Németh Szabolcs

World in Conflict - mert léteznek szép RTS-ek is

A Massive Entertainment párszor már letette a névjegyét a kategóriában. A Ground Control után ismét egy katonai stratégiával szeretnék meghódítani a világot.

A hidegháború után sokan azt mondják végre béke költözött a világunkba, ám ezzel nehéz egyetérteni. A mezőkről valóban visszavonultak a haderők, de ne ringassuk magunkat idilli álmokba. A hidegháború a zöld asztal mellett folytatódik, csak éppen nem katonai maskarába öltözött kemény legények, hanem szépen fésült nyakkendős üzletemberek próbálják megfojtani egymás országát gazdaságilag. Már nem az ágyúgolyóké, a puskalövéseké a főszerep, hanem a mindent átható vesztegetéseké, spekulációké. Ha jobban belegondolunk a harctéren egymással becsületesen megküzdő feleket jobban lehet becsülni, mert még ha tettük véresebb is, nem bújnak a homály jótékony zavarába, és később nem mutogatnak másokra, hanem kiteszik amilyük van és győz a jobb.

Ezzel még véletlenül sem szeretnénk azt sugallni, hogy bátorítanánk az efféle cselekedetet, de az biztos, hogy egy embargó, gazdasági ellehetetlenítés nagyon sokszor több halálos áldozatot követel, mint némelyik háború. Igaz a megfojtás halkan is végbe mehet, míg a puskadörrenés óhatatlanul visszhangzik. Na mielőtt még a történelemórával kevert filozofálgatás túlsúlyba kerülne, nézzük mit is nyújt a World in Conflict, amely egy olyan világot mutat be, amelyben a hidegháború után kezdődött el csak igazán a vérontás.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Miután a befagyott állásokat elhagyták a katonák, a Vörös Hadsereg megálmodói nem tudnak belenyugodni a keleti blokk feloszlásába, és totális offenzívát terveznek az USA ellen. A szovjet egységek hadihajók tucatjain közelednek a fiatal kontinens felé, ám eme hadművelet mindössze az elterelést szolgálja. A szovjet birodalom egyetlen célja, Amerika figyelmének és erőforrásának lekötése, és közben Európa igába hajtása.

Az izgalmas és fordulatos történetért Larry Bond felel, aki a "First Team", vagy a "Red Storm Rising" könyvével már megmutatta, hogy nem ismeretlenül mozog ezen a terepen. A játék során 14 küldetésen kell keresztül verekedni magunkat, ami a fejlesztők szerint 15-25 óra tiszta játékidőt jelent. Ennyi esélyt kapunk, hogy visszaküldjük a kommunistákat oda ahová valók. Seattle belvárosától kezdve Európán keresztül, Moszkváig bezárólag mindenhol megfordulunk. A szovjet oldalról sajnos nem élhetjük át az izgalmakat, viszont a madarak azt csiripelik, hogy egy harmadik frakció is komoly szerephez jut.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Parker egyszerű katona, aki évről-évre kapaszkodik fel a ranglétrán. Parancsnokai meglátják benne azt a bizonyos pluszt és szárnyaik alá veszik. A World of Conflict-ben nincs lehetőségünk hatalmas csatákat irányítani. Ugyan mindössze kicsi csapatok tartoznak majd a fennhatóságunk alá, de élményekben egyáltalán nem fogunk szűkölködni. Mind az európai, mind a szovjet, mind az amerikai haderő bőségesen képviselteti magát: Bradley, F-16, Leopard, Tornado, T-70, T-80 és a többiek mind-mind a program részei, azaz lesz dolgunk elég.

Nem is érdemes többet mondani, ezt a programot ki kell próbálni. Már csak azért is, mert állítólag fantasztikus többjátékos módot fabrikáltak a Massive-osok. A látványt nem ragozzuk, mert az úgyis szubjektív. Mindenesetre mi alig várjuk, hogy kezünk közé kaparintsuk azt a gyógyszert amely virtuálisan talán gyógyírt jelenthet a világnak.

