Gyurkity Péter
Később jön a játékokon belüli reklámok forradalma
Az ágazat fontosabb szereplői nem számítanak arra, hogy rövid időn belül jelentős mértékben megugrik a játékokon belül elhelyezett reklámokból származó bevétel - a sportszekció kivételt képez.
A Reuters Media Summit rendezvényen részt vett ágazati vezetők többnyire egyetértettek abban, hogy a játékokon belül elhelyezett reklámok egyelőre a piac picinyke részét képezik, és ez belátható időn belül nem változik majd. Nem várható tehát, hogy hirtelen órási mennyiségben jelennek meg a hirdetések az egyes fejlesztéseken belül, a kiadók és fejlesztők szerint ugyanis az ebből származó bevétel csak hosszabb távon ér el nagy növekedést.
Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive elnöke úgy véli, hogy ennek oka elsősorban a reklámok zavaró, figyelemelterelő jellege, a játékosok nagy része tehát attól tart, hogy fontos pillanatokban kénytelen megosztani figyelmét, amennyiben megtekinti a háttérben felbukkanó reklámokat. Emiatt nem várható, hogy kellő érdeklődést generálnának ezen hirdetések, jóllehet a szakértők egy része már jó ideje hangoztatja, hogy a játékok jelentik a következő nagy esélyt a reklámiparnak. Shane Kim, a Microsoft játékrészlegének alelnöke ehhez hozzátette, hogy ezen reklámok még nem képezik az ágazatból származó bevételek jelentős részét.
Ráadásul az elkövetkező 6-12 hónapban sem mutatkozik nagy esély a helyzet megváltozására, hiszen a gazdasági nehézségek a bevételek stagnálását vetítik előre (igaz, a játékipar hagyományosan jól szerepel ezen időszakokban is). Hosszabb távon már némileg kedvezőbbek az előrejelzések: míg idén nagyjából 100 millió dollárt költenek ezen reklámokra, ez az összeg 2011-re elérheti az 1 milliárd dollárt - jövőre 20 százalékkal bővülhet a teljes játékipar, ez pedig esélyt jelent a reklámokból származó bevételek jelentős növekedésére is.
A nagy cégek vezetői azonban egyelőre szkeptikusak - nyilvánvaló, hogy nagy változásokra lesz szükség ahhoz, hogy véleményük módosuljon.
A Reuters Media Summit rendezvényen részt vett ágazati vezetők többnyire egyetértettek abban, hogy a játékokon belül elhelyezett reklámok egyelőre a piac picinyke részét képezik, és ez belátható időn belül nem változik majd. Nem várható tehát, hogy hirtelen órási mennyiségben jelennek meg a hirdetések az egyes fejlesztéseken belül, a kiadók és fejlesztők szerint ugyanis az ebből származó bevétel csak hosszabb távon ér el nagy növekedést.
Strauss Zelnick, a Take-Two Interactive elnöke úgy véli, hogy ennek oka elsősorban a reklámok zavaró, figyelemelterelő jellege, a játékosok nagy része tehát attól tart, hogy fontos pillanatokban kénytelen megosztani figyelmét, amennyiben megtekinti a háttérben felbukkanó reklámokat. Emiatt nem várható, hogy kellő érdeklődést generálnának ezen hirdetések, jóllehet a szakértők egy része már jó ideje hangoztatja, hogy a játékok jelentik a következő nagy esélyt a reklámiparnak. Shane Kim, a Microsoft játékrészlegének alelnöke ehhez hozzátette, hogy ezen reklámok még nem képezik az ágazatból származó bevételek jelentős részét.
Ráadásul az elkövetkező 6-12 hónapban sem mutatkozik nagy esély a helyzet megváltozására, hiszen a gazdasági nehézségek a bevételek stagnálását vetítik előre (igaz, a játékipar hagyományosan jól szerepel ezen időszakokban is). Hosszabb távon már némileg kedvezőbbek az előrejelzések: míg idén nagyjából 100 millió dollárt költenek ezen reklámokra, ez az összeg 2011-re elérheti az 1 milliárd dollárt - jövőre 20 százalékkal bővülhet a teljes játékipar, ez pedig esélyt jelent a reklámokból származó bevételek jelentős növekedésére is.
A nagy cégek vezetői azonban egyelőre szkeptikusak - nyilvánvaló, hogy nagy változásokra lesz szükség ahhoz, hogy véleményük módosuljon.