Ötvös Tibor

Might & Magic: Heroes 6 - amit eddig tudni

Az idei GamesComon a Ubisoft végre hivatalosan is bejelentette, hogy folytatja a nagysikerű Might & Magic sorozat körökre osztott stratégiai mellékágát, a Heroes of Might & Magicet, de új néven és új csapattal. A Ubisoft szerint a névváltás csupán arra szolgált, hogy a Might & Magic címke legyen elöl, ahogy a franchise többi darabjánál is (Kingdoms, Clash of Heroes, Dark Messiah, Heroes) és mostantól úgy használják majd, mint a Tom Clancy neve.

Dagadhat a mellünk a büszkeségtől, hiszen eme fontos feladattal a hazai Black Hole Gamest bízták meg a franciák, akik már bizonyították tehetségüket az Armies of Exigoval illetve a Warhammer: Mark of Chaosszal. Mindenesetre az elmúlt pár napban elég sok új infó látott napvilágot a játékról, így megpróbáljuk most összefoglalni ezeket. A forrásokat külföldi (angol, amerikai, német) beszámolók, GamesComos élmények szolgáltatták.



Kezdjük az elején. A Might & Magic: Heroes VI 400 évvel az ötödik rész előtt játszódik Ashan világában. A jóságos király meghal és öt gyermeke a népük élén (emberek, holtak, démonok; a másik kettő még nem ismert) elindul, hogy megszerezzék a trónt. A kaland elméletileg 100 órás játékidőt kínál (de egyes helyeken 40-60 szerepel), de ez csak úgy jön ki, hogy a programban található 5 faj mindegyikének kampányát le kell tudnunk és a végén kapott titkos pályát is le kell gyűrnünk.

Érdekel a játék?
(Összesen 561 szavazat)
  • Igen, mert magyarok készítik
    19 % (107 szavazat)
  • Igen, mert tetszik a HOMM sorozat
    75 % (419 szavazat)
  • Nem
    4 % (24 szavazat)
Ez összesen egyébként 21 kampányt jelent, ami szintén szép szám. Ráadásul a pletykák szerint ha letudtuk az első húszat, akkor az "extra-küldetést" a még be nem jelentett tikos hatodik fajjal vihetjük végig. A Heroes VI-ban a kiválasztott hőseink szinte a teljes játékon végigkísérnek minket, akiket így folyamatosan fejleszthetünk is. A maximális szint az alap játékban a 30-as lesz, de már most jelezték, hogy DLC-vel is készülnek, melyek elméletileg egy-egy új fajt is tartalmaznak majd.

A fejlesztők szerint a térképek ezúttal is hatalmasak lesznek, ezzel visszatérnek a harmadik részben megtapasztalt méretekhez. Összesen 4 nyersanyaggal találkozunk majd a hatodik részben (fa, érc, kristály és arany) és ezeket begyűjtve tudjuk fejleszteni városunkat. Újabb érdekesség, hogy a városunkban már csak kettő speciális épületet húzhatunk fel, a többi csak és kizárólag lakóház illetve az egységeket gyártó építmények lehetnek. Az ellenfél városait átalakíthajuk a saját népünk képére, de ez sokba kerül és sok időt vesz igénybe.


A hírek szerint a játékban megtalálható egységek több, mint fele teljesen új lesz. Zombik helyett vámpírok lesznek, de kimaradtak a gremlinek, trollok és a koboldok is. Felbukkannak viszont a főellenségek, ráadásul ezek minden második pályán ott lesznek. Legyőzésükhöz komoly taktikázás szükségeltetik majd, ráadásul hatalmasak lesznek. A Heroes sorozat eddigi legnagyobb egységei 2x2 kockát foglaltak el, egy boss viszont ennek többszörösét is kiteszi..

Ráadásul a pályák is változhatnak. Ha például a tenger partján harcolunk, akkor számolnunk kell az apály-dagály okozta területvesztéssel illetve nyeréssel. De nem minden csata arról szól majd, hogy semmisítsük meg az ellenfelet és csapatát. Egyes esetekben meg kell védenünk valakit vagy valamit, máskor pedig az ellen egyik lényét kell elpusztítanunk.


Megmarad a hotseat, ami remek hír. Ez annyit jelent, hogy egy gépen egy programmal többen is játszhatnak egyszerre. Csak megvárom, míg a társam lelépi a saját köreit, majd átadja a helyét és én jövök. Ezért (is) nagy piros pont jár a fejlesztőknek. Ráadásul még a 2011-es megjelenés előtt kiadják a pálya editort, így mire kijön az alap program, már számos rajongói térkép várhat letöltésre.

