SG.hu
A Sony bejelentette a PS5 Pro-t
Nem lesz benne Blu-Ray lejátszó, de erősebb grafikus chipet és gyorsabb memóriát szerelnek bele. A 700 dollárba/800 euróba kerülő masina november 7-től lesz majd kapható.
A Sony ma bejelentette a PlayStation 5 Pro-t, a 2020-ban megjelent PlayStation 5 frissítését. Ugyanazoknak a játékoknak a futtatására lesz képes, mint elődje, de az eredeti rendszernél magasabb képkockasebességgel és jobb felbontással. A frissített hardver 2 TB-os SSD-vel lesz felszerelve (az eredeti PS5 1 TB-járól), de Ultra HD Blu-Ray lemezmeghajtó nélkül, amelyet a felhasználók 80 dollárért, kiegészítő tartozékként vásárolhatnak meg. A mai videóbemutatón Mark Cerny, a Sony munkatársa elmondta, hogy a PS5 fejlesztői „nagyobb grafikai teljesítményre vágynak”, hogy 60 fps képkockasebességgel tudják az általuk kitalált látványt bemutatni.
A PS5 elégséges grafikai teljesítményének hiánya miatt a játékosoknak nehéz döntést kell hozniuk a „fidelity” mód nagyobb felbontása és a „performance” mód simább képkockasebessége között (Cerny szerint a játékosok háromnegyede az utóbbit választja). Cerny szerint a PS5 Pro célja, hogy „a játékkészítők által megcélzott grafikát a játékosok által jellemzően preferált magas képkockasebesség mellett” nyújthassák. Ennek érdekében az új rendszer erősebb GPU-t kap, amely Cerny szerint „akár 45 százalékkal gyorsabb renderelést” támogat, 67 százalékkal erősebb számítási egységgel és 28 százalékkal gyorsabb video RAM-mal, mint a PS5. Ez lehetővé teszi majd a „szinte valóságszerű grafikát 60 képkocka/másodperc képkockasebességnél” számos meglévő PS5-ös játékban, mondta Cerny.
A PS5 Pro a Cerny szerint „optimalizált és felgyorsított megközelítést” hoz a sugárkövetés terén is, az egyes sugarakat „a PlayStation 5 sebességének kétszeresével vagy akár háromszorosával” számítják ki. A videón bemutatott példákban Cerny kiemelte, hogy a Gran Turismo 7 esetében a PS5 Pro-n már 60 fps sebességgel elérhetőek az autók közötti tükröződések, és hogy az olyan játékok, mint a Roxfort Legacy, valósághűbb árnyékhatásokat kaphatnak. A PS5 Pro-n elérhető lesz egy PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) nevű „MI könyvtár”, amely automatikusan felskálázza a játékbeli jeleneteket. Cerny kiemelte, hogy ez lehetővé teszi, hogy a távoli dolgok sokkal tisztábbnak tűnjenek olyan játékokban, mint a Ratchet & Clank: Rift Apart.
A PS5 Pro erősebb GPU-ját kihasználni képes címek „PS5 Pro Enhanced” néven kerülnek majd forgalomba. A következő címek viselik majd ezt a megnevezést: Alan Wake 2, Assassin’s Creed: Shadows, Demon’s Souls, Dragon’s Dogma 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart, The Crew Motorfest, The First Descendant, The Last of Us Part II Remastered. Más címek is kihasználhatják a „PS5 Pro Game Boost” előnyeit, amely a Sony szerint „stabilizálhatja vagy javíthatja a támogatott PS4 és PS5 játékok teljesítményét”.
A frissítés a PS4 Pro sztorijára hajaz, amely szinte pontosan három évvel a PS4 után jelent meg, és számos PS4 játékban finomabb felbontást, magasabb képkockasebességet vagy mindkettőt kínált. A PS5 Pro azonban a Sony legújabb konzoljának életciklusában tovább lép, ráadásul egy olyan ponton, amikor a Sony még nem csökkentette a konzol 500 dolláros induló árát, és tavaly megemelte a lemezmeghajtó nélküli Digital Edition árát (bár az infláció némileg kivette a részét ebből a névleges árképzésből). A PS5 Pro a tavaly bemutatott, újratervezett PS5 „Slim” modell után érkezik, amely csökkentette az eredeti PS5 híresen masszív tömegét, miközben a belső feldolgozási teljesítményt változatlanul hagyta.
A Microsoft még nem mutatta jelét annak, hogy tervezne hasonló frissítést az Xbox Series X/S számára, amely szintén 2020 végén jelent meg. Az év elején azonban a Microsoft bejelentette az Xbox Series X első lemezmeghajtó nélküli kiadását az idei ünnepi szezonra. A Nintendo - amely 2021-ben dobta piacra a továbbfejlesztett OLED-képernyővel ellátott Switchet - széles körű várakozások szerint 2025-ben dobja piacra a Switch visszafelé kompatibilis folytatását.
