Ötvös Tibor
"Le kellett volna állítani az Alpha Protocol fejlesztését"
Az Alpha Protocol a tegnapi napon jelent meg és az első kritikusi visszajelzések bizony nagyon vegyes képet mutatnak. Mindenesetre azt valószínűleg mindenki tudja, hogy a Sega a kémjáték miatt állíttatta le az Aliens RPG fejlesztését.
Épp ezért meglepő a viszonylag vegyes fogadtatás és az egyik ex-Obsidianos alkalmazott kirohanása a fejlesztés körülményeiről. Az illető az okfejtése végén arra a következtetésre jutott, hogy hiba volt az Alpha Protocol megjelentetése és a Sega rosszul tette, mikor ezért a játékért törölte az Aliens RPG-t.
"Rengeteg munkát fektettünk a játékba. A probléma az, hogy ezek nagy részét vagy nem felügyelt senki vagy pedig hatalmas hülyeség volt. Az Alpha Protocol producere, Chris Parker (aki nem mellesleg az Obsidian vezetője is egyben) úgy tett, mintha ő lenne minden idők legjobb dizájnere és folyamatosan rosszul működő rendszereket készített el."
"Ráadásul nem hallgatott a valódi dizájnerekre és fejlesztőkre, nem fogadta meg a tanácsukat, érvelésüket. És az egyik tulajjal nem lehet vitatkozni - főleg ha meg sem akar hallgatni. Lényegében átvette a fejlesztés irányítását és pontosan megszabta, mi hogyan fog (vagy nem fog, mint kiderült) működni. A többi producer - látván Parker hozzá nem értését - már a fejlesztés elején elhagyták a projektet és így minden a főnökre maradt."
"Azért a Sega is megérte a pénzét. A kiadó elég nagy befolyással bírt és folyamatosan megváltoztatott bizonyos játékelemeket és emiatt soha nem volt időnk ezeket kidolgozni és finomítani, tökéletesíteni. Azonban a végeredményért mégis az Obsidian a felelős, hiszen már 2 évvel ezelőtt látszott, hogy baj van és az Alpha Protocolt törölni kell. Ehelyett azonban újabb és újabb lehetőségeket hoztak be a programba, miközben a régieket sem dolgozták ki rendesen."
"Az Alpha Protocol az Obsidian teljes csődje és nem meglepő, hogy a fejlesztők többsége - még a 40 százalékos leépítések előtt - elhagyta a stúdiót. De a többi projektnek örülök. Ilyen a New Vegas is, melynek fejlesztése szépen halad. A másik nagy, eddig be nem jelentett projektjük is remekül mutat és már most sokkal jobb, mint az Alpha Protocol bármely fázisában. A Sega hibázott, mikor az Alpha Protocolért törölte az Aliens RPG-t. Fordítva kellett volna."
Ennek fényében már nagyon várom, mit is szól a játékhoz saját kritikusunk.
Épp ezért meglepő a viszonylag vegyes fogadtatás és az egyik ex-Obsidianos alkalmazott kirohanása a fejlesztés körülményeiről. Az illető az okfejtése végén arra a következtetésre jutott, hogy hiba volt az Alpha Protocol megjelentetése és a Sega rosszul tette, mikor ezért a játékért törölte az Aliens RPG-t.
"Rengeteg munkát fektettünk a játékba. A probléma az, hogy ezek nagy részét vagy nem felügyelt senki vagy pedig hatalmas hülyeség volt. Az Alpha Protocol producere, Chris Parker (aki nem mellesleg az Obsidian vezetője is egyben) úgy tett, mintha ő lenne minden idők legjobb dizájnere és folyamatosan rosszul működő rendszereket készített el."
"Ráadásul nem hallgatott a valódi dizájnerekre és fejlesztőkre, nem fogadta meg a tanácsukat, érvelésüket. És az egyik tulajjal nem lehet vitatkozni - főleg ha meg sem akar hallgatni. Lényegében átvette a fejlesztés irányítását és pontosan megszabta, mi hogyan fog (vagy nem fog, mint kiderült) működni. A többi producer - látván Parker hozzá nem értését - már a fejlesztés elején elhagyták a projektet és így minden a főnökre maradt."
"Azért a Sega is megérte a pénzét. A kiadó elég nagy befolyással bírt és folyamatosan megváltoztatott bizonyos játékelemeket és emiatt soha nem volt időnk ezeket kidolgozni és finomítani, tökéletesíteni. Azonban a végeredményért mégis az Obsidian a felelős, hiszen már 2 évvel ezelőtt látszott, hogy baj van és az Alpha Protocolt törölni kell. Ehelyett azonban újabb és újabb lehetőségeket hoztak be a programba, miközben a régieket sem dolgozták ki rendesen."
"Az Alpha Protocol az Obsidian teljes csődje és nem meglepő, hogy a fejlesztők többsége - még a 40 százalékos leépítések előtt - elhagyta a stúdiót. De a többi projektnek örülök. Ilyen a New Vegas is, melynek fejlesztése szépen halad. A másik nagy, eddig be nem jelentett projektjük is remekül mutat és már most sokkal jobb, mint az Alpha Protocol bármely fázisában. A Sega hibázott, mikor az Alpha Protocolért törölte az Aliens RPG-t. Fordítva kellett volna."
Ennek fényében már nagyon várom, mit is szól a játékhoz saját kritikusunk.