Ötvös Tibor
Company of Heroes 2
2006-ban jelent meg minden idők egyik legjobb stratégiai alkotása, a Company of Heroes, melynek folytatására kerek hat éve várnak a rajongók. A Relic szerencsére nekifogott a második rész munkálatainak, mely jövőre jelenik meg.
A Company of Heroes 2 fejlesztőinek három cél lebeg a szeme előtt. Egy: átültetni a játékba a világháború véres valóságát, mint tette azt anno a Ryan közlegény megmentése. Kettő: valódi harcosokkal valódi helyszíneken valódi csatákat vívni. Három: megalkotni a legmagasabb kritikai pontokat kapott stratégiai játékot.
A grafikai vonallal nem lesz gond. A Relic az újonnan kifejlesztett Essence motor 3-as verzióját használja majd fel a Company of Heroes 2. A program az 1941. június 22-én elkezdődő Barbarossa hadművelettel nyit és a németek kapitulálásáig tart majd. Mivel az első rész és a kiegészítők együtt is csak a világháború négy hónapját ölelték fel, így ezen a ponton is nagyot léptek előre a készítők.
A grafikus motor a Londonban lezajlott prezentáció szerint nagyon komoly dolgokra lesz képes. A folyamatosan változó időjárási viszonyok, a területek teljes és élethű rombolhatósága (a lángszóróval nácikat fedezékükkel együtt felperzselő szovjet tiszt megjelenése minden újságírónak elnyerte a tetszését) és a járművek élethű viselkedése mind jó pontot jelentenek.
Azonban azért nem sikerült mindent élethűen kivitelezni - legalábbis a most látott verzióban még nem. Az egyik jelenetben például egy befagyott tóra felmasírozott egy egész tankraj, de a jég csak megrepedt. Ezek apróságok, de ha már élethűségről beszélnek, akkor valóban legyen az.
Változás történt a látómezőben is. Ezúttal nem jelenik meg minden automatikusan a látóterünkben. Ha például egy fal mögött rejtőzködik valaki, azt csak akkor látjuk meg, ha benézünk mögé. Ez jó pont, mivel így minden esetben taktikusan kell gondolkodnunk, pedig lehet, hogy nincs is semmi egy adott tárgy mögött.
A Company of Heroes első része a mai napig nagyon népszerű. 254 ezer regisztrált játékossal bírnak a szerverek, ami szép szám egy 6 éves alkotástól. A második rész pedig minden szempontból megfelel majd a rajongói elvárásoknak és az apróbb hibákon is van bőven idő javítani.
A Company of Heroes 2 fejlesztőinek három cél lebeg a szeme előtt. Egy: átültetni a játékba a világháború véres valóságát, mint tette azt anno a Ryan közlegény megmentése. Kettő: valódi harcosokkal valódi helyszíneken valódi csatákat vívni. Három: megalkotni a legmagasabb kritikai pontokat kapott stratégiai játékot.
A grafikai vonallal nem lesz gond. A Relic az újonnan kifejlesztett Essence motor 3-as verzióját használja majd fel a Company of Heroes 2. A program az 1941. június 22-én elkezdődő Barbarossa hadművelettel nyit és a németek kapitulálásáig tart majd. Mivel az első rész és a kiegészítők együtt is csak a világháború négy hónapját ölelték fel, így ezen a ponton is nagyot léptek előre a készítők.
A grafikus motor a Londonban lezajlott prezentáció szerint nagyon komoly dolgokra lesz képes. A folyamatosan változó időjárási viszonyok, a területek teljes és élethű rombolhatósága (a lángszóróval nácikat fedezékükkel együtt felperzselő szovjet tiszt megjelenése minden újságírónak elnyerte a tetszését) és a járművek élethű viselkedése mind jó pontot jelentenek.
Azonban azért nem sikerült mindent élethűen kivitelezni - legalábbis a most látott verzióban még nem. Az egyik jelenetben például egy befagyott tóra felmasírozott egy egész tankraj, de a jég csak megrepedt. Ezek apróságok, de ha már élethűségről beszélnek, akkor valóban legyen az.
Változás történt a látómezőben is. Ezúttal nem jelenik meg minden automatikusan a látóterünkben. Ha például egy fal mögött rejtőzködik valaki, azt csak akkor látjuk meg, ha benézünk mögé. Ez jó pont, mivel így minden esetben taktikusan kell gondolkodnunk, pedig lehet, hogy nincs is semmi egy adott tárgy mögött.
A Company of Heroes első része a mai napig nagyon népszerű. 254 ezer regisztrált játékossal bírnak a szerverek, ami szép szám egy 6 éves alkotástól. A második rész pedig minden szempontból megfelel majd a rajongói elvárásoknak és az apróbb hibákon is van bőven idő javítani.