Ötvös Tibor

Red Faction: Armageddon részletek

A Red Faction első alkalommal 2001-ben mutatta meg magát és a rombolható környezetének (Geo-Mod) hála elég szép sikereket aratott az FPS rajongók körében. A második rész egy ével később jelent meg és szintén szépen fogyott.

Ezután - meglepetésre - egy 7 éves szünet következett, majd tavaly megjelent a Red Faction: Guerilla, mely már egy külső nézetes akciójáték volt. Ám a rombolható környezet megmaradt és a szabadon bejárható világ valamint a fedezékrendszer bevezetésével a játék ismét megtalálta a saját közönségét. Majd jött az újabb meglepetés: az Armageddon alcímű negyedik része egy túlélő horror lesz.

Miután Alec Mason és társai rendet tettek a Marson a harmadik részben, egy időre béke köszöntött a helyre. Ám egy ismeretlen erő szinte teljesen megsemmisítette a bolygó felszínét és a túlélők kénytelenek voltak a föld alatt meghúzni magukat. 10 évvel később egy újabb fenyegetés jelentkezett: egy titokzatos és kegyetlen idegen faj bukkant fel a Marson és elkezdték módszeresen legyilkolni az ártatlan embereket.



A maradék lakosság úgy véli, hogy Alec leszármazottja, Darius Mason valamilyen szinten felelős az eseményekért és ezért a férfinak tisztáznia kell a nevét és persze meg kell mentenie a Marsot a megszálló idegenektől. Gondolom mindenki kitalálta, hogy mi Dariust irányítjuk majd.

Egy dolgot már rögtön az elején el kell ismerni: a Volition nem fél újítani. A két sikeres FPS után mertek váltani és a szintén remek Guerilla után ismét más vizekre eveznek. Az Armageddonban megmaradt a környezet rombolhatósága, de viszont eltűntek a hatalmas, nyitott terek és a szabad bejárhatóság. A negyedik Red Faction leginkább az egyébként szintén remek Dead Space sorozatra hasonlít majd.



Ezúttal szűk folyosókon, földalatti járatokon haladunk majd előre, de időnként nagyobb terekkel is találkozhatunk. Mint említettem, az emberek a föld alatt húzódtak meg, így számos várost is létrehoztak odalent, melyekbe szintén be kell majd térnünk. Azt azonban nem tudni, hogy ezek lakott helyek lesznek számos NPC-vel és így számos küldetéssel vagy szimpla szellemvárosokként funkcionálnak majd.

Szerinted mi lesz az ötödik játék címe?
(Összesen 141 szavazat)
  • Red Faction: The Sims
    32 % (45 szavazat)
  • Red Faction: Underground
    50 % (71 szavazat)
  • Red Faction: Puzzle
    10 % (14 szavazat)
Új részhez új fegyverek is járnak. Ebből eddig kettőt mutattak be a fejlesztők. A Magnagun egy pozitív és egy negatív lövedéket lő ki, melyek végén egy karomszerű vasdarab van. Első lövésünkkel a pozitív, pár pillanattal később leadott második lövésünkkel a negatív töltésű lövedéket lőjük ki. A fizika törvényeinek hatására a két pólus vonzza egymást - és innentől el lehet képzelni az eredményt.

A két lövedék szépen "összekapcsolódik" magával rántva mindent és mindenkit ami az útjába került - vagy éppen amire rálőttük. A másik a Nanoforge nevet kapta és ez végül is a Guerilla multiplayerében található Reconstructor Gun itteni megfelelője. A nevéből is kitalálható, hogy a fegyverrel törött szerkezeteket "építhetünk" újjá. A bemutatott verzióban a játékos lukat lőtt egy konténerbe, bement majd a Nanogunnal kijavított a hibát és így el tudott bújni az idegenek elől.



Visszatérnek a mechek is, melyek azonban eléggé megújultak a Guerilla óta. Az itteni robotok kisebbek és sokkal jobban hasonlítanak egy emberre, mint a harmadik részben látható gépek. Épp ezért sokkal gyorsabbak is, de kisebb a tűzerejük és kevesebb lőszert bírnak magukkal cipelni.

A Red Faction: Armageddon 2011. márciusában jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Gery13 #9
    nekem a guerilla az igen nagyot ütött. végig taroltam az egész pályát, ember, kocsi, nem számított. löttem, burult, tört, és sima volt a terep.
    a kocsiban kicsit olyan (nem is tudom) gta Fillingje volt? vagy lehet hogy unreal motorral fut a gémé... nemtom, csak azt h ismerős... :)
  • Wittgen #8
    Én csak az 1. résszel játszottam annak idején, de akkoriban nagyon tetszett mind a rombolhatóság, mind a játék maga. Jó kés gém volt.
  • polarka #7
    valóban, haszna nem sok, de szórakoztató
  • magyarszurke #6
    Az első rész nagyon jó volt ,a második kaki konzolátirat...
    A Geo-mod hatalmas ötlet volt,de igazából csak a játék legelején volt értelme,amikor ki lehetett lőni a páncélkocsi alatt a kőhidat

    Szerintem ez meg egy Doom 3 féle izé lesz:D mondjuk díjazom,hogy ésszel kell játszani,és nem csak menni6lőni
  • polarka #5
    másodikat vittem még régen végig
    emléxem volt, h vmi kapcsolót kellett benyomni 1ik helyen, de nem találtam a keycardot a szobához, ezért az egészet szétlőttem 2 rakétával és a gomb ott lebegett, amihez már hozzáfértem és meg tudtam nyomni :)
    1ébként tényleg nagyon feldobta a játékot ez a rombolhatóság
  • Bren X #4
    Csak az elsővel játszottam. Az akkor nagyon megfogott.
  • Justil #3
    "megmaradt a környezet rombolhatósága, de viszont eltűntek a hatalmas"

    ejnye.
  • hiftu #2
    És akkor az idegenek elkezdték melegíteni a konténert kivülről...
    Hehehe...
  • amitakartok #1
    "A bemutatott verzióban a játékos lukat lőtt egy konténerbe, bement majd a Nanogunnal kijavított a hibát és így el tudott bújni az idegenek elől."

    Na ha ezt át tudják rakni normál játékmenetbe, akkor le a kalappal nekik...