Németh Szabolcs
Tomb Raider: Tenth Anniversary
1996-ban, amikor a játékok főhősei szinte egytől-egyig férfiak voltak megjelent egy nagydudájú leányzó és lesöpört mindenkit a színről.
Nekem sem kell messzire mennem, hogy konkrét élményeket elevenítsek fel a hosszú, barnahajú kalandorlánnyal kapcsolatban. Az egyik ismerősöm, - aki persze most már mindent tagad - a megjelenés évétől kezdve több évig virtuális szerelmet táplált Lara felé. Nem tudnám megmondani, hogy ezt az első Tomb Raider, illetve a további részek izgalma, netán a feltűnően formás domborulatok váltották ki belőle a heves reakciókat...
Az mindenesetre szent igaz, hogy akár ölni is képes volt egy-egy PC-s újságban megjelenő Lara poszterért. Az egyik még most is ott virít az ajtó belső felén. A fejlesztők pontosan az ilyen örültekre alapozva készíti el az első rész remake-jét. A pontosan tíz éves sorozat hihetetlen hírnevet, töménytelen pénzt, viszont az utóbbi időben a szükségesnél több kritikát, feddést hozott a fejlesztőknek. Lulu LaMer, a játék producere így jellemzi a nemsokára megjelenő részt. "A játékosoknak feljavított grafikával szeretnénk megadni az esélyt, hogy ismét átélhessék az első rész adta izgalmakat, például a Tyrannosaurus Rex-szel folytatott élet-halál harcot. Természetesen az Anniversary nem csak erről szól: teljesen átalakított történet, új élmények sora várja a játékosokat."
A szavak mögött tartalmat is találunk, hiszen a Crystal Dynamics semmiképp sem szeretne egy feljavított látványvilággal megálmodott Tomb Raider-t kiadni. A legújabb epizódban feltűnnek majd a már ismert farkasok, bőregerek, medvék, de ezeket totálisan átdolgozták, hogy mind megjelenésükben, mind intelligenciájukban sokkalta többet nyújtsanak, mint elődjeik.
Szerencsére az Angel of Darkness-ből ismert konzolos irányítás is a múlté. A fejlesztők nagyon nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy Lara a legbonyolultabb mozdulatokra is képes legyen. S, hogy mikor? Az igéretek szerint valamikor tavasszal küzdhetünk meg a vérszomjas raptorokkal és társaikkal. Megjegyzés: a képek a PS2-es verzióból valók.
A játék hivatalos oldala
Nekem sem kell messzire mennem, hogy konkrét élményeket elevenítsek fel a hosszú, barnahajú kalandorlánnyal kapcsolatban. Az egyik ismerősöm, - aki persze most már mindent tagad - a megjelenés évétől kezdve több évig virtuális szerelmet táplált Lara felé. Nem tudnám megmondani, hogy ezt az első Tomb Raider, illetve a további részek izgalma, netán a feltűnően formás domborulatok váltották ki belőle a heves reakciókat...
Az mindenesetre szent igaz, hogy akár ölni is képes volt egy-egy PC-s újságban megjelenő Lara poszterért. Az egyik még most is ott virít az ajtó belső felén. A fejlesztők pontosan az ilyen örültekre alapozva készíti el az első rész remake-jét. A pontosan tíz éves sorozat hihetetlen hírnevet, töménytelen pénzt, viszont az utóbbi időben a szükségesnél több kritikát, feddést hozott a fejlesztőknek. Lulu LaMer, a játék producere így jellemzi a nemsokára megjelenő részt. "A játékosoknak feljavított grafikával szeretnénk megadni az esélyt, hogy ismét átélhessék az első rész adta izgalmakat, például a Tyrannosaurus Rex-szel folytatott élet-halál harcot. Természetesen az Anniversary nem csak erről szól: teljesen átalakított történet, új élmények sora várja a játékosokat."
A szavak mögött tartalmat is találunk, hiszen a Crystal Dynamics semmiképp sem szeretne egy feljavított látványvilággal megálmodott Tomb Raider-t kiadni. A legújabb epizódban feltűnnek majd a már ismert farkasok, bőregerek, medvék, de ezeket totálisan átdolgozták, hogy mind megjelenésükben, mind intelligenciájukban sokkalta többet nyújtsanak, mint elődjeik.
Szerencsére az Angel of Darkness-ből ismert konzolos irányítás is a múlté. A fejlesztők nagyon nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy Lara a legbonyolultabb mozdulatokra is képes legyen. S, hogy mikor? Az igéretek szerint valamikor tavasszal küzdhetünk meg a vérszomjas raptorokkal és társaikkal. Megjegyzés: a képek a PS2-es verzióból valók.
A játék hivatalos oldala