SG.hu

Lemez nélküli Xboxot jelentett be a Microsoft

A Microsoft bejelentette az Xbox Series X fehér változatát, az új konzol nem tartalmaz majd lemezmeghajtót, és teljesen digitális lesz.

Az Xbox elnöke, Sarah Bond az Xbox Games Showcase során mutatta be az új fehér Xbox Series X-et, melynek belseje megegyezik az eddigi verziókéval, így a meglévő Xbox-játékok ugyanolyan teljesítményt nyújtanak rajta. Ez az új fehér modell még idén elérhető lesz 1 TB-os tárhellyel, 449,99 dolláros áron. A bevonata megegyezik az Xbox Series S-en, a Microsoft kisebb, 299 dolláros konzolján, az Xbox Series S-en található „robotfehérrel”.

Jön az eredeti Xbox Series X 2 TB-os „Galaxy Black” változata és egy 1 TB-os Xbox Series S is érkezik fehérben, 349,99 dolláros áron. Az új Galaxy Black különleges kiadású Xbox Series X lemezmeghajtóval együtt 599,99 dollárért kerül szintén még idén forgalomba. "Ez az új különleges kiadású Xbox Series X ugyanazt a sebességet, teljesítményt és funkciókat nyújtja, mint az Xbox Series X, de kétszer akkora tárolóval és egyedi dizájnnal” - írja Roanna Sones, az Xbox hardverekért felelős vezetője blogbejegyzésében.


A fehér Xbox Series X létezése megerősíteni látszik, hogy a Microsoft törölte vagy eltolta az Xbox Series X konzol felfrissített változatát, amely tavaly egy per során kikerült dokumentumokban jelent meg. A Brooklin kódnevű, be nem jelentett Xbox Series X frissítés a meglévő konzolnál hengeresebb kialakítással rendelkezett, és nem lett volna benne lemezmeghajtó sem. A Microsoft belső dokumentumokban „imádnivalóan digitálisnak” írta le ezt a konzolt, és állítólag új kontrollerrel és Xbox Wireless 2 csatlakozással szállították volna. A Microsoft az előzetes tervek szerint novemberre tervezte ezt a Brooklin konzolt, 499 dolláros áron.


Phil Spencer Xbox-vezér tavaly szeptemberben foglalkozott a frissített Xbox Series X dizájn körüli kiszivárogtatásokkal, utalva arra, hogy a tervek változhattak az Xbox hardverrel kapcsolatban. „Nehéz így megosztani a csapatunk munkáját, mert annyi minden változott, és annyi minden van, ami miatt izgatottak lehetünk most és a jövőben is” - mondta Spencer egy szeptemberi X-en közzétett bejegyzésében. „Meg fogjuk osztani a valódi terveket, amikor készen állunk”.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • takysoft #4
    Ez pontosan az a gondolkodásmód, amivel nem nagyon mész semmire.

    Mindig szoktam mondani, hogy nem ágálni kell a jövő ellen, hanem úgy megvalósítani, hogy az jó legyen.

    Nem szidni kell az AI-t, hanem használni. Nem küzdeni kell a kártyás fizetés ellen, hanem szorgalmazni, hogy jó banki szolgáltatások legyenek.

    És hasonlóképp: Az offline dolog tök szép. De a régi jó sárga kazetták 90%-a már nem működik. A régi CD-k java is megy már tönkre. Egy átlagos vásárolt CD élettartana 10-50 év. Ha egy játékor 2000-ben vásároltál, kb 50%, hogy már olvasási hibás a lemez.

    Arról nem is beszélve, hogy nincs nagyon alternatíva. Oké, ez indie játékok nem túl tárhelyigényesek, de egy combos AAA játék manapság kényelmesen 150+ gigát lezabál úgy, hogy ebben még nincs DLC :D

    Mindezt lemezcserélgetéssel telepítgetni... azt Te is érzed, hogy nonszensz, ugye?

    Szóval amit el kell érni, az nem egy ilyen harc a offline létért...
    (bár azt aláírom, hogy a játékhoz is kötelezően szükséges online jelenlét kicsit overkill), hanem az, hogy a megvásárolt tartalmakat sajátunknak érezhessük.

    -Ha megvásároltam egy játékot, legyne hozzá valódi jogom. Minden platformon. Ha megvettem pl Steam-en, hadd tudjam játszani Playstation-ön, Xbox-on, Epic-en is, ha akarom és fordítva. Oké, erős kérés, és a mostani jogrendszerrel és business modellekkel elég nehézkesen összeegyeztethető... De ha már tényleg küzdeni akarunk valamiért, legyen az EZ.

    -Legyen a Steam library örökölhető. Erről mostanság nagyon megy a vita, és ez EU-ban lehetséges, hogy lesz is ebből valami pár éven belül. Ha más nem is, egy komolyabb tanulmány, elemzés, beszélgetés.

    -A játékaim legyenek elérhetőek ha nem is feltétlen örökre, de minimum addig, amíg a cég él.
    Szóval amit a Nintendo eljátszott a Wii és Wii U rendszerekkel, na annak a pofátlanságnak illegálisnak kéne lennie.

