Ötvös Tibor
Üde színfolt a Detour a stratégiák között
Ha valaki megcsömörlött már a Call of Duty - Battlefield - Skyrim triótól, akkor annak mintegy kikapcsolódásként ajánlható a Detour címet kapott RTS, mely egy nagyon egyedi és érdekes alapötlettel bír.
Eddig többnyire háborúban álló felek közül választhattunk vagy egy nemzetet irányíthattunk végig a történelem során. Most azonban ennél jóval egyszerűbb feladatot kapunk - legalábbis első hallásra annak tűnik. A Detour lényege, hogy az általában a bal alsó sarokban található gyárunkból kibukkanó kamionjainkat eljutassuk a célba.
Ehhez utakat kell építenünk, alagutakat kell ásnunk, hidakat kell emelnünk és bulldózerrel kell letakarítanunk a tájat. Ezt azonban nem tehetjük ész nélkül, hiszen van egy bizonyos "mozgási limitünk" valamint a pénz sem áll korlátlanul a rendelkezésünkre. Ráadásul a terep nehézsége mellett ott vannak az ellenfelek is, akik szintén terelgetik a saját szállítmányukat és közben megpróbálják felrobbantani a miénket illetve az óra is ellenünk van, hiszen az egész időre megy.
Az is nehezíti a dolgot, hogy az ellenfél színével jelzett úton mi nem közlekedhetünk - és fordítva. Így ha nem sietünk, akkor az ellenség pillanatok alatt "elfoglalja" a jobb részeket, mi meg kerülhetünk. Szerencsére a különböző bombáknak illetve egyéb bevethető fegyvereknek hála komoly irtást végezhetünk az újvonalakban illetve a kamionokat is leállíthatjuk. De ezt persze ellenünk is bevethetik.
Felállíthatunk lövegtornyokat, akik védik a részeinket; rendőrökkel terelhetjük el az ellenfél kamionjait; fánkárussal vonhatjuk el a ránk küldött rendőrök figyelmét stb. Szóval lehetőségünk az akad bőven, így bár minden pályán ugyanaz a feladatunk, de valahogy mégsem fullad unalomba a játékmenet.
A Detour első nagy negatívuma az egyszemélyes kampány rövidsége. Bár történet nincs - minek az ide? - és így a küldetések sem kapcsolódnak egymáshoz, de a 27 misszió elég gyorsan letudható - ráadásul ebből 3 a Tutorial. Szerencsére van multi is a játékban, ami alaposan kitolja a szavatosságát.
A Detour grafikailag az elfogadható szintet üti meg, a felbukkanó arcok pedig mintha valamely mesekönyvből másztak volna épp elő. Ez nem rossz dolog, sőt. Valahogy meg van a maga bája és hangulata az egész Detournak és ha kicsit hosszabb lenne, akkor simán kapna 5 pontot. Így azonban marad a 4 pont, ami azonban nagyon szép eredmény.
Eddig többnyire háborúban álló felek közül választhattunk vagy egy nemzetet irányíthattunk végig a történelem során. Most azonban ennél jóval egyszerűbb feladatot kapunk - legalábbis első hallásra annak tűnik. A Detour lényege, hogy az általában a bal alsó sarokban található gyárunkból kibukkanó kamionjainkat eljutassuk a célba.
Ehhez utakat kell építenünk, alagutakat kell ásnunk, hidakat kell emelnünk és bulldózerrel kell letakarítanunk a tájat. Ezt azonban nem tehetjük ész nélkül, hiszen van egy bizonyos "mozgási limitünk" valamint a pénz sem áll korlátlanul a rendelkezésünkre. Ráadásul a terep nehézsége mellett ott vannak az ellenfelek is, akik szintén terelgetik a saját szállítmányukat és közben megpróbálják felrobbantani a miénket illetve az óra is ellenünk van, hiszen az egész időre megy.
Az is nehezíti a dolgot, hogy az ellenfél színével jelzett úton mi nem közlekedhetünk - és fordítva. Így ha nem sietünk, akkor az ellenség pillanatok alatt "elfoglalja" a jobb részeket, mi meg kerülhetünk. Szerencsére a különböző bombáknak illetve egyéb bevethető fegyvereknek hála komoly irtást végezhetünk az újvonalakban illetve a kamionokat is leállíthatjuk. De ezt persze ellenünk is bevethetik.
Felállíthatunk lövegtornyokat, akik védik a részeinket; rendőrökkel terelhetjük el az ellenfél kamionjait; fánkárussal vonhatjuk el a ránk küldött rendőrök figyelmét stb. Szóval lehetőségünk az akad bőven, így bár minden pályán ugyanaz a feladatunk, de valahogy mégsem fullad unalomba a játékmenet.
A Detour első nagy negatívuma az egyszemélyes kampány rövidsége. Bár történet nincs - minek az ide? - és így a küldetések sem kapcsolódnak egymáshoz, de a 27 misszió elég gyorsan letudható - ráadásul ebből 3 a Tutorial. Szerencsére van multi is a játékban, ami alaposan kitolja a szavatosságát.
A Detour grafikailag az elfogadható szintet üti meg, a felbukkanó arcok pedig mintha valamely mesekönyvből másztak volna épp elő. Ez nem rossz dolog, sőt. Valahogy meg van a maga bája és hangulata az egész Detournak és ha kicsit hosszabb lenne, akkor simán kapna 5 pontot. Így azonban marad a 4 pont, ami azonban nagyon szép eredmény.