MTI
A komoly játékoké a jövő
A számítógépes játékok mind gyakrabban dolgoznak fel nem szórakozási, hanem komoly társadalmi témákat, mint például a rák vagy az éhínség elleni küzdelem, vagy akár az iraki háború.
Az ilyen "komoly játékok" készítői a héten "csúcstalálkozót" tartottak Washington Arlington nevű elővárosában. A Serious Game Initiative - Komoly Játékok Kezdeményezés - nevű szervezet társelnöke, Ben Sawyer elmondta, hogy "csúcstalálkozójukon" mintegy félezer, ilyen videoprogramokat fejlesztő cég képviselői cserélték ki tapasztalataikat.
Bemutatták például a The Redistricting Game nevű játékot, amelyben közigazgatási feladatok végrehajtását lehet gyakorolni. A HumanSim program az orvosok diagnosztikai képességeit teszi próbára, a részben az amerikai védelmi minisztérium által pénzelt Tactical Iraqi célja pedig az, hogy rajta a katonák gyakorolják, miként kell viselkedni Irakban, inkább a jó fellépésre, udvariasságra alapozva elkerülni a feszültséget.
Az utóbbi játék egyik epizódjában például amerikai katonáknak, akik egy kávéházban üldögélő irakiaktól kívánnak felvilágosítást kérni először be kell hogy mutatkozniuk, jelezve ezzel, hogy nincsenek ellenséges szándékaik, és napszemüvegüket is le kell venniük, mert az iraki társadalomban fontos szerepe van a szemkontaktusnak. "Mindez persze korábban is hasznos lett volna, de legalább most felismerte a hadsereg, hogy fontos erre is odafigyelni" - fejtette ki Lewis Johnson, a játékot kifejlesztő kaliforniai cég illetékese. A Tactical Pashtu Afganisztánban, a Tactical French pedig Afrikában lehet hasznos, az ottani frankofón országokban.
A "komoly játékokra" a "csúcstalálkozó" szervezői szerint nagy jövő vár. Ben Sawyer szerint például elképzelhető, hogy az iskolákban a diákok nem írásbeli házi feladatokat készítenek majd, hanem az adott témával kapcsolatos videojátékot. A tanulmányok lezárására pedig nem szakdolgozatok készülnek majd, hanem interaktív játékok - például egy park igazgatásáról, egy szálloda vezetéséről vagy egy közigazgatási egység működéséről.
Az ilyen "komoly játékok" készítői a héten "csúcstalálkozót" tartottak Washington Arlington nevű elővárosában. A Serious Game Initiative - Komoly Játékok Kezdeményezés - nevű szervezet társelnöke, Ben Sawyer elmondta, hogy "csúcstalálkozójukon" mintegy félezer, ilyen videoprogramokat fejlesztő cég képviselői cserélték ki tapasztalataikat.
Bemutatták például a The Redistricting Game nevű játékot, amelyben közigazgatási feladatok végrehajtását lehet gyakorolni. A HumanSim program az orvosok diagnosztikai képességeit teszi próbára, a részben az amerikai védelmi minisztérium által pénzelt Tactical Iraqi célja pedig az, hogy rajta a katonák gyakorolják, miként kell viselkedni Irakban, inkább a jó fellépésre, udvariasságra alapozva elkerülni a feszültséget.
Az utóbbi játék egyik epizódjában például amerikai katonáknak, akik egy kávéházban üldögélő irakiaktól kívánnak felvilágosítást kérni először be kell hogy mutatkozniuk, jelezve ezzel, hogy nincsenek ellenséges szándékaik, és napszemüvegüket is le kell venniük, mert az iraki társadalomban fontos szerepe van a szemkontaktusnak. "Mindez persze korábban is hasznos lett volna, de legalább most felismerte a hadsereg, hogy fontos erre is odafigyelni" - fejtette ki Lewis Johnson, a játékot kifejlesztő kaliforniai cég illetékese. A Tactical Pashtu Afganisztánban, a Tactical French pedig Afrikában lehet hasznos, az ottani frankofón országokban.
A "komoly játékokra" a "csúcstalálkozó" szervezői szerint nagy jövő vár. Ben Sawyer szerint például elképzelhető, hogy az iskolákban a diákok nem írásbeli házi feladatokat készítenek majd, hanem az adott témával kapcsolatos videojátékot. A tanulmányok lezárására pedig nem szakdolgozatok készülnek majd, hanem interaktív játékok - például egy park igazgatásáról, egy szálloda vezetéséről vagy egy közigazgatási egység működéséről.