Demkó Zsolt
Cross Racing Championship interjú
Az Invictus egy hónapja jelentette be a Cross Racing Championshipet, ami egy off-road autós játék lesz. A játékról elég szűkszavú nyilatkozatok jelentek csak meg, ezért felkerestem Kozák Tamást, az Invictus ügyvezető igazgatóját, hogy válaszolna-e pár kérdésre. Sikerült is leegyeztetni egy időpontot aminek eredményét lentebb olvashatjátok, de előtte itt van hat darab exkluzív kép, amelyen először láthatjuk a belső nézetet, a hatodik képen pedig egy szélvédőbetörést láthatunk.
- Honnan jött a Cross Racing Championship név (CRC)?
- A játék a fejlesztés korábbi szakaszában a Cross Racing nevet viselte, a bejelentés előtt lett átkeresztelve Cross Racing Championshipre, ugyanis a játék egy szép nagy bajnokságot takar.
- A Street Legal sorozat a mérhetetlen hardver-étvágyáról volt híres. Mennyire sikerült megzabolázni a játékot hajtó motort?
- A játék egy 1 GHz-es AMD/Intel processzorral és egy Gef2/Radeon 8500-zal felszerelt gépen már folyamatos képet fog mutatni, ami körülbelül 25 FPS-t jelent. Érdekességként megemlítem, hogy van olyan gép itt az irodában - egy 3 GHz-es Pentium 4 - amelyiken 120 FPS-el száguld.
- Körülbelül milyen konfigurációt céloztok meg, amin már tökéletesen élvezhető lesz a játék?
- Az ajánlott konfiguráció 1GHz feletti processzorral és Gef3 vagy Radeon 9200-zal felszerelt számítógép.
- A motor előző verziói (SL, SLRR) elsősorban a processzora voltak igényesek, a CRC ki fogja használni a legújabb videókártyák lehetőségeit, hogy a proci mellett ők is megizzadjanak?
- A játék jelenlegi verziója le lett tesztelve erős procival és gyenge videókártyával és fordítva, de a játéknak mind a kettőre szüksége van, ugyanis a játék ki fogja használni a DirectX9 adta lehetőségeket. Dinamikus tükröződés lesz, azaz az fog látszódni a karosszérián, ami mellett elsuhanunk. Továbbá Motion Blur, Noise, HDR (High Dynamic Range) és sok más effekt várható. Lesz hullámzó vízfelület és csontszerkezetes animáció is.
- Lesz koszolódás? A szélvédő be fog piszkolódni? A törés és koszolódás látszódik belső nézetben?
- Igen, lesz festékkopás, koszolódás és belső nézet, de egyelőre még a szélvédő külön még nem koszolódik, viszont ki tud törni. - A korábbi játékaitok nem nagyon szerették az ATI-t, most viszont már a partnereitek között szerepel a cég. A kártyatulajdonosok örülhetnek?
- Az előző verziók inkább a driverek miatt nem volt egészen tökéletes. A CRC a legújabb driverekkel tökéletesen fog menni ATI-val is.
- A honlapotokon figyelemre méltó információkat közöltetek a fizikai motorról. Az egyik nagyon megfogott: "2, 4-16 kerekű járművek élethű szimulációja". Ez mennyire lesz kihasználva a CRC-ben?
- Csak négykerekű járművek lesznek, de ki lesz adva egy szerkesztő program (DevKIT) amiben megalkotható lesz akár egy 16 kerekű jármű is.
- A játékot az 1Nsane és a Streel Legal közös gyermekének aposztrofálják, mennyire állja meg ez a helyét?
- Az 1Nsanehez közelebb áll a játék, mint az SL-hez ugyanis egyszerűbb lesz a tuning. A CRC-ben inkább a beállításokra helyeződik a hangsúly, csúszkákon lehet majd állítani sok mindent.
- Egy egyszerű, ámde lényeges kérdés, amelyből sokkminden kiderülhet: hogyan lehetne egy mondatban meghatározni a játék stílusát?
- Off-road versenyzésen át az összkerekes a rali versenyeken keresztül a pályaversenyekig.
- Az 1Nsane-ből láthatóan átkerültek ismertető jegyek, mivel off-road terepen száguldozhatunk majd. A Street Legal-ből átkerült valami? Itt elsősorban a szerelgetésre gondolok.
- SL-ből elsősorban a törésmodell került át, persze nem csak úgy egyszerűen, jelenleg is továbbfejlesztés alatt áll ez a rész.
- Egészen kimarad a szerelgetés ebből a játékotokból? Mennyire lehet buherálni az autónkat?
- Az autókat egyedi beállításokkal lehet tuningolni, csúszkákkal. Például a difi erősségét, első/hátsókerék-meghajtás aránya, fékerők, nagyon sok mindent.
