Berta Sándor

Mérhető lesz a játékkal eltöltött idő

Egy új rendszernek köszönhetően a közeljövőben végérvényesen megvetheti a lábát a reklámipar a számítógépes és videojátékok piacán.

A Nielsen cég mérnökei által kifejlesztett Gameplay Metrics nevű program ugyanis képes a játékkal eltöltött idő pontos mérésére. Ezek az adatok segíthetnek a játékok fejlesztőinek abban, hogy reklámokat értékesíthessenek a programjaikban. "Nagy igény lenne az újfajta reklámlehetőségekre, azonban ehhez szükség van a számítógépes és videojátékokkal kapcsolatban bizonyos információkra" - közölte Jeff Herrmann, a Nielsen munkatársa.

Az előzetes tesztekben összesen 12 000 amerikai háztartás és 33 000 ember vett részt. A felhasználók mindegyikét ellátták egy úgynevezett People Meterrel. Ez a készülék felismeri egy játék audioszignálját vagy zenéjét, és a jelet összehasonlítja a Nielsen adatbankjában szereplő mintákkal. "Már léteznek hasonló rendszerek, amelyeket a rádiókutatásban használnak. Svájcban például a mérési célokra egy órát alkalmaznak. Az audioszignált kódolt formában feljegyzik és később kiértékelik" - mondta Helmut Scherer kommunikációkutató.

Az új lehetőség elsősorban az online szektor számára lehet majd vonzó, ugyanis az ezen a területen jelen lévő vállalatoknak van lehetőségük arra, hogy a reklámjaikat dinamikus formában jelenítsék meg és ezeket bármikor frissíthessék. Elemzők szerint ugyan a játékokban megjelenő reklámok piaca jelenleg csupán 55 millió dolláros, azonban öt éven belül akár 800 millió dolláros is lehet.

Az, hogy mely programok számítanak hirdetési szempontból a legjobbnak idén őszre derül ki. Azt már most tudni lehet, hogy a konzolok piacán idén júniusban a legtöbb játékidőt, az összjátékidő 42 százalékát PlayStation 2 előtt töltötték az emberek. A második helyen 8 százalékos értékével az Xbox 360, a harmadikon 4 százalékos adatával a Nintendo Wii, míg az utolsó helyen a PlayStation 3 található. Az utóbbit használók az összjátékidőből alig 1,5 százalékkal részesednek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #16
    5000 1 mozijegy, ok?
  • xizor #15
    Valahogy én nemszívesen játszanék egy játékkal, ahol a töltéskor reklámot kell nézni, vagy éppen közben bedob vlmt :/
  • Bith #14
    Ok, reklámozzanak a játékban, de akkor természetesen legyen ingyenes.
    A moziban is kibaszott undorító, hogy nem elég, hogy egekben a jegyár még reklám is van, ettől kész vagyok. Vagy legyen reklám és akkor ingyen a jegy, vagy NE legyen reklám bammeg. Valamit valamiért...
    Ja, a filmajánlók nem reklámok, azok lehetnek.
  • aDannyBoy #13
    mert nem azt fogják mondani a hirdetőnek, hogy eladtunk 150.000 darabot a gaméből, amivel a fassetudja mennyit játszottak, (mert ugye nem mindegy hogy egy másodvonalbeli fps 6-10 órájában bámulsz egy hirdetést vagy egy mmo alatt töltött pár évig), hanem azt, hogy nesze a hirdetésed megjelent 86 millióhatszázkilencvenkétszer ilyenolyan korosztálynak, ezekben a városokban...stb
  • Gerygrey #12
    És az mér jó neki hogy tudja hogy egy nap 1-másfél órát játszom Trackmania Nations-el?
  • Yv@n #11
    1. Semmi használható infót nem árultál el.
    2. Vidd el valakihez aki ért is hozzá, és átnézi neked az egészet.
  • cika2007 #10
    De nem nyomom meg nagy ész
  • Yv@n #9
    ne nyomd meg a windóz billentyűt
  • cika2007 #8
    Bővebben
  • Reggel #7
    Vegyed meg és akkor nem fog ilyeneket csinálni...