Ötvös Tibor
Stronghold 3 - repül a tehén, ki tudja hol áll meg
A Stronghold első része kirobbanó siker lett és megérdemelten kelt el belőle bőven milliós példányszám felett. Aztán jött a folytatás, ami bár szebb grafikával rendelkezett, de ezen kívül minden tekintetben csalódást keltett a stratégiai játék.
A harmadik részre közel 5 évet kellett várni, de a jelek szerint megérte. Legalábbis a Firefly Studios tartotta bemutatón látottak alapján nagyon hangulatosnak tűnik a trilógia záró darabja és a csapat alapítója, Simon Bradbury is érdekes dolgokat árult el a Stronghold 3-ról.
"Átrepíteni egy tehenet az égen és eltalálni vele valami fontos épületet vagy területet - jelenleg ezen dolgozunk a legtöbben" kezdte Bradbury. "A Stronghold 3 az a játék, melynél pontosan tudjuk, hogy mit is akarunk csinálni." A csapat tanult az előző két részből (az öreg, de imádott első rész és a szép, de túlkomplikált folytatás) és a harmadik epizód egy szép, de egyszerűen kezelhető stratégia lesz.
"Ugyanazon a folyamaton mentünk át, melyen bármely más fejlesztő" - folytatta Simon. "Ennek a lényege: megalkotjuk a saját 3D-s motorunkat! És aztán eljutottunk arra a következtetésre, melyre minden fejlesztő is: ne alkosd meg a saját motorodat., használd fel más technológiáját."
Így a Stronghold 3 a Vision Enginet használja, mely a képek alapján megfelelő hátteret nyújt a játéknak. Ugyanakkor a program a Steamet is felhasználja. A Vale rendszerén lehet majd multis mérkőzéseket vívni és a mentéseket is elméletileg ott tárolja majd a rendszer.
A játék eddig nagyon összetett volt. Egy íjász kiképzése például nem volt olyan egyszerű, mint más hasonló játékokban. Először is a favágónak fát kellett szerezni, a tárolóban össze kellett ezeket gyűjteni, kellett valaki, aki megcsinálja az íjat, kellett egy fegyvertár, ahol ezeket tárolhatjuk és végül kellett egy szabad állampolgár és egy barakk, ahol kiképeztük őt íjásznak.
Ugyanígy volt a bűnözési rendszernél is. Ha egy paraszt úgy döntött, hogy a termés szükséges részének befizetése helyett inkább elkezdett lopni a raktárunkból, akkor ki kellett képeznünk egy őrt, aki járőrözött a megadott területen. Ha elkapta a tolvajt, kellett egy börtön, ahova bezárhattuk. Utána szükség volt egy bíróságra, ahol elítélhették őket és egy kínzókamrára, ahol megbüntethettük.
A harmadik részben ez most jóval egyszerűbb lesz. Nem kell ezt a hosszú folyamatot végigcsinálni, hanem a megszokott módon lehet majd embereket kiképezni és építkezni is. Fontos szerepet kap azonban a napszakok váltakozása. Egyes küldetéseket ugyanis csak éjjel vagy nappal lehet elvégezni. A bemutatott verzióban például éjszaka támadták meg a várunkat és nekünk végezni kellett a betolakodókkal.
Ahhoz azonban, hogy lássunk belőlük valamit, tűzgolyókat kellett fellőni az égbe a katapultunkkal, hogy bevilágítsa a területet és be tudják célozni embereink az ellenfelet. De kiküldhettünk fáklyás embereket is, akik szépen megvilágítottak bizonyos területeket a számunkra. De lesz olyan eset is, amikor nekünk kell az éj leple alatt elfoglalni egy ellenséges várat.
Ez a megoldás tulajdonképpen a Fog of Wart helyettesíti, hiszen a Stronghold sorozatban már az első pillanattól láttuk az ellenfelek helyzetét, de így megnehezítik a dolgunkat, hiszen szinte minden támadás éjszaka történik majd és nekünk is ajánlott a sötétben támadni (kevesebb lesz a veszteségünk).
