Gyurkity Péter
EA: dinamikus reklámok a játékokban
Az Electronic Arts két céggel is szerződött a játékokban megjelenő reklámok felhasználására. Elsőként a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142 lép a színre.
A Reuters jelentése szerint az EA a Microsoft tulajdonában lévő Massive, valamint az IGA Worldwide cégekkel kötött megállapodást, aminek eredményeként a dinamikusan változó reklámok megjelennek a kiadó játékaiban. A rajtra októberben kerül sor, ekkor jelenik meg ugyanis a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142, amelyek már magukban foglalják a technológiát.
Az új megoldástól az eddigi probléma megszűnését várják. A játékokba fixen épített reklámok ugyanis az évek múlásával értelmetlenné váltak, legfeljebb az elmúlt időszak márkaneveire emlékeztették a felhasználókat. Az online reklámpiacot a játékokra kibővítő cégek azonban az internetes kapcsolat révén a hirdetési rendszereknél megszokott módon cserélgetnék az ajánlatokat, így változó felületet hoznának a statikus környezetbe. Az EA a megoldás gyors terjedését várja, ezt házon belül újabb szerződésekkel támogatják.
A közönség véleménye eddig meglehetősen vegyesnek mondható. Van aki szerint ez nagyobb realizmust hoz majd, főleg a városi környezetben, illetve a sportjátékoknál, mások viszont azt kifogásolják, hogy hirdetésekkel zsúfolják tele az amúgy sem túl olcsó címeket. Az biztos, hogy a nagyágyúk, mint a Coca-Cola, vagy a Honda, nagy lehetőséget látnak ezen a területen, és már jó előre leszerződtek a hirdetési cégekkel. A Yankee Group elemzői cég is egyetért a pozitív várakozásokkal, előrejelzésük szerint 4 év alatt a reklámokból származó bevételek a 12-szeresére növekedhetnek, meghaladva a 700 millió dollárt évente.
A szegmens gyorsan divatágazattá válhat, számos új induló tarkíthatja majd a mezőnyt, egyelőre azonban az a fő kérdés, hogy a többi kiadó hogyan viszonyul majd a kérdéshez. Pozitív fogadtatás esetén nagy valószínűséggel bele kell törődnünk a reklámhegyekbe.
A Reuters jelentése szerint az EA a Microsoft tulajdonában lévő Massive, valamint az IGA Worldwide cégekkel kötött megállapodást, aminek eredményeként a dinamikusan változó reklámok megjelennek a kiadó játékaiban. A rajtra októberben kerül sor, ekkor jelenik meg ugyanis a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142, amelyek már magukban foglalják a technológiát.
Az új megoldástól az eddigi probléma megszűnését várják. A játékokba fixen épített reklámok ugyanis az évek múlásával értelmetlenné váltak, legfeljebb az elmúlt időszak márkaneveire emlékeztették a felhasználókat. Az online reklámpiacot a játékokra kibővítő cégek azonban az internetes kapcsolat révén a hirdetési rendszereknél megszokott módon cserélgetnék az ajánlatokat, így változó felületet hoznának a statikus környezetbe. Az EA a megoldás gyors terjedését várja, ezt házon belül újabb szerződésekkel támogatják.
A közönség véleménye eddig meglehetősen vegyesnek mondható. Van aki szerint ez nagyobb realizmust hoz majd, főleg a városi környezetben, illetve a sportjátékoknál, mások viszont azt kifogásolják, hogy hirdetésekkel zsúfolják tele az amúgy sem túl olcsó címeket. Az biztos, hogy a nagyágyúk, mint a Coca-Cola, vagy a Honda, nagy lehetőséget látnak ezen a területen, és már jó előre leszerződtek a hirdetési cégekkel. A Yankee Group elemzői cég is egyetért a pozitív várakozásokkal, előrejelzésük szerint 4 év alatt a reklámokból származó bevételek a 12-szeresére növekedhetnek, meghaladva a 700 millió dollárt évente.
A szegmens gyorsan divatágazattá válhat, számos új induló tarkíthatja majd a mezőnyt, egyelőre azonban az a fő kérdés, hogy a többi kiadó hogyan viszonyul majd a kérdéshez. Pozitív fogadtatás esetén nagy valószínűséggel bele kell törődnünk a reklámhegyekbe.