Ötvös Tibor

Stronghold 3 - repül a tehén, ki tudja hol áll meg

A Stronghold első része kirobbanó siker lett és megérdemelten kelt el belőle bőven milliós példányszám felett. Aztán jött a folytatás, ami bár szebb grafikával rendelkezett, de ezen kívül minden tekintetben csalódást keltett a stratégiai játék.

A harmadik részre közel 5 évet kellett várni, de a jelek szerint megérte. Legalábbis a Firefly Studios tartotta bemutatón látottak alapján nagyon hangulatosnak tűnik a trilógia záró darabja és a csapat alapítója, Simon Bradbury is érdekes dolgokat árult el a Stronghold 3-ról.

"Átrepíteni egy tehenet az égen és eltalálni vele valami fontos épületet vagy területet - jelenleg ezen dolgozunk a legtöbben" kezdte Bradbury. "A Stronghold 3 az a játék, melynél pontosan tudjuk, hogy mit is akarunk csinálni." A csapat tanult az előző két részből (az öreg, de imádott első rész és a szép, de túlkomplikált folytatás) és a harmadik epizód egy szép, de egyszerűen kezelhető stratégia lesz.



"Ugyanazon a folyamaton mentünk át, melyen bármely más fejlesztő" - folytatta Simon. "Ennek a lényege: megalkotjuk a saját 3D-s motorunkat! És aztán eljutottunk arra a következtetésre, melyre minden fejlesztő is: ne alkosd meg a saját motorodat., használd fel más technológiáját."

Így a Stronghold 3 a Vision Enginet használja, mely a képek alapján megfelelő hátteret nyújt a játéknak. Ugyanakkor a program a Steamet is felhasználja. A Vale rendszerén lehet majd multis mérkőzéseket vívni és a mentéseket is elméletileg ott tárolja majd a rendszer.



A játék eddig nagyon összetett volt. Egy íjász kiképzése például nem volt olyan egyszerű, mint más hasonló játékokban. Először is a favágónak fát kellett szerezni, a tárolóban össze kellett ezeket gyűjteni, kellett valaki, aki megcsinálja az íjat, kellett egy fegyvertár, ahol ezeket tárolhatjuk és végül kellett egy szabad állampolgár és egy barakk, ahol kiképeztük őt íjásznak.

Ugyanígy volt a bűnözési rendszernél is. Ha egy paraszt úgy döntött, hogy a termés szükséges részének befizetése helyett inkább elkezdett lopni a raktárunkból, akkor ki kellett képeznünk egy őrt, aki járőrözött a megadott területen. Ha elkapta a tolvajt, kellett egy börtön, ahova bezárhattuk. Utána szükség volt egy bíróságra, ahol elítélhették őket és egy kínzókamrára, ahol megbüntethettük.



A harmadik részben ez most jóval egyszerűbb lesz. Nem kell ezt a hosszú folyamatot végigcsinálni, hanem a megszokott módon lehet majd embereket kiképezni és építkezni is. Fontos szerepet kap azonban a napszakok váltakozása. Egyes küldetéseket ugyanis csak éjjel vagy nappal lehet elvégezni. A bemutatott verzióban például éjszaka támadták meg a várunkat és nekünk végezni kellett a betolakodókkal.

Ahhoz azonban, hogy lássunk belőlük valamit, tűzgolyókat kellett fellőni az égbe a katapultunkkal, hogy bevilágítsa a területet és be tudják célozni embereink az ellenfelet. De kiküldhettünk fáklyás embereket is, akik szépen megvilágítottak bizonyos területeket a számunkra. De lesz olyan eset is, amikor nekünk kell az éj leple alatt elfoglalni egy ellenséges várat.

Ez a megoldás tulajdonképpen a Fog of Wart helyettesíti, hiszen a Stronghold sorozatban már az első pillanattól láttuk az ellenfelek helyzetét, de így megnehezítik a dolgunkat, hiszen szinte minden támadás éjszaka történik majd és nekünk is ajánlott a sötétben támadni (kevesebb lesz a veszteségünk).

