Demkó Zsolt
November végén jön a Cross Racing Championship
Az Invictus elkészítette Cross Racing Championship című autós játékának hivatalos oldalát. A rallyszimulátor november 20-án érkezik a magyar boltokba - természetesen magyar nyelven.
Szerencsére addig nem kell várnunk, hogy a gépünkön tesztelhessük a játékot, ugyanis november 2-án egy demóval fog megörvendeztetni minket a csapat. Ha valaki nem tette volna, érdemes elolvasni a Kozák Tamással készített interjút, ugyanis abból sokminden kiderül a program előéletéről és a játékot mozgató grafikai motorról.
A végleges játékban 65 verseny 6 különféle helyszínen, a fagyos hegyektől és gazdag növényzettel rendelkező vidéki tájaktól kezdve a tengerparti fövenyen át a precíz versenypályákkal bezárólag várja majd a száguldozni vágyókat. Mindezt hat különböző versenyzési módban tehetjük majd: ralikrossz, ralisprint, autókrossz, off-road, rali és pályaversenyzés. A versenyzéshez 8 autó közül választhatjuk majd ki a lehetőség szerint legideálisabbat, melynek 7 paraméterét (gumi, karosszéria, felfüggesztés, motor, sebességváltó, fékek és hajtáslánc) állíthatjuk.
Hogy ne unjuk el magunkat, 7 különböző játékmód lesz:
Karrier-mód: amatőr versenyzőként győzd le ellenfeleidet és légy te a bajnok!
Cross Racing: hagyományos versenyzés, aki nyer az nyerte a futamot :) (erre épül a karrier mód)
Kiesős verseny: minden kör végén az utolsó helyezett kiesik a versenyből
Ütközéses Csere: ez egy elég érdekes változat, minden egyes ütközés után az ellenfelek autót cserélnek, így folyatják útjukat a cél felé
Időmérő edzés: itt csak az idő az ellenfél
Szabadedzés: itt még az sem
Forró-ülés: ún. Hot-Seat mód, azaz egy PC-n többen tudunk játszani.
Mire mennénk ezekkel a jó tulajdonságokkal, ha a mesterséges intelligencia nem hozná a kívánt minőséget? Úgy tűnik, ettől nem kell tartani, ugyanis az ígéretek szerint a gép meg tudja tanulni a különböző pályákat, hogy folytonos kihívást és élményt nyújtson a versenyzés. Így az esetleges új pályák sem okoznak majd gondot nekik, sőt, a pilóták érzelmeiknek megfelelően reagálnak, lehetnek idegesek de akár félhetnek is a játékostól, és lehetnek kiszámíthatatlanok. Ezt úgy kell értelmezni, hogy ha nekikrohansz, akkor nem autókáznak tovább, hanem vagy elhúzódnak tőled, vagy pedig roncsderbi módra ők is neked rohannak.
A grafikai motor a legújabb fícsöröket zsebből tudja majd, úgymint: environment mapping, bump mapping, specular lights, animált textúrák, pixel shader effektek, motion blur, zaj effektek, dinamikus kontrasztállítás. A fizikát már a videókon stírölhetjük, de a demóban láthatunk majd közel mindent. Amúgyis érdemes a videókat megnézni, ugyanis sokkal beszédesebbek, mint a képek. A belsőnézetes felvétel mindent visz. A műszerfal és a pilóta él, talán túl sokat bólogat, de legalább mozog, ha jól emlékszem ilyet még csak a leendő GTR-ben láthatunk. (A Street Legalt leszámítva természetesen.)
A poligonszámról annyit el kell mondani, hogy ez nem csak rallyprogram, és van, hogy nyolc autó nyomul egyszerre a pályán. Így egynyolcad poligon jut egy kocsira, mint amit a csak egyautós rallyjátékban ki szoktak rakni. De így is van részletesen kidolgozott futómű, leeső és fityegő alkatrész, valamint részletes belső tér. A kasztni és az egyes alkatrészek egymásra is hatnak, így ha egy első lökhárító alaposan behorpad, akkor az továbbadja a torzulását az őt hordozó résznek is és alatta a kasztni is torzul(hat). Nem hangzik rosszul, igaz?
