SG.hu

Orbitálisan nagyot bukott a Sony legújabb játéka

A nyolc évig készülő csapat alapú lövöldözős játék alig pár ezer példányban kelt el, így inkább visszaadják mindenkinek a pénzt.

A Sony teljesen leállítja a Concord értékesítését, és szeptember 6-án, pénteken, alig két héttel az augusztus 23-i megjelenés után lekapcsolja az online játék szervereit is. A Firewalk Studios játékigazgatója, Ryan Ellis mai bejelentése szerint a kiadó visszatérítést kínál minden játékosnak, aki megvette PC-re vagy PlayStation 5-re a játékot. A kiadónak nem kell sokat erre költenie: Simon Carless, a GameDiscoverCo elemzőjének becslése szerint a játékból összesen 25 ezer darabot adtak el. A Circana elemzője, Mat Piscatella ezt azzal egészítette ki, hogy az összes aktív PS5 játékos mindössze 0,2 százaléka játszott a játékkal múlt hét hétfőn, ami a 147. legtöbbet játszott címet jelentette aznap.

A játék Steam-verziója a SteamDB adatai szerint közvetlenül a megjelenés után 700 játékos környékén érte el a csúcsot. A PlayStation rendszerén a PSNProfiles nevű trófeákat követő oldal alig több mint 1300 olyan játékost regisztrált, akiknek a Concord a tulajdonában volt. Ez töredék mennyiség az olyan népszerű közelmúltbeli kiadásokhoz képest, mint a Star Wars Outlaws vagy a Black Myth: Wukong. "Bár a játék által nyújtott élményeket értékelték a játékosok, de azt is elismerjük, hogy a játék és a bevezetés fontos aspektusai nem úgy sikerültek, ahogyan azt elterveztük” - írta Ellis.


Mondani sem kell, hogy ez a gyors leállás nagyon nincs a Firewalk vagy a Sony ínyére. Alig egy hónappal ezelőtt Ellis még a Concord közelgő indulásáról beszélt, és októberre „nagy tartalmi csomagot" és az egyéni karakteralkotás hosszú távú lehetőségeivel kecsegtetett. "A megjelenést csak a kezdetnek tekintjük” - írta Ellis az augusztusi promóciós posztban. "Nemcsak a Concorddal kapcsolatos víziónk kezdetét, hanem annak kezdetét is, hogy hogyan támogatjuk és fejlesztjük a játékot a játékosokkal együtt.”

A Concord a 2018-ban alakult Firewalk Studios első játéka, és a Sony tavaly vásárolta fel. A játék Jon Weisnewski vezető karaktertervező szerint nagyjából nyolc éve volt fejlesztés alatt, ami azt jelenti, hogy a címen való munka akkor kezdődött, amikor a Blizzard Overwatchja még egy lendületben lévő koncepció volt, nem pedig egy zsúfolt műfaj öregedő előfutára. A címet tavaly májusban a PlayStation Showcase-en hozta nyilvánosságra a Sony, és idén májusban mutatták be először játszható formában. Azonban hamarosan nyilvánvaló volt, hogy a piacon nincs hely egy olyan további, újdonságok nélküli élőszereplős csapatlövöldének. A Concordot az OpenCritic által követett kritikusok mindössze 24 százaléka ajánlotta, és a Metacriticen is csak 65 ponttal szerepelt.

A Concord sorsa az Amazon Crucible-jét másolja, amely szintén nehezen találta meg a helyét a zsúfolt lövöldözős piacon. Az a játék hat hónapig húzta, mielőtt bezárták volna, bár jóval a halála előtt törölték a Steamről. A Concord gyors leállítása ellenére az ajtó résnyire nyitva maradt egy esetleges újjáélesztés előtt. Ellis azt írja, hogy a Firewalk és a Sony "megvizsgálják annak lehetőségeit hogyan tudják elérni a játékosokat. "

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CommieSlayer #7
    Bárki ha ránézett az első képekre az látta hogy ez egy ratyi játék lesz. Fantáziátlan Overwatch klón tele rakva kövér kisebbségi transzgender karakterekkel. Cserébe a woke konzultáns cég jól megszedte magát, mert neki előre kell fizetni.
  • takysoft #6
    "Orbitálisan nagyot bukott"
    Imádom amikor az újságírókkal elszalad a ló, és ilyen clickbait jelleggel túlzó címeket adnak egy cikknek.

    Azt meg főleg, amikor olykor-olykor nem clickbait, és tényleg igazuk van. Ez egy nagyon erős kifejezés, de ez a játék valóban ORBITÁLISAT bukott :D

    Őszintén nem emlékszem a teljes játéktörténelem során még ekkora bukásra :D

    Voltak játékok, amikre sokat költöttek, de végül nem jöttek ki. De szerintem egyrészt azokra sem ennyit. Másrészt pedig ilyen visszahangjuk épp ezért nem is lehetett.

    Voltak kegyetlen vacak startok. Az AC: Unity, aminek a day1 verziója... messze nem volt valami stabil. De aztán megjavult.
    Aztán volt ugye a Watchdogs, ami meg határozottan rosszabbul nézett ki, mint a trailerek. De azért messze nem roszs játék.
    A Jedi Survivor sem az optimalizáltságáról lett híres. De az is jól fut ma már.

    A legdurvább talán az Arkham Knight PC-s verziója volt, ami annyira játszhatatlan lett, hogy visszavonták a piacokról vagy fél évre, mire megjavították. Konkrétan teljesen újraportolták :D
    De az is él és jó a mai napig.

    Nem tudom, ezzel van-e bármiféle terv a jövőre.....
    de kétlem.
  • Kissssss0 #5
    DEI detected megtette a hatását.
  • NEXUS6 #4
    Hááát. Én megnéztem 1-2 tesztvideót. És igazából nem mondtak vele kapcsolatban nagy problémákat. Más kérdés, hogy ebből a lövöldéből 12 az pont 1 tucat, és a megjelenő karaktereket fel kellett volna építeni. Ami alapvetően nem a fejlesztők feladata.
    Az egész szerintem a marketingen, meg a stratégiai gondolkodás totális hiányán bukott el, amint az manapság mind a M$-re, mind a Sanyira jellemző.

    Olyan ez, mintha most kiadnak egy totálisan új szuperhíró univerzumot, és az első 2 hétben milliárdokat akarnak kaszálni.

    A bukás nem az volt, hogy 2 héttel a megjelenés után le kellett állítani a szervereket, hanem az hogy tényleg leállították!!!
  • barret #3
    Avval akarták eladni.
  • Frekvency #2
    a grafika nem rossz
  • NEOreg3 #1
    Felkészül: Fairgame$