Gyurkity Péter

Infinity - sci-fi MMO készülőben

Kicsinyke csapat fejleszti a terület egyik új versenyzőjét, amelynek eredményeként egy rendhagyó sci-fi MMO születhet meg. A szokásoktól eltérően máris belekóstolhatunk a programba.

Az Infinity - The Quest for Earth alkotói nehéz fába vágták a fejszéjüket. A sci-fi szegmens többek szerint kellőképpen betöltött az Eve Online által, ám néhányan úgy gondolják, hogy itt az ideje előállni egy olyan fejlesztéssel, amely több szempontból is egyfajta átmenetet nyújt a szabályokhoz kötött MMORPG és a hagyományos offline "űrös" játékok - lásd pl. Elite - között. Az Infinity több érdekességet is kínál, amely egyeseket nagy reménnyel tölt el, másokat rögtön kellő adag kétkedésre késztet.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A háttér egy több száz millió, akár több milliárd naprendszerből álló galaxis, amely - mit ad isten - súlyos gondok elé néz. Történt ugyanis, hogy egy rejtélyes vírus következtében a bolygók százezreit benépesítő emberi faj nőnemű egyedei kivétel nélkül meddővé váltak, így nemcsak az egyes családok, hanem az egész emberiség számára is nehéz idők következnek, amennyiben nem találják meg a gyógymódot. A régi, már-már elfeledett írások alapján a valószínű gyógyszer a régi Földön található meg, ám a bolygó koordinátáját már senki nem ismeri. Megindul a keresés, hogy megtalálják az egykori őshazát, amely a faj bölcsője volt annak idején.

Mindez természetesen csak a háttérsztori, hiszen itt kőkemény MMO-ról van szó, azaz játékosok százai, ezrei repkednek az óriási galaxisban, népes városok felett repkedve, ismeretlen naprendszereket felfedezve, kereskedve, bányászva, rabolva-fosztogatva, vagy éppen a rendet fenntartva. Erről rögtön az Eve Online, vagy még inkább az Elite juthat eszünkbe: minden játékok nonpluszultrája sokaknak szerzett feledhetetlen órákat, napokat, sőt akár heteket, és immár nem kell egyedül bejárnunk az egész világot. Az Infinity - nem összetévesztendő az Infinity Online nevű játékkal - azonban egy bravúros csavarral egyfajta visszatérést jelent a gyökerekhez.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A játékban ugyanis a manapság divatos szerepjátékokkal ellentétben nincsenek szintek, képességek, harci szabályok, tapasztalati pontok és mindazon mesterségesen felállított kritériumok, amelyek a fejlődést olykor kínkeserves munkává, agyatlan grindeléssé alacsonyítják. Egyedül saját ügyességünk, észjárásunk és persze az alattunk dolgozó technika határai számítanak, mert azért nem mindegy, hogy éppen milyen hajóban ülünk. Ez már inkább a keményvonalas Elite-re hasonlít, olyan technikai megoldásokkal kiegészítve, amelyek áttörést sejtetnek, legalábbis az ígéretek alapján.


A korábban megjelent videókból (lásd fentebb) saját szemünkkel láthatjuk, ahogy a hajó (pontosabban a kamera) a végtelen űrből lassan aláereszkedik a bolygó légkörébe, vagy éppen kilép onnan, alacsony magasságokban pásztázza a kontinenseket, óceánokat, majd visszatér a bolygó körül keringő űrállomáshoz. Mindezt bármilyen töltögetés nélkül, vagyis a bolygók és az űr nincs elválasztva egymástól, nincsenek zónák, külön előre betöltött, elválasztott területek, minden folyamatos és töltésmentes. A látvány magával ragadó, pedig ez még csak a gyenge korai tesztverzió része, messze nem a végleges állapotot mutatja.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

A játék két nagy hátránnyal küzd, amiből azonban sokak szerint csak az egyik jelenthet problémát. Az első a hajó nélküli játék teljes hiánya, vagyis - csakúgy mint az Eve-ben - itt is le kell mondanunk arról, hogy karakterünket közelebbről is szemügyre vegyük, saját lábain közlekedjünk vele a bolygók felszínén, vagy űrállomások, űrhajók belsejében. A második bibi a fejlesztő csapat mérete és jellege: a kezdetektől fogva egyetlen - igen, egyetlen - programozó fejleszti a játékot, hozzá csatlakoznak a grafikusok, tervezők, zenészek, sztoriírók és ötletgazdák, akik kivétel nélkül önkéntesek. Nincs tehát nagyobb kiadó, nincs jelentős tőke, minden amatőr jelleget ölt - kivéve a minőséget, mert arra nem lehet panasz.