Szóval a magyar fiúk nagyon belehúztak és a jelek szerint érdemes lesz odafigyelni a Might & Magic: Heroes VI-ra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zeusz310 #23
    itt az 5. vár: http://www.youtube.com/watch?v=DiHd2a2zgfc&feature=player_profilepage
  • Andrews2007 #22
    Mármint kiegészítőkben. :)

    Lesz újra népenként MIGHT vagy MAGIC választás hőst illetően kezdéskor meg hogy nő/férfi legyen őkelme.
    Kapnak fejlett kasztosodást is magas szinten, skill pontjainak adogatásából függően persze. Ekkor teljesen új képességeket kapnak és új kinézetet is hőseink.
    A 30 szint kevésnek tűnik de lassabb lesz a szintlépés menete mint az V. részben azt mondják.

    Lesz újra Phoenix de most kék lesz mivel a Holdhoz kötik majd és semleges lény lesz.

    A Halottaknak kikerült a lénylistája. (elég kevés egyelőre a sárkányok lehetősége :D hacsak pont a Nagak nem kapnak mivel a Dungeon egyelőre nem játszik kivéve ha az Arctalanok az ők elődjei a titokzatos meglepi 6. nép) )

    - A ritka nyersanyag neve (a kék kristály jelű): „Kristályba zárt sárkány vér” lesz.
    A 4 fajta nyersanyag a játék stratégiai részét erősíti majd mivel mindenkinek ugyanazokért kell harcolnia így több lesz a kötelező fight.

    Most pedig következzenek a Nekró vár lényei:

    1 Core (alap) egységek:
    A, Csontváz harcos
    ==> Fejlesztett Csontváz lándzsás (akár mindkét lándzsájával is esélye van támadni, utálja az Életes lényeket, mint elődje is)
    B, Ghoul (Hullarabló): Hosszú kísérletek alapján megnyújtott lábuk és karjuk miatt megnőtt támadási értékekkel és mozgási sebességgel rendelkeznek.
    ==> Fejlesztett Örjöngő hullarabló: Hosszú karmokat és páncélt kaptak előző társukhoz képest. A megtámadott lény megőrülhet a támadástól.
    C, Fehér hölgy: Betegséget tudnak terjeszteni.
    ==> Fejlesztett Sikító szellem: Azt mondják, aki meghallja a sikító szellem sikolyát lassú halált hal.

    2, Elite egységek:
    A, Lich – Fel tudnják éleszteni halott egységeinket és lőni is tudnak.
    ==> Fejlesztett: Főlich: Sokkal több féle varázslata lesz, mint a sima változatnak.

    B,Vámpír: Életerőt tudnak visszaszívni ellenségeikből.
    ==> Fejlesztett: Ősi vámpír: A varázslatos vér imádatukkal a körülöttük állók vérét is el tudják szívni visszatámadás nélkül.

    C, Manticore (Heroes 3-ban a Dungeonban volt) Élőhalott hulla lakmározók ők.
    ==> Fejlesztett Khiméra: Végre át tudták a nekrók alakítani a Mantikórokat Khimérákká, most már denevér szárnyakkal sé szfinx fejjel rendelkező lényektől mindenki félhet. Senki se becsüli alá a nekromancer Khimérákat.

    3, Champion lény:

