Ötvös Tibor
Lara Croft and the Guardian of Light részletek
A múlt héten alaposan meglepődhettek a Tomb Raider rajongók és nem csak azért, mert a régóta várt kilencedik Lara Croft kaland bejelentése most sem történt meg.
A döbbenetre és csodálkozásra a Lara Croft and the Guardian of Light adott okot, mely teljesen kilóg az eddigi Tomb Raider játékok sorából. Ám szerencsére egy kicsit több időt eltöltve a nyáron csak letölthető formában megjelenő játékkal nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a mellékág több eredetiséget és élményt nyújt, mint az Underworld című folytatás.
Először lássuk a történetet. A sztori szerint még valamikor az ősidőkben háború dúlt az istenek között egy bizonyos Füst Tükre elnevezésű tárgy miatt. A rosszak Xolotl vezette, akit szerencsére végül legyőzött a jók csapatának vezére, Totec. Hogy többé ne legyen veszélyben a világ, Totec áldozatot hozott és a tükörrel együtt eltemette magát egy templomba.
Ám 2000 évvel később a híres régésznő, Lara Croft megtalálja a romokat és ott a Füst Tükrét is. Pár zsoldos azonban titokban követi őt, majd egy adott pillanatban ellopják az értékes leletet és természetesen véletlenül felélesztik Xolotl-t, akit ez a pár ezer éves pihenő nem tántorított el világuralmi terveitől. Szerencsére Totec is feléled, aki Larával szövetkezve indul el egykori ellensége ellen.
Nézzük először a legszembetűnőbb dolgot, a grafikát. A Diablo és egyéb korabeli RPG-rajongóknak bizonyára ismerős a látvány, hiszen a Crystal Dynamics új játéka is az akkoriban divatos kameranézetet használja, ami meglepően jól funkcionál. Természetesen a szokásos megoldásokat (ha valami tárgy mögé megyünk, az átlátszóvá válik) is átvette, így az első meglepődés után el kell ismernünk, hogy jól illeszkedik a sorozatba.
A Lara Croft and the Guardian of Light kifejezetten a két-fős ko-op multira van kihegyezve. Ilyenkor az egyik játékos Larát, a másik pedig Totecet irányítja. A régésznő klasszikus pisztolyai mellett csak egy puskával irthatja az ellenséges hordákat, míg Totec lándzsájával aprítja az életére törőket, de szükség esetén ő is használhat lángszórót vagy lőfegyvert. Mindketten végtelen mennyiségű robbanószerrel rendelkeznek, mellyel nem csak az ellenséget, hanem az útjukba akadó tárgyakat is felrobbanthatják.
Kettejük együttműködése amúgy létfontosságú, hiszen a legtöbb feladatot a két karakter csak közösen oldhatja meg. Például adott egy felvont híd, melyet csak egy szakadék túlsó végéről lehet leengedni. Megoldás: Lara átlövi a csáklyáját, melyen Totec átsétál és leengedi a hidat. De ha Lara nem ér el egy leszakadt létra alját sincs gond. Totec feje fölé emeli pajzsát, melyre rááll a régésznő. Ha még így sincs meg, akkor Totec és Lara egyszerre ugranak fel, így érve el a dupla ugrást és így már biztosan elérhető a létra alsó foka.
Ha egy falon kell feljutni, akkor ismét Totec a megoldás, aki szépen dobálgatja a fal mélyedéseibe a fegyverét, amin Lara már fel tud kapaszkodni. Ez eddig mind szép, de jogosan vetődhet fel a kérdés: és ha egyedül játszom? Ebben az esetben csak Larával lehetünk, Totec pedig nem tart velünk. Ám megijedni nem kell, hiszen a sztori ilyenkor alkalmazkodik a hiányhoz és a feladatok is váltanak.
Ráadásul Totec a történetbeli távozás előtt odaadja a lándzsáját, így egyedül is meg tudunk oldani minden feladatot, melyek között akadnak majd időre végrehajtandó részek (például kis teremben süllyedő mennyezet) és kisebb agymunkát igénylő küldetések is (karok megfelelő pozícióba való állítása). A készítők elmondása szerint a Lara Croft and the Guardian of Light kicsit több mint 6 órás kihívást nyújt majd és leszögezték, hogy ez nem a kilencedik Tomb Raider játék.
A Lara Croft and the Guardian of Light több mint ígéretes. A készítőknek volt bátorságuk egy ismert főhősnőt teljesen új környezetbe helyezni és mindez ráadásul még jól is áll neki. De azért remélhetőleg az E3-on már a valódi folytatással jelentkeznek.
