Gyurkity Péter

Take-Two: jön az előfizetéses GTA IV?

Az előfizetéses modell eddig csak az MMO(RPG) játékokra volt jellemző, a Take-Two azonban a GTA IV és egyéb hagyományos alkotások esetében is hasonló gondolattal kacérkodik.

Többek között erről, valamint a játékpiacról alkotott nézetéről beszélt Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive Software vezérigazgatója a csütörtökön New Yorkban megrendezett BMO Capital Market konferencián. A Kotaku kérdéseire válaszolva elmondta, hogy a jelenleg is meglehetősen nagy és sikeres piacot némileg át kell formálni annak érdekében, hogy a kiadók és a játékosok egyaránt egy új fázist kezdjenek meg, amely több szempontból érdekes és jövedelmező lehet majd.

A piac fontosabb szereplői számára kínálkozó legnagyobb lehetőségnek a letölthető tartalmakat nevezte a vezető, amelyek az esetleges frissítések és a folytatások kivételével eddig igazán csak az MMO játékokra volt jellemző. A tömeges multiplayer módra és az online (virtuális) világra koncentráló játékok ugyanis mind az élményt, mind pedig az üzleti modellt tekintve is előnyben vannak a hagyományos offline alkotásokkal szemben, amire kitűnő példa a havi előfizetések rendszere - a kiadók számára nyilván nagyon is vonzó egy ilyen modell, amely folyamatos bevételt biztosít számukra (nyilván az érintett fejlesztések állandó tökéletesítésével, módosításával, kibővítésével együtt, hiszen erről nem feledkezhetnek el a fejlesztők).

A Take-Two (amelynek vezére egyébként a játékipar Szent Gráljának nevezte a hagyományos csomagolt termékekről az előfizetésekre és letöltésekre történő átállás folyamatát) nagyon is komolyan gondolja ezt: a GTA IV esetében hamarosan megkezdik a megfelelő díj befizetése esetén letölthető újabb epizódok elérhetővé tételét az Xbox Live platformon, ezt pedig hasonló megoldás követi majd a Bioshock-nál is. Azt remélik, hogy a legnépszerűbb címek birtokában a cég nem hagyhatja ki a kínálkozó lehetőséget, bár az még kérdéses, hogy a játékosok miként fogadják majd az új opciókat.

Ami a használtjáték-piacot illeti, Zelnick szerint itt az élmény javítása jelenthet megoldást, amelyet olyan szintre kell emelni, hogy a játékosok fejében csak ritkán forduljon meg a termék eladásának gondolata. Ezt egészítheti ki (ismét csak MMO-mintára) a játékon belüli ajándéktárgyak osztogatása, hogy megmaradjon a kötődés a játékos és a termék között - erre már számos példát láthattunk a különböző virtuális világokban, ám ez még egyszer sem akadályozta meg az MMO-címek bukását.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fourgee #21
    Ehh, pont azt írtam hogy külföldön olcsóbb. Mondom, itt ha drágábban veszem meg, akkor 5800 a 2 hónapos kártya, a Wrath of the Lich King meg 5650 forint... Azt írtad hogy szerinted külföldön is annyi mint otthon. Hát nem tudom, a 9900 és az 5650 forint valahogy nekem nem tűnik ugyanannyinak. Majdnem a fele... Az alapjáték meg itt 2200 körül van. Ha megrendelem, akkor ingyen kiszállítják pár napon belül. Otthon mennyit kérnek el szállítási költségként?
  • KasztnerTokman #20
    fourgee gamecard 6900 magyarországon.
    World of Warcraft: Wrath of the Lich King 9900 HUF
    WoW alap: 2 990 Ft
    World of Warcraft: The Burning Crusade: 3 490 Ft
    Szerintem külföldön is kb ennyi, de ahogy mindenütt itt is vannak ingyenes nem legállis alternativ utvonalak.
  • mama 2 #19
    Szóval akkor ha valaki majd megveszi a GTAIV-et, akkor aztán megint fizethet havonta még ha singlebe is játszik, vagy csak az online-ért kell fizetni?
    Mert ha nem csak az online-ért, akkor ez nagy lehúzás. Ha már megvettem a játékot 15k-ért, nem akarok még rá havonta fizetni 5-kt. Ezzel csak azt érik el, hogy még kevesebb játékot vesznek, mert nem marad pénzük játékra, mert még mindig a kettő hónappal ezelőtti játékot fizetixD.
    Vicc... Meg fog nőni a warez, és nem lecsökkenni. Amúgy meg ha ezzel azt(is) akarják hogy a warez ne legyen annyi mint most, nem fogják elérni, mert mint mondtam nőni fog, meg ezt is kiküszöbölik valahogy...
  • fourgee #18
    "A játékok árá be van szabályozva mondhatni egységesre, csak az emberek fizetése nem :)"

