Berta Sándor
Politikai befolyást akar a játékipar
Az amerikai számítógépes játékipar eddig tartózkodott a politikai szerepvállalástól és a különböző jelöltek támogatásától, azonban ennek a korszaknak vége.
A játékgyártók jelentősen növelni szeretnék befolyásukat az amerikai polikai életben. Michael Gallagher, az Entertainment Software Association (ESA) vezetője bejelentette, hogy egy Politikai Akció Bizottságot hoznak létre, amely március végétől dönt majd az egyes amerikai elnökjelöltek támogatásáról. A játékipar lépése mindenképpen újdonság, hiszen arra már volt példa, hogy a film- és a zeneipar támogassa az egyes jelölteket, de az ESA és más szervezetek eddig nem álltak ki nyíltan egyetlen politikus mellett sem. A változást az indokolja, hogy az egykori játékosok felnőttek, de változatlanul érdeklődnek a mai programok iránt. Egy mai átlagos játékos 30 éves, rendszeresen szavaz, akkor miért ne lehetne kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket? - tették fel maguknak a kérdést a játékipar vezetői.
S valóban, ma már közel sem minden játékos tinédzser, vagyis a korábbi sztereotípia napjainkban már nem érvényes. Egyre több idősebb játszik szívesen és Wade Tinney New York-i játékfejlesztő szerint minden következő generációban egyre többen lesznek azok, akik játékprogramokon nőttek fel. De a politikusok is növekvő érdeklődéssel kísérik a játékfejlesztéseket. Jó példa erre, hogy tavaly novemberben 36 kongresszusi képviselő és kereken 300 washingtoni munkatárs biztosította a játékipart a támogatásáról.
"A mostani negyedév végén kezdjük meg csekkjeink postázását a számunkra szimpatikus politikusoknak. Ez egy fontos lépés a játékipar számára. Mindenkit támogatni szeretnénk, aki szimpatizál a számítógépes és videojátékokkal és aki bennünket is segít" - jelentette ki Michael Gallagher. A PAC idén várhatóan 50 000 és 100 000 dollár közötti összeget fordít lobbizásra. A The New York Times információi szerint a csekkek egyenként legfeljebb 5000 dollárról szólnak majd.
Tény, hogy az ESA befolyása egyre nagyobb, elég csak a növekvő játékeladásokra gondolni és arra, hogy a szervezet tagjai között megtalálható a Walt Disney, az Electronic Arts, a Microsoft, a Nintendo és a Sony. "Ráadásul elég meggyőző lehet, ha bemegyek egy kongresszusi képviselőhöz és közlöm vele, hogy az ő körzetében 20 000 választó szereti a játékokat, akkor ez felkeltheti az érdeklődését" - tette hozzá Michael Gallagher. A támogatottak között van természetesen Hillary Rodham Clinton szenátor és elnökjelölt is, aki korábban még támadta a játékfejlesztőket, azonban mostanra békét kötött velük. Ennek oka minden bizonnyal abban keresendő, hogy rájött, hogy az 1980-as évek tinédzserei mára felnőttek és választópolgárok lettek és még mindig szeretnek videojátékokkal játszani.
A játékgyártók jelentősen növelni szeretnék befolyásukat az amerikai polikai életben. Michael Gallagher, az Entertainment Software Association (ESA) vezetője bejelentette, hogy egy Politikai Akció Bizottságot hoznak létre, amely március végétől dönt majd az egyes amerikai elnökjelöltek támogatásáról. A játékipar lépése mindenképpen újdonság, hiszen arra már volt példa, hogy a film- és a zeneipar támogassa az egyes jelölteket, de az ESA és más szervezetek eddig nem álltak ki nyíltan egyetlen politikus mellett sem. A változást az indokolja, hogy az egykori játékosok felnőttek, de változatlanul érdeklődnek a mai programok iránt. Egy mai átlagos játékos 30 éves, rendszeresen szavaz, akkor miért ne lehetne kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket? - tették fel maguknak a kérdést a játékipar vezetői.
S valóban, ma már közel sem minden játékos tinédzser, vagyis a korábbi sztereotípia napjainkban már nem érvényes. Egyre több idősebb játszik szívesen és Wade Tinney New York-i játékfejlesztő szerint minden következő generációban egyre többen lesznek azok, akik játékprogramokon nőttek fel. De a politikusok is növekvő érdeklődéssel kísérik a játékfejlesztéseket. Jó példa erre, hogy tavaly novemberben 36 kongresszusi képviselő és kereken 300 washingtoni munkatárs biztosította a játékipart a támogatásáról.
"A mostani negyedév végén kezdjük meg csekkjeink postázását a számunkra szimpatikus politikusoknak. Ez egy fontos lépés a játékipar számára. Mindenkit támogatni szeretnénk, aki szimpatizál a számítógépes és videojátékokkal és aki bennünket is segít" - jelentette ki Michael Gallagher. A PAC idén várhatóan 50 000 és 100 000 dollár közötti összeget fordít lobbizásra. A The New York Times információi szerint a csekkek egyenként legfeljebb 5000 dollárról szólnak majd.
Tény, hogy az ESA befolyása egyre nagyobb, elég csak a növekvő játékeladásokra gondolni és arra, hogy a szervezet tagjai között megtalálható a Walt Disney, az Electronic Arts, a Microsoft, a Nintendo és a Sony. "Ráadásul elég meggyőző lehet, ha bemegyek egy kongresszusi képviselőhöz és közlöm vele, hogy az ő körzetében 20 000 választó szereti a játékokat, akkor ez felkeltheti az érdeklődését" - tette hozzá Michael Gallagher. A támogatottak között van természetesen Hillary Rodham Clinton szenátor és elnökjelölt is, aki korábban még támadta a játékfejlesztőket, azonban mostanra békét kötött velük. Ennek oka minden bizonnyal abban keresendő, hogy rájött, hogy az 1980-as évek tinédzserei mára felnőttek és választópolgárok lettek és még mindig szeretnek videojátékokkal játszani.