Gyurkity Péter

EA: dinamikus reklámok a játékokban

Az Electronic Arts két céggel is szerződött a játékokban megjelenő reklámok felhasználására. Elsőként a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142 lép a színre.

A Reuters jelentése szerint az EA a Microsoft tulajdonában lévő Massive, valamint az IGA Worldwide cégekkel kötött megállapodást, aminek eredményeként a dinamikusan változó reklámok megjelennek a kiadó játékaiban. A rajtra októberben kerül sor, ekkor jelenik meg ugyanis a Need for Speed: Carbon és a Battlefield 2142, amelyek már magukban foglalják a technológiát.

Az új megoldástól az eddigi probléma megszűnését várják. A játékokba fixen épített reklámok ugyanis az évek múlásával értelmetlenné váltak, legfeljebb az elmúlt időszak márkaneveire emlékeztették a felhasználókat. Az online reklámpiacot a játékokra kibővítő cégek azonban az internetes kapcsolat révén a hirdetési rendszereknél megszokott módon cserélgetnék az ajánlatokat, így változó felületet hoznának a statikus környezetbe. Az EA a megoldás gyors terjedését várja, ezt házon belül újabb szerződésekkel támogatják.

A közönség véleménye eddig meglehetősen vegyesnek mondható. Van aki szerint ez nagyobb realizmust hoz majd, főleg a városi környezetben, illetve a sportjátékoknál, mások viszont azt kifogásolják, hogy hirdetésekkel zsúfolják tele az amúgy sem túl olcsó címeket. Az biztos, hogy a nagyágyúk, mint a Coca-Cola, vagy a Honda, nagy lehetőséget látnak ezen a területen, és már jó előre leszerződtek a hirdetési cégekkel. A Yankee Group elemzői cég is egyetért a pozitív várakozásokkal, előrejelzésük szerint 4 év alatt a reklámokból származó bevételek a 12-szeresére növekedhetnek, meghaladva a 700 millió dollárt évente.

A szegmens gyorsan divatágazattá válhat, számos új induló tarkíthatja majd a mezőnyt, egyelőre azonban az a fő kérdés, hogy a többi kiadó hogyan viszonyul majd a kérdéshez. Pozitív fogadtatás esetén nagy valószínűséggel bele kell törődnünk a reklámhegyekbe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • neiczer #56
    hogy????????
  • neiczer #55
    hogy lehet játszani???????
  • vjanika #54
    Játékokban reklám? Oké, de akkor az a játék legyen ingyenes. Aki pedig nem kívánja a sz@rt a játékokban is látni, fizessen.
    Viszont azt nem fogadom el, hogy fizetek egy játékért és közben meg folyton reklámokba üttközök! Ha az EA ezt így gondolja, akkor szerintem teljesen normális, ha mások meg azt gondolják, hogy miért fizessek!
  • szombi #53
    Sztem meg azér ilyen drága, mer számítanak az illegális másolásra,
    és akkor szélesebb körben elterjed. Magasabb ár, nagyobb esély a másolásra...
    Valószínű, hogy ezek a mocskos EA-gamesek mindent előre kikalkuláltak.
  • mcfly84 #52
    Higyjétek el, hogy eljön még az az idő amikor az aktív mókázást megszakítja 30 percenként egy begépelt algoritmus :D...vagy a loading képernyőn olvashatjuk miért jobb a Pepsi mint a Coca! :D
  • winnie #51
    hihetetlen módon félreérted a reklám lényegét.

    és igaz. le a mozis rlámokkal. inkább fizetek 2000 forintot a jegyért.
  • Szeszmester #50
    Persze, jó bornak nem kell cégér.

    De van olyan helyzet is, ahol nem akarod a jót megvenni drágán, inkább a nem annyira jót és azt bármikor leválthatod. Meg ha több cég is ugyanolyan jó minőséget állít elő, hatalmas választékban, gyakorlatilag mindegy, hogy melyiktől veszed. De nekik nem.
  • BobaFett #49
    Speciál én márt azt is felháborítónak tartom, hogy a moziba ahova 1200-ért vettem a jegyet képesek reklámokat adni a film elött (filmelőzetesek rendben). Értitek ? Miazhogy fizettem valamiért és reklámot nézek érte ? HBO-n sem véletlenül nincsenek reklámblokkok, mert a kutya nem fizetne elő ha lenne...
  • galocza #48
    a blade runner átok rémlik vkinek?
    a filmben szereplő márkák/cégek mindegyike a megjelenés után pénzügyi problémával küszködött (bell, atari, panam).
  • wfefe #47
    Egyébként meg a reklámra visszatérve. Csak azt kell reklámozni ami nem elég jó. Látott már bárki is pl.: WC pumpa reklámot? Nem. Miért? Mert abból mindegyik kiválóan alkalmas arra amire gyártották. Annak kell reklám ami kamu.