Berta Sándor
Mobilokra tartanak a MMORPG-k
A fejlesztők sosem ülnek a babérjaikon, mindig újabb célokat akarnak megvalósítani. Most a valós és a virtuális világ összekötése van soron.
A Second Life létrehozójaként világhírűvé vált Linden Lab a nyílt forráskódú szoftverfejlesztő közösség tagjainak együttműködésével olyan programot akar megalkotni, amelynek a segítségével akár már a mobiltelefonokról is elérhető lesz a virtuális világ. A World of Warcraft készítője, a Blizzard Entertainment pedig olyan programozókat toboroz, akik járatosak a Symbian mobil operációs rendszer és az Adobe Flash-szoftverének világában. Ezekből a kiszivárgott hírekből is kitűnik, hogy a szakemberek már a valódi és a virtuális világ egyesítésén dolgoznak.
A Second Life vagy a World of Warcraft új verzióiban már használhatók lesznek különböző érzékelők, hangszórók vagy kijelzők, így a felhasználók teljesen úgy érezhetik majd, hogy a valódi világban játszanak. Amíg mindez megvalósul még némi időnek kell eltelnie: a két cég jelenleg még azt sem tudja megmondani, hogy körülbelül mikorra készülnek el az új programok.
Abban a legutóbbi New Yorkban megrendezett Virtual Worlds Conference résztvevői is egyetértettek, hogy a jövő és a valódi, valamint a virtuális világ összekötésének eddig kiaknázatlan lehetőségei a mobil technológiában és magában a mobiltelefonban rejlenek. A Second Lifeban már vannak erre példák. A látogatók például virtuális telefonfülkékből felhívhatnak hagyományos, valódi telefonszámokat, sőt mobil szimulációkkal még SMS-t is küldhetnek egy valódi mobil hálózatban egy valódi mobiltelefonszámra.
A Massachusettsi Technológiai Intézet (MIT) Responsive Environments Group nevű csoportja már most a Star Trek világából ismert trikorderek kifejlesztésével kísérletezik. Az eszköznek köszönhetően a valódi világ adatai átküldhetők lesznek egy szimulátorba. Talán nem véletlen, hogy sokan a fejlesztések tükrében úgy tartják, a jövő már a küszöbön van.
A Second Life létrehozójaként világhírűvé vált Linden Lab a nyílt forráskódú szoftverfejlesztő közösség tagjainak együttműködésével olyan programot akar megalkotni, amelynek a segítségével akár már a mobiltelefonokról is elérhető lesz a virtuális világ. A World of Warcraft készítője, a Blizzard Entertainment pedig olyan programozókat toboroz, akik járatosak a Symbian mobil operációs rendszer és az Adobe Flash-szoftverének világában. Ezekből a kiszivárgott hírekből is kitűnik, hogy a szakemberek már a valódi és a virtuális világ egyesítésén dolgoznak.
A Second Life vagy a World of Warcraft új verzióiban már használhatók lesznek különböző érzékelők, hangszórók vagy kijelzők, így a felhasználók teljesen úgy érezhetik majd, hogy a valódi világban játszanak. Amíg mindez megvalósul még némi időnek kell eltelnie: a két cég jelenleg még azt sem tudja megmondani, hogy körülbelül mikorra készülnek el az új programok.
Abban a legutóbbi New Yorkban megrendezett Virtual Worlds Conference résztvevői is egyetértettek, hogy a jövő és a valódi, valamint a virtuális világ összekötésének eddig kiaknázatlan lehetőségei a mobil technológiában és magában a mobiltelefonban rejlenek. A Second Lifeban már vannak erre példák. A látogatók például virtuális telefonfülkékből felhívhatnak hagyományos, valódi telefonszámokat, sőt mobil szimulációkkal még SMS-t is küldhetnek egy valódi mobil hálózatban egy valódi mobiltelefonszámra.
A Massachusettsi Technológiai Intézet (MIT) Responsive Environments Group nevű csoportja már most a Star Trek világából ismert trikorderek kifejlesztésével kísérletezik. Az eszköznek köszönhetően a valódi világ adatai átküldhetők lesznek egy szimulátorba. Talán nem véletlen, hogy sokan a fejlesztések tükrében úgy tartják, a jövő már a küszöbön van.