A Stronghold 3 nagyon hangulatosnak tűnik és remélhetőleg a 2011-s megjelenés után egy újabb klasszikust köszönthetünk a berkeinkben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • darki81 #17
    egyik legjobb stratégia, várom már
  • kalaposkan #16
    A második rész engem kiakasztott, részemről a realisztikusabb játékokat szeretem stratégiából, szóval ahol varázsolni lehet, meg szörnyekkel találkozni, azok nálam hátránnyal indulnak és elég komoly teljesítményt kell nyújtaniuk ahhoz, hogy mégis játsszak velük. A Heroes mondjuk képes volt leültetni, meg talán még a Warcraft - a többi fantasy tartalmű rts nem igazán az én műfajom.
    NEm szeretem, hogy állandóan muszáj valami spéci megoldást belevinni, nem lehet az egyszerű és nagyszerű elvénél maradni. Remélem itt most máshogy lesz.
  • JTBM #15
    Elég gáz lesz, ha konzolosítják ezt a progit is.
    Aztán meg sírnak, hogy a kutya nem vette meg...

    Erről már most a SCI és SCII jut az eszembe. A SCI a mai napig rajta van a gépemen, az SCII már kuka.
  • Megtörhetetlen #14
    Nem feltétlen van ez így...
    Sőt, például játék esetében ellenpélda a Serious Sam, de mást is mondhatnék, pl Halo, filmek esetében is van ellenpélda pl. Torrente, meg sztem a Vasember 2 is jobb mint az egy de ez is ízlés kérdése. A játékoknál is így van van akinek bejön vagy jobb szerinte mint az előző van aki szerint meg nem, ez esetben meg még ne vonjunk le hirtelen következtetéseket, majd kiderül.
    Egyébként meg azért emlékezetesebbek a rosszul sikerült 2. részek mert erőlteti kaz első rész sikerét és unalmas lesz vagy újítani akarnak, de az ellenkezőjét érik el és mivel jóra számít az ember és nem azt kapja ezért csalódik, de ha fordított sorrendben jönnének ki, akkor is ugyanez lenne sztem a helyzet..
  • Tetsuo #13
    Ez van a filmekkel, a TV-musorokkal es a zenevel is. Folyamatosan csokken a "moralis" ertekuk.
  • blessyou #12
    Egyetértek az előttem szólókkal, hogy a leegyszerűsítés inkább árt(hat)1, még annyit tennék hozzá, hogy nagyon hangulatos volt maga a játék. Néha nem csináltam semmit, csak néztem, ahogy a jobbágyok teszik a dolgukat az udvaron, meg az uradalmon, emitt a kovács éppen kardot készít, amott sütnek-főznek... nagyon jól eltalálták a légkört.
  • bakvarnyu #11
    A warchest 30. pályája teljesen szétszopatott , 2 hét alatt se tudtam végigvinni.
  • Wittgen #10
    Az 1. rész imádtam, főleg azokat a konkrét scenariókat, ahol valamilyen erődítményt kellett megvédeni/elfoglalni előre meghatározott egységekkel. A 2. kimaradt az életemből.
    Nekem oltárira nem esett nehezemre, hogy a gazdasági modell és az összefüggések miatt sok dologra kellet odafigyelni, szerintem a stratégiai játékoknak ez a lényege. Meg kb a valóságot is tükrözte így, hiszen tényleg nem a semmiből teremnek a harci egységek...

    Ha kiveszik a stratégiai elemeket, melyek oly élvezetessé tették a Strongholdot, akkor nem lesz más, mint egy újabb árkád-hent játék, ahol az nyer, aki rush-olni tud minnél előbb.
  • tttttom #9
    Jajj ki nem szarja le az iqlight majmokat... Azok a lúzerek akik nem tudnak/akarnak gondolkodni egy stratégiai játékban azok inkább menjenek csni és verjék ott a faszt...Ott lehet menni és lőni mint a hülye...Geci. Eszem faszom megáll a kiadókon is. Remélem a Paradox interactive nem jut erre a formációra...:S, hogy le agyon egyszerűsíti a játékokat értelmi fogyatékosok számára...Azért stratégia a stratégia, mert megtervezed mikor, merre, mivel és mennyivel támadsz...Aki meg akkora seggkirály, hogy csak fossa az egységeket a pályán az menjen el a picsába...
  • Zolivok #8
    phalloskám a Vale, az egy team fortress 2 allstar csapat volt. szerintem inkább Valve.ét kéne oda írni.