Ötvös Tibor
Star Wars: The Old Republic - remek ötletek ódivatú köntösben?
Már a bejelentéstől sokan kételkedtek a Star Wars: The Old Republic sikerében. Ennek két oka is van. Először is a BioWare egy olyan piacra próbál meg betörni, melyet szinte teljesen lefed a World of WarCraft, a fennmaradó részeken pedig az Age of Conan és társai osztozkodnak.
Másodszor pedig a Star Wars Galaxies nevet viselő "elődje" közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a legtöbb elemző szkeptikus a játékkal kapcsolatban. Az Electronic Arts viszont bízik a sikerben és egy korábbi nyilatkozatukban arról beszéltek, hogy ha rajtuk múlik, akkor a The Old Republic legalább 10 évig megy majd. A héten az egyik külföldi magazinnak volt lehetősége élőben is kipróbálni az anyagot, mely elméletileg 2011 végén végre megjelenik. A leírtak nem a szerkesztőség véleményét tükrözi, nekünk még nem volt alkalmunk kipróbálni a játékot.
A bemutatott verzióban Tythonról indulhatott a játékos (ez a Jedik kezdőpontja a játékban). A Jedi Lovag első körben a megszokott felvezető feladatokat kapta (padawanokat menteni, helyi ragadozókat megölni stb.), majd utána feltűnt egy Sith Lovag, akit meg kellett ölni. Utána a játékos eljutott Orgus Mester barlangjába, aki számos Erő-trükköt mutat meg karakterünknek. Ezután újabb ragadozó vadászat kezdődött, de összességében a "Menj A pontba, harcolj, menj vissza a küldetést adóhoz" séma ismétlődött.
A kritikus itt leírta, hogy "ez a küldetést generáló rendszer - amiben tulajdonképpen alig változik valami - elég kiábrándító és remélhetőleg a későbbiekben azért változatosabbak lesznek a missziók. Így ugyanis nem igazán tudta fenntartani az érdeklődésemet a játék." Ellenpéldaként a World of WarCraft: Cataclysmot hozta fel, ahol "bebizonyosodott, hogy a kezdő zóna sem kell, hogy unalmas legyen. Lehet az szórakoztató és változatos, hiszen ezekkel a területekkel találkozik először a játékos és így fontos részei a játéknak. Jelen pillanatban a The Old Republic itt elbukni látszik."
Azonban már az elején megmutatkozik egy olyan dolog, amivel a The Old Republic kiemelkedik a vetélytársai közül. Ez pedig az NPC-k száma és a velük folytatható dialógusok mennyisége. Már a felvezető részen rengeteg karakter vár ránk, akiknek saját hangjuk van (vagyis nem csak feliraton olvashatjuk el a mondandójukat, hanem meg is hallgathatjuk) és mindegyikkel egyedi dialógusokat folytathatunk le.
Aki játszott már BioWare programmal, annak a párbeszéd rendszer ismerős lesz. Minden beszélgetésnél három lehetőség közül választhatunk: Jó oldal, Rossz oldal, Semleges. Minden válasz hatással bír az adott karakterrel ápolt viszonyunkra, ami pedig a felvehető küldetések számát befolyásolja. Ez a rendszer itt is remekül működik és óriási pozitívum, hogy valóban mindenkivel beszélgethetünk.
A karakter fejlődésének első mérföldköve a 10. szint elérésénél jön el. Ekkor ugyanis megnyithatóvá válnak a játékban csak Flashpoint küldetéseknek nevezett missziók, melyek szerves részét képezik a karakterünk történetének. A bemutatott változatban a Republic Flashpoint küldetést lehetett megcsinálni, melyet a Nar Shaddah űrkikötő termináljából lehet elérni. Ez a misszió egy csapat alapú küldetés volt, melyben a cél az Esseles nevezetű űrhajó legénységét megmenteni a Mandalorian csapatoktól.
A bemutatott verzióban a harcok mellett dialógusokat is kellett folytatni az NPC-kel és így lehetett alakítani a történeten. Ha mindenki a Sötét oldalt választja, akkor annak számos áldozata lesz. Itt például ahhoz, hogy a hajó egy részét megmentsék, rengeteg mérnököt küldtek a biztos halálba. A Jó oldalt választva viszont mindenkit megmenthetünk, de ezt a lehetőséget még nem lehetett kipróbálni.
