SG.hu
A Nintendo beperelte a Palworld gyártóját
A Nintendo és a The Pokemon Company bejelentette, hogy szabadalomsértési pert indítottak a Pocketpair, az erősen Pokémon-ihletett Palworld készítője ellen. A tokiói kerületi bíróságon indított perben a közlemény szerint a jogsértés megszüntetését és kártérítést kérnek.
A japán cég szerint a Palworld sérti a szabadalmi jogaikat. "A Nintendo továbbra is megteszi a szükséges lépéseket a szellemi tulajdonjogainak megsértése ellen, beleértve magát a Nintendo márkát is, hogy megvédje azokat a szellemi tulajdonokat, amelyekért az évek során keményen megdolgozott” - írja a vállalat. A Pocketpair közleményt adott ki, mely szerint nem tudják milyen szabadalmakat sértett meg. „Ebben a pillanatban nem ismerjük a konkrét szabadalmakat, amelyek megsértésével vádolnak minket, és nem is értesültünk ilyen részletekről” - áll a közleményben.
A Pokémon és a Palworld közötti sok hasonlóság könnyen észrevehető, még akkor is, ha a Pocketpair játéka számos új funkcióval bővült a Nintendóéval szemben (például, ööö, fegyverekkel). De a játékok közötti mégoly súlyos közös pontok miatt is nehézkes lehet a jogi harc. A szerzői jog ugyanis általában nem vonatkozik egy játék puszta tervezési elemeire, és csak az olyan „kifejező elemekre” terjed ki, mint a művészet, a karaktertervezés és a zene. Általában még a sikeres játékok égbekiáltó másolatai is képesek csak annyi változtatást eszközölni ezeken a „kifejező” részeken, hogy elkerüljék a jogi problémákat. De a Palworld talán átlépi a jogsértés magas jogi küszöbét, ha a játék 3D-s karaktermodelljeit valóban szinte teljes egészében a Pokémon-játék valódi fájljaiból vették át, ahogyan azt néhány megfigyelő január óta állítja.
A puszta szerzői jogi aggályokon túl azonban a Nintendo bejelentése kifejezetten szabadalomsértést állít a Palworld részéről (bár ez a különbség az eredeti japán nyelvből való fordítás szeszélyeire vezethető vissza). Egy szabadalmi perhez látszólag valamilyen egyedi játékmechanikára vagy funkcióra lenne szükség, amelyet a szabadalmi hivatal kifejezetten erősebb védelemben részesített. Bár a Pokémon Company számos szabadalommal rendelkezik, ezek többsége különböző szerverkommunikációs módszerekkel vagy a Pokémon Sleep alvásfigyelő képességeivel foglalkozik.
„A Palworld annyira más típusú játék, mint a Pokémon, hogy nehéz elképzelni, milyen szabadalmakat (tehát _nem_ szerzői jogokat) sérthettek volna meg akár csak hihetően is” - véli Richard Hoeg játékipari ügyvéd. A PocketPair vezérigazgatója, Takuro Mizobe januárban azt mondta az Automaton Mediának, hogy a játék „átesett a jogi felülvizsgálatokon”, és hogy „egyáltalán nem áll szándékunkban más cégek szellemi tulajdonát megsérteni”. Nem sokkal azután, hogy a Palworld januárban megasiker lett a Steamen, a Nintendo közölte, hogy „kivizsgálja és megteszi a megfelelő intézkedéseket egy másik [akkor még meg nem nevezett] cég 2024 januárjában megjelent játéka ellen”. Ezek az intézkedések most haladnak előre, még akkor is, amikor a Palworld kezdeti kirobbanó népszerűsége szerényebb játékosszámokat produkál.
A Pokémon és a Palworld közötti sok hasonlóság könnyen észrevehető, még akkor is, ha a Pocketpair játéka számos új funkcióval bővült a Nintendóéval szemben (például, ööö, fegyverekkel). De a játékok közötti mégoly súlyos közös pontok miatt is nehézkes lehet a jogi harc. A szerzői jog ugyanis általában nem vonatkozik egy játék puszta tervezési elemeire, és csak az olyan „kifejező elemekre” terjed ki, mint a művészet, a karaktertervezés és a zene. Általában még a sikeres játékok égbekiáltó másolatai is képesek csak annyi változtatást eszközölni ezeken a „kifejező” részeken, hogy elkerüljék a jogi problémákat. De a Palworld talán átlépi a jogsértés magas jogi küszöbét, ha a játék 3D-s karaktermodelljeit valóban szinte teljes egészében a Pokémon-játék valódi fájljaiból vették át, ahogyan azt néhány megfigyelő január óta állítja.
A puszta szerzői jogi aggályokon túl azonban a Nintendo bejelentése kifejezetten szabadalomsértést állít a Palworld részéről (bár ez a különbség az eredeti japán nyelvből való fordítás szeszélyeire vezethető vissza). Egy szabadalmi perhez látszólag valamilyen egyedi játékmechanikára vagy funkcióra lenne szükség, amelyet a szabadalmi hivatal kifejezetten erősebb védelemben részesített. Bár a Pokémon Company számos szabadalommal rendelkezik, ezek többsége különböző szerverkommunikációs módszerekkel vagy a Pokémon Sleep alvásfigyelő képességeivel foglalkozik.
„A Palworld annyira más típusú játék, mint a Pokémon, hogy nehéz elképzelni, milyen szabadalmakat (tehát _nem_ szerzői jogokat) sérthettek volna meg akár csak hihetően is” - véli Richard Hoeg játékipari ügyvéd. A PocketPair vezérigazgatója, Takuro Mizobe januárban azt mondta az Automaton Mediának, hogy a játék „átesett a jogi felülvizsgálatokon”, és hogy „egyáltalán nem áll szándékunkban más cégek szellemi tulajdonát megsérteni”. Nem sokkal azután, hogy a Palworld januárban megasiker lett a Steamen, a Nintendo közölte, hogy „kivizsgálja és megteszi a megfelelő intézkedéseket egy másik [akkor még meg nem nevezett] cég 2024 januárjában megjelent játéka ellen”. Ezek az intézkedések most haladnak előre, még akkor is, amikor a Palworld kezdeti kirobbanó népszerűsége szerényebb játékosszámokat produkál.