Berta Sándor
Egyre több játékban van reklám
A dinamikus hirdetések egyre erőteljesebben követelnek maguknak helyet a játékokban. Folyamatosan nő azoknak a programoknak a száma, ahol reklámokkal találkozhatnak a felhasználók.
Az NHL 2K7-ben a játékosok mezén már nem fantáziafeliratok vannak, hanem különböző sportszergyártó cégek nevei. A Grand Theft Auto következő részében pedig nem hiányozhatnak a házakról a neoncsíkok és más reklámok. A játékipar kénytelen alkalmazkodni, az úgynevezett In-game Advertising egyre fontosabb. "Néhány évvel ezelőtt ez még nem volt téma" - nyilatkozta Frank Hermann, az EA marketingigazgatója. "Az új divat elsősorban a szimulátoroknál és a sportjátékoknál figyelhető meg" - tette hozzá André Horn, a GamePro magazin főszerkesztője.
Mindez annak köszönhető, hogy folyamatosan bővül azoknak a technikai lehetőségeknek a száma, amelyek a hirdetések megjelenését lehetővé teszik a játékokban. Régebben elsősorban álló reklámok voltak megfigyelhetők, például egy italautomata, ami nem sok hirdetőnek volt vonzó, ráadásul ezeket a feliratokat a fejlesztőknek hónapokkal előre el kellett helyezni a szoftverekben. Ma már azonban lehetőség van dinamikus reklámok létrehozására és elhelyezésére.
Az új divatban az Electronic Arts úttörő szerepet játszott és azóta folyamatosan nő a megoldást átvevő cégek száma. Mint ismeretes, korábban az EA két céggel is szerződött a játékokban megjelenő reklámok felhasználására. Az első hirdetéseket tartalmazó programok: a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142 voltak. Néhány hónapja pedig kiderült: a Google arra készül, hogy betörjön a videojátékok piacára, természetesen nem mint fejlesztő, hanem mint reklámozó. A Sony a PlayStation Home nevű online játékosoknak szóló szolgáltatását már reklámok sugárzására is felkészítette.
Test Drive Unlimited: a főszereplő ruhája is reklám
A hirdetésekkel kifejezetten erre a területre specializálódott cégek foglalkoznak, ilyen az IGA Worldwide is. "Nemrég helyeztük el Ben Sherman divattervező és ruhagyártó egyik boltját a Test Drive Unlimitedben. Az áruházba bárki betérhet, beöltözhet a neki tetsző ruhákba" - mondta André Sonder, a vállalat képviselője. "Úgy tűnik, hogy a játékosokat nem zavarják a reklámok. Sőt, szerintük ezáltal életszerűbbnek tűnik a környezet. A valóságosra teljesen hasonlító környezet már nemcsak lehetőség, hanem követelmény" - szögezte le André Horn. "El tudom képzelni, hogy hamarosan megjelennek az első animált és interaktív reklámok, amelyek hozzájárulnak majd a játékélmény fokozásához" - közölte Frank Hermann.
Az NHL 2K7-ben a játékosok mezén már nem fantáziafeliratok vannak, hanem különböző sportszergyártó cégek nevei. A Grand Theft Auto következő részében pedig nem hiányozhatnak a házakról a neoncsíkok és más reklámok. A játékipar kénytelen alkalmazkodni, az úgynevezett In-game Advertising egyre fontosabb. "Néhány évvel ezelőtt ez még nem volt téma" - nyilatkozta Frank Hermann, az EA marketingigazgatója. "Az új divat elsősorban a szimulátoroknál és a sportjátékoknál figyelhető meg" - tette hozzá André Horn, a GamePro magazin főszerkesztője.
Mindez annak köszönhető, hogy folyamatosan bővül azoknak a technikai lehetőségeknek a száma, amelyek a hirdetések megjelenését lehetővé teszik a játékokban. Régebben elsősorban álló reklámok voltak megfigyelhetők, például egy italautomata, ami nem sok hirdetőnek volt vonzó, ráadásul ezeket a feliratokat a fejlesztőknek hónapokkal előre el kellett helyezni a szoftverekben. Ma már azonban lehetőség van dinamikus reklámok létrehozására és elhelyezésére.
Az új divatban az Electronic Arts úttörő szerepet játszott és azóta folyamatosan nő a megoldást átvevő cégek száma. Mint ismeretes, korábban az EA két céggel is szerződött a játékokban megjelenő reklámok felhasználására. Az első hirdetéseket tartalmazó programok: a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142 voltak. Néhány hónapja pedig kiderült: a Google arra készül, hogy betörjön a videojátékok piacára, természetesen nem mint fejlesztő, hanem mint reklámozó. A Sony a PlayStation Home nevű online játékosoknak szóló szolgáltatását már reklámok sugárzására is felkészítette.
Test Drive Unlimited: a főszereplő ruhája is reklám
A hirdetésekkel kifejezetten erre a területre specializálódott cégek foglalkoznak, ilyen az IGA Worldwide is. "Nemrég helyeztük el Ben Sherman divattervező és ruhagyártó egyik boltját a Test Drive Unlimitedben. Az áruházba bárki betérhet, beöltözhet a neki tetsző ruhákba" - mondta André Sonder, a vállalat képviselője. "Úgy tűnik, hogy a játékosokat nem zavarják a reklámok. Sőt, szerintük ezáltal életszerűbbnek tűnik a környezet. A valóságosra teljesen hasonlító környezet már nemcsak lehetőség, hanem követelmény" - szögezte le André Horn. "El tudom képzelni, hogy hamarosan megjelennek az első animált és interaktív reklámok, amelyek hozzájárulnak majd a játékélmény fokozásához" - közölte Frank Hermann.