Berta Sándor
A mobil játékok válhatnak a legnagyobb reklámplatformokká
Már most is számos programban vannak hirdetések, de ez még csak a kezdet.
Dave Madden, az Electronic Arts globális médiamegoldásokért felelős alelnöke kijelentette, hogy a mobil játékokban rendkívül kifizetődő elhelyezni a hirdetéseket, mert a felhasználók gyakran kattintanak rájuk és így egy nagyon nagy közönség érhető el. Szerinte ezek a szoftverek hamarosan a világ legnagyobb reklámplatformjaivá válhatnak.
A menedzser összehasonlította a mobil játékokban lévő ajánlatokat a kábeltelevíziós hirdetésekkel. Megállapította, hogy különösen a márkagyártók számára lehet fontos a mobil játékok nagy célközönségének az elérése. De nem egyszerű a mobil játékokban úgy bekapcsolni a reklámokat, hogy ne idegesítsék, hanem valóban érdekeljék az embereket, ezért olyan aktuális modelleket fejlesztenek ki, amelyek a hirdetéseket úgy integrálják magukba, hogy azokat a mobil játékosok érdekesnek fogják találni.
Pont a játékoknál lehetnek hasznosak a személyre szabott ajánlatok, ráadásul a reklámokat akár a játékosok tapasztalataival is ötvözni lehetne. Emellett az is megoldható lenne, hogy ha valaki rákattint egy játékon belüli hirdetésre, akkor bónuszpontokat vagy jutalmakat kap, amiknek köszönhetően előre haladhat.
Christian Limon, a Glu Mobile növekedésért és reklámokért felelős alelnöke egyetértett Madden szavaival. Szerinte jelenleg inkább túlzottan is a játékokon belüli vásárlásokra támaszkodik mindenki, de az integrált ajánlatok sokkal kifizetődőbbek és jövőbe mutatóbbak lennének. Ráadásul ezáltal a játékosok is pozitív élménnyel gazdagodnának. De egyúttal nagyon óvatosnak is kell lenni, mert az idegesítő hirdetések elvehetik a felhasználók kedvét a játékoktól. Éppen emiatt fontos a megfelelő módszerek kifejlesztése. A márkagyártók egyre inkább felfedezik maguknak ezt a területet, így nem igazán lehet már számítani visszalépésre.
Dave Madden, az Electronic Arts globális médiamegoldásokért felelős alelnöke kijelentette, hogy a mobil játékokban rendkívül kifizetődő elhelyezni a hirdetéseket, mert a felhasználók gyakran kattintanak rájuk és így egy nagyon nagy közönség érhető el. Szerinte ezek a szoftverek hamarosan a világ legnagyobb reklámplatformjaivá válhatnak.
A menedzser összehasonlította a mobil játékokban lévő ajánlatokat a kábeltelevíziós hirdetésekkel. Megállapította, hogy különösen a márkagyártók számára lehet fontos a mobil játékok nagy célközönségének az elérése. De nem egyszerű a mobil játékokban úgy bekapcsolni a reklámokat, hogy ne idegesítsék, hanem valóban érdekeljék az embereket, ezért olyan aktuális modelleket fejlesztenek ki, amelyek a hirdetéseket úgy integrálják magukba, hogy azokat a mobil játékosok érdekesnek fogják találni.
Pont a játékoknál lehetnek hasznosak a személyre szabott ajánlatok, ráadásul a reklámokat akár a játékosok tapasztalataival is ötvözni lehetne. Emellett az is megoldható lenne, hogy ha valaki rákattint egy játékon belüli hirdetésre, akkor bónuszpontokat vagy jutalmakat kap, amiknek köszönhetően előre haladhat.
Christian Limon, a Glu Mobile növekedésért és reklámokért felelős alelnöke egyetértett Madden szavaival. Szerinte jelenleg inkább túlzottan is a játékokon belüli vásárlásokra támaszkodik mindenki, de az integrált ajánlatok sokkal kifizetődőbbek és jövőbe mutatóbbak lennének. Ráadásul ezáltal a játékosok is pozitív élménnyel gazdagodnának. De egyúttal nagyon óvatosnak is kell lenni, mert az idegesítő hirdetések elvehetik a felhasználók kedvét a játékoktól. Éppen emiatt fontos a megfelelő módszerek kifejlesztése. A márkagyártók egyre inkább felfedezik maguknak ezt a területet, így nem igazán lehet már számítani visszalépésre.