Ötvös Tibor

A legjobb gonosz döntések


A játékvilágban mindig is lehetőségünk volt arra, hogy ne a tipikus hős szerepében tetszelegjünk és a történet során választhassunk, hogy mi most jók vagy rosszak leszünk. Most a legjobb ilyen jellegű döntéseket vesszük sorba.

Kezdetnek itt van a The Suffering, mely szinte minden ilyen jellegű felsorolásban szerepel és egyben egy méltatlanul elfeledett sorozat első epizódja. A játék főhőse egy, a saját családja lemészárlásáért elítélt gyilkos, aki a börtönből próbál meg kiszabadulni. A kalandunk során találkozunk NPC-kel, akiknek segíthetünk megszökni vagy meg is ölthetjük őket. Ha az utóbbi cselekedetünk uralja a sztorit, akkor a végén kiderül, hogy valóban mi öltük meg a családunkat és örökre elveszünk a gonosz lényünkben.



A második a BioShock első része, melynek szintén három befejezése volt (plusz volt egy titkos is, amit csak igen kevesen láttak). A gonosz végben az összes Little Sisterből szörnyeteget faragtunk, akik aztán a vezetésünkkel ellepték a világot. Ezt úgy érhettük el, hogy minden utunkba kerülő kislányt megöltünk és nem felszabadítottuk őket.

Az inFamous első része is elég meglepő befejezéssel bírt, de a második epizódban is volt egy elég szép csavar - már ha úgy alakítottuk a történetet. Ezúttal Cole a Szörnyeteggel csapott össze, aki a játék bizonyos pontján felajánl egy lehetőséget: segíthetünk neki elérni céljait. Ha segítünk neki, akkor elveszítjük a barátainkat és gonoszként tengetjük tovább életünket a Szörnyeteg oldalán.

A következő a Fallout 3, melyben egy egész nukleáris bombát bekapcsolhatunk és így lerombolhatjuk az éppen "éledező" vidéket. Alistair Tenpenny egyik küldetése ugyanis arról szól, hogy robbantsuk fel Wasteland fővárosát, amit ha megtettünk, akkor kiirthatjuk még a megbízóinkat is. Ez nem egy befejezés, hanem egy rendkívül gonosz cselekedet, ami miatt elérkezhetünk a rossz karma befejezések egyikéhez.



A következő szintén nem befejezés, hanem egy újabb gonosz cselekedet. A Mass Effect 2-ben egy küldetés során meg kell védenünk Tali'Zorah nar Rayyat saját népe bírósága előtt. Tali megkér minket, hogy hazudjunk a bíróság előtt apjáról, amit ha nem teszünk meg, akkor a családi reputációja örökre be lesz sározva és Tali soha nem bocsát meg nekünk.

A Fable első része is szolgál pár ilyen kemény döntéssel és ezek közül is kiemelkedik a Theresaval kapcsolatos választásunk. Itt ugyanis a Pengés Jackkel történt csata után lehetőségünk lesz Aeon Kardjának erejét megnövelni - ehhez azonban meg kell ölnünk a saját nővérünket. Ha ezt megtesszük, az univerzum minden ereje a miénk lesz - kérdés, hogy megér ennyit a dolog.

A Dragon Age: Origins elég kemény döntés elé állít minket. A küldetés szerint Arl Eamon Guerin fia gonosz erőkkel szövetkezett, aki így megnyitotta a Pokol kapuit és a világra szabadította a gonoszt. Hogy ennek véget vessünk többféle döntésünk is van: kiüldözzük a démont vagy egyszerűen kinyírjuk a srácot.



A Maniac Mansion egy igazi klasszikus, melyben lehetünk nagyon szemetek is. A játékban elbújhatunk Fura Ed szekrényébe és ellophatjuk a kedvenc hörcsögét. Az állatot betehetjük a mikróba, megsüthetjük, majd odaadhatjuk Ednek - aki cserébe kicsinál minket.

A legdurvább azonban mindenképpen a Modern Warfare 2 orosz reptéri küldetése, mely sokaknál kiverte a biztosítékot. A misszióban egy terrorista csoport tagjaként tehetünk rendet egy reptéren, majd a végén minket is lelőnek - hiszen tulajdonképpen egy beépített ügynök voltunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #18
    Minden játékot-filmet stb akinek nem tetszik időpocsékolásnak mondja, akinek tetszik az nem.
  • Merces #17
    ..az ám azt hiszem ideje lenne nekirugaszkodnom,jut eszembe nem ismer valaki olyan modot ami eltünteti a szörnyeket, mert nekem abszolút nem jött be hogy totolyázgatni kell, mielőtt jönnétek a google-val egyelőre nem találltam ilyet...
  • Jimmyke #16
    Hehe, a jó öreg B&W, az ovit mindig a templom mellé építettem, mert a kislányokért járt a legtöbb varázserő az áldozóoltárnál.
  • sempron07 #15
    Black & White kb. teljesen erre a dilemmára alapozott!!! :D
  • Ender Wiggin #14
    Vazze, ha ez a gondosz döntés az ME2-ben, akkor mi az, amikor hagyjuk, hogy Morinth kinyírja Samarát?
    Emellett a Modern Warfae 2-ben hol van ott döntés? Egy lineáris játékban? Ahol mindig ugyan úgy végződik a pálya?
    Megint egy értelmes cikk...
  • WoodrowWilson #13
    Gonosznak azért nem mondanám, de én is meglepődtem, hogy ez volt a paragon út.
  • Kindred Blades #12
    A Mass Effect 2-ben a gonosz döntés eltitkolni az eseményeket. Értelemmel rendelkező lényeken végeztek kísérleteket, hogy nagyobb hatásfokkal tudják elpusztítani őket, ráadásul megszegték a saját fajtájuk legalapvetőbb törvényeit, veszélyeztetve az egész népet. Ezt titokban tartani, csak hogy a nép egy tagja ne legyen kitörölve a feljegyzésekből, poszthumusz számkivetetté téve, s hogy a lánya ne hisztériázzon, gonosz döntés.
  • macleod2005 #11
    Overlord széria nagyon el lett felejtve :D, ott is 2 lehetőség szokott lenni, gonosz, vagy nagyon gonosz.
  • gombabácsi #10
    wow-os vagy farmville-os időpocsékolás szerintem sokkal gonoszabb

    ráadásul az a való világra hat... rád és az ismerőseidre, családtagjaidra
  • DMZ #9
    Batman Arkham City:
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Catwoman-nal nem mentjük meg Batman-t, hanem elhúzunk Arkham City-ből. Utána a credits-nél hallhatjuk és olvashatjuk, hogy meghalt minden jó figura és Joker győzött. (Poén, hogy utána "visszateker" oda, ahol el kell dönteni melyik végződést választjuk, ergó mindenképp a jó végződéssel kell továbbmenni :)