Dojcsák Dániel
Lara Croft újra pózol
Idén újra akcióba lendülnek a pixelkeblek: Lara Croft ezúttal többek közt Dél-Mexikót rohamozza meg a sorozat legújabb részében, a Tomb Raider Underworld-ben. A játékról a kiadó Eidos első ízben mutatott be in-game képeket.
A pletykák szerint a legújabb Tomb Raider, az Underworld teljesen cross-platform fejlesztés, azaz PC mellett meg fog jelenni Xbox 360-ra és Playstation 3-ra is még a 2008-as szezonban, minden bizonnyal karácsony előtt.
A történet a Legends utáni idők eseményeit dolgozza fel, bár az eddigiekhez képest semmi meglepő nem fog a kebelcsodával történni. Kincseket keres, veszélyes helyeken tűnik fel és persze végül sikerrel jár. Az Eidos legelső bemutatóján egy Mexikóban található maja romvárosban tűnik fel Lara, ahol a katakombák mélyén kell különböző kapukon átjutnia és közben persze a környéken ténfergő vadállatokra is figyelnie kell, csakúgy, mint a régi szép időkben.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A játék egyik vívmánya a cég ígérete szerint a felfrissített mesterséges intelligencia lesz, így ebben a részben már nem egyszerű scriptek vezetik majd az ellenfeleket tetteikben, hanem minden lépésük függ majd attól, hogy mi történik körülöttük és mi hogyan reagálunk rájuk. Több olyan szituációba is keveredik majd a játékos, mikor az ellenfelet nem lehet csak úgy lerázni és teljesen lehetetlen helyekre is követi majd, a vadak viszont nem feltétlenül ugranak nekünk azonnal. A környezettől függően az állat dönthet úgy, hogy kivárja, hogy támadunk-e, vagy ha mondjuk "éhes", akkor azon nyomban nekünk esik.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A grafikai motor is komoly átalakításon megy át. A játékos által megváltoztatott dolgok véglegesen úgy maradnak, tehát a golyónyom a falban, a hulla a földön és a lábnyom ott marad egészen addig, amíg azt valaki el nem tűnteti. Például a sárban jól látható nyomokat hagy a hősnő, de ha esik az eső, akkor az elmossa azokat. Ezen kívül Lara új animációkat is kap: gesztusokat, mimikát. Elszántan grimaszolni fog majd miközben fegyverével tüzel, de bájosan mosolyog, ha elégedett valamivel. A teljesen újracsinált test mozdulatait egy tornász olimpikonnal vették fel motion-capture technológiával, melyet a Crystal Dynamics fejlesztett. Az új mozgások a fejlesztők szerint sokkal természetesebbek lesznek, minden mozdulat a valós fizikai tényezők szerint lesz lemodellezve.
A pletykák szerint a legújabb Tomb Raider, az Underworld teljesen cross-platform fejlesztés, azaz PC mellett meg fog jelenni Xbox 360-ra és Playstation 3-ra is még a 2008-as szezonban, minden bizonnyal karácsony előtt.
A történet a Legends utáni idők eseményeit dolgozza fel, bár az eddigiekhez képest semmi meglepő nem fog a kebelcsodával történni. Kincseket keres, veszélyes helyeken tűnik fel és persze végül sikerrel jár. Az Eidos legelső bemutatóján egy Mexikóban található maja romvárosban tűnik fel Lara, ahol a katakombák mélyén kell különböző kapukon átjutnia és közben persze a környéken ténfergő vadállatokra is figyelnie kell, csakúgy, mint a régi szép időkben.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A játék egyik vívmánya a cég ígérete szerint a felfrissített mesterséges intelligencia lesz, így ebben a részben már nem egyszerű scriptek vezetik majd az ellenfeleket tetteikben, hanem minden lépésük függ majd attól, hogy mi történik körülöttük és mi hogyan reagálunk rájuk. Több olyan szituációba is keveredik majd a játékos, mikor az ellenfelet nem lehet csak úgy lerázni és teljesen lehetetlen helyekre is követi majd, a vadak viszont nem feltétlenül ugranak nekünk azonnal. A környezettől függően az állat dönthet úgy, hogy kivárja, hogy támadunk-e, vagy ha mondjuk "éhes", akkor azon nyomban nekünk esik.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A grafikai motor is komoly átalakításon megy át. A játékos által megváltoztatott dolgok véglegesen úgy maradnak, tehát a golyónyom a falban, a hulla a földön és a lábnyom ott marad egészen addig, amíg azt valaki el nem tűnteti. Például a sárban jól látható nyomokat hagy a hősnő, de ha esik az eső, akkor az elmossa azokat. Ezen kívül Lara új animációkat is kap: gesztusokat, mimikát. Elszántan grimaszolni fog majd miközben fegyverével tüzel, de bájosan mosolyog, ha elégedett valamivel. A teljesen újracsinált test mozdulatait egy tornász olimpikonnal vették fel motion-capture technológiával, melyet a Crystal Dynamics fejlesztett. Az új mozgások a fejlesztők szerint sokkal természetesebbek lesznek, minden mozdulat a valós fizikai tényezők szerint lesz lemodellezve.