Gyurkity Péter

Csúsznak a VR headset-hirdetések

A Facebook partnere meghátrált, ám egy ingyenes játékban mégis megjelenhetnek a reklámok.

A népszerű közösségi portált működtető cég divíziója eredetileg még 2019-ben mutatta be az Oculus Quest névre keresztelt típust, a családdal kapcsolatban nemrég már a második változatról, annak egyes részleteiről is beszámoltunk. Most a tervezett hirdetések miatt merültek fel komoly akadályok, az egyetlen meglévő partner ugyanis meggondolta magát.

A Facebook jó ideje tervezi a saját headseteken belüli hirdetések elindítását, az elképzelés valóra váltásához annak idején meg is szerezték az egyik játékfejlesztő támogatását. A Resolution Games korábban azt közölte, hogy a Blaston néven futó játékon belül bukkannak majd fel az első hirdetések, ez azonban komoly ellenállást váltott ki a játékosok részéről, tekintettel arra, hogy egy fizetős címről van szó, amely 9,99 dollárba kerül. Leginkább erre hivatkozva emelték fel hangjukat a rajongók, a negatív hullám pedig annyira erős volt, hogy a cég első embere a napokban kénytelen volt meghátrálni. Az általa elmondottak alapján mégsem vesznek részt a Facebook által tervezett teszteken, így a headseteken belül megjelenő hirdetésekre egyelőre várni kell.

A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy nem mondtak le ezen irányú terveikről, a fenti kijelentéshez hozzátették ugyanis, hogy a hirdetések ebben a szegmensben is megkerülhetetlenné válhatnak, ebben az esetben pedig szeretnének a korábbinál megfelelőbb módon egy korai előnyt kiharcolni maguknak. Könnyen lehet, hogy a fizetős játék helyett valamelyik ingyenes alkotásban kerítenek majd sort ugyanazon tesztekre, ezen potenciális jelöltek között jelenik meg a Bait! is, viszont ezzel kapcsolatban még nem hangzott el konkrét információ, hiszen az együttműködő felek még nem kötöttek erről megállapodást.

Bárhogy is alakuljanak a tervek, valószínűnek tűnik, hogy a hirdetések a VR-kütyük területén is felbukkannak majd, ehhez azonban egy komolyabb fejlesztő közreműködésére is szükség lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • RJoco #6
    A kedves cikk író kicsit megválogathatná a szavait, mert itt egyes helyeken úgy tűnik, mintha a felhasználók annyira várnák, hogy reklámokkal bombázzák őket.
    A vr csábít, bár vannak komoly hátrányai jelenleg, ezért nincs is.
    Természetesen kipróbáltam, nem csak a levegőbe beszélek.
    Viszont, ha betolják a reklámokat, akkor biztos, hogy soha nem is lesz.
  • Sir Cryalot #5
    -nem sűrűn lesz itt vr , ilyen hardwarrel biztos nem.
    2milliot adnak el évente és nem szabad elmondani hogy mennyit pontosan mert elkezdene belőle kirajzolódni a kép hogy több vagy kevesebb lol
    és hírzárlat van, de kinyomozták hogy évi 2millio , ÖSSZESEN az összes gyártónak.
    Nem haraptak a népek baszki :D

    És ha valaki megcsinálja azt amire harapnak ,az nem akar majd osztozni a nyamvadt 2milliosakkal hanem egy Coca Cola stílszerű levédetést akar produkálni ahol nincsenek imitátorok.
  • Sir Cryalot #4
    lol
    "Sajnos el kell fogadni, hogy már nincs többé Oculus, "

    de ezt akarták egész pontosan, a valve is ezt akarta , hogy beálljon az ügy mögé a facebook és majd a gorillaseggével nem csak a vr-re telepszik rá hanem az egész világgal megeteti hogy vr lesz
  • asgh #3
    Mert már senki se jár moziba, de aki mégis, az tudja, hogy mire fizet be.
    Itt azon borult ki a bili, hogy eladtak egy játékot 10 dollárért, majd utólag közölték, hogy jah, még ezen felül reklámot is tolunk az arcodba.

    Sajnos el kell fogadni, hogy már nincs többé Oculus, csak Facebook van, a gennyes húzásaival együtt.
  • zola2000 #2
    Érdekes hogy aki moziba jár az nem tiltakozik hangosan a reklámok miatt.
  • mumoka 2012 #1
    be rakhatják nekik mindet ami a neten kering nem fog hiányozni senkinek.