Ötvös Tibor

Üde színfolt a Detour a stratégiák között

Ha valaki megcsömörlött már a Call of Duty - Battlefield - Skyrim triótól, akkor annak mintegy kikapcsolódásként ajánlható a Detour címet kapott RTS, mely egy nagyon egyedi és érdekes alapötlettel bír.

Eddig többnyire háborúban álló felek közül választhattunk vagy egy nemzetet irányíthattunk végig a történelem során. Most azonban ennél jóval egyszerűbb feladatot kapunk - legalábbis első hallásra annak tűnik. A Detour lényege, hogy az általában a bal alsó sarokban található gyárunkból kibukkanó kamionjainkat eljutassuk a célba.



Ehhez utakat kell építenünk, alagutakat kell ásnunk, hidakat kell emelnünk és bulldózerrel kell letakarítanunk a tájat. Ezt azonban nem tehetjük ész nélkül, hiszen van egy bizonyos "mozgási limitünk" valamint a pénz sem áll korlátlanul a rendelkezésünkre. Ráadásul a terep nehézsége mellett ott vannak az ellenfelek is, akik szintén terelgetik a saját szállítmányukat és közben megpróbálják felrobbantani a miénket illetve az óra is ellenünk van, hiszen az egész időre megy.

Az is nehezíti a dolgot, hogy az ellenfél színével jelzett úton mi nem közlekedhetünk - és fordítva. Így ha nem sietünk, akkor az ellenség pillanatok alatt "elfoglalja" a jobb részeket, mi meg kerülhetünk. Szerencsére a különböző bombáknak illetve egyéb bevethető fegyvereknek hála komoly irtást végezhetünk az újvonalakban illetve a kamionokat is leállíthatjuk. De ezt persze ellenünk is bevethetik.



Felállíthatunk lövegtornyokat, akik védik a részeinket; rendőrökkel terelhetjük el az ellenfél kamionjait; fánkárussal vonhatjuk el a ránk küldött rendőrök figyelmét stb. Szóval lehetőségünk az akad bőven, így bár minden pályán ugyanaz a feladatunk, de valahogy mégsem fullad unalomba a játékmenet.

A Detour első nagy negatívuma az egyszemélyes kampány rövidsége. Bár történet nincs - minek az ide? - és így a küldetések sem kapcsolódnak egymáshoz, de a 27 misszió elég gyorsan letudható - ráadásul ebből 3 a Tutorial. Szerencsére van multi is a játékban, ami alaposan kitolja a szavatosságát.



A Detour grafikailag az elfogadható szintet üti meg, a felbukkanó arcok pedig mintha valamely mesekönyvből másztak volna épp elő. Ez nem rossz dolog, sőt. Valahogy meg van a maga bája és hangulata az egész Detournak és ha kicsit hosszabb lenne, akkor simán kapna 5 pontot. Így azonban marad a 4 pont, ami azonban nagyon szép eredmény.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • a.carkey #4
    "fánkárussal vonhatjuk el a ránk küldött rendőrök figyelmét"

    :D
  • narumon #3
    Hát a Starcraft 2 volt az utolsó amit rögtön megvettem a stratégiák közül. Civ V, sajnos nem nyújt többet mint a IV. A Majesty 2 Collectiont vettem meg még idén (tavaly), de az is régi, valamint a Settlers 8.at. A 2010-es "stratégiák" meg emlékeim szerint értékelhetetlenek voltak nagyrészt. Stronghold vér gagyi volt pl.
  • viasz #2
    Na nem is idei/tavalyi, de kasszasiker stratégiai játék a StarCraft 2.

    Viszont erre a játékra én is kíváncsi lettem.
  • narumon #1
    Akkor megnézem. Mostanában úgyis jobban lekötnek az indie játékok mint a nem létező blockbuster stratégiák.