Gyurkity Péter
Infinity - sci-fi MMO készülőben
Kicsinyke csapat fejleszti a terület egyik új versenyzőjét, amelynek eredményeként egy rendhagyó sci-fi MMO születhet meg. A szokásoktól eltérően máris belekóstolhatunk a programba.
Az Infinity - The Quest for Earth alkotói nehéz fába vágták a fejszéjüket. A sci-fi szegmens többek szerint kellőképpen betöltött az Eve Online által, ám néhányan úgy gondolják, hogy itt az ideje előállni egy olyan fejlesztéssel, amely több szempontból is egyfajta átmenetet nyújt a szabályokhoz kötött MMORPG és a hagyományos offline "űrös" játékok - lásd pl. Elite - között. Az Infinity több érdekességet is kínál, amely egyeseket nagy reménnyel tölt el, másokat rögtön kellő adag kétkedésre késztet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A háttér egy több száz millió, akár több milliárd naprendszerből álló galaxis, amely - mit ad isten - súlyos gondok elé néz. Történt ugyanis, hogy egy rejtélyes vírus következtében a bolygók százezreit benépesítő emberi faj nőnemű egyedei kivétel nélkül meddővé váltak, így nemcsak az egyes családok, hanem az egész emberiség számára is nehéz idők következnek, amennyiben nem találják meg a gyógymódot. A régi, már-már elfeledett írások alapján a valószínű gyógyszer a régi Földön található meg, ám a bolygó koordinátáját már senki nem ismeri. Megindul a keresés, hogy megtalálják az egykori őshazát, amely a faj bölcsője volt annak idején.
Mindez természetesen csak a háttérsztori, hiszen itt kőkemény MMO-ról van szó, azaz játékosok százai, ezrei repkednek az óriási galaxisban, népes városok felett repkedve, ismeretlen naprendszereket felfedezve, kereskedve, bányászva, rabolva-fosztogatva, vagy éppen a rendet fenntartva. Erről rögtön az Eve Online, vagy még inkább az Elite juthat eszünkbe: minden játékok nonpluszultrája sokaknak szerzett feledhetetlen órákat, napokat, sőt akár heteket, és immár nem kell egyedül bejárnunk az egész világot. Az Infinity - nem összetévesztendő az Infinity Online nevű játékkal - azonban egy bravúros csavarral egyfajta visszatérést jelent a gyökerekhez.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játékban ugyanis a manapság divatos szerepjátékokkal ellentétben nincsenek szintek, képességek, harci szabályok, tapasztalati pontok és mindazon mesterségesen felállított kritériumok, amelyek a fejlődést olykor kínkeserves munkává, agyatlan grindeléssé alacsonyítják. Egyedül saját ügyességünk, észjárásunk és persze az alattunk dolgozó technika határai számítanak, mert azért nem mindegy, hogy éppen milyen hajóban ülünk. Ez már inkább a keményvonalas Elite-re hasonlít, olyan technikai megoldásokkal kiegészítve, amelyek áttörést sejtetnek, legalábbis az ígéretek alapján.
A korábban megjelent videókból (lásd fentebb) saját szemünkkel láthatjuk, ahogy a hajó (pontosabban a kamera) a végtelen űrből lassan aláereszkedik a bolygó légkörébe, vagy éppen kilép onnan, alacsony magasságokban pásztázza a kontinenseket, óceánokat, majd visszatér a bolygó körül keringő űrállomáshoz. Mindezt bármilyen töltögetés nélkül, vagyis a bolygók és az űr nincs elválasztva egymástól, nincsenek zónák, külön előre betöltött, elválasztott területek, minden folyamatos és töltésmentes. A látvány magával ragadó, pedig ez még csak a gyenge korai tesztverzió része, messze nem a végleges állapotot mutatja.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játék két nagy hátránnyal küzd, amiből azonban sokak szerint csak az egyik jelenthet problémát. Az első a hajó nélküli játék teljes hiánya, vagyis - csakúgy mint az Eve-ben - itt is le kell mondanunk arról, hogy karakterünket közelebbről is szemügyre vegyük, saját lábain közlekedjünk vele a bolygók felszínén, vagy űrállomások, űrhajók belsejében. A második bibi a fejlesztő csapat mérete és jellege: a kezdetektől fogva egyetlen - igen, egyetlen - programozó fejleszti a játékot, hozzá csatlakoznak a grafikusok, tervezők, zenészek, sztoriírók és ötletgazdák, akik kivétel nélkül önkéntesek. Nincs tehát nagyobb kiadó, nincs jelentős tőke, minden amatőr jelleget ölt - kivéve a minőséget, mert arra nem lehet panasz.