    A, Asha örzője: Asha örzői félig pókok félig nők. Aki harcolni akar velük meg kell küzdjön selyemgubóikban lévő ivadékaikkal és méregfelhőikkel is melyeket bármikor használni tudnak. (Ashan a világa a Heroes V—VI-nak, Asha meg asszem az V. részben a halottak pókjelű istennője volt)
    ==> Fejlesztett: Asha avatárja: A hithű nekrók csak kevese tudta megalkotni seregükbe a Pók jelű istennőjük avatár mását. Azt mondják aki ezekkel találkozik magával a Halállal néz szembe.
  • Andrews2007 #21
    A városképek még nincsenek készen. 2D-sek és animáltak lesznek mint a Heroes 3-ban.
    A hőst skill pontjainak elosztogatásával lehet fejleszteni mi ez ha nem épphogy nem egyszerűsítés. (ahogy eddig odatolták a képedbe csak a skilleket)
    Lesznek erődök és a várak is bírnak majd az erődök képességeivel azaz hogy 1-2 erődhöz várhoz egy-egy terület fog tartozni így kontrollálják az általunk már megszerzett bányákat. Az ellenség csak úgy tudja tartósan elfoglalni a bányáinkat ha elfoglalja az erődöt (erődökbe rakhatunk egységeket persze védelem gyanánt. Ha a bányánkba áll örökké akkor kap belőle nyersanyagot de ha kilép és nem az övé az erőd az adott területen nem kap semmit). Mindezek előtt persze el kell foglalni a bányákat előtte mint eddig a semleges bányákra nincs hatással az Erőd.
    A 4. faj igen régi ismert faj lesz vagy az Academy(titános vár) vagy az elfek(Rampart sylvan/Preserve) a tipp. Az 5. teljesen új lesz a fejlesztők szerint. Mivel kikerültek az 5. részből kihagyott nép a NAGAK koncepciós rajzai és volt néhány utalás is zeneszerzői (most kötik a szerződést a Heroes 1-2-3-4-5 zeneszerzőivel) téren hogy behozzák a távol keleti stílust így egyre biztosabb Sanctuary néven egy kínaias NAGA frakció mint új faj.
    Lesz újra várárok és patak. Az egységeink is betörhetik kaput megint és rakhatunk a vár fő tornyaiba is egységeket nyilasokat pl.
    ÉN úgy tudom hogy 5 féle speciális épület lesz népenként más és más, mindegyik várban viszont választanuk kell mivel 2-3 -nál többet nem építhetünk de mivel több vár esetén van lehetőségünk mind az 5. félére így az is megoldható hogy meglegyen mind. Az erőd által birtokolt területekben ha több várunk van és több azonos féle spec. épület van benne azok erősítik egymás képességét. (pl egyik spec. épület talán ad még + lény növekedést)
    5 féle terep típus lesz lesz földalatti, rész, tenger, mezős-erdős rész tavaszi és őszi stílusban, Halottas föld, lávás terület, dzsungeles terület hajókázás is, (havas és sivatagos hiányolt de talán majd a következő részben)
  • Murder3 #20
    a zombi helyett ghoul lesz nem vámpír:)
  • redrock #19
    jól látom hogy nem lesz teljes képernyős a vár ?
    remélem nem
  • carlos66 #18
    Nagyon remélem, hogy a negyedik "vár" ahogyan régen hívtuk, a rampart-sylvan lesz, mert ha nem a szívem hasad meg.
    Az ötödik azt mondják egészen új lesz.
  • glomgold #17
    Jó, és... mikor lesz Might and Magic... Heroes nélkül??
    - akár made in hungary-val felcímkézve, három dében...

    Bejó is lenne :P
    Addig is, az igazi MM fanoknak, itt egy pár emlékeztető a PC-s gámák és "intellektuális" RPG-k aranykorából, a kilencvenes évek elejéről-közepéről...

    Egy olyan korszakból, amikor a mesének még hangulatuk volt, és nem grafikájuk...
    http://www.youtube.com/watch?v=GhSGKFcqbtU

    http://www.youtube.com/watch?v=Fm33MMa9d_A

    (végül pedig egy MM6-7-klón, félkész-fan-remake 2010ből
    http://www.mmtribute.castlegobs.nl/)

    /bocsi, ha kicsit off-téma voltam, de mostanában az igazi MM Saga-ról szokás megfeledkezni, pedighát, az egész mítosz akkor indult...
    Reménykedjünk, hogy hamarosan folytatódik!/
  • Zolivok #16
    ja attól hogy kevesebb nyersanyag van még lehet bitang jó, company of heroes 93% os lett a metacriticnél, pedig csak 3 nyersanyag van benne,a gyűrűk ura stratégiában pedig csak egy mégis kiválló játék nemmellesleg mindkettőröl többtízezer meccs van feltöltve www.gamereplays.org-ra ESL en is regisztrált játékok. valamint én is játszottam a heroes sorozattal nekem ugyan a 3 jött be a legjobban de még a kettőt is toltam 16 éves koromhoz képest szerintem a 4 sem volt rossz egyébként csak más , az öt nekem videók alapján nem jött be de a 6 hmm nemtudom hogy lesz e rá pénzem viszont örülök hogy MADE IN HUNGARY termék lesz
  • blessyou #15
    Én nem bánom, ha mernek új dolgokat kipróbálni. Ha olyan Heroest akarok játszani, mint a harmadik rész, akkor a harmadik résszel játszok. Attól még, hogy néhány dolgot kivesznek a játékból, még nem biztos, hogy szegényesebb lesz. Például a 3 és az 5 extra épületeinek nagy része is szerintem teljesen felesleges.

    Úgyis egészében érdemes majd nézni a képet, nincs értelme részleteken rágódni, hogy meddig fejleszthető a hős, meg hogy mennyi épület van egy városban, mert ez így önmagában semmit nem jelent.
  • jeti00 #14
    Tényleg kár ez az egyszerűsítés.. DLC-s dolog minek bele? Először egy rendesen összetákolt játékot adjanak ki (hőst ne 30as szintig lehessen fejleszteni, ne az 5. rész átirata legyen, ne csökkentsék a fajokat, épületeket nem csökkenteni hanem növelni kéne stb.) aztán jöhetnek ilyen kiadások.