    Kérlek próbáld meg Te is megérteni, hogy a visszafelé menekülés a múltba, az SOSEM működött, és nem is fog soha.
    A jövőt kell jól felépíteni!
  • t_robert #3
    A korábbi tapasztalatok alapján a konzolok életciklusa úgy 7 év körül van. PS 3 és PS 4 alapján. Nagyjából tudjuk, hogy várható még az idén a ráncfelvarrt változat amit hívjunk PS 5 PRO-nak. És várhatóan majd 2028 körül fog megjelenni majd a PS 6. ez egybe vág a kb. 7 éves életciklussal. Az XBOX is valami hasonló lesz, de arról sokkal kevesebb a kiszivárgott infó.
  • kvp #2
    Eloszor is nem latom a cikkben a tarhely nelkuli konzolt. Ez technikailag nem megvalosithato. Az, hogy merevlemez vagy memoria adja a belso hattartarat igazabol teljesen mindegy. Az, hogy az optikai adathordozokat megszuntetik eleg egyertelmu, nem igazan tudjak tartani a versenyt kapacitasban a memoriakkal.

    A fentiektol fuggetlenul az, hogy csak letoltesi vagy memoriakartyas lehetoseg van egy adott konzolhoz teljesen fuggetlen attol, hogy mukodik-e offline allapotban. A mai konzolok elettartalma limitalt es ezen limit utan se az online szolgaltatasok, se maga a konzol mukodese nem garantalt. Ne felejtsuk el, hogy nem megvasaroljuk a keszuleket, hanem egy adott dijert cserebe limitalt ideju hasznalati licenszet kapunk (a hardverrel egyutt). Ez azt jelenti, hogy a gyarto ceg megtartja a jogot ahhoz, hogy barmikor megszuntesse az adott keszulek mukodeset vagy kizarjon minket a hasznalatbol es ezt barmikor megteheti jogi es anyagi felelossegrevonas nelkul. Ezt vagy elfogadja a licensz vasarlo fel (tovabbiakban vasarlo) vagy nem hasznalhatja a keszuleket legalis modon. A legtobb mai auto eseten ugyanez a licensz szerzodes kotodik, tehat az autot nem megvasaroljuk, csak licenszeljuk a gyartotol. Ezert is kell jopar tipus eseten a gyarto hozzajarulasat kerni a licensz szerzodes masik felnek torteno atadasahoz (azaz a jarmu ertekesitesehez).

    Ahoz nem irjak oda, hogy a tenyleges hardvert es ertekesitik es a gyarto semmilyen jogi vagy penzugyi jogot nem tart meg, ott jellemzoen csak licensz jogot lehet vasarolni.

    Ezt jo lenne ha a tulajdoni lapokon is bevezetnek, tehat pl. autok eseten a bejegyzett tulajdonos tovabbra is a gyar lenne es csak uzemben tartokent jelenne meg a licensz vasarlo. Jo lenne ha az EU ezt bevezetne kotelezokent amennyiben csak felhasznalasi licenszet ad a gyarto a jarmu hardver/szoftver komponenseihez.

    ps: Offline szamitastechnika jelenleg teljes mertekben csak open source szoftver alapon valosithato meg, teljes mertekben (as is) ertekesitett, licensz mentes hardvereken. Nagyon keves ilyen van a piacon, azok is foleg kinai termekek es a nyugati vilagban egyre inkabb tiltottak. Ez olyan mint a teljes mertekben hatosagi engedely fuggetlen auto. Letezik, csak nem lehet vele kimenni maganteruletrol.
  • end3 #1
    Remélem, az emberek egy idő után felismerik majd a rájuk kényszerített, tisztán csak online szolgáltatásként igénybe vehető számítástechnika "jelentőségét". És néhány kevéssé felelősen gondolkodón kívül nem vesznek az ilyen módon kínált IT-megoldásokból semmit.

    (Mert az a végtelen, életeken keresztüli zsarolhatóság, a kiszolgáltatottság, - azaz, - adott időpontig ténylegesen leélt életünk akár pillanatok alatt történő beszántását is jelentheti, nullázva minden értékes, adott területen leélt percünket. - Ha az ilyen szolgáltatások elterjednek, egy örök függést fognak jelenteni a techóriásoktól, és a kemény munka árán megszerzett pénzeink gyors eltüntetését is jelenteni fogják. (Aki egy ilyen "IT-kaptárban" szocializálódik, annak a kaptár hierarchiája szabja meg az egész életét.)

    Ragaszkodni kell az offline is használható számítástechnikához. Az esetleg adja a felhasználóknak munkához vagy a játékokhoz, az általunk komoly pénzekért megvásárolt eszközhasználat szabadon történő megvalósítását. Nem pedig az örök függőségeket. Az emberek életében a játék szabadsága fontos, nem lehet a techóriásoknak a haszonszerzés maximizálása céljából, kiszolgáltatottságot fabrikálni belőle..

    (És még ez a gondolkodás is esetleges, a vélt fontosságú vágyaink kielégítéséhez. - Érdemes priorizálni azokat a személyes fejlődésünk szempontjából is, hogy majd a végéről, - a leélt életünkre visszatekintve, - képesek legyünk mosolyogni is.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2024.06.11. 09:29:13