SG.hu
Orbitálisan nagyot bukott a Sony legújabb játéka
A nyolc évig készülő csapat alapú lövöldözős játék alig pár ezer példányban kelt el, így inkább visszaadják mindenkinek a pénzt.
A Sony teljesen leállítja a Concord értékesítését, és szeptember 6-án, pénteken, alig két héttel az augusztus 23-i megjelenés után lekapcsolja az online játék szervereit is. A Firewalk Studios játékigazgatója, Ryan Ellis mai bejelentése szerint a kiadó visszatérítést kínál minden játékosnak, aki megvette PC-re vagy PlayStation 5-re a játékot. A kiadónak nem kell sokat erre költenie: Simon Carless, a GameDiscoverCo elemzőjének becslése szerint a játékból összesen 25 ezer darabot adtak el. A Circana elemzője, Mat Piscatella ezt azzal egészítette ki, hogy az összes aktív PS5 játékos mindössze 0,2 százaléka játszott a játékkal múlt hét hétfőn, ami a 147. legtöbbet játszott címet jelentette aznap.
A játék Steam-verziója a SteamDB adatai szerint közvetlenül a megjelenés után 700 játékos környékén érte el a csúcsot. A PlayStation rendszerén a PSNProfiles nevű trófeákat követő oldal alig több mint 1300 olyan játékost regisztrált, akiknek a Concord a tulajdonában volt. Ez töredék mennyiség az olyan népszerű közelmúltbeli kiadásokhoz képest, mint a Star Wars Outlaws vagy a Black Myth: Wukong. "Bár a játék által nyújtott élményeket értékelték a játékosok, de azt is elismerjük, hogy a játék és a bevezetés fontos aspektusai nem úgy sikerültek, ahogyan azt elterveztük” - írta Ellis.
Mondani sem kell, hogy ez a gyors leállás nagyon nincs a Firewalk vagy a Sony ínyére. Alig egy hónappal ezelőtt Ellis még a Concord közelgő indulásáról beszélt, és októberre „nagy tartalmi csomagot" és az egyéni karakteralkotás hosszú távú lehetőségeivel kecsegtetett. "A megjelenést csak a kezdetnek tekintjük” - írta Ellis az augusztusi promóciós posztban. "Nemcsak a Concorddal kapcsolatos víziónk kezdetét, hanem annak kezdetét is, hogy hogyan támogatjuk és fejlesztjük a játékot a játékosokkal együtt.”
A Concord a 2018-ban alakult Firewalk Studios első játéka, és a Sony tavaly vásárolta fel. A játék Jon Weisnewski vezető karaktertervező szerint nagyjából nyolc éve volt fejlesztés alatt, ami azt jelenti, hogy a címen való munka akkor kezdődött, amikor a Blizzard Overwatchja még egy lendületben lévő koncepció volt, nem pedig egy zsúfolt műfaj öregedő előfutára. A címet tavaly májusban a PlayStation Showcase-en hozta nyilvánosságra a Sony, és idén májusban mutatták be először játszható formában. Azonban hamarosan nyilvánvaló volt, hogy a piacon nincs hely egy olyan további, újdonságok nélküli élőszereplős csapatlövöldének. A Concordot az OpenCritic által követett kritikusok mindössze 24 százaléka ajánlotta, és a Metacriticen is csak 65 ponttal szerepelt.
A Concord sorsa az Amazon Crucible-jét másolja, amely szintén nehezen találta meg a helyét a zsúfolt lövöldözős piacon. Az a játék hat hónapig húzta, mielőtt bezárták volna, bár jóval a halála előtt törölték a Steamről. A Concord gyors leállítása ellenére az ajtó résnyire nyitva maradt egy esetleges újjáélesztés előtt. Ellis azt írja, hogy a Firewalk és a Sony "megvizsgálják annak lehetőségeit hogyan tudják elérni a játékosokat. "
A Sony teljesen leállítja a Concord értékesítését, és szeptember 6-án, pénteken, alig két héttel az augusztus 23-i megjelenés után lekapcsolja az online játék szervereit is. A Firewalk Studios játékigazgatója, Ryan Ellis mai bejelentése szerint a kiadó visszatérítést kínál minden játékosnak, aki megvette PC-re vagy PlayStation 5-re a játékot. A kiadónak nem kell sokat erre költenie: Simon Carless, a GameDiscoverCo elemzőjének becslése szerint a játékból összesen 25 ezer darabot adtak el. A Circana elemzője, Mat Piscatella ezt azzal egészítette ki, hogy az összes aktív PS5 játékos mindössze 0,2 százaléka játszott a játékkal múlt hét hétfőn, ami a 147. legtöbbet játszott címet jelentette aznap.
A játék Steam-verziója a SteamDB adatai szerint közvetlenül a megjelenés után 700 játékos környékén érte el a csúcsot. A PlayStation rendszerén a PSNProfiles nevű trófeákat követő oldal alig több mint 1300 olyan játékost regisztrált, akiknek a Concord a tulajdonában volt. Ez töredék mennyiség az olyan népszerű közelmúltbeli kiadásokhoz képest, mint a Star Wars Outlaws vagy a Black Myth: Wukong. "Bár a játék által nyújtott élményeket értékelték a játékosok, de azt is elismerjük, hogy a játék és a bevezetés fontos aspektusai nem úgy sikerültek, ahogyan azt elterveztük” - írta Ellis.
Mondani sem kell, hogy ez a gyors leállás nagyon nincs a Firewalk vagy a Sony ínyére. Alig egy hónappal ezelőtt Ellis még a Concord közelgő indulásáról beszélt, és októberre „nagy tartalmi csomagot" és az egyéni karakteralkotás hosszú távú lehetőségeivel kecsegtetett. "A megjelenést csak a kezdetnek tekintjük” - írta Ellis az augusztusi promóciós posztban. "Nemcsak a Concorddal kapcsolatos víziónk kezdetét, hanem annak kezdetét is, hogy hogyan támogatjuk és fejlesztjük a játékot a játékosokkal együtt.”
A Concord a 2018-ban alakult Firewalk Studios első játéka, és a Sony tavaly vásárolta fel. A játék Jon Weisnewski vezető karaktertervező szerint nagyjából nyolc éve volt fejlesztés alatt, ami azt jelenti, hogy a címen való munka akkor kezdődött, amikor a Blizzard Overwatchja még egy lendületben lévő koncepció volt, nem pedig egy zsúfolt műfaj öregedő előfutára. A címet tavaly májusban a PlayStation Showcase-en hozta nyilvánosságra a Sony, és idén májusban mutatták be először játszható formában. Azonban hamarosan nyilvánvaló volt, hogy a piacon nincs hely egy olyan további, újdonságok nélküli élőszereplős csapatlövöldének. A Concordot az OpenCritic által követett kritikusok mindössze 24 százaléka ajánlotta, és a Metacriticen is csak 65 ponttal szerepelt.
A Concord sorsa az Amazon Crucible-jét másolja, amely szintén nehezen találta meg a helyét a zsúfolt lövöldözős piacon. Az a játék hat hónapig húzta, mielőtt bezárták volna, bár jóval a halála előtt törölték a Steamről. A Concord gyors leállítása ellenére az ajtó résnyire nyitva maradt egy esetleges újjáélesztés előtt. Ellis azt írja, hogy a Firewalk és a Sony "megvizsgálják annak lehetőségeit hogyan tudják elérni a játékosokat. "