek, a szép grafika és az ötletes puzzle feladványok profi módon elkészített elegye meggyőzte mind a kritikusokat, mind a játékosokat". Remélhetőleg trilógiává bővül a sorozat.

2. Kingdoms of Amalur - Reckoning
A Kingdoms of Amalur - Reckoning az EA idei első nagy durranása volt, ami annyira nem is meglepő, hiszen igazán nagy sztárokat szereztek a programhoz. A játék történetét a Sötételf trilógia és Drizzt Do’Urden karakterének megalkotója, R.A. Salvatore vetette papírra, a program látványvilágáért az a Ken Rolston volt a felelős, aki többek között olyan játékokon dolgozott, mint a The Elder Scroll III: Morrowind és a TES IV: Oblivion, valamint a lényeket nem más tervezte, mint a Spawn atyja, Todd McFarlane képregényrajzoló, író és játéktervező.

1. King Arthur II - The Role-Playing Game
Az idei év legtöbbek által elolvasott kritikája (ráadásul toronymagasan) a hazai Neocore Games alkotása, a King Arthur folytatása. Szerencsére azonban a program is remekül sikerült és bizony nagyon hiányoltuk a külföldi magazinok év végi listáiról. Remélhetőleg a csapat a Van Helsing alkotás után visszatér az A-kategóriába és folytatja a sorozatot.



Szerkesztői Top 5
5. Spec Ops: The Line
Talán meglepő, hogy a Spec Ops legújabb része szerepel a listán, de annyira kellemesen csalódtunk benne, hogy mindenképpen be kellett tenni a felsorolásba. A remek történet és a gördülékeny akció mellé pazar hangulat társult és kíváncsian várjuk, kapunk folytatást is vagy nem.

4. Max Payne 3
Az első képek alapján azt gondoltuk, hogy a kövér, kopasz, iszákos Max Payne nem fog meggyőzni minket, ám rá kellett döbbennünk, hogy a Rockstar egyszerűen képtelen hibázni. A Max Payne 3 látványos és kellően nehéz volt, ráadásul a sztori, bár sok sablont durrantott el kellemes végkicsengéssel bírt. Reméljük itt is lesz folytatás.

3. XCOM: Enemy Unknown
A Firaxis Games újragondolta a kultikus XCOM első részét és a végeredmény egy hangulatos és elég kihívást nyújtó akció-stratégia lett. Voltak ugyan hibái, de valahogy mégis az év egyik legjobbja lehetett. Talán a második részre kijavítják ezeket- mi megelőlegezzük a bizalmat.

2. Assassin's Creed 3/Hitman: Absolution
A második helyen két alkotás osztozik. A harmadik Assassin's Creed és a 47-es ügynök visszatérése is kellően látványos lett és őszintén megmondva nem tudtunk dönteni a kettő között. Így megosztva kapják az ezüstérmet.

1. Mass Effect 3
Az idei év legjobbja - legalábbis számunkra - egyértelműen Shepard kapitány utolsó kalandja. A BioWare egy remekbe szabott, igaz lassan beinduló akció-RPG-vel ajándékozta meg a rajongóit és zárta le a trilógiát. Ráadásul minden kérdést megválaszoltak, mindent lezártak és teljessé vált az egész. Kétségtelen, hogy a Mass Effect 3 volt 2012 legjobbja.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #14
    Amik meg itt fent vannak nekem azok a vicces címek: Syndicate, Trine2 és főleg King Arthur II?? Nekem ezek mindegyike (de főleg az utolsó mert a másik kettőtől nem is vártam semmit) akkora csalódás volt mint a ház.
  • narumon #13
    Én is veled értek egyet. Ha megnézem, hogy 2012-ben mennyi játék volt ami egyáltalán érdemes volt végig játszásra akkor a Mass Effect3 kiemelkedik a mezőnyből, mert amikor megjelent rácuppantam és amíg nem volt vége le sem tettem (meg sokan mások sem). Nem is tudom volt-e idén másik ilyen játék.