World in Conflict

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szily3 #40
    BAZZMEG!!! ILYET MEG AZ ELETBE N LATTAM!!! AZER ATKOZZA MINDENKI AZ AMUGY SZUPER GAMET, MER JO A GARFIKAJA. HATH BASSZATOK MEG KI VETTE MEG EGYALTALAN, ES TETTE BE GEPEBE??? NEKEM ILYEN KONFIGOM VAN: 2.66-OS CELERON PROCI, 1.5 GB DDR2-ES RAM, MEG EGY 128 MB-OS GEFORCE 7300GS. NA SZAL LENYEG, HOGY EN KOZEPESEN GYENGE BEALLITASOKKAL - AMI KOZEL SE HOZZA KI A JATEKBOL A MAXIMUMOT(!) - IS VEGIGVITTEM. ZSENIALIS TORTENETVEZETES, JO MULTI, SZERVEREK TELE, SZAL SINGLE-MULTI MINDENT VER A MAI JATEKOK KOZOTT. SZAL CS AZER VEGYETEK MEG, MER QRVA PROFI GAME, HA NINCS IS KETSZAZEZRES GEPETEK. off! én beszóltam
  • powermause2 #39
    Hiányolom a véletlen küldetéseket(skirmish).Sokkal jobb lenne.De a grafika átlagon felüli,még játék közbn is.Külön tetszenek a légvédelmi egységek,a ruszki silka, meg a német gepárd2!
  • eclipse05 #38
    mógyesz
  • aDannyBoy #37
    OFF: Komolytalan - Indigo: Ezt már szeretem :) oltsátok egymást, addig is békén hagytok engem :)
  • aDannyBoy #36
    Nagyon durva a játék, garantálom, jövő hétre jön róla a teszt
    Arra fel kell készülni, hogy kraftos gép kell alá, viszont akkor zseniálisan gyönyörű
    Mikor ledobták az egyik gaméban a kínaiak az atombombát, akkor egyrészt tudtuk hogy game over nekünk, mielőtt kiírta volna, de mindenki azonnal megállt és gondolom egyszerre fordultunk a gombafelhő felé :)

    Igaz még mindenki kicsit noob, legalábbis tegnap release után pár órával az volt a tapasztalat. Klánonak kedvez majd a game, mert a PuG-ok nem tudnak együtt dolgozni, például sosem akar senki gyalogságot választani... aaahh ez szerintem ütni fog nagyon. jövő pénteken csekkoljátok a cikket :)
  • menetrend #35
    Igen az ikonos szöveggel erre céloztam amit leírtál csak nem voltam képes szépen megfogalmazni :D Tudom hogy hogy megy ez de nekem nagyon száraz. Akciósabbat szeretm :P Nem minden játékban van amúgy unlimited ammo. Ott van pl a Blitzkrieg (remélem jól írtam) meg a Sudden strike 2 is abban oda kell figyxelni ammora meg asszem az üzemanyagra is valameikben de ezt lehet hogy már csak én halucinálom.
    Amiben meg unlimited ammo van ott meg mind1 mert nem valószínü hogy a tankok/emberek megérik a lőszerkészlet elfogyását :D
  • cateran #34
    :) Semmi gond, izlések és pofonok..de azért megkérdezném, hogy láttál-e már hadsereg tábornokokat seregeket irányítani? Ők sem a fronvonalról teszik, hanem a hátországból vagy legalábbis biztonságos távolságból, ahol a beérkezett adatok és jelentések alapján mozgatják -kommunikáció útján-az egységeket.:) Frontvonalban csak az egységparancsnokok vannak, azok meg nem vezényelnek csatát! Persze,tudom látványra nem annyira okés (a filmek is inkább fronvonalban játszódnak:D),de mivel elvileg szimuláció (méghozzá csatáé vagy háborúé)hát élethűnek kellene lennie....nekem pedig néhány 100 vagy 1000 egység mozgatása 3d-ben messze nem az(főleg unlimited ammoval nem..)
  • menetrend #33
    Nemtom én ebben nőttem már fel :D Akkor neked mi az a nagy csata? 4000 egység részvételével lemodellezve a teljes utánpótlás szisztéma a tank benzin készletétől a gyalogos moráljáig minden + egyenként irányítható egységek és megfelelő grafika hogy ne pontok hadakozását lássuk vonalakkal karöltve. Ez mind szép és jó csak szerintem a mai gépek nem bírnák el ezt. Nameg te se tudnál odafigyelni mindenre miközben folyik a harc. Az ha az ember ikonokként mozgatja az egységeket a térképasztalon az végülis van akinek jó. De én szeretem ha sajátkezüleg küldhetem harcba tankjaimat és láthatom ahogy ripityára lövik az ellent miközben a többit máshogy irányítom taktikázva stb :P XD
  • cateran #32
    Mondjuk pont a 2. vh-s észak-afrikai hadműveleteket bírtam nagyon, axis oldalról...nem volt, hogy majd gyártok ilyen-olyan egységet,hanem ha küldtek utánpótlást, akkor volt(ritka volt, minden a ruszki frontra ment..), ha nem,akkor gazdálkodtál abból,amit meg tudtál örizni...közben 200 dologra figyelni (üzemanyag,morál,utánpótlás,védelem,stb.)
  • cateran #31
    az neked nagy csata? Kicsit el vagy tévedve:) Bár anno Spectrumon nem volt 3d-s grafika (csontstratégiákban meg pláne),de azért igen élvezetes nagy csatákat le lehetett zavarni (ja, multiplayer sem volt..)pl. az el-alameini csata, mindkét oldalt ki lehetett próbálni, volt kampány, scenario..amit akarsz...azóta megnött a grafika szinvonala és azzal együtt eltolodott az rts-ek irányába...nem mondom, hogy rossz,de egy igazi old school strat gamma szintjét eddig egyik sem hozta(nem azt mondom, hogy nincs vagy hogy nem lehet, csak azt, hogy én még nem láttam:))