ZAX

Heroes of Might & Magic IV részletek, képek

Azt hiszem a HoMM-sorozatot nem kell bemutatnom senkinek, minden újabb rész még az elődjénél is sikeresebb lett, a Heroes III-mal pedig még most is biztosan sokan játszotok. A lényeg: készül a folytatás, úgyhogy mindenki megnyugodhat, lesz még részünk a sajátos, fantasztikus játékélményben. A HoMM IV-ről eddig rendkívül kevés információ látott napvilágot - ki tudja, talán az E3-on akarnak durrantani - következzen hát mindaz, amit eddig tudhatunk róla:

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A tények:
A legszembetűnőbb és legátfogóbb változtatások a grafikát érintik. Az első három rész ugyanarra a motorra épült - persze azt azért kicsit pofozgatták két megjelenés között - de ezúttal teljesen új engine-nel készülnek a New World Computingnél. A minimális felbontás a 800x600-as lesz, de akár 1280x1024-ben is csodálhatjuk majd a megszépült világot. Az általános térkép és a taktikai (harci) képernyő is egyfajta 3D-s izometrikus nézetben pompázik majd (nézzétek meg a képeket, hogy tetszik-e a változás, nekem bejön).

A történet Jadame-n, Erathia egy új kontinensén zajlik majd, amely ugyanazon a bolygón található, mint az eddigi helyszínek. Jadame egyébként a Might and Magic VIII: Day of the Destroyerben jelent meg először (sőt, állítólag a M&M IX is itt játszódik majd), ebből a tényből a világ ismerői máris következtethetnek az új egységekre, a történetre, a lehetséges városokra, stb. Jadame térképét is megtalálhatjátok a képek között.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Maranthea - egy "angyalka", aki a fejlesztők közül egyedüliként járja a heroes-közösség oldalait, és reagál a felvetésekre, a legtöbb információt tőle tudjuk - több mint 200 hősről beszélt, ami bíztató lehet, az eddig kissé szegényes választék bővülésére nézve.

Ugyancsak tőle tudjuk, hogy a taktikai képernyő, és a harci engine teljesen új lesz, kicserélik a - valljuk be kissé öregecske koncepciójú - régi motort. Izgatottan várjuk a csata újításait!

A varászlatok, a lények és a képzettségek listáját alaposan újraviszgálják, a kevésbé használt vagy a túl erős spellek és skillek, illetve a mellőzött kreatúrák javítására, kiszűrésére. Ebben - egyébként nagyon bölcsen - nagyban támaszkodnak a játékosok, a heroes-közösség véleményére (Maranthea jelenléte is erre utal).

Ha még nem említettem volna, a Heroes IV - minden ellenkező híresztelés ellenére - természetesen körökre osztott stratégia marad.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A találgatások, pletykák:
A nem megerősített információk közül első helyre kívánkozik a megjelenés. A jelen állás szerint a legvalószínűbb időpont szeptember környéke, esetleg késő ősz, de nem véletlenül írtam a találgatások kategóriába a kiadás dátumát, hiszen sokszor még maguk a fejlesztők sem tudják, mikor készülnek el egy játékkal, nemhogy mi...

Egyelőre két új várost valószínűsítenek a jól értesültek. A régiek pedig felújítva, a lényeik tekintetében kicsit átmixelve kerülhetnek a Heroes IV-be - a HoMM II-ben és a HoMM III-ban bekövetkezett változásokhoz hasonlóan.

Klikk ide!

Valószínűleg néhány korábbi hős újból visszaköszön majd a HoMM IV-ben - legalábbis az a felmérés erre enged következtetni, amelyben azt kérdezték a fejlesztők, kiket látnánk szívesen viszont... Ha tényleg lesznek visszatérők, Crag Hack és Sandro szinte biztosan köztük lesz. A hősökkel kapcsolatos másik híresztelés két új karakterkasztról suttog: a Thief (Tolvaj) és a Summoner (Idéző) bizonyára színesítené a játékot.

Ennyit tudhatunk egyelőre a dicső Heroes of Might and Magic sorozat készülődő negyedik tagjáról, remélem nem hagytam ki semmit. Természetesen a Heroes IV-en folyamatosan rajta tartjuk a szemünket, az újabb részletekről azonnal beszámolunk majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Powerman #80
    Magyar fordítást honnan lehet letölteni?
  • magus #77
    nekem tetszik:)
  • FönciManó #73
    Hi!
    Nekem már majdnem ráment egy félévem az egyetemen a HOMM2-re.Remélem most nagyobb önuralmat fogok tanúsítani(így diploma előtt nem árt).Főleg,hogy még a 3-al sem jázszottam.
  • Efreet #65
    erőforrás igény legfeljebb multiban lesz, ott is csak RAM igény... 2d grafika, nincs szükség sebességre, a 3 megy nagyobb gond nélkül P100-on... lassú persze, de ki siet? :)
    ennek ha lesz 166 vagy 200 minimumkövetelménye, azt bőségesen lehet bírni. Vidkártya meg.. bírja a 800*600-at 16 biten. Viszont most már feljebb lehet majd állítani :)
  • Gabo #57
    Bazsesz:
    A neten fellelhető többezer map nem számít? Jobban körül kellene nézni!
  • MuERTe #55
    nekem a városok kinézete tetszik.eddig eléggé elnagyolták ezt a részt a játékban.
    az age of wondersben nagyon jo volt ostromolni a városokat:)az aow2 mikor jön ki?
  • sabe #25
    Én csak Quick Combat-ot szoktam játszani, tehát a csata rész kevésbé érdekel. Kissé eltúlozták a méreteket a játékképernyőn :( Amúgy kiváncsian várom
  • Sephi #22
    Aha! Jol van nah eszt is kurvara elbasztak! Remek gratulalok! Nem lehetet volna ugyannanal a stilusnal maradni csak szep grafikaval? Meg a terkepek elmennek de a battle mode?! Bazzeg hogy nez az ki? hol lesz ebben a regi HOMM fealing? Ezzel az erovel mar miert nem csinaltak meg 3d-ben ahogy mas cegek hulye szokasa hogy jatekok folytatasat igy csinajak?

    Nah mindegy... idegesito teny hogy ez ilyen szar lesz!

    Bye
  • Geronimo #21
    Hat nekem nem igazan tetszenek ezek a kepek, a regebbi jobb volt.....miert kell mindent elbaszni....
  • Deadman #15
    PS2-n nyomjuk, elég király.