SG.hu
A Steam is figyelmeztet, hogy nem a tiéd az általad megvett játék
A legtöbb Steam-vásárló életében eljön az a pont, amikor elgondolkodik azon, hogy mi történne, ha a fiókját törölnék vagy ellopnák, esetleg valamilyen baleset miatt nem tudna játszani többet. Félelmetes belegondolni, hogy a profilunkon lévő játékok közül a szó legszorosabb értelmében egyiket sem birtokoljuk.
Most a Valve azért, hogy megfeleljen egy új kaliforniai törvénynek, amely a digitális áruk hamis reklámozását célozza, olyan szöveget tett ki a weblapjára, amely világossá teszi az álláspontjukat. "A digitális termék megvásárlása licencet biztosít a termékre a Steamen” - látható mostantól a kosár alatt, és egy linket is kiraktak a Steam előfizetői szerződéshez. A kaliforniai AB2426 törvény értelmében - amelyet Gavin Newsom kormányzó szeptember 26-án írt alá - a digitális áruk eladói nem használhatják a „vásárlás, vétel” vagy a kapcsolódó kifejezéseket, amelyek „korlátlan tulajdonjogot biztosítanának a digitális áru tekintetében” a csak előfizetéses szolgáltatásoknál, az ingyenes játékoknál és az olyan digitális termékeknél, amelyek „állandó offline letöltést kínálnak külső tárolóforrásra, hogy az internetkapcsolat nélkül használhatók legyenek”. A webes boltoknak szembetűnően, közérthetően, világos nyelven el kell magyarázniuk, hogy „a digitális áru egy licenc”, és hivatkozniuk kell a feltételekre.
A Valve ennek felel meg most a kosároldalára feltett szöveggel, jóval a jövőre életbe lépő jogszabály határideje előtt. A vállalat már régóta világossá tette a végfelhasználói licencszerződésében (EULA), hogy náluk a vásárlás licencet jelent, és ezeket a licenceket nem lehet továbbértékesíteni. Ez egyben megválaszolja a játékok továbbértékesítéséhez való joggal kapcsolatos kérdéseket is. Most már minden felhasználó minden vásárlásnál látja ezt.
A kizárólag online elérhető tartalmakra vonatkozó licencek helyzete mindig is bizonytalan volt, de a legutóbbi vállalati manőverek miatt ez mára különösen igaz lett. A Ubisoft április 1-jén törölte szervereiről a The Crew-t, a csak online játszható versenyjátékát, és ezzel elvágta a hozzáférést azok számára, akik megvásárolták. A Warner Bros. Discovery 2024 elején hónapokon át arra törekedett, hogy a Steamre és máshová is felrakott összes Adult Swim Games-címet törölje. A Sony 2023 végén megpróbált több mint 1000 Discovery-videócímet törölni a PlayStation-tulajdonosok könyvtáraiból, majd ezt visszavonta. Pár hónappal később pedig ismét online harag-áradatot indított el, amikor a Funimation rengeteg anime-ajánlatát törölte, amelyekről azt ígérték, hogy „örökre” elérhetőek lesznek.
Most a Valve azért, hogy megfeleljen egy új kaliforniai törvénynek, amely a digitális áruk hamis reklámozását célozza, olyan szöveget tett ki a weblapjára, amely világossá teszi az álláspontjukat. "A digitális termék megvásárlása licencet biztosít a termékre a Steamen” - látható mostantól a kosár alatt, és egy linket is kiraktak a Steam előfizetői szerződéshez. A kaliforniai AB2426 törvény értelmében - amelyet Gavin Newsom kormányzó szeptember 26-án írt alá - a digitális áruk eladói nem használhatják a „vásárlás, vétel” vagy a kapcsolódó kifejezéseket, amelyek „korlátlan tulajdonjogot biztosítanának a digitális áru tekintetében” a csak előfizetéses szolgáltatásoknál, az ingyenes játékoknál és az olyan digitális termékeknél, amelyek „állandó offline letöltést kínálnak külső tárolóforrásra, hogy az internetkapcsolat nélkül használhatók legyenek”. A webes boltoknak szembetűnően, közérthetően, világos nyelven el kell magyarázniuk, hogy „a digitális áru egy licenc”, és hivatkozniuk kell a feltételekre.
A Valve ennek felel meg most a kosároldalára feltett szöveggel, jóval a jövőre életbe lépő jogszabály határideje előtt. A vállalat már régóta világossá tette a végfelhasználói licencszerződésében (EULA), hogy náluk a vásárlás licencet jelent, és ezeket a licenceket nem lehet továbbértékesíteni. Ez egyben megválaszolja a játékok továbbértékesítéséhez való joggal kapcsolatos kérdéseket is. Most már minden felhasználó minden vásárlásnál látja ezt.
A kizárólag online elérhető tartalmakra vonatkozó licencek helyzete mindig is bizonytalan volt, de a legutóbbi vállalati manőverek miatt ez mára különösen igaz lett. A Ubisoft április 1-jén törölte szervereiről a The Crew-t, a csak online játszható versenyjátékát, és ezzel elvágta a hozzáférést azok számára, akik megvásárolták. A Warner Bros. Discovery 2024 elején hónapokon át arra törekedett, hogy a Steamre és máshová is felrakott összes Adult Swim Games-címet törölje. A Sony 2023 végén megpróbált több mint 1000 Discovery-videócímet törölni a PlayStation-tulajdonosok könyvtáraiból, majd ezt visszavonta. Pár hónappal később pedig ismét online harag-áradatot indított el, amikor a Funimation rengeteg anime-ajánlatát törölte, amelyekről azt ígérték, hogy „örökre” elérhetőek lesznek.