SG.hu

Nagy jövő a játékbeli reklámok előtt

26 millió dolláros befektetői tőkét kapott egy játékokban elhelyezett reklámokhoz háttértámogatást nyújtó vállalat.

A Double Fusion Inc. 26 millió dolláros befektetési szerződést kötött a Norwest Venture Partners (NVP) által vezetett pénzügyi csoporttal. A csoportban részt vesznek a vállalat már meglévő befektetői, valamint olyan stratégiai befektetők, mint például a Time Warner. A Double Fusion a pénzt főbb tevékenységi területei, közöttük a médiaértékesítési, technológiai és nemzetközi tevékenységei fejlesztésére kívánja fordítani annak érdekében, hogy megtarthassa vezető szerepét az elemzők által egyöntetűen a nemzetközi média ipar egyik leggyorsabban növekvő területének tartott üzletágban.

A számítógépes játékokban reklám elhelyezéssel foglalkozó üzletág növekedését a közönség más média területekről való nagyszámú és folyamatos átvándorlása élteti, kiegészítve a reklámozóknak a hagyományos média felületekkel szemben táplált egyre növekvő fenntartásaival. A játékba integrált (in-game) reklám a reklámozás új formáit bocsátja a hirdetők rendelkezésére olyan, a fogyasztók számára magával ragadó környezetben, amely lehetővé teszi a legkülönbözőbb márkáknak, hogy a lehető legközvetlenebb módon szólítsák meg legfontosabb célcsoportjaikat.

A vállalat már több létező játékban is sikeresen alkalmazott olyan átfogó technológiai csomagot fejlesztett ki, amely gazdag médiatartalom megjelenítését teszi lehetővé a játékon belül. A cég a hirdetések implementálását fejlesztési eszközökkel könnyíti meg, továbbá elemzési lehetőséget biztosítanak a kiadóknak és a hirdetőknek. Tanácsadó csapata közvetlen kapcsolatokat ápol a hirdetőkkel, játékfejlesztőkkel és kiadókkal annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb hirdetési projektek kidolgozását tegyék lehetővé számukra, olyanokét, amelyek nem csak hogy tiszteletben tartják, de fokozzák is a játékélményt.

"A videojátékok olyan új hirdetési felületet nyújtanak, amelyek amellett, hogy megnyitják az utat a hirdetők előtt az elkötelezett közönséghez, gyökeresen megváltoztatják a fogyasztók különböző márkákkal folytatott interakciójának a módját is" - jelentette ki Jonathan Epstein, a Double Fusion ügyvezető igazgatója. "A hirdetés lehetősége pedig a játékfejlesztők számára kínál olyan új üzleti modelleket, ami felgyorsíthatja a játékok közönségének folyamatos bővülését. Az élvonalbeli pénzügyi és stratégiai partnerek által vállalt pénzügyi elkötelezettség és az általuk kinyilvánított bizalom ugyanúgy jelenti az in-game hirdetési piac hatalmas potenciáljának, mint a Double Fusion piaci vezető szerepének az elismerését. "

A Double Fusion meglévő és új befektetőinek tekintélyes körét élvonalbeli szilícium-völgyi vállalatok, valamint elismert média- és szórakoztatóipari személyiségek által irányított izraeli, európai és ázsiai kockázati befektető társaságok alkotják.

"A Double Fusion kiváló piaci potenciállal rendelkezik - jelentette ki a Jim Lussier, a Norwest Venture Partners képviselője, a Double Fusion igazgatótanácsának jövendőbeli tagja. - Egyetlen más új hirdetési médium sem tud felmutatni sem félmilliárdos globális közönségtábort, sem nem rendelkezik hasonló mértékű növekedési eséllyel. A Double Fusion csapata, technológiája és piacvezető szerepe azért nyerte el a befektető társaság bizalmát, mert a legjobb esélye van arra, hogy a videojáték- és reklám üzleti modellek küszöbön álló globális szintű és gyökeres változásának mozgatórugója lehessen és attól a legnagyobb üzleti eredményt remélje."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mr Csé #42
    elég buta vagy
  • Csukii #41
    Mikor megveszek egy játékot, nem azért akarom megvenni, mert reklám van benne. De ha még is úgy adódik, akkor tájékoztassanak erről, pl.: tüntessék ezt fel a dobozon!!! (hogy legyen időm vissza tenni a polcra!)
    Gyűlölöm a reklámokat, meg úgy az egész marketing szakma, csak konc az emberiség nyakán... haszna semmi.