    A játékok ára sincs beszabályozva egységesre. Pont mostanában gondolkodtam azon hogy elkezdenék WoW-ozni. Ha már annyian csinálják, olyan rossz nem lehet. :) Olvastam egy cikket az új kiegészítő megjelenéséről, aztán a reklámokban mindenhol 10 ezer forintos áron láttam. Csak kíváncsiságból meglestem a game.co.uk oldalát, ahol 17.99, aztán az amazon.co.uk oldalát, ahol szintén 17.99, az alapjáték (először csak azt próbálnám ki) meg 6.99
    Jelenleg 314 forint a középárfolyam, azzal beszorozva 5649 forintot kapunk, ami durván a fele... Gyors fejszámolással az alap WoW 2200 forint lehet, a 60 napos kártya meg 16.99, tehát 5334 forint. Otthon is ennyi? A game oldalán 18.49, ami forintban kb. 5800, de ezt az összeget 3,5 óra alatt összeszedem, míg otthon másfél napig kellett volna dolgozni érte...
  • Youri #17
    A warez ettől nem fog vissza esni. Sőt... :D
    Szerintük aki eddig warezolt akár 2000-3000Ft-s játékokat is, pont az fogja megvenni 1000Ft-ért és utána havonta fizet rá 500at?

    A fenéket. Az ilyen ember a sok "megspórolt" pénzből vesz magának egy "über" brutális gépet 24 megás nettel (mert ugye kb ennyi pénze marad a warezosnak) és a megjelenés előtt 2 vagy 1 nappal ő már játszik.. Mert 1 óra alatt lent van neki a 7 gigás játék. 1 óra alatt sokan még a boltba sem jutnak el, nem, hogy 2 nappal előtte már játszik vele..

    + kifizet 3000Ft-t különböző warez szerverekre. Ebből a 3000Ft-ből tölt 1 vagy esetleg 2 hónapig azt amit akar és olyan mennyiségben, hogy csak úgy lövi ki a dvd-ket a gépe. tehát megspórolt ezzel magának 2 hónap alatt durván min 30.000Ft-t amit mindenki másra költ.

    Innen látszik, hogy a warez az pénztárca kímélőbb is egyben.

    + a régi dolgok 80%-át már kapni sem lehet boltokban, vagy csak horribilis összegekért..

    Ezek után ki fog előfizetéses játékot venni?
  • hiftu #16
    "Viszont azt az ötletet, hogy a játékok árát le kéne vinni (egytől egyig) a felére, nagyon díjaznám és támogatnám, mivel a warez oldalak nagyon megcsappannának utána, és megtérülne a fejlesztőknek, kiadóknak ez a kis akció."

    1. Ha megnézed, hogy mennyibe kerül egy normális játék fejlesztése, akkor látnád, hogy pont jók az árak. Csak nincs rá pénzünk. Másoknak van. Pont.
    2. A kiadók meghatározott darabszámmal számolnak, hogy mennyi eladásból lesz nyereséges ill. kb mennyien veszik meg. Ezt természetesen nem hasraütéssel számítják. Ha szerinte nem venné meg 2x annyi ember, akkor nem viszi le az árat felére.
    3. Belegondoltál, hogy mennyi ember dolgozik 1 játékon? Nekik azért normális fizú is jár, mert ugye ez nem olyan egyszerű dolog, mint a szénlapátolás. Ebből adódik a költségek nagy része.
    4. Aki most warezol, az fele ennyiért is inkább warezol, mert a nulla még mindig olcsóbb. Ne gondold, hogy ez változna. Már csak kényelemből is inkább torrenteznek az emberek, mint boltba elvánszorogni.
  • fleezeum #15
    ti miről beszéltek?? minden program ingyen van:D
  • gombabácsi #14
    "(amelynek vezére egyébként a játékipar Szent Gráljának nevezte a hagyományos csomagolt termékekről az előfizetésekre és letöltésekre történő átállás folyamatát)"

    Hát persze... még gazdagabbak akarnak lenni, ennyiről van szó. A játékfejlesztés nagyon jó üzlet, de ezeknek még több pénz kell...
  • Gascan #13
    Ez is csak olyan átmeneti megoldás lenne, és nem is biztos, hogy kell mégtöbb MMO játék
  • Balumann #12
    Nemazért, de erre is van már megoldás, például így, de egyik ismerősöm simán netezik a pár hónapos box-ával, ami másképpen van feltörve, és azt mondta hogy azt nem ismerik fel...