Ötvös Tibor
A frászt hozza majd ránk az Alice: Madness Returns
American McGee neve sokak számára ismerősen csenghet, pedig az úriember a siker-kiadott játékok arányában elég rosszul áll. Karrierje elején az id Software alkalmazásában olyan klasszikusok megalkotásában működött közre, mint a Doom 1-2 vagy a Quake 1-2.
Aztán 1998-ban saját útra lépett és megalkotta a méltán sikeres American McGee's Alicet, mely mind a játékosoknál mind pedig a kritikusoknál nagyon jó pontokat kapott. Utána azonban jött a rossz időszak. A 2004-es Scrapland nem aratott túl nagy sikert, a Bad Day L.A. pedig egyértelmű bukás lett. Ezután visszatért a "mesékhez", de az Atari berkeiben készülődő American McGee's Oz a kiadó megszűnése miatt végül nem készült el, a Grimm pedig szintén nem találta meg a közönségét.
Épp ezért nem volt meglepő, hogy az úriember visszatér az eddigi egyetlen önálló sikeréhez és tavaly év elején be is jelentették az Alice: Madness Returns című folytatást. Eddig nem sok mindent tudhattunk meg a programról, ám tegnap American McGee interjút adott az egyik internetes magazinnak és abból számos dolgot megtudhattunk.
McGee szerint ez egy "egyszerű" folytatás lesz, melyhez azonban nem szükséges ismerni az elődöt. Aki játszott a PC-s első résszel, az számos ismerős helyszínnel és karakterrel találkozhat majd, de természetesen rengeteg újdonság is felbukkan a programban.
"Az első rész egy egyszerű platformernek indult, melyhez egyedi látványvilágot alkottunk meg" - kezde McGee. "A történetet R.J. írta és a Madness Returns sztoriját is ő jegyzi. Számunkra nagyon fontos a történet, pedig az első rész megjelenésekor ez még nem jellemezte a vetélytársakat (még a Half-Life előtt járunk). De visszatérve a második részhez. Ezúttal is kiemelt figyelmet fordítottunk a jó sztorira, a szolid játékmenetre, a kalandra, az akcióra, a felfedezés örömére és a logikai fejtörőkre."
"Az Alice: Madness Returns már a kezdetektől a 18 éven felülieknek kategóriába készült, de nem a szörnyek miatt. A játék inkább az ijesztgetésre fókuszál, a pszicho thriller elemeit próbáltuk felerősíteni és nem az idiótábbnál idiótább rémekkel benépesíteni a világot. Ráadásul Alice Csodaországban olyan elemekkel találkozik, melyekkel a való világban is összefutott már."
McGee elárulta, hogy számos logikai feladvány szerepel majd a játékban, melyek kellő kihívást nyújtanak majd. Elmondása szerint próbálták a korábbi 2D-s platformerekben tapasztalható nehézséget és feladványokat átültetni az új részbe - valahogy úgy, mint a Dead Space: Ignitionban. Multi azonban nem lesz. Az Alice: Madness Returns kifejezetten az egyszemélyes kampányra fókuszál.
Az Alice: Madness Returns 2011-ben jelenik meg.
Aztán 1998-ban saját útra lépett és megalkotta a méltán sikeres American McGee's Alicet, mely mind a játékosoknál mind pedig a kritikusoknál nagyon jó pontokat kapott. Utána azonban jött a rossz időszak. A 2004-es Scrapland nem aratott túl nagy sikert, a Bad Day L.A. pedig egyértelmű bukás lett. Ezután visszatért a "mesékhez", de az Atari berkeiben készülődő American McGee's Oz a kiadó megszűnése miatt végül nem készült el, a Grimm pedig szintén nem találta meg a közönségét.
Épp ezért nem volt meglepő, hogy az úriember visszatér az eddigi egyetlen önálló sikeréhez és tavaly év elején be is jelentették az Alice: Madness Returns című folytatást. Eddig nem sok mindent tudhattunk meg a programról, ám tegnap American McGee interjút adott az egyik internetes magazinnak és abból számos dolgot megtudhattunk.
McGee szerint ez egy "egyszerű" folytatás lesz, melyhez azonban nem szükséges ismerni az elődöt. Aki játszott a PC-s első résszel, az számos ismerős helyszínnel és karakterrel találkozhat majd, de természetesen rengeteg újdonság is felbukkan a programban.
"Az első rész egy egyszerű platformernek indult, melyhez egyedi látványvilágot alkottunk meg" - kezde McGee. "A történetet R.J. írta és a Madness Returns sztoriját is ő jegyzi. Számunkra nagyon fontos a történet, pedig az első rész megjelenésekor ez még nem jellemezte a vetélytársakat (még a Half-Life előtt járunk). De visszatérve a második részhez. Ezúttal is kiemelt figyelmet fordítottunk a jó sztorira, a szolid játékmenetre, a kalandra, az akcióra, a felfedezés örömére és a logikai fejtörőkre."
"Az Alice: Madness Returns már a kezdetektől a 18 éven felülieknek kategóriába készült, de nem a szörnyek miatt. A játék inkább az ijesztgetésre fókuszál, a pszicho thriller elemeit próbáltuk felerősíteni és nem az idiótábbnál idiótább rémekkel benépesíteni a világot. Ráadásul Alice Csodaországban olyan elemekkel találkozik, melyekkel a való világban is összefutott már."
McGee elárulta, hogy számos logikai feladvány szerepel majd a játékban, melyek kellő kihívást nyújtanak majd. Elmondása szerint próbálták a korábbi 2D-s platformerekben tapasztalható nehézséget és feladványokat átültetni az új részbe - valahogy úgy, mint a Dead Space: Ignitionban. Multi azonban nem lesz. Az Alice: Madness Returns kifejezetten az egyszemélyes kampányra fókuszál.
Az Alice: Madness Returns 2011-ben jelenik meg.