  • Komolytalan #40
    Nekünk volt ilyen játéktervünk kb 2-3 éve, csak hát befektető nem került hozzá, így ment az alsó asztalfiókba (vagyis a frozen projects nevű folderembe:-D Úgy volt kiszámolva, hogy az üzemeltetést + utólagos munkálatokat is beleszámolva 2 év múlva már nyereséget termelt volna, csak hát a fejlesztést meg kellett volna finanszíroznia valakinek, meg ugye a begyepesedett reklámpiac ami akkor volt, pfff. Majd lehet előszedjük vmikor jövőre, ha lesz rá idő, hogy újra elkezdjünk befektetőt keresni, meg a magyar reklámpiacon is megjelent azóta pár értelmes arc.
  • Komolytalan #39
    "Az viszont egyenesen irritálna, ha a reklámfogysztási szokásaimat egy játékkal akarják lemérni." Igazándiból a net a pontos targetáláson kívül kb semmi mást nem nyújt egy hagyományos TVreklámmal vagy plakáttal szemben, ezért ez akár tetszik akár nem így lesz. Max használsz adblockert, meg personal hider security safer anyámntyúkját, amik mint lentebb említettem qrvára nem érdeklik a reklám megrendelőket, amíg 10% alatt vann a használó közönségük.
  • Komolytalan #38
    "A nagyobb gond hogy az ilyen rendszerek mukodesehez halozati kapcsolat kell."
    Ez így van weboldalaknál is. Pl lementesz 1 weboldalt, és kapcsolat nélkül megnézed akkor vagy az uccsó reklám marad ott, vagy semmi, mert ugyebár nem éri el az adszervert. Ez nem jelent gondot. Megkockáztatom, hogy még az se nagyon zavarná a reklámozókat, ha mondjuk az userek 10%-ának nem volna netje. Jó, akkor ők nem néznek reklámot, a maradék 90% meg igen. Ha blokkolod blokkolod, jelenleg az ad-blocker progy se módosítják jelentős mértékben az oldalak reklámmegjelenési számá, vagyis innen kezdve nem foglalkoznak vele.
    "A masik aggodalomra okot ado dolog, hogy egy online jatekban kepesek merni a reklam nezesevel eltolott idot." Hát ha emiatt aggódsz, akkor elárulom kb 5 éve mérjük ezeket az eltöltött időket speckó reklámoknál:-D De csináltunk ettől cifrábbat is már weben. Pl. mi nem csak megjelenést, vagy átkattintást tudtunk produkálni a megrendelő felé, hanem azt biztosítottok, hogy a felhasználók jelentős része átment az oldalára, és megtanulta onnan a termék/szolgáltatás fontosabb paramétereit. Ezután már tényleg csak a termék/szolgáltatás mivoltán múlt, hogy az illető megvette-e vagy sem.
  • Komolytalan #37
    Ami nem online játék, az ilyen szempontból nem lesz érdekes a reklámozók számára, vagyis ott nem nagyon lesznek játékok. Ez akár a nem online játékok kihalásához is vezethet. Vagy mondjuk az általad említett példánál maradva: a reklámköltségekből tartják fenn a cég által üzemeltetett szervereket, amik a multiplaya részéhez kellenek a játéknak. Így single részben nincs reklám (vagy bedrótozott), multiban van.
  • turul16 #36
    Azon fantazialok, hogy lehetne-e ugy jatekot fejleszteni, hogy ingyenes legyen a jatek cserebe, olyan helyekre ahol reklam lenne a valosagba fizetett hirdetesek keruljenek.
  • AgentKis #35
    Az nem zavarna, hogy a játékok reklámokat tartalmaznak és ettől akár olcsóbbak is lehetnek. Az viszont egyenesen irritálna, ha a reklámfogysztási szokásaimat egy játékkal akarják lemérni. Persze szerintem hamar megjelennek majd a "reklámnézegető botok" amik minden reklámot jó sokáig néznek, ezzel bevételt generálva a játékgyártónak. Lehet, hogy ilyeneket pont a játékgyártók írnak majd titokban.

