Németh Szabolcs
Prince of Persia: a trilógia hamarosan véget ér
Még 2004-ben jelent meg a Prince of Persia második része, a Warrior Within. Az izgalmas sztorivonal, a gyönyörű és részletes grafika az eladási listák élére repítette a programot. Nemsokára érkezik a trilógiát befejező rész, mely a fejlesztők szerint még jobbra, még izgalmasabbra és még hangulatosabbra sikeredett.
Egy klasszikushoz mindig nagy kockázat hozzányúlni, hiszen semmi nem garantálja, hogy az utód túlnő az alapjátékon. Az Ubisoft nagyot álmodott és 2003 végén meglepte a játékos társadalmat a Prince of Persia: The Sands of Time-mal. Minden kritikus elismerően csettintett a játék láttán. Pontosan egy év múlva Karácsonykor már a boltok polcain pihent a folytatás, a Warrior Within. A program megint kivívta az elismerő szavakat magának és már 2005 elején javában folyt a harmadik rész fejlesztése. A játék először a Kindred Blades néven futott, majd az Ubisoft nyilvánosságra hozta, hogy a program a The Two Thrones néven fog megjelenni. Mivel a megjelenés már a küszöbön van, időszerű egy kis kedvcsináló előzetes.
Hősünk Kaileenával hazatér az Idő szigetéről és hamar rájön, hogy az általa ismert Babilon nem hasonlít a mostani, gonosz erők által ostromolt városra. A herceg fogságba kerül, és Kaileena nem lát más esélyt a menekülésre, mint hogy szabadon engedi az idő homokját. Az így kiszabadult herceg egyedül veszi fel a harcot az egész birodalommal. A történet alaposan összekuszálódik, amikor kiderül, hogy a homoknak kevésbé jótékony hatását is viselnie kell főhősünknek. A hercegből kalandozása során sokszor előtör a második énje, Dark Prince-é alakulva a teste is változásokon esik át. A legnagyobb hátránya a sötétebbik énnek, hogy az életereje lassan, de állandóan csökken, amit csak állandó gyilkolással tud kompenzálni. A történeti szálak miatt a mozgás igen kötött, nem lehet csak úgy bebarangolni Babilont.
A második rész túlzott megnehezítése, már-már irreálisan magas nehézségi foka igen sok embert elriasztott a játéktól. Egyes ellenfelek még a legkönnyebb fokozaton is komoly fejtörést okoztak az embernek. A nyilatkozatok szerint a harmadik részt úgy programozták, hogy azt mindenki végigjátszhassa. A program egyik legnagyobb újítása az ún. Speed-Kill-System, aminek a használata a játék során sokszor elkerülhetetlen. A lényege a halk halál előidézése, bizonyos mozdulatokkal mindenféle szemtől-szembeni harc nélkül küldhetjük az ellent a túlvilágra.
A grafikától ne várjunk csodát, az Ubisoftnál nem erre helyezték a hangsúlyt. A vállalatnál azt szeretnék, ha a The Two Thrones méltó befejezése lenne ennek a sikeres trilógiának. Arról még senki nem nyilatkozott, hogy valóban befejeződik-e a Prince of Persia, vagy mindössze egy szakasz zárul le a herceg életében, és egy újabb történetben folytatódik a kalamajka körülötte.
Kapcsolódó letöltések:
1. videó
2. videó
3. videó
4. videó
Egy klasszikushoz mindig nagy kockázat hozzányúlni, hiszen semmi nem garantálja, hogy az utód túlnő az alapjátékon. Az Ubisoft nagyot álmodott és 2003 végén meglepte a játékos társadalmat a Prince of Persia: The Sands of Time-mal. Minden kritikus elismerően csettintett a játék láttán. Pontosan egy év múlva Karácsonykor már a boltok polcain pihent a folytatás, a Warrior Within. A program megint kivívta az elismerő szavakat magának és már 2005 elején javában folyt a harmadik rész fejlesztése. A játék először a Kindred Blades néven futott, majd az Ubisoft nyilvánosságra hozta, hogy a program a The Two Thrones néven fog megjelenni. Mivel a megjelenés már a küszöbön van, időszerű egy kis kedvcsináló előzetes.
Hősünk Kaileenával hazatér az Idő szigetéről és hamar rájön, hogy az általa ismert Babilon nem hasonlít a mostani, gonosz erők által ostromolt városra. A herceg fogságba kerül, és Kaileena nem lát más esélyt a menekülésre, mint hogy szabadon engedi az idő homokját. Az így kiszabadult herceg egyedül veszi fel a harcot az egész birodalommal. A történet alaposan összekuszálódik, amikor kiderül, hogy a homoknak kevésbé jótékony hatását is viselnie kell főhősünknek. A hercegből kalandozása során sokszor előtör a második énje, Dark Prince-é alakulva a teste is változásokon esik át. A legnagyobb hátránya a sötétebbik énnek, hogy az életereje lassan, de állandóan csökken, amit csak állandó gyilkolással tud kompenzálni. A történeti szálak miatt a mozgás igen kötött, nem lehet csak úgy bebarangolni Babilont.
A második rész túlzott megnehezítése, már-már irreálisan magas nehézségi foka igen sok embert elriasztott a játéktól. Egyes ellenfelek még a legkönnyebb fokozaton is komoly fejtörést okoztak az embernek. A nyilatkozatok szerint a harmadik részt úgy programozták, hogy azt mindenki végigjátszhassa. A program egyik legnagyobb újítása az ún. Speed-Kill-System, aminek a használata a játék során sokszor elkerülhetetlen. A lényege a halk halál előidézése, bizonyos mozdulatokkal mindenféle szemtől-szembeni harc nélkül küldhetjük az ellent a túlvilágra.
A grafikától ne várjunk csodát, az Ubisoftnál nem erre helyezték a hangsúlyt. A vállalatnál azt szeretnék, ha a The Two Thrones méltó befejezése lenne ennek a sikeres trilógiának. Arról még senki nem nyilatkozott, hogy valóban befejeződik-e a Prince of Persia, vagy mindössze egy szakasz zárul le a herceg életében, és egy újabb történetben folytatódik a kalamajka körülötte.
Kapcsolódó letöltések: