MTI

A komoly játékoké a jövő

A számítógépes játékok mind gyakrabban dolgoznak fel nem szórakozási, hanem komoly társadalmi témákat, mint például a rák vagy az éhínség elleni küzdelem, vagy akár az iraki háború.

Az ilyen "komoly játékok" készítői a héten "csúcstalálkozót" tartottak Washington Arlington nevű elővárosában. A Serious Game Initiative - Komoly Játékok Kezdeményezés - nevű szervezet társelnöke, Ben Sawyer elmondta, hogy "csúcstalálkozójukon" mintegy félezer, ilyen videoprogramokat fejlesztő cég képviselői cserélték ki tapasztalataikat.

Bemutatták például a The Redistricting Game nevű játékot, amelyben közigazgatási feladatok végrehajtását lehet gyakorolni. A HumanSim program az orvosok diagnosztikai képességeit teszi próbára, a részben az amerikai védelmi minisztérium által pénzelt Tactical Iraqi célja pedig az, hogy rajta a katonák gyakorolják, miként kell viselkedni Irakban, inkább a jó fellépésre, udvariasságra alapozva elkerülni a feszültséget.


Az utóbbi játék egyik epizódjában például amerikai katonáknak, akik egy kávéházban üldögélő irakiaktól kívánnak felvilágosítást kérni először be kell hogy mutatkozniuk, jelezve ezzel, hogy nincsenek ellenséges szándékaik, és napszemüvegüket is le kell venniük, mert az iraki társadalomban fontos szerepe van a szemkontaktusnak. "Mindez persze korábban is hasznos lett volna, de legalább most felismerte a hadsereg, hogy fontos erre is odafigyelni" - fejtette ki Lewis Johnson, a játékot kifejlesztő kaliforniai cég illetékese. A Tactical Pashtu Afganisztánban, a Tactical French pedig Afrikában lehet hasznos, az ottani frankofón országokban.

A "komoly játékokra" a "csúcstalálkozó" szervezői szerint nagy jövő vár. Ben Sawyer szerint például elképzelhető, hogy az iskolákban a diákok nem írásbeli házi feladatokat készítenek majd, hanem az adott témával kapcsolatos videojátékot. A tanulmányok lezárására pedig nem szakdolgozatok készülnek majd, hanem interaktív játékok - például egy park igazgatásáról, egy szálloda vezetéséről vagy egy közigazgatási egység működéséről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BlueGold #34
    A cikkben szereplő urak keverik a játékot az oktató programmal, de attól egy program még nem lesz játék, hogy 3D-ben lehet menni benne.
    u.i. a tájékozottabbak meg tudják azok a "komoly" játékok amelyekben a főszereplő a "Komoly Sámuel" (Serious Sam).
  • haxoror #33
    A cikkhez meg annyit hogy napszemüvegben megszólitani BÁRHOL BÁRKIT bunkóság.
    Persze ezt egy amerikainak külön meg kell tanítani...
  • haxoror #32
    konzolon nincs normális stratégiai játék szal részemről felejtős és rpg modok (pl Morrowindhez, Oblivionhoz) sincsenek holott a gyárinál nagyságrendekkel jobb játékélményt lehet velük összehozni.
  • adam first #31
  • icewolf #30
    Szerintem meg csak több a rókabőr...
  • Randal #29
    Épp a minap olvastam egy kis szösszenetet az nma-fallout.com-on.

    Ott egy japán újságból ragadtak ki egy kis részt amiben a Nyugati (USA) és Keleti (Japán) RPG játékok különbözőségeit tárgyalták. A konklúzió az lett, hogy mindkét oldalon ugyanúgy találhatóak jó dolgok.

    Haverom most vett egy XBOX-ot és őszintén szólva van pár játék ami nagyon jól mutat konzolon, de olyan túl sok nincs rajta, mint ahogy PC-n se.

    Amúgy pl: konzolon te hogy moddolnád a Morrowindet? (Ami a játék egyik nagy előnye)
  • icewolf #28
    Ez az egész cikk egy nagy LOL!
    A játék azért játék, mert szórakoztató, és CSAK addig adható el, amíg szórakoztató.

    A valóság napjainkban nem szórakoztató, különben nem játsznának annyian. :)
  • bardocz #27
    elbirom képzelni hogy irakban egy terepjáróvál száguldozok a járdán egy amcsi aktonával vagy éppen egy agydaganatot távolítok el :D
  • Morden23 #26
    Attól, hogy valami komoly, még lehet játék - komoly lehet a témájában, a hozzá szükségeltető tudásban, esetleg a kezelésében... ezek szerint egy kalandjáték, amihez "komoly" angoltudás kell, az már nem játék? Vagy egy roppant igényes repülőszimulátor, ahol a kezelés megtanulása nélkül max a földbe fúródhatsz, nem játék?

    Nem feltétlenül kell valaminek agyatlannak és síkegyszerűnek lennie ahhoz, hogy élvezhető, izgalmas vagy szórakoztató legyen. Kinek a pap, kinek a paplan, nem igaz?
  • Spica #25
    ha komoly valmi akkor nem játék.. ez amugy is ugy hangzik, mint vmi tréningprogi

    amugy ezeket a közgazdasági szimulációkat már jórég feltalálták és stratégiának nevezték el, ha nem is valósághűek a gondolkodásmód átadására szerintem alkalmas néhány