Többjátékos része is lesz a játéknak, de jelenleg csak hálózatos (LAN) parti lehetséges. A játék fejlesztését nagy amerikai szimulátor-oldalak is figyelemmel követik, így most édes teher nyomja a magyar csapat vállát. Reméljük az 1Nsane vitathatatlan, és a Street Legal-sorozat gyenge sikere után újra felkerülnek a trónra. Teljesen magyar nyelven, 7990 Ft-os áron lesz kapható.
Szerencsére addig nem kell várnunk, hogy a gépünkön tesztelhessük a játékot, ugyanis november 2-án egy demóval fog megörvendeztetni minket a csapat. Ha valaki nem tette volna, érdemes elolvasni a Kozák Tamással készített interjút, ugyanis abból sokminden kiderül a program előéletéről és a játékot mozgató grafikai motorról.
A végleges játékban 65 verseny 6 különféle helyszínen, a fagyos hegyektől és gazdag növényzettel rendelkező vidéki tájaktól kezdve a tengerparti fövenyen át a precíz versenypályákkal bezárólag várja majd a száguldozni vágyókat. Mindezt hat különböző versenyzési módban tehetjük majd: ralikrossz, ralisprint, autókrossz, off-road, rali és pályaversenyzés. A versenyzéshez 8 autó közül választhatjuk majd ki a lehetőség szerint legideálisabbat, melynek 7 paraméterét (gumi, karosszéria, felfüggesztés, motor, sebességváltó, fékek és hajtáslánc) állíthatjuk.
Hogy ne unjuk el magunkat, 7 különböző játékmód lesz:
Mire mennénk ezekkel a jó tulajdonságokkal, ha a mesterséges intelligencia nem hozná a kívánt minőséget? Úgy tűnik, ettől nem kell tartani, ugyanis az ígéretek szerint a gép meg tudja tanulni a különböző pályákat, hogy folytonos kihívást és élményt nyújtson a versenyzés. Így az esetleges új pályák sem okoznak majd gondot nekik, sőt, a pilóták érzelmeiknek megfelelően reagálnak, lehetnek idegesek de akár félhetnek is a játékostól, és lehetnek kiszámíthatatlanok. Ezt úgy kell értelmezni, hogy ha nekikrohansz, akkor nem autókáznak tovább, hanem vagy elhúzódnak tőled, vagy pedig roncsderbi módra ők is neked rohannak.
A grafikai motor a legújabb fícsöröket zsebből tudja majd, úgymint: environment mapping, bump mapping, specular lights, animált textúrák, pixel shader effektek, motion blur, zaj effektek, dinamikus kontrasztállítás. A fizikát már a videókon stírölhetjük, de a demóban láthatunk majd közel mindent. Amúgyis érdemes a videókat megnézni, ugyanis sokkal beszédesebbek, mint a képek. A belsőnézetes felvétel mindent visz. A műszerfal és a pilóta él, talán túl sokat bólogat, de legalább mozog, ha jól emlékszem ilyet még csak a leendő GTR-ben láthatunk. (A Street Legalt leszámítva természetesen.)
A poligonszámról annyit el kell mondani, hogy ez nem csak rallyprogram, és van, hogy nyolc autó nyomul egyszerre a pályán. Így egynyolcad poligon jut egy kocsira, mint amit a csak egyautós rallyjátékban ki szoktak rakni. De így is van részletesen kidolgozott futómű, leeső és fityegő alkatrész, valamint részletes belső tér. A kasztni és az egyes alkatrészek egymásra is hatnak, így ha egy első lökhárító alaposan behorpad, akkor az továbbadja a torzulását az őt hordozó résznek is és alatta a kasztni is torzul(hat). Nem hangzik rosszul, igaz?
Többjátékos része is lesz a játéknak, de jelenleg csak hálózatos (LAN) parti lehetséges. A játék fejlesztését nagy amerikai szimulátor-oldalak is figyelemmel követik, így most édes teher nyomja a magyar csapat vállát. Reméljük az 1Nsane vitathatatlan, és a Street Legal-sorozat gyenge sikere után újra felkerülnek a trónra. Teljesen magyar nyelven, 7990 Ft-os áron lesz kapható.