Demkó Zsolt
Star Wars: Empire At War látnivalók
A LucasArts pár hete libbentette fel a fátylat jelenlegi fejlesztéséről, a Star Wars: Empire At War stratégiai játékáról, de csak most hoztak részleteket is nyilvánosságra.
A LucasArts egyszer már megpróbálkozott azzal, hogy a Csillagok Háborúja univerzumát egy stratégiai játékba oltsa. 2000-ean jelent meg a Star Wars: Force Commander, ami köszönhetően a nehézkes irányításnak és a hegyekben álló grafikai bugoknak szép nagy bukás lett. Ezt a csorbát próbálja most kiköszörülni a LucasArts.
Már a játék időbeli elhelyezése is ígéretes. A III. (Episode III: Revenge of the Sith (A Sith bosszúja)) és IV. (Episode IV: A New Hope (Csillagok Háborúja)) rész között indulhatunk harcba. A III. részt még valószínű nem látta senki, ugyanis 2005. május 25-én lesz Amerikában a premier, ezzel a résszel fog bezárulni a kör.
A képek az alfa fázisban lévő játékból készültek és hangsúlyozom, hogy ez egy stratégiai játék lesz. (Szóval nem kell minden bolhának látszódnia.) A grafikai motort a las vegas-i Petroglyph stúdió fejleszti. Nem hallottatok volna róluk? Pedig ők készítették az Electronic Arts kiadásában megjelent Command & Conquer Generals motorját is. Így már remélem mindenki megnyugodott. Nagy pozitívum, hogy az igéretek szerint a játéktér óriási lesz, a galaxisban több mint 20 világot fedezhetünk majd fel. A fejlesztők közlése szerint az egyjátékos kampány részre nagy hangsúlyt fektetnek.
A játék elején csak pár bolygót tartunk ellenőrzésünk alatt, a végcél pedig egyszerű, uralmunk alá kényszeríteni az egész galaxist. Egyszerűen hangzik de nem lesz az. A filmek ismerői számára biztos nem hangzik újdonságként, hogy többféle űrhajó van, a kicsi és gyors vadászokat nagy és lassú csillagrombolók egészítik ki. Az előbbiekkel gyors támadásokat lehet majd intézni az űrben, de a bolygók elfoglalásához már szükségünk lesz a nagy rombolók bevetésére is, ugyanis azok rakterében fér majd el megfelelő számú földi egység, amelyekkel elfoglalhatjuk a bolygót. Nem lesz egyszerű a kivitelezés, hiszen a bogygó lakóinak az elsődleges célpont az ilyen óriási anyahajók. Persze nem kell félteni őket, mindenki tudja mekkora tűzereje van egy megfelelően fejlesztett csillagrombolónak. Itt ki is hangsúlyozom a "fejlesztett" szót, ugyanis lehetőségünk lesz gyorsabb és erősebb hajókkal erősíteni a flottáinkat. Részletesebben erről még nincsen információ, de valószínű több ilyen opció is lesz.
Szinte az összes stratégiai játék úgy kezdődik, hogy nyersanyagot kell keresni, azt kinyerni, gondoskodni a védelemről, elkezdeni építkezni... ezekkel megy el a játékidő fele. Ebben a játékban nem így lesz, a fejlesztők az akciókra, a csatákra helyezik a hangsúlyt. Persze lesz nyersanyag, de a sajtóanyag szerint nagyon egyszerű lesz az egész menedzselési rendszer. Nem lesz túl sokféle épület, hanem csak amennyi szükséges és a nevük is érthető lesz: kórház, gépgyárak, ionágyúk...
A játék megjelenése 2005. november 1-én esedékes, akkor majd összecsapnak a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Könfoderációjának flottái. Nagy csata lesz.
A LucasArts egyszer már megpróbálkozott azzal, hogy a Csillagok Háborúja univerzumát egy stratégiai játékba oltsa. 2000-ean jelent meg a Star Wars: Force Commander, ami köszönhetően a nehézkes irányításnak és a hegyekben álló grafikai bugoknak szép nagy bukás lett. Ezt a csorbát próbálja most kiköszörülni a LucasArts.
Már a játék időbeli elhelyezése is ígéretes. A III. (Episode III: Revenge of the Sith (A Sith bosszúja)) és IV. (Episode IV: A New Hope (Csillagok Háborúja)) rész között indulhatunk harcba. A III. részt még valószínű nem látta senki, ugyanis 2005. május 25-én lesz Amerikában a premier, ezzel a résszel fog bezárulni a kör.
A képek az alfa fázisban lévő játékból készültek és hangsúlyozom, hogy ez egy stratégiai játék lesz. (Szóval nem kell minden bolhának látszódnia.) A grafikai motort a las vegas-i Petroglyph stúdió fejleszti. Nem hallottatok volna róluk? Pedig ők készítették az Electronic Arts kiadásában megjelent Command & Conquer Generals motorját is. Így már remélem mindenki megnyugodott. Nagy pozitívum, hogy az igéretek szerint a játéktér óriási lesz, a galaxisban több mint 20 világot fedezhetünk majd fel. A fejlesztők közlése szerint az egyjátékos kampány részre nagy hangsúlyt fektetnek.
A játék elején csak pár bolygót tartunk ellenőrzésünk alatt, a végcél pedig egyszerű, uralmunk alá kényszeríteni az egész galaxist. Egyszerűen hangzik de nem lesz az. A filmek ismerői számára biztos nem hangzik újdonságként, hogy többféle űrhajó van, a kicsi és gyors vadászokat nagy és lassú csillagrombolók egészítik ki. Az előbbiekkel gyors támadásokat lehet majd intézni az űrben, de a bolygók elfoglalásához már szükségünk lesz a nagy rombolók bevetésére is, ugyanis azok rakterében fér majd el megfelelő számú földi egység, amelyekkel elfoglalhatjuk a bolygót. Nem lesz egyszerű a kivitelezés, hiszen a bogygó lakóinak az elsődleges célpont az ilyen óriási anyahajók. Persze nem kell félteni őket, mindenki tudja mekkora tűzereje van egy megfelelően fejlesztett csillagrombolónak. Itt ki is hangsúlyozom a "fejlesztett" szót, ugyanis lehetőségünk lesz gyorsabb és erősebb hajókkal erősíteni a flottáinkat. Részletesebben erről még nincsen információ, de valószínű több ilyen opció is lesz.
Szinte az összes stratégiai játék úgy kezdődik, hogy nyersanyagot kell keresni, azt kinyerni, gondoskodni a védelemről, elkezdeni építkezni... ezekkel megy el a játékidő fele. Ebben a játékban nem így lesz, a fejlesztők az akciókra, a csatákra helyezik a hangsúlyt. Persze lesz nyersanyag, de a sajtóanyag szerint nagyon egyszerű lesz az egész menedzselési rendszer. Nem lesz túl sokféle épület, hanem csak amennyi szükséges és a nevük is érthető lesz: kórház, gépgyárak, ionágyúk...
A játék megjelenése 2005. november 1-én esedékes, akkor majd összecsapnak a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Könfoderációjának flottái. Nagy csata lesz.