Óriási előny viszont, hogy a fejlesztés szinte minden részletébe betekinthetünk, sőt magunk is alakíthatjuk azt ötleteinkkel, kifogásainkkal, vagy akár kész modellekkel, zenével, stb. Jelenleg is kipróbálható az úgynevezett harci prototípus, amely tulajdonképpen egy kicsinyke zóna, két csapattal, néhány nagyobb hajóval és álló objektummal. Itt tesztelhetjük a harcot, a hajótípusokat és az irányítást, valamint a fokozatosan bekerülő elemeket, úgy mint bányászat, dokkolás, stb. Mindezt minden cicoma nélkül, de már így is elég szépen fest a program.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az ígéretek érdekesen hangoznak: az úgynevezett procedurális eljárásnak köszönhetően a teljes játék akár egy CD-lemezre is felfér majd, szinte minden adatot, objektumot, egyéb elemeket folyamatosan töltjük le a szerverről. Ahogy azt említettük, több száz millió naprendszerre számíthatunk, népes városokra és teljesen lakatlan, még felfedezetlen bolygókra, ahol sem lakosság, sem törvényes rend nincs. Mindössze egyetlen faj lesz a játékban, az alkotók ezen a területen nem látják értelmét a bővítésnek.
A csapat méretéhez képest gyors ütemben készülget a játék, az ígéretek szerint azonban 2007 vége, 2008 eleje előtt nem várhatunk végleges verziót. Valószínűleg fizetnünk kell majd a folyamatos játékért, azonban erről sincs még végleges döntés.
A játék hivatalos oldala
Magyar oldal
Az Infinity - The Quest for Earth alkotói nehéz fába vágták a fejszéjüket. A sci-fi szegmens többek szerint kellőképpen betöltött az Eve Online által, ám néhányan úgy gondolják, hogy itt az ideje előállni egy olyan fejlesztéssel, amely több szempontból is egyfajta átmenetet nyújt a szabályokhoz kötött MMORPG és a hagyományos offline "űrös" játékok - lásd pl. Elite - között. Az Infinity több érdekességet is kínál, amely egyeseket nagy reménnyel tölt el, másokat rögtön kellő adag kétkedésre késztet.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A háttér egy több száz millió, akár több milliárd naprendszerből álló galaxis, amely - mit ad isten - súlyos gondok elé néz. Történt ugyanis, hogy egy rejtélyes vírus következtében a bolygók százezreit benépesítő emberi faj nőnemű egyedei kivétel nélkül meddővé váltak, így nemcsak az egyes családok, hanem az egész emberiség számára is nehéz idők következnek, amennyiben nem találják meg a gyógymódot. A régi, már-már elfeledett írások alapján a valószínű gyógyszer a régi Földön található meg, ám a bolygó koordinátáját már senki nem ismeri. Megindul a keresés, hogy megtalálják az egykori őshazát, amely a faj bölcsője volt annak idején.
