Ötvös Tibor
Öt játék, ami a sírból támadt fel
A Final Fantasy Versus XIII kálváriája kapcsán merült fel bennünk a kétrdés, hogy mely az az öt program, mely hasonló utat járt be. A Square Enix ugyanis hol leállítja, hol újrakezdi a játék fejlesztését, melyről már nem is lehet tudni, hogy pontosan mi a helyzet vele.
A legismertebb program, mely hasonló cipőben járt és tulajdonképpen az úttörője volt ennek a műfajnak az természetesen a Duke Nukem Forever. "Mindössze" 14 éven át tartott a fejlesztése, számos botrányt, pert és végül kiadó és fejlesztőváltást élt meg a projekt, mire végre tavaly megjelent. Sajnos azonban ez az idő meglátszott a végeredményen is, mely maximum közepes lett.
A 3D Realms két játékkal is képviselteti magát eme listán. A Duke Nukem Forever is eredetileg az ő gyermekük volt, de még előtte szenvedtek kicsit a Prey elkészítésével is. Az 1995-ben bejelentett alkotást végül a Human Head Studios fejezte be 2001-ben és szép sikereket aratott vele. Érdekesség, hogy a folytatás is hasonló megpróbáltatásokon esik át. Jelen pillanatban például nem dolgoznak rajta, de a múltból kiindulva ez még változhat.
Az előzőeknél frissebb megjelenésnek számít az I Am Alive, melyet a Darkworks kezdett el és egy nagyon hangulatos kis katasztrófa-kalandnak tűnt. Aztán a Ubisoft Shanghai átvette a fejlesztést és kaptunk egy Assassin's Creed utánzatot. Nem lett rossz a végeredmény, de az első trailerek alapján többet vártunk - vagy inkább mást.
Érdekesség, de a Fallout 3 megszületése sem ment könnyen. A fejlesztés még a második rész sikere után kezdte el a Black Isle Studios, majd az Interplay csődje után a jogokat a Bethesda vette meg. A csapat teljesen az elejétől kezdte a munkálatokat, a végeredmény pedig világsiker lett.
A végére maradt természetesen az Alan Wake, melyet szigorúan a PC-s verzió körüli mizéria miatt vettünk fel eme listára. A történtek címszavakban: a konzolos változat nem robbantott bankot, a Remedy szerette volna a PC-s verziót, a Microsoft nem, petíció a portért, munkálatok elkezdődtek, már megjelenés előtt megtérült a befektetés, siker. Tömören ennyi.
A legismertebb program, mely hasonló cipőben járt és tulajdonképpen az úttörője volt ennek a műfajnak az természetesen a Duke Nukem Forever. "Mindössze" 14 éven át tartott a fejlesztése, számos botrányt, pert és végül kiadó és fejlesztőváltást élt meg a projekt, mire végre tavaly megjelent. Sajnos azonban ez az idő meglátszott a végeredményen is, mely maximum közepes lett.
A 3D Realms két játékkal is képviselteti magát eme listán. A Duke Nukem Forever is eredetileg az ő gyermekük volt, de még előtte szenvedtek kicsit a Prey elkészítésével is. Az 1995-ben bejelentett alkotást végül a Human Head Studios fejezte be 2001-ben és szép sikereket aratott vele. Érdekesség, hogy a folytatás is hasonló megpróbáltatásokon esik át. Jelen pillanatban például nem dolgoznak rajta, de a múltból kiindulva ez még változhat.
Az előzőeknél frissebb megjelenésnek számít az I Am Alive, melyet a Darkworks kezdett el és egy nagyon hangulatos kis katasztrófa-kalandnak tűnt. Aztán a Ubisoft Shanghai átvette a fejlesztést és kaptunk egy Assassin's Creed utánzatot. Nem lett rossz a végeredmény, de az első trailerek alapján többet vártunk - vagy inkább mást.
Érdekesség, de a Fallout 3 megszületése sem ment könnyen. A fejlesztés még a második rész sikere után kezdte el a Black Isle Studios, majd az Interplay csődje után a jogokat a Bethesda vette meg. A csapat teljesen az elejétől kezdte a munkálatokat, a végeredmény pedig világsiker lett.
A végére maradt természetesen az Alan Wake, melyet szigorúan a PC-s verzió körüli mizéria miatt vettünk fel eme listára. A történtek címszavakban: a konzolos változat nem robbantott bankot, a Remedy szerette volna a PC-s verziót, a Microsoft nem, petíció a portért, munkálatok elkezdődtek, már megjelenés előtt megtérült a befektetés, siker. Tömören ennyi.