19
  • Mavericko
    #19
    Én azt hiszem hogy egy játék lényege hogy virtuális.Ha teljesen valósághű a környezet akkor mindenki számítógép elött ülne és azt nézné és nem menne el.Külömben sok más játékban is van reklám, ha csak mint egy kiegészítés vagy mód,pl. én már CoD2-ben is láttam, és tényleg zavar amikor a II.Világháborús környezetben akár 1 callofduty.hu-s szlogen felvillan....
  • irkab1rka
    #18
    Hozzátenném, hogy nem sokkal azután, hogy a CS-ben elharapózott ez a dolog, átálltam a wow-ra.
    Nincs összefüggés, csak egy tényadat.
  • Hegyikecske
    #17
    ne bántsd a 307est nagyon szép /jó/ autó, ha sokpénzem lenne oat vennék!
  • Hegyikecske
    #16
    a tudat alatti a legveszélyesebb...

    csináltak egy ilyen tesztet is, h moziban néhány képkocka erejéig jégbehűtött üdítő képét mutogatták a film közben, ezt látni nem lehetett mer oylan rövid volt, és gyorsan tovább is ugrott, de ezt sokszor ismételték és az agy érezte... Rendesen meg is dobta az üdítők iránti keresletet... Azóta ezt a reklámozási formát be is tiltották...
  • Sith
    #15
    Alapvetően jó ötlet talán kicsit lejebb viszi az árakat.. talán bár ebben nem bízom.
    Eddig is nagyon sok olyan "kitalált" termék volt ami bár nem az volt oda írva de aki nem teljesen hülye kitalálhatta hogy mégis mire gondoltak a készítők
    Emlékszem még egy régebbi játékban valami raktár épület tele volt Ponafonic felirstu TV-s dobozokkal persze a betűtípus stimmelt.
    OFF

    Teljesen mindegy hogy figyelsz a reklámra vagy nem az igazán nagyon lásd Coca Cola vagy akármi... tök mindegy nekik a reklámok nagy többsége inkább arról szól hogy a köztudatban maradjon az a márka, végül is ha minden hol azt látod hogy Coca Cola előbb utóbb veszel is :)
    jojo tudom kicsit bonyolultabb de ugy sztem már nagyon off topig :)


  • Komolytalan
    #14
    "Amugy sem a reklámok miatt vásárolok."
    Bemész a boltba, és venni akarsz 1 csomag kávét, akkor milyet fogsz venni? Valszínűleg nem nonamet (mert az olcsóbb), hanem egy reklámozott (ismert) terméket. Persze az is igaz, hogy nekem pl reklámozhatják a Peugeot307-et 24/7-ben is, akkor is tudom róla hogy egy hulladék, és akkor se kéne ha utánam hajítanák. De nem minden termékről áll rendelkezésre annyi teszt/felhasználói tapasztalat, hogy kikerüld a reklámok alapján történő vásárlást.
  • Komolytalan
    #13
    Azért ez nem eljesen így működik. A reklámbevétel is bevétel, és játékok piacán is van nagyon erős minőségi, és nem annyira erős, de létező árverseny is. Szóval ha egy cég reklámot rak a játékába akkor a teljes bevételt nem nyúlhatja le, pontosan azért, mert ha más nem nyúlja le, hanem olcsóbban adja a termékét/fejlesztésbe forgatja a reklámbevételt, akkor a drágább/bénább portékát már nem fogják megvenni.
  • Morden23
    #12
    Ellenben ha az in-game reklámozással az adott játékfejlesztő további/új bevételforráshoz juthat, az nemcsak a játékok budget-jére (és ezzel minőségére) lehet jótékony hatással, de pályakezdő, ismeretlenebb csapatoknak alternatívát jelenthet projectfinanszírozásra, adott esetben olyan mértékben, hogy megszűnteti/feleslegessé teszi a kiadótól való függést.

    Utóbbi igazából nagyon sokak érdeke, nem csak az "egyszerű fogyasztóké".
  • Gerygrey
    #11
    Miért, nincs?
  • alien47
    #10
    A múltkor még arrol cikkeztek hogy a játékokban lévő reklámokra a kutya sem figyel mert elvan magával a játékélménnyel.


    Akkor most hol a hiba a mátrixban?

    Felőlem aztán reklámozhatnak bármit egy játékban nem fogok vele sokat törődni.
    Amugy sem a reklámok miatt vásárolok.
  • ldavid
    #9
    "A Grand Theft Auto következő részében pedig nem hiányozhatnak a házakról a neoncsíkok és más reklámok."

    aha, mint az előzőkben, kitalált márkákkal...
  • j4n3k
    #8
    Miért nincs olyan játék, ahol reklámokkal kéne játszani? Az lenne nekik a jó...
  • menpe
    #7
    9Dragons? Bár rég voltam arra, ki tudja, mi változott ott.
  • L3zl13
    #6
    Amíg egy fantasy RPG-ben nem tolna a képembe egy coca cola reklámotengem hidegen hagy. :D
  • hiftu
    #5
    Winnie: naiv vagy. Nem lesz olcsóbb. Miért? Mert a reklámozó azért fizet, hogy bekerüljön a játékba, te meg, hogy játsz. A gazdasági egységeknek pedig a profit maximálása a célja, nem a költségek elosztása a reklámozó és játékos között. Egyben kockázat is a kiadónak, mert ha a sok reklám miatt nem fogják venni annyira a játékot akkor ott lecsúszik az árbevételről.
  • winnie
    #4
    legyen produvt placement, ha ezzel is olcsóbb a cucc valamivel.
  • Theodoric
    #3
    Amig nem durvulnak az agressziv reklámozás irányába, addig nem lesz baj... Sőt, sokkal szebb és változatosabb pl egy városi pálya, ahol rengeteg szines és különböző reklám szerepel. Eddig sok gondot okozott, hogy élethű látvány kialakitásakor megfelelő változatossággal lássuk el a pályákat fake-reklámokkal, de most amellett, hogy ezt a célt jóval kevesebb munkával érjük el a játékban látható dolgok valamilyen formában beszerezhetőek. Szval amig csak a falakon táblákon lógnak, sztem nem lesz baj, sőt..
    De ha valamelyik fejlesztőbe belenyilal, hogy mi lenne ha popup is lenne, meg ilyesmi... na azt kell a pofonfa alá állitani is jól megrázni azt a fát...
  • vjanika
    #2
    Amíg ez így marad, addig még valahogy elfogadhat a dolog, de én alapvetően azon az állásponton vagyok, hogy nem azért fizetek, hogy reklámokat "zabáljak", Az a program, ami reklámot is tartalmaz, az legyen ingyenes és akkor jogos, de én nem azért adok pénzt, hogy utánna reklámokkal bombázzanak. Még most, az elején jó lenne kordában tartani ezt a problémát, mert így később az is előfordulhat, hogy miközben egy stratégiai játékkal épp az ellenséges egységeket ritkítom, hírtelen felugrik egy reklám, miszerint tök jó lenne, ha vennék pelenkát mert most olcsóbb az 2-őt fizet 1-et kap akció kereteiin bellül :-)
  • ProClub
    #1
    Ehhez hozzátartozik az is, hogy a játekokban nem agresszívek a reklámok, hanem pont a helyükön vannak. A weben az összes hülye banner, popup meg ilyesmi elrondította a dolgokat úgyhogy ma már majdnem mindenki utálja a reklámokat. A játékokkal a reklámipar tiszta lappal indul.