Specker Balázs
Növekvő daloskedv a játékpiacon
A tavaszi E3 játékshow-n a zeneipar vezetői a jövőben egyre nagyobb szerepet jósoltak a számítógépes játékokban felhangzó zenéknek. Nos úgy tűnik, a jóslat már most ősszel valóra válik.
Ahogy a karácsonyi szezonra időzített játékok fejlesztései lassan a végükhöz érnek, úgy tűnik az eddiginél sokkal több zeneszám csendül föl bennük, és a felhasználók is egyre nagyobb beleszólást kapnak rendszerezésükbe - írja a CNet. Az EA Madden NFL 07 amerikai futball-játéka már 35 nótát tartalmaz. A Grand Theft Autóhoz hasonló nagy, nyílt játékterű darabok új magaslatokra helyezik a betétdalokat. A GTA: San Andreasban 80 szám szerepelt, amely később egy nyolclemezes díszcsomagban is megjelent. Nos, a hírek szerint ez már tényleg a múlt, mivel nemsokára két olyan játék is megjelenik majd, amely mind méreteiben, mind interaktivitásában jócskán felülmúlja a nagy elődöt.
A 1983 Brian de Palma filmen alapuló Scarface: The World Is Yours címet viselő Vivendi Universal játék különösen nagy hangsúlyt fektet a melódiákra, több mint 120 szám lesz benne hallható. A THQ Saints Rowja ugyanakkor 130 zeneszámmal örvendezteti meg az zeneszerető játékosokat. Ráadásul mindkét játékban lehetőség lesz a számsorrend szabad variálására. A Vivendi Mix Tape funkciójával az alapértelmezett játékzene kicserélhető lesz az előre kevert változatok tetszésszerinti kombinációjával. A Saints Rowban a felcsendülő zene pedig attól függ majd, milyen autóba szállt be a játékos.
A betétdalok frissítésével a játékok értékállósága is meghosszabbítható, ami a szokásosnak mondható 60 dollár (körülbelül 13 ezer forint) körüli ár esetében nem kis jelentősséggel bír, mivel a játékosok szórakozásra szánt pénzügyi keretei meglehetősen szűkösnek mondhatóak. Az elhangzó dalokat licencelni kell, és minél több van belőlük, annál nagyobb zenei költségvetésből. Ha ezt hozzászámoljuk a szinkronizálás és az alapvető fejlesztés költségeihez, valamint a filmes és sportlicencdíjakhoz, akkor könnyen átérezhető az a nyomás, amit a fejlesztőkre nehezedik, hogy terméküket a 60 dolláros küszöb alatt tartsák.
Ahogy a karácsonyi szezonra időzített játékok fejlesztései lassan a végükhöz érnek, úgy tűnik az eddiginél sokkal több zeneszám csendül föl bennük, és a felhasználók is egyre nagyobb beleszólást kapnak rendszerezésükbe - írja a CNet. Az EA Madden NFL 07 amerikai futball-játéka már 35 nótát tartalmaz. A Grand Theft Autóhoz hasonló nagy, nyílt játékterű darabok új magaslatokra helyezik a betétdalokat. A GTA: San Andreasban 80 szám szerepelt, amely később egy nyolclemezes díszcsomagban is megjelent. Nos, a hírek szerint ez már tényleg a múlt, mivel nemsokára két olyan játék is megjelenik majd, amely mind méreteiben, mind interaktivitásában jócskán felülmúlja a nagy elődöt.
A 1983 Brian de Palma filmen alapuló Scarface: The World Is Yours címet viselő Vivendi Universal játék különösen nagy hangsúlyt fektet a melódiákra, több mint 120 szám lesz benne hallható. A THQ Saints Rowja ugyanakkor 130 zeneszámmal örvendezteti meg az zeneszerető játékosokat. Ráadásul mindkét játékban lehetőség lesz a számsorrend szabad variálására. A Vivendi Mix Tape funkciójával az alapértelmezett játékzene kicserélhető lesz az előre kevert változatok tetszésszerinti kombinációjával. A Saints Rowban a felcsendülő zene pedig attól függ majd, milyen autóba szállt be a játékos.
A betétdalok frissítésével a játékok értékállósága is meghosszabbítható, ami a szokásosnak mondható 60 dollár (körülbelül 13 ezer forint) körüli ár esetében nem kis jelentősséggel bír, mivel a játékosok szórakozásra szánt pénzügyi keretei meglehetősen szűkösnek mondhatóak. Az elhangzó dalokat licencelni kell, és minél több van belőlük, annál nagyobb zenei költségvetésből. Ha ezt hozzászámoljuk a szinkronizálás és az alapvető fejlesztés költségeihez, valamint a filmes és sportlicencdíjakhoz, akkor könnyen átérezhető az a nyomás, amit a fejlesztőkre nehezedik, hogy terméküket a 60 dolláros küszöb alatt tartsák.