Németh Szabolcs
Stranger, egy fantasy stratégia
A Fireglow Games a Sudden Strike után egy új RTS fejlesztésébe fogott. A Stranger szakít a valóságos, történelmi háttérrel, és a fantázia világába kalauzolja a játékost.
Manapság híján vagyunk az izgalmas stratégiai játékoknak. Szinte minden napra jut egy-egy Crysis, Unreal 3, vagy éppen Enemy Territory hír, de a taktikai érzéket is igénylő játékok érdemtelenül a háttérbe szorultak. A Stranger nyár végére talán visszaad valamit a kategória régi tündöklésből, habár vizuálisan biztosan nem nevezhetjük korszakalkotónak a Fireglow-produktumot. A történetírók a sztorit a jó és a rossz harcára fűzték fel, de állításuk szerint sokkal többet kapunk, mint amit egy ilyen alkotástól megszokhattunk.
A programot az RTS-ek kategóriájába sorolhatjuk, de a szerepjátékokra jellemző karakterfejlődés miatt igazából egy mixről beszélhetünk. A játék kezdetekor három csoportosulás közül kell kiválasztanunk azt az egyet, amelynek élére állunk. Bármelyiket is választjuk, idővel mindegyiknek megismerjük az előnyeit, illetve hátulütőit. Mint vezér nagyon nehéz feladat hárul ránk. Akár a gonosz, akár a jó oldalát erősítjük jelenlétünkkel, izzasztó taktikai csaták kereszttüzében juthatunk csak előre.
A történet során több mint száz szörnyeteg keresztezi majd utunkat. A fejlesztők különösen büszkék a mesterséges intelligencia kidolgozottságára. Közlésük szerint furfangos taktikai elemek garmadáját használják fel tudatosan annak érdekében, hogy a lehető legjobban megnehezítsék előrejutásunkat. Azért mi sem üres kézzel szabadulunk bele a nagyvilágba, mágikus erőnk és fegyvereink segítségével szépen odapörkölhetünk az ellenségnek.
Természetesen mivel RTS-RPG-ről beszélünk, a karakterfejlődés, a különféle megszerezhető eszközök mind-mind a program sajátjai. Az egyjátékos mód mellett akár nyolcan is megmérkőzhetünk a játék többjátékos részlegében. A Stranger előreláthatólag nyáron jelenik meg, és egy 2 Ghz-es processzorral, valamint egy modern kártyának már egyáltalán nem nevezhető Geforce 4400, illetve Radeon 9500-vel is megelégszik.
Stranger
Manapság híján vagyunk az izgalmas stratégiai játékoknak. Szinte minden napra jut egy-egy Crysis, Unreal 3, vagy éppen Enemy Territory hír, de a taktikai érzéket is igénylő játékok érdemtelenül a háttérbe szorultak. A Stranger nyár végére talán visszaad valamit a kategória régi tündöklésből, habár vizuálisan biztosan nem nevezhetjük korszakalkotónak a Fireglow-produktumot. A történetírók a sztorit a jó és a rossz harcára fűzték fel, de állításuk szerint sokkal többet kapunk, mint amit egy ilyen alkotástól megszokhattunk.
A programot az RTS-ek kategóriájába sorolhatjuk, de a szerepjátékokra jellemző karakterfejlődés miatt igazából egy mixről beszélhetünk. A játék kezdetekor három csoportosulás közül kell kiválasztanunk azt az egyet, amelynek élére állunk. Bármelyiket is választjuk, idővel mindegyiknek megismerjük az előnyeit, illetve hátulütőit. Mint vezér nagyon nehéz feladat hárul ránk. Akár a gonosz, akár a jó oldalát erősítjük jelenlétünkkel, izzasztó taktikai csaták kereszttüzében juthatunk csak előre.
A történet során több mint száz szörnyeteg keresztezi majd utunkat. A fejlesztők különösen büszkék a mesterséges intelligencia kidolgozottságára. Közlésük szerint furfangos taktikai elemek garmadáját használják fel tudatosan annak érdekében, hogy a lehető legjobban megnehezítsék előrejutásunkat. Azért mi sem üres kézzel szabadulunk bele a nagyvilágba, mágikus erőnk és fegyvereink segítségével szépen odapörkölhetünk az ellenségnek.
Természetesen mivel RTS-RPG-ről beszélünk, a karakterfejlődés, a különféle megszerezhető eszközök mind-mind a program sajátjai. Az egyjátékos mód mellett akár nyolcan is megmérkőzhetünk a játék többjátékos részlegében. A Stranger előreláthatólag nyáron jelenik meg, és egy 2 Ghz-es processzorral, valamint egy modern kártyának már egyáltalán nem nevezhető Geforce 4400, illetve Radeon 9500-vel is megelégszik.
Stranger