Németh Szabolcs

Stranger, egy fantasy stratégia

A Fireglow Games a Sudden Strike után egy új RTS fejlesztésébe fogott. A Stranger szakít a valóságos, történelmi háttérrel, és a fantázia világába kalauzolja a játékost.

Manapság híján vagyunk az izgalmas stratégiai játékoknak. Szinte minden napra jut egy-egy Crysis, Unreal 3, vagy éppen Enemy Territory hír, de a taktikai érzéket is igénylő játékok érdemtelenül a háttérbe szorultak. A Stranger nyár végére talán visszaad valamit a kategória régi tündöklésből, habár vizuálisan biztosan nem nevezhetjük korszakalkotónak a Fireglow-produktumot. A történetírók a sztorit a jó és a rossz harcára fűzték fel, de állításuk szerint sokkal többet kapunk, mint amit egy ilyen alkotástól megszokhattunk.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A programot az RTS-ek kategóriájába sorolhatjuk, de a szerepjátékokra jellemző karakterfejlődés miatt igazából egy mixről beszélhetünk. A játék kezdetekor három csoportosulás közül kell kiválasztanunk azt az egyet, amelynek élére állunk. Bármelyiket is választjuk, idővel mindegyiknek megismerjük az előnyeit, illetve hátulütőit. Mint vezér nagyon nehéz feladat hárul ránk. Akár a gonosz, akár a jó oldalát erősítjük jelenlétünkkel, izzasztó taktikai csaták kereszttüzében juthatunk csak előre.

A történet során több mint száz szörnyeteg keresztezi majd utunkat. A fejlesztők különösen büszkék a mesterséges intelligencia kidolgozottságára. Közlésük szerint furfangos taktikai elemek garmadáját használják fel tudatosan annak érdekében, hogy a lehető legjobban megnehezítsék előrejutásunkat. Azért mi sem üres kézzel szabadulunk bele a nagyvilágba, mágikus erőnk és fegyvereink segítségével szépen odapörkölhetünk az ellenségnek.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen mivel RTS-RPG-ről beszélünk, a karakterfejlődés, a különféle megszerezhető eszközök mind-mind a program sajátjai. Az egyjátékos mód mellett akár nyolcan is megmérkőzhetünk a játék többjátékos részlegében. A Stranger előreláthatólag nyáron jelenik meg, és egy 2 Ghz-es processzorral, valamint egy modern kártyának már egyáltalán nem nevezhető Geforce 4400, illetve Radeon 9500-vel is megelégszik.



Stranger

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #13
    hááh lol 2007
  • Merces #12
    ..had ábránditsalak ki azért nem csinálnak igazán okos AI-t mert 100 bol 99 szer lenyomna azt meg ki szeretné, most őszintén............
  • Kurt97 #11
    szerintem nagyon jó lenne, egy ilyen stratégia-fantasy keverék. ezekkel a háborúsakkal már nem nagyon tetszik a műfaj. a War3 óta csak egy pár király stratégia jött ki. de ez talán megin cool lesz. kicsit war of the ring stílus, nem?
  • psishock #10
    Griphons:
    "Úgy látom profi vagy abban, hogy kell játékot lehúzni a megjelenés előtt. Még ki se jött apafej, honnan tudod, hogy nem fog meglepni, és nem fogja két év múlva mindenki isteníteni a játékot?"
    Hmm, nem volt szándékomban a szemedben lehúzni a játékot, ahogy megmondtam ami tőlem elhangzott, azt az eddigi begyüjtött infókból foglaltam össze. Ahogy ezeket értelmeztem egyáltalán terveztek semmilyen különösebb egyedi dolgot ami annyira hatalmassá tenné, hogy "két év múlva mindenki istenítené" a játékot. Szóval ezért nem nagy dobás (eddig) a szememben. Különben tényleg nem az RTS, annál inkább Dungeon Siege2 "feel" jön le a játékból.

    "Azt aláírom, hogy a grafika elég divatjamúlt"
    én is ezt tettem. :)

    "Azok az emberek az igazán szánalmasak, akik az aláírásukban kérkednek gépük konfigurációjával"
    én nem a sign-okból szoktam megítélni az embertársaimat, de kénytelen vagyok belátni, hogy vannak nálam sokkal jobb képességûek is, akik ezt csettintve képesek összehozni <250 karakterből.

    Komolytalan:
    Tudod kb mostanában pont az van, amit Testudolius előttem már meg említett. Mindenki szuper inteligens AI-t harangozik be, de amikor odajutunk akkor enyhe, igen sablonos valamit kapunk vissza. Ne legyen igazam, ok. Ez a játék hatalmas erőkkel fogja földbedöngölni az eddig mesterséges inteligenciánag nevezett scripteket. Hatalmas, radikális reformokat hoz majd az RTS-ek, de az RPG-k világába, mivel 1 játékként fogja bevezetni a /gondolkodó gépet/. Ha ez egyszer megjelenik, akkor már soha az életben nem fogunk úgy tekinteni a "stratégia" gener-re mint eddig...
    Szerintem azért te sem gondoltad komolyan.
  • gyuri12 #9
    ELFOG MENNI A GÉPEMEN!!!! emberek örüljünk!:D kár hogy olyan mint egy rpg... de ha rpg lesz,annak csak jobban örülök...főleg ha jó is lesz
  • JTBM #8
    Hát, ezt nem néz ki RTS-nek, ez egy RPG-nek néz ki.
    Persze majd meglátjuk...
  • Testudolius #7
    A legtöbb megjelenő RTS-nél forradalmi MI-ről és ügyesen taktikázó gépről beszélnek, aztán ritkán lesz belőle valami tényleg forradalmi újjítás. Ha jól sejtem mindössze ennyire gondolt. :sohaj:
  • Komolytalan #6
    ""A fejlesztők különösen büszkék a mesterséges intelligencia kidolgozottságára."
    nem baj, majd felébrednek és rájönnek, hogy még nagyon messze vannak attól a hatástól amit ember vs ember tud képezni."
    Bazd meg medve a létrád, ugye? Hadd jelenjen már meg, vagy már annyira szar az epéd, hogy addig nem bírod ki fikázás nélkül?
  • Griphons #5
    Úgy látom profi vagy abban, hogy kell játékot lehúzni a megjelenés előtt. Még ki se jött apafej, honnan tudod, hogy nem fog meglepni, és nem fogja két év múlva mindenki isteníteni a játékot?
    Azt aláírom, hogy a grafika elég divatjamúlt, de egy rts-nél az csak másodlagos dolog. Ha meg tud fogni olyan játékélményel, ami anno csak a warcraft2-nek sikerült, akkor nálam nyerő. Mindez a jövő zenéje.
    Egyébként meg ez a hír nem játékteszt, hanem beharangozó.
    (Azok az emberek az igazán szánalmasak, akik az aláírásukban kérkednek gépük konfigurációjával)
  • psishock #4
    off:
    (mellesleg tud valaki olyan /magyar/ fórumot ahol modjuk /beszélgetni/ is szoktak a játékokról, azzal kapcsolatos hírekről, mert az utúbbi időben, ha nagyon finoman is szeretnék fogalmazni, az SG nem elégíti ki az ezzel kapcsolatos igényeimet. Egy "lol" pl nekem nem válasz... de az is lehet, hogy én várok el sokat? Ez most a trendy, a (hyper) short kommentek?)