Berta Sándor
Aktualizálható reklámok a játékokban
Az Activison és az IGA Worldwide New York-i reklámcég között kötött megállapodásnak köszönhetően még az idén megjelenhetnek az első dinamikus hirdetések a PlayStation 3 játékokban.
Az IGA Worldwide sajtóközleménye szerint a cég a szoftverfejlesztőkkel mindenben együtt fog működni, hogy a hirdetéseket a lehető leghatékonyabban integrálhassák a játékokba. A megoldás lényege, hogy az elhelyezett anyagokat valós időben lehet frissíteni, így egy új kampány sem okoz komoly fennakadásokat és nem kellenek majd hozzá nagy technikai módosítások sem. A dinamikusan változtatható tartalmak másik nagy előnye, hogy minden célközönség igényeihez egyedien alakíthatók és sokféle reklámkonstrukció vagy -beállítás kipróbálását teszik lehetővé a marketingesek számára.
"Az Activisionnal való együttműködés is azt mutatja, hogy a játékokban elhelyezett hirdetések egyaránt érdeklik a szakmát és a játékfejlesztőket" - jelentette ki Justin Townsend, az IGA Worldwide vezérigazgatója. "A kooperáció segít abban is, hogy a PlayStation-közösséget először láthassuk el játékokban elhelyezett dinamikus reklámokkal. Azonban mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy ezeket a tartalmakat a szoftverekben hol helyezzük el és hogyan bukkannak fel. A helyes integrációval ugyanis még valósághűbbé tehetjük a játékokat" - tette hozzá Dave Anderson, az Activision üzletfejlesztési részlegének vezetője.
Martin Lorber, az EA szóvivője szerint gyakorlatilag azóta vannak reklámok a játékokban, mióta ezek a programok léteznek. Eleinte azonban ezt úgy oldották meg a fejlesztők, hogy igyekeztek a virtuális teret minél realisztikusabbá alakítani. A kezdetekhez képest annyi változott, hogy most már a hirdetők szeretnék ellenőrizni ajánlataik elhelyezését és megjelenését.
Az IGA esetében a reklámokat az interneten keresztül juttatják el a felhasználókhoz. Egy különleges alkalmazás szabályozza, hogy ezeket az anyagokat az emberek hol és milyen hosszú ideig látják. Minden esetben külön figyelembe vennék a tartalom méretét, a megjelenítési időt és a megfelelő látószöget. Ezer megjelenítés ára 25 és 35 dollár között mozogna. Az első program, amelyben az új típusú reklámok megjelennek a Guitar Hero World Tour lesz.
Az IGA Worldwide sajtóközleménye szerint a cég a szoftverfejlesztőkkel mindenben együtt fog működni, hogy a hirdetéseket a lehető leghatékonyabban integrálhassák a játékokba. A megoldás lényege, hogy az elhelyezett anyagokat valós időben lehet frissíteni, így egy új kampány sem okoz komoly fennakadásokat és nem kellenek majd hozzá nagy technikai módosítások sem. A dinamikusan változtatható tartalmak másik nagy előnye, hogy minden célközönség igényeihez egyedien alakíthatók és sokféle reklámkonstrukció vagy -beállítás kipróbálását teszik lehetővé a marketingesek számára.
"Az Activisionnal való együttműködés is azt mutatja, hogy a játékokban elhelyezett hirdetések egyaránt érdeklik a szakmát és a játékfejlesztőket" - jelentette ki Justin Townsend, az IGA Worldwide vezérigazgatója. "A kooperáció segít abban is, hogy a PlayStation-közösséget először láthassuk el játékokban elhelyezett dinamikus reklámokkal. Azonban mindenképpen figyelnünk kell arra, hogy ezeket a tartalmakat a szoftverekben hol helyezzük el és hogyan bukkannak fel. A helyes integrációval ugyanis még valósághűbbé tehetjük a játékokat" - tette hozzá Dave Anderson, az Activision üzletfejlesztési részlegének vezetője.
Martin Lorber, az EA szóvivője szerint gyakorlatilag azóta vannak reklámok a játékokban, mióta ezek a programok léteznek. Eleinte azonban ezt úgy oldották meg a fejlesztők, hogy igyekeztek a virtuális teret minél realisztikusabbá alakítani. A kezdetekhez képest annyi változott, hogy most már a hirdetők szeretnék ellenőrizni ajánlataik elhelyezését és megjelenését.
Az IGA esetében a reklámokat az interneten keresztül juttatják el a felhasználókhoz. Egy különleges alkalmazás szabályozza, hogy ezeket az anyagokat az emberek hol és milyen hosszú ideig látják. Minden esetben külön figyelembe vennék a tartalom méretét, a megjelenítési időt és a megfelelő látószöget. Ezer megjelenítés ára 25 és 35 dollár között mozogna. Az első program, amelyben az új típusú reklámok megjelennek a Guitar Hero World Tour lesz.