Mindez természetesen csak a háttérsztori, hiszen itt kőkemény MMO-ról van szó, azaz játékosok százai, ezrei repkednek az óriási galaxisban, népes városok felett repkedve, ismeretlen naprendszereket felfedezve, kereskedve, bányászva, rabolva-fosztogatva, vagy éppen a rendet fenntartva. Erről rögtön az Eve Online, vagy még inkább az Elite juthat eszünkbe: minden játékok nonpluszultrája sokaknak szerzett feledhetetlen órákat, napokat, sőt akár heteket, és immár nem kell egyedül bejárnunk az egész világot. Az Infinity - nem összetévesztendő az Infinity Online nevű játékkal - azonban egy bravúros csavarral egyfajta visszatérést jelent a gyökerekhez.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játékban ugyanis a manapság divatos szerepjátékokkal ellentétben nincsenek szintek, képességek, harci szabályok, tapasztalati pontok és mindazon mesterségesen felállított kritériumok, amelyek a fejlődést olykor kínkeserves munkává, agyatlan grindeléssé alacsonyítják. Egyedül saját ügyességünk, észjárásunk és persze az alattunk dolgozó technika határai számítanak, mert azért nem mindegy, hogy éppen milyen hajóban ülünk. Ez már inkább a keményvonalas Elite-re hasonlít, olyan technikai megoldásokkal kiegészítve, amelyek áttörést sejtetnek, legalábbis az ígéretek alapján.
A korábban megjelent videókból (lásd fentebb) saját szemünkkel láthatjuk, ahogy a hajó (pontosabban a kamera) a végtelen űrből lassan aláereszkedik a bolygó légkörébe, vagy éppen kilép onnan, alacsony magasságokban pásztázza a kontinenseket, óceánokat, majd visszatér a bolygó körül keringő űrállomáshoz. Mindezt bármilyen töltögetés nélkül, vagyis a bolygók és az űr nincs elválasztva egymástól, nincsenek zónák, külön előre betöltött, elválasztott területek, minden folyamatos és töltésmentes. A látvány magával ragadó, pedig ez még csak a gyenge korai tesztverzió része, messze nem a végleges állapotot mutatja.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
A játék két nagy hátránnyal küzd, amiből azonban sokak szerint csak az egyik jelenthet problémát. Az első a hajó nélküli játék teljes hiánya, vagyis - csakúgy mint az Eve-ben - itt is le kell mondanunk arról, hogy karakterünket közelebbről is szemügyre vegyük, saját lábain közlekedjünk vele a bolygók felszínén, vagy űrállomások, űrhajók belsejében. A második bibi a fejlesztő csapat mérete és jellege: a kezdetektől fogva egyetlen - igen, egyetlen - programozó fejleszti a játékot, hozzá csatlakoznak a grafikusok, tervezők, zenészek, sztoriírók és ötletgazdák, akik kivétel nélkül önkéntesek. Nincs tehát nagyobb kiadó, nincs jelentős tőke, minden amatőr jelleget ölt - kivéve a minőséget, mert arra nem lehet panasz.
Óriási előny viszont, hogy a fejlesztés szinte minden részletébe betekinthetünk, sőt magunk is alakíthatjuk azt ötleteinkkel, kifogásainkkal, vagy akár kész modellekkel, zenével, stb. Jelenleg is kipróbálható az úgynevezett harci prototípus, amely tulajdonképpen egy kicsinyke zóna, két csapattal, néhány nagyobb hajóval és álló objektummal. Itt tesztelhetjük a harcot, a hajótípusokat és az irányítást, valamint a fokozatosan bekerülő elemeket, úgy mint bányászat, dokkolás, stb. Mindezt minden cicoma nélkül, de már így is elég szépen fest a program.
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Az ígéretek érdekesen hangoznak: az úgynevezett procedurális eljárásnak köszönhetően a teljes játék akár egy CD-lemezre is felfér majd, szinte minden adatot, objektumot, egyéb elemeket folyamatosan töltjük le a szerverről. Ahogy azt említettük, több száz millió naprendszerre számíthatunk, népes városokra és teljesen lakatlan, még felfedezetlen bolygókra, ahol sem lakosság, sem törvényes rend nincs. Mindössze egyetlen faj lesz a játékban, az alkotók ezen a területen nem látják értelmét a bővítésnek.
A csapat méretéhez képest gyors ütemben készülget a játék, az ígéretek szerint azonban 2007 vége, 2008 eleje előtt nem várhatunk végleges verziót. Valószínűleg fizetnünk kell majd a folyamatos játékért, azonban erről sincs még végleges döntés.
A játék hivatalos oldala
Magyar oldal