Berta Sándor
Mérhető lesz a játékkal eltöltött idő
Egy új rendszernek köszönhetően a közeljövőben végérvényesen megvetheti a lábát a reklámipar a számítógépes és videojátékok piacán.
A Nielsen cég mérnökei által kifejlesztett Gameplay Metrics nevű program ugyanis képes a játékkal eltöltött idő pontos mérésére. Ezek az adatok segíthetnek a játékok fejlesztőinek abban, hogy reklámokat értékesíthessenek a programjaikban. "Nagy igény lenne az újfajta reklámlehetőségekre, azonban ehhez szükség van a számítógépes és videojátékokkal kapcsolatban bizonyos információkra" - közölte Jeff Herrmann, a Nielsen munkatársa.
Az előzetes tesztekben összesen 12 000 amerikai háztartás és 33 000 ember vett részt. A felhasználók mindegyikét ellátták egy úgynevezett People Meterrel. Ez a készülék felismeri egy játék audioszignálját vagy zenéjét, és a jelet összehasonlítja a Nielsen adatbankjában szereplő mintákkal. "Már léteznek hasonló rendszerek, amelyeket a rádiókutatásban használnak. Svájcban például a mérési célokra egy órát alkalmaznak. Az audioszignált kódolt formában feljegyzik és később kiértékelik" - mondta Helmut Scherer kommunikációkutató.
Az új lehetőség elsősorban az online szektor számára lehet majd vonzó, ugyanis az ezen a területen jelen lévő vállalatoknak van lehetőségük arra, hogy a reklámjaikat dinamikus formában jelenítsék meg és ezeket bármikor frissíthessék. Elemzők szerint ugyan a játékokban megjelenő reklámok piaca jelenleg csupán 55 millió dolláros, azonban öt éven belül akár 800 millió dolláros is lehet.
Az, hogy mely programok számítanak hirdetési szempontból a legjobbnak idén őszre derül ki. Azt már most tudni lehet, hogy a konzolok piacán idén júniusban a legtöbb játékidőt, az összjátékidő 42 százalékát PlayStation 2 előtt töltötték az emberek. A második helyen 8 százalékos értékével az Xbox 360, a harmadikon 4 százalékos adatával a Nintendo Wii, míg az utolsó helyen a PlayStation 3 található. Az utóbbit használók az összjátékidőből alig 1,5 százalékkal részesednek.
A Nielsen cég mérnökei által kifejlesztett Gameplay Metrics nevű program ugyanis képes a játékkal eltöltött idő pontos mérésére. Ezek az adatok segíthetnek a játékok fejlesztőinek abban, hogy reklámokat értékesíthessenek a programjaikban. "Nagy igény lenne az újfajta reklámlehetőségekre, azonban ehhez szükség van a számítógépes és videojátékokkal kapcsolatban bizonyos információkra" - közölte Jeff Herrmann, a Nielsen munkatársa.
Az előzetes tesztekben összesen 12 000 amerikai háztartás és 33 000 ember vett részt. A felhasználók mindegyikét ellátták egy úgynevezett People Meterrel. Ez a készülék felismeri egy játék audioszignálját vagy zenéjét, és a jelet összehasonlítja a Nielsen adatbankjában szereplő mintákkal. "Már léteznek hasonló rendszerek, amelyeket a rádiókutatásban használnak. Svájcban például a mérési célokra egy órát alkalmaznak. Az audioszignált kódolt formában feljegyzik és később kiértékelik" - mondta Helmut Scherer kommunikációkutató.
Az új lehetőség elsősorban az online szektor számára lehet majd vonzó, ugyanis az ezen a területen jelen lévő vállalatoknak van lehetőségük arra, hogy a reklámjaikat dinamikus formában jelenítsék meg és ezeket bármikor frissíthessék. Elemzők szerint ugyan a játékokban megjelenő reklámok piaca jelenleg csupán 55 millió dolláros, azonban öt éven belül akár 800 millió dolláros is lehet.
Az, hogy mely programok számítanak hirdetési szempontból a legjobbnak idén őszre derül ki. Azt már most tudni lehet, hogy a konzolok piacán idén júniusban a legtöbb játékidőt, az összjátékidő 42 százalékát PlayStation 2 előtt töltötték az emberek. A második helyen 8 százalékos értékével az Xbox 360, a harmadikon 4 százalékos adatával a Nintendo Wii, míg az utolsó helyen a PlayStation 3 található. Az utóbbit használók az összjátékidőből alig 1,5 százalékkal részesednek.