Ötvös Tibor

Öt játék, ami a sírból támadt fel

A Final Fantasy Versus XIII kálváriája kapcsán merült fel bennünk a kétrdés, hogy mely az az öt program, mely hasonló utat járt be. A Square Enix ugyanis hol leállítja, hol újrakezdi a játék fejlesztését, melyről már nem is lehet tudni, hogy pontosan mi a helyzet vele.

A legismertebb program, mely hasonló cipőben járt és tulajdonképpen az úttörője volt ennek a műfajnak az természetesen a Duke Nukem Forever. "Mindössze" 14 éven át tartott a fejlesztése, számos botrányt, pert és végül kiadó és fejlesztőváltást élt meg a projekt, mire végre tavaly megjelent. Sajnos azonban ez az idő meglátszott a végeredményen is, mely maximum közepes lett.

A 3D Realms két játékkal is képviselteti magát eme listán. A Duke Nukem Forever is eredetileg az ő gyermekük volt, de még előtte szenvedtek kicsit a Prey elkészítésével is. Az 1995-ben bejelentett alkotást végül a Human Head Studios fejezte be 2001-ben és szép sikereket aratott vele. Érdekesség, hogy a folytatás is hasonló megpróbáltatásokon esik át. Jelen pillanatban például nem dolgoznak rajta, de a múltból kiindulva ez még változhat.



Az előzőeknél frissebb megjelenésnek számít az I Am Alive, melyet a Darkworks kezdett el és egy nagyon hangulatos kis katasztrófa-kalandnak tűnt. Aztán a Ubisoft Shanghai átvette a fejlesztést és kaptunk egy Assassin's Creed utánzatot. Nem lett rossz a végeredmény, de az első trailerek alapján többet vártunk - vagy inkább mást.

Érdekesség, de a Fallout 3 megszületése sem ment könnyen. A fejlesztés még a második rész sikere után kezdte el a Black Isle Studios, majd az Interplay csődje után a jogokat a Bethesda vette meg. A csapat teljesen az elejétől kezdte a munkálatokat, a végeredmény pedig világsiker lett.

A végére maradt természetesen az Alan Wake, melyet szigorúan a PC-s verzió körüli mizéria miatt vettünk fel eme listára. A történtek címszavakban: a konzolos változat nem robbantott bankot, a Remedy szerette volna a PC-s verziót, a Microsoft nem, petíció a portért, munkálatok elkezdődtek, már megjelenés előtt megtérült a befektetés, siker. Tömören ennyi.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • senki687 #8
    Nem játszottam sem az Assassin's Creed-el, sem az I Am Alive-el, de belenézve a gameplay videókba döbbenetesen hasonló a két játék egymáshoz. Persze kellő alapossággal két azonos bolyba tartozó 2 azonos korú dolgozó hanygát is meg lehet különböztetni egymástól, nyilván nem teljesen egyforma a szaguk, de azért hangya mindkettő.
  • NEXUS6 #7
    "Öt játék, ami a sírból támadt fel"

    Mindíg ezek a vepályőr meg zumbi adaptációk!


    Amúgy meg milyen "cikk" ez már!?
    Leveszem a gagyi képet és nincs fél oldal!
  • ffxi #6
    Alan Wake-kel maximálisan egyetértek.
  • Prof William #5
    Szóval ha egy játékban fel kell mászni egy épületre akkor az máris Assasin Creed klón?

    Az I am Alive -ben kissé máshogy voltak a dolgok.
  • woy #4
    2001-ben kezdték el csinálni a végső verziót.
  • Szefmester #3
    Sajnos meg kell szoknunk azt hogy ötvös úr lósz@rt sem ért a témához, de önjelölt cikkíróként próbálkozik lelkesen, pontosan ahogy Szekeres Viktor szerint minden hónap a moziban brutális, vagy kegyetlen, netán hihetetlen...
  • gabeei #2
    A Prey miótta 2001-es játék?

    wikipedia
  • Skynet #1
    "kaptunk egy Assassin's Creed utánzatot. Nem lett rossz a végeredmény, de az első trailerek alapján többet vártunk - vagy inkább mást."

    ha csak 5 percet játszott volna az I am alive-al a kedves cikkíró, sejtené mekkora baromságot írt le az Assassin's Creed utánzat mondattal....
    Többet vártunk? Ki? Én nem vártam többet,sőt nem is érdekel annyira amíg haver meg nem mutatta.
    Az utóbbi évek egyik leghangulatosabb és legötletesebb játéka...