Óriási előny viszont, hogy a fejlesztés szinte minden részletébe betekinthetünk, sőt magunk is alakíthatjuk azt ötleteinkkel, kifogásainkkal, vagy akár kész modellekkel, zenével, stb. Jelenleg is kipróbálható az úgynevezett harci prototípus, amely tulajdonképpen egy kicsinyke zóna, két csapattal, néhány nagyobb hajóval és álló objektummal. Itt tesztelhetjük a harcot, a hajótípusokat és az irányítást, valamint a fokozatosan bekerülő elemeket, úgy mint bányászat, dokkolás, stb. Mindezt minden cicoma nélkül, de már így is elég szépen fest a program.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz

Az ígéretek érdekesen hangoznak: az úgynevezett procedurális eljárásnak köszönhetően a teljes játék akár egy CD-lemezre is felfér majd, szinte minden adatot, objektumot, egyéb elemeket folyamatosan töltjük le a szerverről. Ahogy azt említettük, több száz millió naprendszerre számíthatunk, népes városokra és teljesen lakatlan, még felfedezetlen bolygókra, ahol sem lakosság, sem törvényes rend nincs. Mindössze egyetlen faj lesz a játékban, az alkotók ezen a területen nem látják értelmét a bővítésnek.

A csapat méretéhez képest gyors ütemben készülget a játék, az ígéretek szerint azonban 2007 vége, 2008 eleje előtt nem várhatunk végleges verziót. Valószínűleg fizetnünk kell majd a folyamatos játékért, azonban erről sincs még végleges döntés.

A játék hivatalos oldala
Magyar oldal

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Medwyn #59
    No, ezt felírtam a "nagyon várt" kategóriába... Az elképzelés kiváló, az eddigi infók és képek meggyőzőek. És nagyon érett már ez a szemléletváltás MMO-k terén (több kisebb proginál már működött egyébként, lásd pl. Freelancer multit).
    Sok sikert hozzá, bár tudnék segíteni...
  • TokraFan #58
    Ez a game kb. sose lesz készen. :-(
  • liberty2 #57
    Ezt a játékot én nagyon várom. Ha lenne tehetségem, 100%, hogy beállnék ennek a fejlesztésébe. Ha a játéktér valóban olyan nagy lesz mint azt sejtem, akkor szerintem minden olyan sci-fi rajongót magához fog vonzani akik nem konkrét sci-fi sorozathűek ( bár ki nem az? StarGate, StarWars, StarTrek )
    No, most megyek aludni, mert holnap reggel 8:30-kor IR Fejlesztésből szóbelivizsgázom ami nem lenne gond, de 180 Km-el odébb!
  • bnfront #56
    A lusta programozó inkább ilyen fizikát rak bele mer kb. ugyanolyan könnyű megcsinálni mint a trabant fizikát. Na ittvan a directxes cucc megtaláltam: http://jaj22.org.uk/jjffe/download.html#Download .
  • NEXUS6 #55
    A robotpilóta + időgyorsítás kombinációja már a Frontierben is elég jó megoldás volt erre.

    És ha már egymás közelében vannak, relatíve kis sebesség különbséggel, akkor ott is lehetett fordulózni, dogfájtolni.
    Szal nem kell megijedni.
    Szerintem, inkább csak a lusta programozók nem hajlandók ilyen fizikát beépíteni a játékukba, akik szerint a sztártrek izgalmasabb mint a valóság.
  • Su0my #54
    marha értelmes 1 gyerek vagy.... KIT ÉRDEKEL AZ OKOSKODÁSOD? eccsém, megvan annak is a helye, SG.hu tudományosabb hírei és fórumai, itt most nem ez a lényeg...

    más: félő, ha ez a játék elkészül, abbahagyom az egyetemet, a magánéletem, mint olyan meg fog szűnni stb.. Pedig már szinte nem is számítógépezek, fene.. :(
  • bnfront #53
    Nekem eredetibe van meg a Frontier Elite II és bizony CD-n adták( kb. 700K az egész :D ). Néha még előveszem és végignyomom. Aki nem ismeri innen letölthető valamiféle formában http://www.hooplah.com/encounters/files.htm , de inkább keresgéljetek még ha teccik. Van valami windózos directx-es átirat de már nemtom mi a neve és hol van.
  • pedrohsi #52
    teljesen valós fizika nem lesz, annak kicsit egyszerűbb változata, hogy élvezhető legyen
  • Sanyix #51
    Orbiterben is megoldották, akár a plutoról indulva elrepülhetsz a földig, beléphetsz a légkörbe, és leszállhatsz monjuk floridában, szimuláció közbeni loading képernyő nélkül :)

    Egyébként tuti nem lesz valós fizika, mert úgy nem igazán lenne izgalmas egy harc: támadjunk meg egy űrhajót, ok egyeztessük a keringési síkokat, majd áljunk szinkronizáló pályára, pár óra múlva beéred elkezdesz rá lőni, majd pár perc után megint eltávolodsz, ha kicsit is eltér a pályád, és megint várhatsz pár órát míg újra közel kerülsz hozzá :)
    Valós fizikával az űrben nemnagyon lehet ilyen összevissza cikázós ugribugri dogfightokat vívni.
  • pedrohsi #50
    ezt csak most vettem észre: ha a kamerával odamegyek egy nagy hajóhoz, a gravitációs tere miatt úgy látom, hogy nem mozog - valójában a kamera a hajóval együtt mozog, pofás:)