Gyurkity Péter

Később jön a játékokon belüli reklámok forradalma

Az ágazat fontosabb szereplői nem számítanak arra, hogy rövid időn belül jelentős mértékben megugrik a játékokon belül elhelyezett reklámokból származó bevétel - a sportszekció kivételt képez.

A Reuters Media Summit rendezvényen részt vett ágazati vezetők többnyire egyetértettek abban, hogy a játékokon belül elhelyezett reklámok egyelőre a piac picinyke részét képezik, és ez belátható időn belül nem változik majd. Nem várható tehát, hogy hirtelen órási mennyiségben jelennek meg a hirdetések az egyes fejlesztéseken belül, a kiadók és fejlesztők szerint ugyanis az ebből származó bevétel csak hosszabb távon ér el nagy növekedést.

Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive elnöke úgy véli, hogy ennek oka elsősorban a reklámok zavaró, figyelemelterelő jellege, a játékosok nagy része tehát attól tart, hogy fontos pillanatokban kénytelen megosztani figyelmét, amennyiben megtekinti a háttérben felbukkanó reklámokat. Emiatt nem várható, hogy kellő érdeklődést generálnának ezen hirdetések, jóllehet a szakértők egy része már jó ideje hangoztatja, hogy a játékok jelentik a következő nagy esélyt a reklámiparnak. Shane Kim, a Microsoft játékrészlegének alelnöke ehhez hozzátette, hogy ezen reklámok még nem képezik az ágazatból származó bevételek jelentős részét.


Ráadásul az elkövetkező 6-12 hónapban sem mutatkozik nagy esély a helyzet megváltozására, hiszen a gazdasági nehézségek a bevételek stagnálását vetítik előre (igaz, a játékipar hagyományosan jól szerepel ezen időszakokban is). Hosszabb távon már némileg kedvezőbbek az előrejelzések: míg idén nagyjából 100 millió dollárt költenek ezen reklámokra, ez az összeg 2011-re elérheti az 1 milliárd dollárt - jövőre 20 százalékkal bővülhet a teljes játékipar, ez pedig esélyt jelent a reklámokból származó bevételek jelentős növekedésére is.

A nagy cégek vezetői azonban egyelőre szkeptikusak - nyilvánvaló, hogy nagy változásokra lesz szükség ahhoz, hogy véleményük módosuljon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • IrkaBirka #12
    höhöh, tényleg van itt valaki, aki azt hiszi, hogy a játékok attól olcsóbbak lesznek, hogy reklám van bennük, vagy csak az iparágban dolgoztok?

    A játékok realitását meg miért pont a reklámokkal akarjátok növelni? Talán először legyen benne fizika, a renderelés legyen megkülönböztethetetlen a valóságtól, aztán kéne elgondolkodni, hogy hagyod-e hogy napi 8 órában ezt tolják az arcodba.
  • Gamecube86 #11
    Szerintem viszont néhány kivételt leszámítva nem csökkenne a játékok ára attól hogy tele nyomják őket reklámokkal.Inkább kezelnék úgy mint egy plussz bevételi forrás a korongok eddigi ára mellett, legalábbis én ezt tartom valószínünek.
    Ugyanakkor nekem aztán teljesen mindegy hogy vannak e a játékokban reklámok amíg azok megfelelnek a jó ízlés korlátainak. Milyen mókás lenne ha cs közben feljönne egy pop-up: ígyál Coca Cola-t különben Búm heccsát :D
  • Szefmester #10
    ömm az aranyreklám pont nem reklám.. az simán spam..
  • avengir #9
    WoW Colát a népnek :D
  • Narxis #8
    Jaj de kényes valaki.
  • Evoluti0N #7
    Teljesen egyetértek veled. Megfelelő helyre berakott reklámok nem csak növelnék a játék realitását, hanem még az árukat is csökkentené mivel a fejlesztőknek, kiadóknak egy új bevételi forrásuk lenne.
  • Cat 02 #6
    CoD4-be simán mehet falra reklám.
    Gta is csak élethűbb lenne eredeti reklámokkal.
  • Gascan #5
    Szerintem ha ez által olcsóbb lenne a videojátékok nagy része akkor felőlem jöhet !!
  • IrkaBirka #4
    Megmondtam, hogy abbahagyom a cs-t ha felbukkannak benne a reklámok. Pár szerveren megjelentek (nagy százalékban csaka klánt, de volt ahol isp-t meg nem oda illő cuccot).
    wow-ban is van, hogy reklámoznak (aranyat, profession-t), de van addon (spammenot pl) ill van ignore list. wow-ban elviselhető szintre lehet szorítani és látom, hogy a blizz igyexik kézben tartani a dolgokat (eltekintve a splaysh screentől, de azt hiszem az is kikapcsolható, de legalábbis 1 pont amit manuéálisan ignore-olok :)

    Hozzátenném, cs-ben nem lenne nehéz belvárosi pályát csinálni, ahol funkcionálisan vannak a reklámok (mert ott tényleg zavaró), de nincs olyan épeszű pályatervező, aki direkt rak bele reklámfelületet, hogy mások pénzt keressenek az ő ingyenes hobbi munkájával...

    sportba meg menjen csak, azt messziről kerülöm :)
  • npityusk #3
    Hitman Armani öltönyt visel ... viselj te is....
    GTA játékokban ha összetörnéd az autódat fel lehetne hívni a biztosítót Pl Gerneraly
    COD4 be koporsóreklám ha valakit lelősz...