Gyurkity Péter
Csúsznak a VR headset-hirdetések
A Facebook partnere meghátrált, ám egy ingyenes játékban mégis megjelenhetnek a reklámok.
A népszerű közösségi portált működtető cég divíziója eredetileg még 2019-ben mutatta be az Oculus Quest névre keresztelt típust, a családdal kapcsolatban nemrég már a második változatról, annak egyes részleteiről is beszámoltunk. Most a tervezett hirdetések miatt merültek fel komoly akadályok, az egyetlen meglévő partner ugyanis meggondolta magát.
A Facebook jó ideje tervezi a saját headseteken belüli hirdetések elindítását, az elképzelés valóra váltásához annak idején meg is szerezték az egyik játékfejlesztő támogatását. A Resolution Games korábban azt közölte, hogy a Blaston néven futó játékon belül bukkannak majd fel az első hirdetések, ez azonban komoly ellenállást váltott ki a játékosok részéről, tekintettel arra, hogy egy fizetős címről van szó, amely 9,99 dollárba kerül. Leginkább erre hivatkozva emelték fel hangjukat a rajongók, a negatív hullám pedig annyira erős volt, hogy a cég első embere a napokban kénytelen volt meghátrálni. Az általa elmondottak alapján mégsem vesznek részt a Facebook által tervezett teszteken, így a headseteken belül megjelenő hirdetésekre egyelőre várni kell.
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy nem mondtak le ezen irányú terveikről, a fenti kijelentéshez hozzátették ugyanis, hogy a hirdetések ebben a szegmensben is megkerülhetetlenné válhatnak, ebben az esetben pedig szeretnének a korábbinál megfelelőbb módon egy korai előnyt kiharcolni maguknak. Könnyen lehet, hogy a fizetős játék helyett valamelyik ingyenes alkotásban kerítenek majd sort ugyanazon tesztekre, ezen potenciális jelöltek között jelenik meg a Bait! is, viszont ezzel kapcsolatban még nem hangzott el konkrét információ, hiszen az együttműködő felek még nem kötöttek erről megállapodást.
Bárhogy is alakuljanak a tervek, valószínűnek tűnik, hogy a hirdetések a VR-kütyük területén is felbukkannak majd, ehhez azonban egy komolyabb fejlesztő közreműködésére is szükség lesz.
A népszerű közösségi portált működtető cég divíziója eredetileg még 2019-ben mutatta be az Oculus Quest névre keresztelt típust, a családdal kapcsolatban nemrég már a második változatról, annak egyes részleteiről is beszámoltunk. Most a tervezett hirdetések miatt merültek fel komoly akadályok, az egyetlen meglévő partner ugyanis meggondolta magát.
A Facebook jó ideje tervezi a saját headseteken belüli hirdetések elindítását, az elképzelés valóra váltásához annak idején meg is szerezték az egyik játékfejlesztő támogatását. A Resolution Games korábban azt közölte, hogy a Blaston néven futó játékon belül bukkannak majd fel az első hirdetések, ez azonban komoly ellenállást váltott ki a játékosok részéről, tekintettel arra, hogy egy fizetős címről van szó, amely 9,99 dollárba kerül. Leginkább erre hivatkozva emelték fel hangjukat a rajongók, a negatív hullám pedig annyira erős volt, hogy a cég első embere a napokban kénytelen volt meghátrálni. Az általa elmondottak alapján mégsem vesznek részt a Facebook által tervezett teszteken, így a headseteken belül megjelenő hirdetésekre egyelőre várni kell.
A teljesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy nem mondtak le ezen irányú terveikről, a fenti kijelentéshez hozzátették ugyanis, hogy a hirdetések ebben a szegmensben is megkerülhetetlenné válhatnak, ebben az esetben pedig szeretnének a korábbinál megfelelőbb módon egy korai előnyt kiharcolni maguknak. Könnyen lehet, hogy a fizetős játék helyett valamelyik ingyenes alkotásban kerítenek majd sort ugyanazon tesztekre, ezen potenciális jelöltek között jelenik meg a Bait! is, viszont ezzel kapcsolatban még nem hangzott el konkrét információ, hiszen az együttműködő felek még nem kötöttek erről megállapodást.
Bárhogy is alakuljanak a tervek, valószínűnek tűnik, hogy a hirdetések a VR-kütyük területén is felbukkannak majd, ehhez azonban egy komolyabb fejlesztő közreműködésére is szükség lesz.