Németh Szabolcs
Tabula Rasa: remekmű?
Richard Garriot, vagy ahogyan sokan ismerik, Lord British az Ultima-sorozat megálmodója néhány tehetséges fejlesztővel új projektbe fogott. A Tabula Rasa a WoW, Guild Wars és társaitól uralt világban is helyet követel magának.
A Destination Games fennállásának legnagyobb volumenű játékát fejleszti A Tabula Rasa az FPS szerelmeseinek és a szerepjátékok kedvelőinek is bőven juttat az élvezetekből. A TR-ban nem kell íjjal sárkányokra vadászni vagy varázsitalokat vedelni, és két küldetés között horgászni sem indulunk, hogy az állatunknak élelmet szerezzünk. A történet néhány ezer évvel később, a messzi jövőben játszódik.
A főhős (azaz mi) már a Földön is elkeseredett harcot vív elszánt társaival a behatolók ellen, de a túlerő szépen lassan felőrli energiájukat. Ekkor a megmaradt csapat döntő lépésre szánja el magát: az idegenek otthonában szúrják keresztül a szörnyek szívét. Röviden így lehet összefoglalni a sablonos történetet. Aki ismeri Richard Garrottot, az a viszonylag egyszerű sztoritól nem esik kétségbe, hiszen a lényeg a hangulat, arra pedig a Lord-nál sosem volt panasz.
Az MMO-kra nem jellemző egyszerű kezelőfelület várja a játékosokat, hogy az élvezetes, hatalmas csaták, és az agytekervényeket megmozgató feladatok közben is otthonosan mozogjanak. A játék - ahogy a besorolásából is kitűnik - a többjátékos módra épít. Embertársainkkal közösen energiát, és időt nem kímélve méterről-méterre közelítjük meg a szörnybirodalom szívét, hogy egy jól irányzott kamikaze akcióval örökre kioltsuk az életet a dögökből. A Tabula Rasaban nem lesz időnk a szintlépéssel foglalkozni. Megérkezésünk után azonnal akcióba lendülünk, mert ha nem akkor a másik fél pillanatok alatt végez velünk.
Természetesen, ahogy azt már előre jeleztük, a program felépítése nem homogén. Az FPS, illetve akciójátékokra jellemző stílusjegyek mellett egyes szituációkban a stratégia is nagyon fontos szerepet kap. Az ellenséges vonal mögé behatolva társainkkal a háború kimenetelét döntően befolyásolhatjuk, ha éretten, fifikásan kezeljük a helyzetet.
A Destination Games szépen halad a fejlesztéssel, és ha az előzetes információink helyesek, akkor az MMO még nyár előtt a kezünkben lehet.
A játék hivatalos oldala
A Destination Games fennállásának legnagyobb volumenű játékát fejleszti A Tabula Rasa az FPS szerelmeseinek és a szerepjátékok kedvelőinek is bőven juttat az élvezetekből. A TR-ban nem kell íjjal sárkányokra vadászni vagy varázsitalokat vedelni, és két küldetés között horgászni sem indulunk, hogy az állatunknak élelmet szerezzünk. A történet néhány ezer évvel később, a messzi jövőben játszódik.
A főhős (azaz mi) már a Földön is elkeseredett harcot vív elszánt társaival a behatolók ellen, de a túlerő szépen lassan felőrli energiájukat. Ekkor a megmaradt csapat döntő lépésre szánja el magát: az idegenek otthonában szúrják keresztül a szörnyek szívét. Röviden így lehet összefoglalni a sablonos történetet. Aki ismeri Richard Garrottot, az a viszonylag egyszerű sztoritól nem esik kétségbe, hiszen a lényeg a hangulat, arra pedig a Lord-nál sosem volt panasz.
Az MMO-kra nem jellemző egyszerű kezelőfelület várja a játékosokat, hogy az élvezetes, hatalmas csaták, és az agytekervényeket megmozgató feladatok közben is otthonosan mozogjanak. A játék - ahogy a besorolásából is kitűnik - a többjátékos módra épít. Embertársainkkal közösen energiát, és időt nem kímélve méterről-méterre közelítjük meg a szörnybirodalom szívét, hogy egy jól irányzott kamikaze akcióval örökre kioltsuk az életet a dögökből. A Tabula Rasaban nem lesz időnk a szintlépéssel foglalkozni. Megérkezésünk után azonnal akcióba lendülünk, mert ha nem akkor a másik fél pillanatok alatt végez velünk.
Természetesen, ahogy azt már előre jeleztük, a program felépítése nem homogén. Az FPS, illetve akciójátékokra jellemző stílusjegyek mellett egyes szituációkban a stratégia is nagyon fontos szerepet kap. Az ellenséges vonal mögé behatolva társainkkal a háború kimenetelét döntően befolyásolhatjuk, ha éretten, fifikásan kezeljük a helyzetet.
A Destination Games szépen halad a fejlesztéssel, és ha az előzetes információink helyesek, akkor az MMO még nyár előtt a kezünkben lehet.
A játék hivatalos oldala