A Sony ma bejelentette a PlayStation 5 Pro-t, a 2020-ban megjelent PlayStation 5 frissítését. Ugyanazoknak a játékoknak a futtatására lesz képes, mint elődje, de az eredeti rendszernél magasabb képkockasebességgel és jobb felbontással. A frissített hardver 2 TB-os SSD-vel lesz felszerelve (az eredeti PS5 1 TB-járól), de Ultra HD Blu-Ray lemezmeghajtó nélkül, amelyet a felhasználók 80 dollárért, kiegészítő tartozékként vásárolhatnak meg. A mai videóbemutatón Mark Cerny, a Sony munkatársa elmondta, hogy a PS5 fejlesztői „nagyobb grafikai teljesítményre vágynak”, hogy 60 fps képkockasebességgel tudják az általuk kitalált látványt bemutatni.
A PS5 elégséges grafikai teljesítményének hiánya miatt a játékosoknak nehéz döntést kell hozniuk a „fidelity” mód nagyobb felbontása és a „performance” mód simább képkockasebessége között (Cerny szerint a játékosok háromnegyede az utóbbit választja). Cerny szerint a PS5 Pro célja, hogy „a játékkészítők által megcélzott grafikát a játékosok által jellemzően preferált magas képkockasebesség mellett” nyújthassák. Ennek érdekében az új rendszer erősebb GPU-t kap, amely Cerny szerint „akár 45 százalékkal gyorsabb renderelést” támogat, 67 százalékkal erősebb számítási egységgel és 28 százalékkal gyorsabb video RAM-mal, mint a PS5. Ez lehetővé teszi majd a „szinte valóságszerű grafikát 60 képkocka/másodperc képkockasebességnél” számos meglévő PS5-ös játékban, mondta Cerny.
A PS5 Pro a Cerny szerint „optimalizált és felgyorsított megközelítést” hoz a sugárkövetés terén is, az egyes sugarakat „a PlayStation 5 sebességének kétszeresével vagy akár háromszorosával” számítják ki. A videón bemutatott példákban Cerny kiemelte, hogy a Gran Turismo 7 esetében a PS5 Pro-n már 60 fps sebességgel elérhetőek az autók közötti tükröződések, és hogy az olyan játékok, mint a Roxfort Legacy, valósághűbb árnyékhatásokat kaphatnak. A PS5 Pro-n elérhető lesz egy PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) nevű „MI könyvtár”, amely automatikusan felskálázza a játékbeli jeleneteket. Cerny kiemelte, hogy ez lehetővé teszi, hogy a távoli dolgok sokkal tisztábbnak tűnjenek olyan játékokban, mint a Ratchet & Clank: Rift Apart.
A PS5 Pro erősebb GPU-ját kihasználni képes címek „PS5 Pro Enhanced” néven kerülnek majd forgalomba. A következő címek viselik majd ezt a megnevezést: Alan Wake 2, Assassin’s Creed: Shadows, Demon’s Souls, Dragon’s Dogma 2, Final Fantasy 7 Rebirth, Gran Turismo 7, Hogwarts Legacy, Horizon Forbidden West, Marvel’s Spider-Man 2, Ratchet & Clank: Rift Apart, The Crew Motorfest, The First Descendant, The Last of Us Part II Remastered. Más címek is kihasználhatják a „PS5 Pro Game Boost” előnyeit, amely a Sony szerint „stabilizálhatja vagy javíthatja a támogatott PS4 és PS5 játékok teljesítményét”.
A frissítés a PS4 Pro sztorijára hajaz, amely szinte pontosan három évvel a PS4 után jelent meg, és számos PS4 játékban finomabb felbontást, magasabb képkockasebességet vagy mindkettőt kínált. A PS5 Pro azonban a Sony legújabb konzoljának életciklusában tovább lép, ráadásul egy olyan ponton, amikor a Sony még nem csökkentette a konzol 500 dolláros induló árát, és tavaly megemelte a lemezmeghajtó nélküli Digital Edition árát (bár az infláció némileg kivette a részét ebből a névleges árképzésből). A PS5 Pro a tavaly bemutatott, újratervezett PS5 „Slim” modell után érkezik, amely csökkentette az eredeti PS5 híresen masszív tömegét, miközben a belső feldolgozási teljesítményt változatlanul hagyta.
A Microsoft még nem mutatta jelét annak, hogy tervezne hasonló frissítést az Xbox Series X/S számára, amely szintén 2020 végén jelent meg. Az év elején azonban a Microsoft bejelentette az Xbox Series X első lemezmeghajtó nélküli kiadását az idei ünnepi szezonra. A Nintendo - amely 2021-ben dobta piacra a továbbfejlesztett OLED-képernyővel ellátott Switchet - széles körű várakozások szerint 2025-ben dobja piacra a Switch visszafelé kompatibilis folytatását.