A Stronghold 3 nagyon hangulatosnak tűnik és remélhetőleg a 2011-s megjelenés után egy újabb klasszikust köszönthetünk a berkeinkben.
A harmadik részre közel 5 évet kellett várni, de a jelek szerint megérte. Legalábbis a Firefly Studios tartotta bemutatón látottak alapján nagyon hangulatosnak tűnik a trilógia záró darabja és a csapat alapítója, Simon Bradbury is érdekes dolgokat árult el a Stronghold 3-ról.
"Átrepíteni egy tehenet az égen és eltalálni vele valami fontos épületet vagy területet - jelenleg ezen dolgozunk a legtöbben" kezdte Bradbury. "A Stronghold 3 az a játék, melynél pontosan tudjuk, hogy mit is akarunk csinálni." A csapat tanult az előző két részből (az öreg, de imádott első rész és a szép, de túlkomplikált folytatás) és a harmadik epizód egy szép, de egyszerűen kezelhető stratégia lesz.
"Ugyanazon a folyamaton mentünk át, melyen bármely más fejlesztő" - folytatta Simon. "Ennek a lényege: megalkotjuk a saját 3D-s motorunkat! És aztán eljutottunk arra a következtetésre, melyre minden fejlesztő is: ne alkosd meg a saját motorodat., használd fel más technológiáját."
Így a Stronghold 3 a Vision Enginet használja, mely a képek alapján megfelelő hátteret nyújt a játéknak. Ugyanakkor a program a Steamet is felhasználja. A Vale rendszerén lehet majd multis mérkőzéseket vívni és a mentéseket is elméletileg ott tárolja majd a rendszer.
A játék eddig nagyon összetett volt. Egy íjász kiképzése például nem volt olyan egyszerű, mint más hasonló játékokban. Először is a favágónak fát kellett szerezni, a tárolóban össze kellett ezeket gyűjteni, kellett valaki, aki megcsinálja az íjat, kellett egy fegyvertár, ahol ezeket tárolhatjuk és végül kellett egy szabad állampolgár és egy barakk, ahol kiképeztük őt íjásznak.
Ugyanígy volt a bűnözési rendszernél is. Ha egy paraszt úgy döntött, hogy a termés szükséges részének befizetése helyett inkább elkezdett lopni a raktárunkból, akkor ki kellett képeznünk egy őrt, aki járőrözött a megadott területen. Ha elkapta a tolvajt, kellett egy börtön, ahova bezárhattuk. Utána szükség volt egy bíróságra, ahol elítélhették őket és egy kínzókamrára, ahol megbüntethettük.
A harmadik részben ez most jóval egyszerűbb lesz. Nem kell ezt a hosszú folyamatot végigcsinálni, hanem a megszokott módon lehet majd embereket kiképezni és építkezni is. Fontos szerepet kap azonban a napszakok váltakozása. Egyes küldetéseket ugyanis csak éjjel vagy nappal lehet elvégezni. A bemutatott verzióban például éjszaka támadták meg a várunkat és nekünk végezni kellett a betolakodókkal.
Ahhoz azonban, hogy lássunk belőlük valamit, tűzgolyókat kellett fellőni az égbe a katapultunkkal, hogy bevilágítsa a területet és be tudják célozni embereink az ellenfelet. De kiküldhettünk fáklyás embereket is, akik szépen megvilágítottak bizonyos területeket a számunkra. De lesz olyan eset is, amikor nekünk kell az éj leple alatt elfoglalni egy ellenséges várat.
Ez a megoldás tulajdonképpen a Fog of Wart helyettesíti, hiszen a Stronghold sorozatban már az első pillanattól láttuk az ellenfelek helyzetét, de így megnehezítik a dolgunkat, hiszen szinte minden támadás éjszaka történik majd és nekünk is ajánlott a sötétben támadni (kevesebb lesz a veszteségünk).
A Stronghold 3 nagyon hangulatosnak tűnik és remélhetőleg a 2011-s megjelenés után egy újabb klasszikust köszönthetünk a berkeinkben.