    A trilógiához mérten csalódás volt persze, de, hogy megérte a rá kiadott összeget az meg nem vitás. Már ilyen csalódás lenne több játék is...
  • narumon #12
    Hát ehhez gratulálok :(
  • Fenrir #11
    Én nem értek vele egyet, egyáltalán nem bántam meg, hogy megvettem. Számomra mindenképpen az év játéka lett, legalábbis a műfajában.

    Innentől kezdve mindegy, hogy én mit mondok mert amíg nekem alma és ez neked körte addig csak szócséplés az egész.
  • xSethx #10
    "Kétségtelen, hogy a Mass Effect 3 volt 2012 legjobbja."
    Kétségtelen, hogy egy fasz vagy.
  • zola2000 #9
    Számomra csalódás hogy sehol a dark souls.
    Túl nehéz lett hogy közönségkedvenc lehessen?
  • KP27 #8
    Nem arról van szó, hogy túlléptünk-e ezen, vagy sem. ME3 nem év játéka, semmilyen szempontból sem. Grafikailag nulla, a sztorija még az utolsó nagy vitát kavart pályát nem számítva is abszolút ötlettelen. "Emberek, itt volt egy tervrajz az orrunk előtt évszázadok óta, csak meg kell építeni és nyertünk". Mint különálló játék, természetesen a jobbak között van. De mint a trilógia lezáró része szerintem abszolút fail.

    Mondhatsz bármit, de a PC-s játékok között bukásként fog bevonulni a köztudatba az ME3. Illetve nem fog, mert már be is vonult. Az egyik legnagyobb ígéret volt, történelmet írhatott volna, aztán írt is, csak negatívat...
    A kasszáknál sem teljesített valami fényesen. Az emberek nagy részének az első szó, ami eszébe fog jutni a Mass Effect 3-al kapcsolatban, az a csalódás lesz.

    A mass effect 2 után évekig ment a diskurzus a single player részről. ME3 esetén hónapok óta a kutya sem beszél róla a nagyobb fórumokon. Miközben az első két részt számtalanszor újrajátszották a rajongók, a harmadik részt nagyon kevesen kezdik újra.
  • Fenrir #7
    Ettől függetlenül a Starchild megválaszolt mindent, piros választás esetén pedig nyitva hagyták a kérdést egy pár másodperces videó erejéig, hogy a főhős meghalt-e vagy nem. Ha nem akarnak a játéknak folytatást (az ME4-ről eddig sok infó nincs) akkor a befejezés teljesen helytálló, innen a képzeletedre van bízva, mint az Inception nevű filmben, hogy a kis búgócsiga a végén eldől-e vagy nem.

    A megjelenés óta ezen szenved mindenki, túl kéne már lépni mert ez így fog maradni, akár akarjuk akár nem.
  • novo #6
    Nem akarok pofátlan lenni, de a lista elemei lehetnének linkek az adott cikkhez
  • Bendzs #5
    Azért akadt ki mindenki a befejezésen, mert a játék fő producere (Casey Hudson) azt mondta a játék megjelenése előtt, hogy "a játék befejezését az első résztől kezdve minden döntésünk befolyásolni fogja", ennek ellenére szinte semelyik döntésünk nem befolyásolta a befejezést, ráadásként az utolsó 5 percben megjelent egy - az ógörög színházban csak "Deus Ex Machina" (="isten a gépből"; a történet csodás megváltoztatása az utolsó pillanatban, ezzel megoldva minden problémát) néven ismert - teljesen új karakter, akiről addig szó sem volt, ezzel felborítva az egész trilógiát és kinyírva - legalábbis megcsonkítva - a trilógia újrajátszhatóságát.

    Ha pedig színvak vagy, tök mindegy mit választasz a játék végén, mert ugyanazt fogod látni minden esetben...