Specker Balázs

Növekvő daloskedv a játékpiacon

A tavaszi E3 játékshow-n a zeneipar vezetői a jövőben egyre nagyobb szerepet jósoltak a számítógépes játékokban felhangzó zenéknek. Nos úgy tűnik, a jóslat már most ősszel valóra válik.

Ahogy a karácsonyi szezonra időzített játékok fejlesztései lassan a végükhöz érnek, úgy tűnik az eddiginél sokkal több zeneszám csendül föl bennük, és a felhasználók is egyre nagyobb beleszólást kapnak rendszerezésükbe - írja a CNet. Az EA Madden NFL 07 amerikai futball-játéka már 35 nótát tartalmaz. A Grand Theft Autóhoz hasonló nagy, nyílt játékterű darabok új magaslatokra helyezik a betétdalokat. A GTA: San Andreasban 80 szám szerepelt, amely később egy nyolclemezes díszcsomagban is megjelent. Nos, a hírek szerint ez már tényleg a múlt, mivel nemsokára két olyan játék is megjelenik majd, amely mind méreteiben, mind interaktivitásában jócskán felülmúlja a nagy elődöt.

A 1983 Brian de Palma filmen alapuló Scarface: The World Is Yours címet viselő Vivendi Universal játék különösen nagy hangsúlyt fektet a melódiákra, több mint 120 szám lesz benne hallható. A THQ Saints Rowja ugyanakkor 130 zeneszámmal örvendezteti meg az zeneszerető játékosokat. Ráadásul mindkét játékban lehetőség lesz a számsorrend szabad variálására. A Vivendi Mix Tape funkciójával az alapértelmezett játékzene kicserélhető lesz az előre kevert változatok tetszésszerinti kombinációjával. A Saints Rowban a felcsendülő zene pedig attól függ majd, milyen autóba szállt be a játékos.

A betétdalok frissítésével a játékok értékállósága is meghosszabbítható, ami a szokásosnak mondható 60 dollár (körülbelül 13 ezer forint) körüli ár esetében nem kis jelentősséggel bír, mivel a játékosok szórakozásra szánt pénzügyi keretei meglehetősen szűkösnek mondhatóak. Az elhangzó dalokat licencelni kell, és minél több van belőlük, annál nagyobb zenei költségvetésből. Ha ezt hozzászámoljuk a szinkronizálás és az alapvető fejlesztés költségeihez, valamint a filmes és sportlicencdíjakhoz, akkor könnyen átérezhető az a nyomás, amit a fejlesztőkre nehezedik, hogy terméküket a 60 dolláros küszöb alatt tartsák.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • psishock #10
    "Darkstone,elég pöpec volt,jobb mint a Diablo2" nem minden tekintetben. Lehet hogy az 3Ds volt, ötletesebbek voltak a questek/puzzle-k , de az ittemrendszere, a véletlenszerû map-generása, a karakter rendszere, skillek, harcrendszere (stb) sokkal jobban ki volt dolgozva a D2 nek. A zenéje meg sohasem gond ha egy játéknak monoton, legalább játék közben birod hallgatni a kedvenc számaidat a kedvenc amp-odon.
  • szgege #9
    Ez aztán nem újdonság. Volt régen egy jó kis kalandjáték: Darkstone,elég pöpec volt,jobb mint a Diablo2 ,sajna nem volt akkora a prje. Nah annak rendes zenéje volt,s nem is volt rossz. Mikor adtam a pénzt a faluban az utcazenésznek,elkezdett énekelni:). Jóó volt.
  • Sanyix #8
    Valószínű, merthogy nagyon jó zenék voltak benne, és sokféle, mindenki találhatott neki tetszőt :)
  • galocza #7
    bemutatkozásnak sem rossz: ha nincs a deusex:iw ng resonance-a, a mai napig nem tudom, hogy van egy kidney thieves nevű zenekar...
  • Luminas #6
    1 év után megunod :p
  • moRtiZ #5
    :) Na a WoW meg a masik. Iszonyat nagy zeneket csinaltak hozza.
  • moRtiZ #4
    Hat igen... Szerintem NFSU sorozaton is iszonyat nagyot dobtak a trackek. Foleg NFSU2 buntetett. Nagyon felporgette az adrenalint.
  • Loverman #3
    Ide nekem az összes zenét a WoWból!
  • ldavid #2
    nekem meg több is bejön, lehet rossz az ízlésed xD
  • VRSDM #1
    hiába volt a gta-ba 80szám nekem mégse ütötte meg a fülem semelyik sem... sőőt voltak kifejezetten rossz zenék, ámbár a halflife2 során nem egy zene van/volt amik azóta is folytonos helyet foglalnak kis maroklejátszómon. lásd kinaik :D

    minőség<->mennyiség