Berta Sándor

A mobil játékok válhatnak a legnagyobb reklám­platformokká

Már most is számos programban vannak hirdetések, de ez még csak a kezdet.

Dave Madden, az Electronic Arts globális médiamegoldásokért felelős alelnöke kijelentette, hogy a mobil játékokban rendkívül kifizetődő elhelyezni a hirdetéseket, mert a felhasználók gyakran kattintanak rájuk és így egy nagyon nagy közönség érhető el. Szerinte ezek a szoftverek hamarosan a világ legnagyobb reklámplatformjaivá válhatnak.

A menedzser összehasonlította a mobil játékokban lévő ajánlatokat a kábeltelevíziós hirdetésekkel. Megállapította, hogy különösen a márkagyártók számára lehet fontos a mobil játékok nagy célközönségének az elérése. De nem egyszerű a mobil játékokban úgy bekapcsolni a reklámokat, hogy ne idegesítsék, hanem valóban érdekeljék az embereket, ezért olyan aktuális modelleket fejlesztenek ki, amelyek a hirdetéseket úgy integrálják magukba, hogy azokat a mobil játékosok érdekesnek fogják találni.

Pont a játékoknál lehetnek hasznosak a személyre szabott ajánlatok, ráadásul a reklámokat akár a játékosok tapasztalataival is ötvözni lehetne. Emellett az is megoldható lenne, hogy ha valaki rákattint egy játékon belüli hirdetésre, akkor bónuszpontokat vagy jutalmakat kap, amiknek köszönhetően előre haladhat.

Christian Limon, a Glu Mobile növekedésért és reklámokért felelős alelnöke egyetértett Madden szavaival. Szerinte jelenleg inkább túlzottan is a játékokon belüli vásárlásokra támaszkodik mindenki, de az integrált ajánlatok sokkal kifizetődőbbek és jövőbe mutatóbbak lennének. Ráadásul ezáltal a játékosok is pozitív élménnyel gazdagodnának. De egyúttal nagyon óvatosnak is kell lenni, mert az idegesítő hirdetések elvehetik a felhasználók kedvét a játékoktól. Éppen emiatt fontos a megfelelő módszerek kifejlesztése. A márkagyártók egyre inkább felfedezik maguknak ezt a területet, így nem igazán lehet már számítani visszalépésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zombee #3
    Ez pont nem jó példa. Ez ugyanis nem zavaró, sőt életszerű, mert a valóságban is tele vannak ragasztva az autók a szponzorok matricáival, és a rendezvényeken is ott az óriásplakát. Ellenben ezek nem kattintható reklámok, ma meg ez kell a hirdetőknek. A mobilreklámok amúgy ma ritka idegesítőek, karöltve az IAP-el. Nincs értelmes, megvásárolható játék, mind apránként akarna egy zsák pénzt elszedni tőled, ellenkező esetben sehova nem haladsz. Még jó, hogy van PC-m, arra ha valamit megveszek, nem a további befizetéstől függ a haladás, és legalább igényesebbek is. A Play-en rengeteg a szemét, mobilon egyetlen (vagyis kettő) játék van, amit hiányolok PC-ről, a klasszikus első két Prince of Persia felújított változata.
  • zola2000 #2
    Igen, elvileg ilyen is lehetne, aztán a valóságban ilyen flappy madarakkal játszik mobilon "mindenki".
  • Neocortex #1