Ötvös Tibor

Milyen is lesz a végleges I Am Alive?

Az I Am Alive 2008-ban, egy nagyon hangulatos trailerrel mutatkozott be. Az elsőre még egy katasztrófa után játszódó akciójátéknak tűnő projekt rengeteg játékos érdeklődését felkeltette és épp ezért volt meglepő, hogy a Ubisoft leállította a projektet és egy teljesen új alapokra helyezett játékot készített belőle.

Eredetileg hősünk az Adam Collins nevet viselte és a szétrombolt Chicago utcáin kellett volna harcolnia a túlélésért. Az újjátervezett I Am Alive hőse névtelen és a történet eddig napvilágot látott része szerint évek óta a hazautat keresi a lerombolt világban. Pontosan nem tudni, hogy merre jártunk, de az biztos, hogy hősünk a feleségét és a kislányát próbálja megtalálni, akikről azt sem tudja, hogy egyáltalán életben vannak-e.



Ehhez mindössze egy hátizsákot, egy kamerát, egy elemlámpát és pár elemet kapunk. Az I Am Alive túlélő akciójáték lesz. Azért nem nevezhető horrornak, mert nem mutánsok vagy zombik törnek az életünkre, hanem más túlélők. És persze ezen csoportok sem mind ellenségesek: lesznek akik segítenek nekünk vagy küldetéseket adnak, melyekért cserébe ételt-italt kaphatunk. A többi túlélőhöz való viszonyunk nagyban kihat a sztori további alakulására.

A játék mentése checkpoint rendszert használ majd, de ha valamilyen csata közben meghalnánk, az Újra gombra kattintva újra nekifuthatunk az adott szekciónak. Ha azonban úgy érezzük, hogy már korábban elrontottuk, akkor az Újra gomb ismételt lenyomásával az egésze Szektor elejére visszakerülünk és újból nekikezdhetünk az egész fejezetnek.



A készleteinkkel nagyon fontos, hogy jól gazdálkodjunk, hiszen a lerombolt világ nem szórja bőkezűen az EÜ-csomagokat illetve tölténytárakat. A készítők szerint nem lövöldözhetünk csak úgy felelőtlenül, hiszen elég kevés utánpótlást találhatunk. Néha utunkba akad egy machete vagy íj, de ezek is elhasználódnak, szóval néha jobb elbújni, mint nekirontani a tömegnek.

Az I Am Alive alapjaiban azonban egy platformer. Aki látta az új verzió első videóját, annak bizonyára ismerősnek tűntek a hősünk mozdulatai. A program ugyanis játékmenetében sokban hasonlít az Assassin's Creed sorozathoz: párkányokon kapaszkodik meg, méteres ugrásokat hajt végre stb.

Az I Am Alive továbbra is érdekesnek tűnik és remélhetőleg a téli konzolos megjelenés után PC-re is megkapjuk a programot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #6
    "Néha utunkba akad egy machete vagy íj, de ezek is elhasználódnak, szóval néha jobb elbújni, mint nekirontani a tömegnek."

    Azert ez netto baromsagnak tunik..az ij meg hagyjan (elszakad az ideg es/vagy elfogy a nyilvesszo, de a machete? Elkopik a tul sok elezestol? Azert az ilyen -viszonylag extrem igenybevetelre tervezett- pengek nem szoktak csak ugy elhasznalodni.....
  • NovaTerra #5
    Igen. Vicces volt Rage-ben nightmare-en volt, hogy több fajta lőszerből is 1000 volt. Ami vicces. Én kicsit tudatlanul úgy álltam neki, hogy olyan lesz, mint Mad Max-ben, hogy 1 töltény is kincsnek minősül. Közben meg feneketlen zsákunkban egy katonai ezredre való hadianyag volt. Remélem itt tényleg megoldják jól. Nagyon hangulatos tud lenni, amikor a játékos azon parázik, hogy még véletlenül se felejtsen el egy fél tár töltényt, mert anélkül rossz vége lesz.
  • Zolivok #4
    az emberek kínzása vagy kegyetlen módon való kivégzése különlegesen erős pszichés kihatással rendelkezik ez a nyomás és az ebből kialukuló agyi kémiai folyamatok összessége a horror úgymond , na most horrort válthat ki zombi meg szörnyek de az pedig azért mert a sok állati kép amit az agy elraktároz és az egyén iszonyodik tőle egy még taszítóbb és ijesztőbb kiteljesülése ezért 1xűen félünk iszonyodunk tőlük , így ez is valamilyen féle horror , az hogy alien kínoz marinet olyan meg nincs .p
  • Polemius #3
    "nem nevezhető horrornak, mert nem mutánsok vagy zombik törnek az életünkre, hanem más túlélők"

    Nem egészen értem az érvelést. Akkor a Fűrész filmek sem horrorfilmek? Azokban sincsenek mutánsok meg zombik.
  • Bendzs #2
    Az előző koncepció jobban tetszett, de kíváncsian várom.

    "A készítők szerint nem lövöldözhetünk csak úgy felelőtlenül, hiszen elég kevés utánpótlást találhatunk."
    Remélem ez így is lesz, nem úgy, mint a Rage-ben, hogy minden tizedik lépés után találtam 4 tár lőszert... A két játék természetesen (annak ellenére, hogy mindkettő poszt-apokaliptikus idősíkon játszódik) teljesen eltér egymástól, de jó lenne, ha tényleg minden utánpótlásra szükségem legyen, és ne kelljen hátrahagynom többszáz töltényt, mert már annyi van, hogy nem tudok többet vinni...
  • KopaszIsten #1
    Hát nekem nem jönnek be a checkpoint rendszer alapján mentegetős cuccok, de ha jó a játékmenet, akkor nem kizáró ok, max. negatívum. Nálam. Van pár CP-os játék, ami ennek ellenére is tetszett.