    Különben meg ebben az egész marketing és reklámiparban pont az az ocsmány, hogy alapjában véve egy qrvanagy átb@szás az egész, a reklámok ferdítenek, vagy egyenesen hazudnak. Ráadásul teszik mindezt úgy, hogy a reklámok árát és kiagyalóik bérét beleépítik az adott szolgáltatás, vagy áru árába. Akár tetszik akár nem, de a reklámokat meg kell vennünk. Ez a gusztustalan...
  • kvp #34
    A nagyobb gond hogy az ilyen rendszerek mukodesehez halozati kapcsolat kell. Tehat minden ilyen technologiat hasznalo jatek csak online jatszhato es csak addig amig a szerverek futnak amikhez kapcsolodik. Ennyi erovel akar havidijat is kerhetnenek. A masik aggodalomra okot ado dolog, hogy egy online jatekban kepesek merni a reklam nezesevel eltolott idot. Egy weboldalon csak azt tudjak hogy betoltodott-e, de egy fps-ben az ember 'ranez' a dolgokra, tehat meg lehet mondani hogy mit nezett meg a jatekos. (meg akar azt is hogy a reklam melyik reszet milyen alaposan) Az emlitett ceg technologiaja pont ezt kezeli, amitol inkabb integralt adware/spyware-nek tunik.
  • Yeti #33
    Nem az a lényeg, hogy ha látsz egy reklámot, akkor menj el a boltba egyből venni az adott terméknél(mármint pl a Fanta esetében, de pl már egy Tesco reklám már teljesen más tészta). Ezeket azért reklámozzák, hogy kialakítsák az emberekben a márkatudatosságot. Pl ezért van az, hogy ha colaról van szó, akkor az embernek nem a Pepsi név ugrik be elsőre, hanem a Coca-Cola. Ugye pl Amerikában csak Coke-nak híváják, és ha valaki colat akar inni, akkor azt mondja hogy "i'll have a coke", annyira nyomják a márkát, hogy szinte eszébe sem jut az embernek arrafelé, hogy más féle cola létezik egyáltalán, de még van számtalan példa, pl pzsre is azt mondják, hogy kleenex, vagy mp3 lejátszó ipod(a tájékozatlanok azt sem tudják, hogy az egy márka, minden mp3 lejátszót így hívnak). És ezt a hatást csak úgy lehet elérni, ha orrbaszájba reklámoznak valamit.

    Egyébként a cikkhez is hozzászólva, a reklámok valószínüleg 2 féleképpen fognak feltünni, pl sok játékot reklámokért cserébe ingyen/olcsóbban használhatsz(ezek lesznek a durvább reklámok, akár egy fél perces megszakítás közben benyomnak egy spotot mondjuk óránként). A másik módszer meg az lesz, amit már sokan írtatok, hogy a játékba beleillesztkedve lesznek elhelyezve. Ráadásul véleményem szerint ebben az esetben is lehet, hogy a piaci verseny rákényszeríti őket, hogy olcsóbban adják a játékot, hiszen a reklámok miatt erre lehetőség lesz(de lehet hogy naív vagyok...). Viszont szerintem téves az az elképzelés, hogy attól, hogy egy játék szebb/jobb többe kerül mint egy 5 évvel ezelőtti játék. Ugyanis ezeket nem az teszi lehetővé, hogy több pénzt fektetnek bele, hanem egyszerűen a hardware és a fejlesztő eszközök feljlődése.