A döbbenetre és csodálkozásra a Lara Croft and the Guardian of Light adott okot, mely teljesen kilóg az eddigi Tomb Raider játékok sorából. Ám szerencsére egy kicsit több időt eltöltve a nyáron csak letölthető formában megjelenő játékkal nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez a mellékág több eredetiséget és élményt nyújt, mint az Underworld című folytatás.
Először lássuk a történetet. A sztori szerint még valamikor az ősidőkben háború dúlt az istenek között egy bizonyos Füst Tükre elnevezésű tárgy miatt. A rosszak Xolotl vezette, akit szerencsére végül legyőzött a jók csapatának vezére, Totec. Hogy többé ne legyen veszélyben a világ, Totec áldozatot hozott és a tükörrel együtt eltemette magát egy templomba.
Ám 2000 évvel később a híres régésznő, Lara Croft megtalálja a romokat és ott a Füst Tükrét is. Pár zsoldos azonban titokban követi őt, majd egy adott pillanatban ellopják az értékes leletet és természetesen véletlenül felélesztik Xolotl-t, akit ez a pár ezer éves pihenő nem tántorított el világuralmi terveitől. Szerencsére Totec is feléled, aki Larával szövetkezve indul el egykori ellensége ellen.
Nézzük először a legszembetűnőbb dolgot, a grafikát. A Diablo és egyéb korabeli RPG-rajongóknak bizonyára ismerős a látvány, hiszen a Crystal Dynamics új játéka is az akkoriban divatos kameranézetet használja, ami meglepően jól funkcionál. Természetesen a szokásos megoldásokat (ha valami tárgy mögé megyünk, az átlátszóvá válik) is átvette, így az első meglepődés után el kell ismernünk, hogy jól illeszkedik a sorozatba.
A Lara Croft and the Guardian of Light kifejezetten a két-fős ko-op multira van kihegyezve. Ilyenkor az egyik játékos Larát, a másik pedig Totecet irányítja. A régésznő klasszikus pisztolyai mellett csak egy puskával irthatja az ellenséges hordákat, míg Totec lándzsájával aprítja az életére törőket, de szükség esetén ő is használhat lángszórót vagy lőfegyvert. Mindketten végtelen mennyiségű robbanószerrel rendelkeznek, mellyel nem csak az ellenséget, hanem az útjukba akadó tárgyakat is felrobbanthatják.
Kettejük együttműködése amúgy létfontosságú, hiszen a legtöbb feladatot a két karakter csak közösen oldhatja meg. Például adott egy felvont híd, melyet csak egy szakadék túlsó végéről lehet leengedni. Megoldás: Lara átlövi a csáklyáját, melyen Totec átsétál és leengedi a hidat. De ha Lara nem ér el egy leszakadt létra alját sincs gond. Totec feje fölé emeli pajzsát, melyre rááll a régésznő. Ha még így sincs meg, akkor Totec és Lara egyszerre ugranak fel, így érve el a dupla ugrást és így már biztosan elérhető a létra alsó foka.
Ha egy falon kell feljutni, akkor ismét Totec a megoldás, aki szépen dobálgatja a fal mélyedéseibe a fegyverét, amin Lara már fel tud kapaszkodni. Ez eddig mind szép, de jogosan vetődhet fel a kérdés: és ha egyedül játszom? Ebben az esetben csak Larával lehetünk, Totec pedig nem tart velünk. Ám megijedni nem kell, hiszen a sztori ilyenkor alkalmazkodik a hiányhoz és a feladatok is váltanak.
Ráadásul Totec a történetbeli távozás előtt odaadja a lándzsáját, így egyedül is meg tudunk oldani minden feladatot, melyek között akadnak majd időre végrehajtandó részek (például kis teremben süllyedő mennyezet) és kisebb agymunkát igénylő küldetések is (karok megfelelő pozícióba való állítása). A készítők elmondása szerint a Lara Croft and the Guardian of Light kicsit több mint 6 órás kihívást nyújt majd és leszögezték, hogy ez nem a kilencedik Tomb Raider játék.
A Lara Croft and the Guardian of Light több mint ígéretes. A készítőknek volt bátorságuk egy ismert főhősnőt teljesen új környezetbe helyezni és mindez ráadásul még jól is áll neki. De azért remélhetőleg az E3-on már a valódi folytatással jelentkeznek.