Ötvös Tibor
Öt Batman: Arkham City infó
A Batman: Arkham Cityvel már számos alkalommal foglalkoztunk kiemelten is, de továbbra is "kénytelenek" vagyunk írni róla, hiszen tegnap megjelent a hivatalos PlayStation magazinban egy 14 oldalas bemutató, melyből új információkat is megtudhattunk.
Ráadásul a Rocksteady vezetője, Sefton Hill is elég bőbeszédűnek mutatkozott a folytatással kapcsolatban és öt fő témát emelt ki, melyekről szívesen beszélt. Az első végül is elég kézenfekvő, főleg egy ilyen nagy univerzum kapcsán, mint Denevéremberé.
Hogyan dőlt el, mely karakterek lesznek benne a folytatásban?
"A Batman: Arkham Cityben szereplő karakterek fontos részei a történetnek és ezt a sztorit más módon el sem lehetett volna mesélni. Mindig is figyeltünk rá, hogy a karakterek passzoljanak a történetbe és most is úgy választottunk, hogy ne lógjon ki egyetlen szereplő sem Arkham Cityből. És úgy éreztük, hogy ez sikerült is."
Mik voltak hatással az Arkham Cityre?
"Mint minden játékfejlesztő csapatnál, így nálunk is minden alkalmazott egyben játékos is és bár csapatot alkotunk, de mégis mindegyikünk más és más stílust szeret. Én személy szerint egyszerűen megpróbálom élvezni a játékokat és nem elemezgetni őket. Szerintem ha valami újat és frisset akarsz létrehozni, akkor nem szabad követni a többieket. Még akkor sem, ha néha hibázol is."
"A dizájnnal kapcsolatban nekünk pofátlanul nagy előnyünk volt a vetélytársainkhoz képest. A Denevérember képregények ugyanis értékes archívumot szolgáltatnak a számunkra és ezek jobban inspirálhatnak minket, könnyebb belőlük ötleteket kidolgozni."
A Motion Capture eljárás...
"A motion capture eljárásunk sokat fejlődött a Batman: Arkham Asylum óta. Először is a Rocksteady épített egy saját "mocap" részleget a stúdióban. Itt hatalmas területünk van a mozgások rögzítésére, de akad ott rengeteg fegyvernek és más egyébnek is. Finomítottunk az eljáráson is és így sokkal szebb mozgásokat rögzíthetünk."
A zenéről...
"A zene és hangok intelligens használata elengedhetetlen a hatásos atmoszféra megteremtéséhez. A zene kritikus összetevője az Arkham Citynek, de a zenei rendezőnk, Nick Arundel ismét remek munkát végzett és még a Denevérember világában is egyedinek számító zenét alkotott meg."
Nagyobb, mint az Arkham Asylum
"A helyszínváltás (diliházból egy egész város) legnehezebb része a megfelelő környezet megteremtése volt. Célunk nem csak a legnagyobb játék megalkotása volt, hanem hogy ez legyen az eddigi legjobb munkánk is. Eme tervvel a fejünkben kezdtük el Arkham City megalkotását, mely közel ötször nagyobb lett, mint az előző rész területe."
"A játékmeneten is változtattunk. Batman most már többféle támadási módot is ismer és ráadásul az első rész végére megszerzett összes "játékszerünk" már az induláskor rendelkezésünkre áll. De ezeken is fejlesztettünk és több helyen használhatjuk majd fel a fegyvereinket. És természetesen újak is bemutatkoznak majd."
A Batman: Arkham City 2011-ben jelenik meg.
Ráadásul a Rocksteady vezetője, Sefton Hill is elég bőbeszédűnek mutatkozott a folytatással kapcsolatban és öt fő témát emelt ki, melyekről szívesen beszélt. Az első végül is elég kézenfekvő, főleg egy ilyen nagy univerzum kapcsán, mint Denevéremberé.
Hogyan dőlt el, mely karakterek lesznek benne a folytatásban?
"A Batman: Arkham Cityben szereplő karakterek fontos részei a történetnek és ezt a sztorit más módon el sem lehetett volna mesélni. Mindig is figyeltünk rá, hogy a karakterek passzoljanak a történetbe és most is úgy választottunk, hogy ne lógjon ki egyetlen szereplő sem Arkham Cityből. És úgy éreztük, hogy ez sikerült is."
Mik voltak hatással az Arkham Cityre?
"Mint minden játékfejlesztő csapatnál, így nálunk is minden alkalmazott egyben játékos is és bár csapatot alkotunk, de mégis mindegyikünk más és más stílust szeret. Én személy szerint egyszerűen megpróbálom élvezni a játékokat és nem elemezgetni őket. Szerintem ha valami újat és frisset akarsz létrehozni, akkor nem szabad követni a többieket. Még akkor sem, ha néha hibázol is."
"A dizájnnal kapcsolatban nekünk pofátlanul nagy előnyünk volt a vetélytársainkhoz képest. A Denevérember képregények ugyanis értékes archívumot szolgáltatnak a számunkra és ezek jobban inspirálhatnak minket, könnyebb belőlük ötleteket kidolgozni."
A Motion Capture eljárás...
"A motion capture eljárásunk sokat fejlődött a Batman: Arkham Asylum óta. Először is a Rocksteady épített egy saját "mocap" részleget a stúdióban. Itt hatalmas területünk van a mozgások rögzítésére, de akad ott rengeteg fegyvernek és más egyébnek is. Finomítottunk az eljáráson is és így sokkal szebb mozgásokat rögzíthetünk."
A zenéről...
"A zene és hangok intelligens használata elengedhetetlen a hatásos atmoszféra megteremtéséhez. A zene kritikus összetevője az Arkham Citynek, de a zenei rendezőnk, Nick Arundel ismét remek munkát végzett és még a Denevérember világában is egyedinek számító zenét alkotott meg."
Nagyobb, mint az Arkham Asylum
"A helyszínváltás (diliházból egy egész város) legnehezebb része a megfelelő környezet megteremtése volt. Célunk nem csak a legnagyobb játék megalkotása volt, hanem hogy ez legyen az eddigi legjobb munkánk is. Eme tervvel a fejünkben kezdtük el Arkham City megalkotását, mely közel ötször nagyobb lett, mint az előző rész területe."
"A játékmeneten is változtattunk. Batman most már többféle támadási módot is ismer és ráadásul az első rész végére megszerzett összes "játékszerünk" már az induláskor rendelkezésünkre áll. De ezeken is fejlesztettünk és több helyen használhatjuk majd fel a fegyvereinket. És természetesen újak is bemutatkoznak majd."
A Batman: Arkham City 2011-ben jelenik meg.