- Az 1Nsane-ben és a SL-ban is arra mehettünk amerre akartunk, a CRC-ben mennyire lesznek korlátozva a pályák?
- Csak körpályák lesznek, de azért nem olyan egyszerű a helyzet, majd meglátjátok.
- A SL sorozatban megismert részletes törésmodell belekerült a CRC-be, vagy visszafogtatok belőle? Ezt úgy értem, hogy ha nekihajtunk majd egy fának, akkor mehetünk a "Restart" gombra vagy döcöghetünk tovább?
- Az autó alkatrészei horpadnak, lifegnek, majd leválnak, az üvegek pedig betörnek. Viszont nem lesz külön motor objektum, szóval a motort nem hagyhatjuk el mint az SLRR-ben, de széthajthatjuk vagy teljesen amortizálhatjuk. Az alkatrészeket is, például, nem tudunk 2-esbe váltani, túlpörög a motor. Szóval el lehet vánszorogni a célig egy nagyobb ütközés után.
- A SLRR-ban nyolc lemodellezett autó volt, a CRC-ben hány járművet terveztek?
- Nyolc autó van alapból, de az 1Nsane-hez hasonlóan reméljük, hogy sok autót lehet majd letölteni a megjelenés után.
- A SL sorozat nem volt egyszerűen módolható, de így is voltak elszánt modellezők aki belevarázsolták pár újdonságot a játékba. A CRC mennyire lesz segítőkész ebből a szempontból?
- A megjelenés után nem sokkal kiadjuk a DevKIT-et, jelenleg most azzal dolgozunk. A program segítségével nagyon egyszerűen lehet új autókat beimportálni a játékba. A Z-Modeller programmal pár perc alatt beépíthető egy új autó a játékba.
Az autók festéseit külső grafikai programmal szerkeszthetjük. A képeken látható matricákat a játék rakja majd az autónkra. A karrier kezdetekor csak egy rajtszám lesz a karosszérián, majd ahogy egyre jobbak leszünk és lesznek szponzoraink. Egyre több matrica kerül az autónkra. - Hatvan különféle versenyt ígértek. Az mit is jelent?
- Ez így nem takarja a valóságot. 60 pálya lesz - ez a szám úgy jön ki, hogy egy pályán több útvonal is lesz. Vegyünk egy pályát. A bajnokság elején egy terepverseny lesz, a következő körben ugyanitt már aszfaltos pályaszakasz is belekerül a nyomvonalba. A bajnokság vége felé pedig csak aszfalton, leültetett autókkal folyik majd a verseny.
- Az előző játékaitokban is figyelemre méltó volt az AI (Mesterséges Intelligencia), de most még valósághűbbet ígértek. Ez miben fog megnyilvánulni?
- Ezt látni kell :)
- Sok játékban csal a gép.
- A CRC-ben nem fog csalni, hanem megtanulja a pályákat. Alapból tud mindent: ellenkormányzás, fékezés, mindig megkeresi a legoptimálisabb pályavonalat. Az ellenfeleink nem arctalan robotok lesznek, neveik, tulajdonságaik lesznek. Az AI dinamikus lesz, azaz a bajnokság elején nem lesz egy Raikönnen, hanem szépen velünk fejlődik. Az AI bosszút is tud állni, ha sokat lökdössük, akkor fittyet fog hányni a versenyre és csak arra koncentrál, hogy leamortizálja az autónkat.
- Olyan kifejezést is elejtettetek a játék bejelentésénél, hogy többjátékos mód. A CRC-ben már lesz?
- Ez a része még tesztelés alatt van, de ahogy az 1Nsane-ben, itt is megoldjuk.
- A megjelenés idén ősszel várható, hogy haladtok a fejlesztéssel? Körülbelül hány százaléknál jártok? Béta verzióhoz mikorra értek el?
- Jövő hónapra van kitűzve a béta fázis, most körülbelül 80%-nál járunk.
- Jelentkeztek már kiadók, vagy még keresitek az igazit?
- Jelentkeztek kiadók, de majd a béta megjelenése után dől el minden.
- Várható a közeljövőben bemutató videó, esetleg egy demó verzió?
- A béta megjelenése után kiadunk egy videót, ami a játék saját weblapján lesz elérhető. A demó megjelenése függ a kiadótól, de a megjelenés előtt szeretnénk kiadni egyet.
- A nyarat végigdolgozzátok?
- Nem egyszerre megyünk nyaralni, csak felváltva. Ősszel biztos, hogy megjelenik a játék.
- Köszönöm a riportot, további jó munkát!
- Én is köszönöm a lehetőséget.
A cikkben az eddig megjelent képeket igyekeztem összegyűjteni, amihez a fejlesztők csak annyit fűztek hozzá, hogy közvetlenül a játékból vannak, nincs rajtuk semmilyen utólagos grafikai módosítás.