Demkó Zsolt

Star Wars: Empire At War látnivalók

A LucasArts pár hete libbentette fel a fátylat jelenlegi fejlesztéséről, a Star Wars: Empire At War stratégiai játékáról, de csak most hoztak részleteket is nyilvánosságra.

A LucasArts egyszer már megpróbálkozott azzal, hogy a Csillagok Háborúja univerzumát egy stratégiai játékba oltsa. 2000-ean jelent meg a Star Wars: Force Commander, ami köszönhetően a nehézkes irányításnak és a hegyekben álló grafikai bugoknak szép nagy bukás lett. Ezt a csorbát próbálja most kiköszörülni a LucasArts.

Már a játék időbeli elhelyezése is ígéretes. A III. (Episode III: Revenge of the Sith (A Sith bosszúja)) és IV. (Episode IV: A New Hope (Csillagok Háborúja)) rész között indulhatunk harcba. A III. részt még valószínű nem látta senki, ugyanis 2005. május 25-én lesz Amerikában a premier, ezzel a résszel fog bezárulni a kör.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A képek az alfa fázisban lévő játékból készültek és hangsúlyozom, hogy ez egy stratégiai játék lesz. (Szóval nem kell minden bolhának látszódnia.) A grafikai motort a las vegas-i Petroglyph stúdió fejleszti. Nem hallottatok volna róluk? Pedig ők készítették az Electronic Arts kiadásában megjelent Command & Conquer Generals motorját is. Így már remélem mindenki megnyugodott. Nagy pozitívum, hogy az igéretek szerint a játéktér óriási lesz, a galaxisban több mint 20 világot fedezhetünk majd fel. A fejlesztők közlése szerint az egyjátékos kampány részre nagy hangsúlyt fektetnek.

A játék elején csak pár bolygót tartunk ellenőrzésünk alatt, a végcél pedig egyszerű, uralmunk alá kényszeríteni az egész galaxist. Egyszerűen hangzik de nem lesz az. A filmek ismerői számára biztos nem hangzik újdonságként, hogy többféle űrhajó van, a kicsi és gyors vadászokat nagy és lassú csillagrombolók egészítik ki. Az előbbiekkel gyors támadásokat lehet majd intézni az űrben, de a bolygók elfoglalásához már szükségünk lesz a nagy rombolók bevetésére is, ugyanis azok rakterében fér majd el megfelelő számú földi egység, amelyekkel elfoglalhatjuk a bolygót. Nem lesz egyszerű a kivitelezés, hiszen a bogygó lakóinak az elsődleges célpont az ilyen óriási anyahajók. Persze nem kell félteni őket, mindenki tudja mekkora tűzereje van egy megfelelően fejlesztett csillagrombolónak. Itt ki is hangsúlyozom a "fejlesztett" szót, ugyanis lehetőségünk lesz gyorsabb és erősebb hajókkal erősíteni a flottáinkat. Részletesebben erről még nincsen információ, de valószínű több ilyen opció is lesz.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Szinte az összes stratégiai játék úgy kezdődik, hogy nyersanyagot kell keresni, azt kinyerni, gondoskodni a védelemről, elkezdeni építkezni... ezekkel megy el a játékidő fele. Ebben a játékban nem így lesz, a fejlesztők az akciókra, a csatákra helyezik a hangsúlyt. Persze lesz nyersanyag, de a sajtóanyag szerint nagyon egyszerű lesz az egész menedzselési rendszer. Nem lesz túl sokféle épület, hanem csak amennyi szükséges és a nevük is érthető lesz: kórház, gépgyárak, ionágyúk...

A játék megjelenése 2005. november 1-én esedékes, akkor majd összecsapnak a Galaktikus Köztársaság és a Független Rendszerek Könfoderációjának flottái. Nagy csata lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Wakegér #35
    A transzportokat előszöris nem lelőni kell, hanem az y-wingekkel meg kell bénítani, és utánna pedig oda mész a fő csávóval mellé és ő magától be transzportálja a saját hajójába.Az érdekessége az egésznek, hogy a kiírt hat hajó helyett csak öt traszportelt találtam és így is sikeres volt a küldetés.
  • [Jakuza] #34
    Jott, latott, megbukott.
  • leopold #33
    Ha valaki tudja, hogy a kb. 4. pályán mi a fenét kell csinálni a transzporttal. Ha kilövöm az a baj, ha elengedem az a baj.
    Van valakinek valamilyen códja a játékhoz ?
  • LordGamer #32
    Help plíz. Nem tudom elindítani a demot mer ezt írja ki: A required security module can not be activated. This program can not be executed.

    Lécci segitsetek!
  • R3GiD0N #31
    Szépen is néz ki + SW feeling!
    Szó mi szó, király lesz!
  • superP #30
    Szuper, nagyon szuper!
  • ViRoN #29
    Jah, nagyon király lesz. És még az az érdekes hogy az ismertetőben 2005. november 1-ét írtak. Az benne a vicc hogy a hivatalos oldalon 2006. február 7-ét írtak és akkor még csak Kanadában és az USA-ban jelenik meg. Szal Magyarország még várhat a legnagyobb galaktikus ütközetre :P
  • Battlefront #28
    ez a játéknagyon király
  • Battlefront #27
    Eze egy király játék már nagyon várom
  • brutus #26
    A KOTOR 1 , 2 kurva szar nem tom miért tetszik mindenkinek szar történet szar írányítás és játék menet egész egy nagy szar!!!!!!