Lezárásként az újságíró leszögezi, hogy bár a kezdeti gyengeségek és a rengeteg sebből vérző grafikai megvalósítás elsőre rossz szájízt hagyhat maga után, a későbbi küldetések illetve lehetőségek miatt továbbra is 2011 egyik legjobban várt címe a Star Wars: The Old Republic. Alig várjuk, hogy mi is kipróbáljuk.
Másodszor pedig a Star Wars Galaxies nevet viselő "elődje" közel sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a legtöbb elemző szkeptikus a játékkal kapcsolatban. Az Electronic Arts viszont bízik a sikerben és egy korábbi nyilatkozatukban arról beszéltek, hogy ha rajtuk múlik, akkor a The Old Republic legalább 10 évig megy majd. A héten az egyik külföldi magazinnak volt lehetősége élőben is kipróbálni az anyagot, mely elméletileg 2011 végén végre megjelenik. A leírtak nem a szerkesztőség véleményét tükrözi, nekünk még nem volt alkalmunk kipróbálni a játékot.
A bemutatott verzióban Tythonról indulhatott a játékos (ez a Jedik kezdőpontja a játékban). A Jedi Lovag első körben a megszokott felvezető feladatokat kapta (padawanokat menteni, helyi ragadozókat megölni stb.), majd utána feltűnt egy Sith Lovag, akit meg kellett ölni. Utána a játékos eljutott Orgus Mester barlangjába, aki számos Erő-trükköt mutat meg karakterünknek. Ezután újabb ragadozó vadászat kezdődött, de összességében a "Menj A pontba, harcolj, menj vissza a küldetést adóhoz" séma ismétlődött.
A kritikus itt leírta, hogy "ez a küldetést generáló rendszer - amiben tulajdonképpen alig változik valami - elég kiábrándító és remélhetőleg a későbbiekben azért változatosabbak lesznek a missziók. Így ugyanis nem igazán tudta fenntartani az érdeklődésemet a játék." Ellenpéldaként a World of WarCraft: Cataclysmot hozta fel, ahol "bebizonyosodott, hogy a kezdő zóna sem kell, hogy unalmas legyen. Lehet az szórakoztató és változatos, hiszen ezekkel a területekkel találkozik először a játékos és így fontos részei a játéknak. Jelen pillanatban a The Old Republic itt elbukni látszik."
Azonban már az elején megmutatkozik egy olyan dolog, amivel a The Old Republic kiemelkedik a vetélytársai közül. Ez pedig az NPC-k száma és a velük folytatható dialógusok mennyisége. Már a felvezető részen rengeteg karakter vár ránk, akiknek saját hangjuk van (vagyis nem csak feliraton olvashatjuk el a mondandójukat, hanem meg is hallgathatjuk) és mindegyikkel egyedi dialógusokat folytathatunk le.
Aki játszott már BioWare programmal, annak a párbeszéd rendszer ismerős lesz. Minden beszélgetésnél három lehetőség közül választhatunk: Jó oldal, Rossz oldal, Semleges. Minden válasz hatással bír az adott karakterrel ápolt viszonyunkra, ami pedig a felvehető küldetések számát befolyásolja. Ez a rendszer itt is remekül működik és óriási pozitívum, hogy valóban mindenkivel beszélgethetünk.
A karakter fejlődésének első mérföldköve a 10. szint elérésénél jön el. Ekkor ugyanis megnyithatóvá válnak a játékban csak Flashpoint küldetéseknek nevezett missziók, melyek szerves részét képezik a karakterünk történetének. A bemutatott változatban a Republic Flashpoint küldetést lehetett megcsinálni, melyet a Nar Shaddah űrkikötő termináljából lehet elérni. Ez a misszió egy csapat alapú küldetés volt, melyben a cél az Esseles nevezetű űrhajó legénységét megmenteni a Mandalorian csapatoktól.
A bemutatott verzióban a harcok mellett dialógusokat is kellett folytatni az NPC-kel és így lehetett alakítani a történeten. Ha mindenki a Sötét oldalt választja, akkor annak számos áldozata lesz. Itt például ahhoz, hogy a hajó egy részét megmentsék, rengeteg mérnököt küldtek a biztos halálba. A Jó oldalt választva viszont mindenkit megmenthetünk, de ezt a lehetőséget még nem lehetett kipróbálni.
Lezárásként az újságíró leszögezi, hogy bár a kezdeti gyengeségek és a rengeteg sebből vérző grafikai megvalósítás elsőre rossz szájízt hagyhat maga után, a későbbi küldetések illetve lehetőségek miatt továbbra is 2011 egyik legjobban várt címe a Star Wars: The Old Republic. Alig várjuk, hogy mi is kipróbáljuk.