SG.hu
Kínai mitológiai játék lehel új életet a Sony PlayStation 5-be
A Black Myth: Wukong három nap alatt 10 millió példányban kelt el Kínában, ami a PS5 eladásainak ugrásszerű növekedését eredményezte.
Az ősi kínai mitológia hirtelen a világ játékosai számára is forró témává vált. A kínai irodalom négy nagy klasszikus regényének egyikén, az Utazás nyugatra című regényen alapuló blockbuster játék rekordokat döntöget. Sok kínai panaszkodik, hogy országuk képtelen olyan izgalmas videojátékot előállítani, mint a „Grand Theft Auto” vagy a „World of Warcraft” (amelyek Skóciából, illetve Amerikából származnak). "A mobiljátékok „sokkal gyorsabban monetizálódnak” - magyarázza egy kínai játékgyártó. Az sem segített, hogy a játékosok nem rendelkeztek megfelelő hardverrel. 2000 és 2014 között Kína a fiatalok mentális egészségével kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva betiltotta a PlayStations és Xboxok behozatalát. Miután a tilalmat feloldották, a kínai stúdiók nem rendelkeztek megfelelő szakértelemmel ahhoz, hogy játékokat készítsenek ezekre a konzolokra; hosszú időbe telt, mire felzárkóztak. "A kínai játéktechnológia elmaradott” - mondja az egyik nagy kínai játékgyártó cég egyik fejlesztője. A „Black Myth” az amerikai Epic Games Unreal Engine nevű 3D-s grafikai eszközével készült.
A lemaradás legnagyobb oka talán az, hogy a kínai játékosok nem szoktak fizetni a játékért. A szerzői jogvédelem gyenge, a szoftverkalózkodás pedig burjánzik. Ez a bonyolult játékok készítését anyagilag életképtelenné tette. Kína ma már gazdagabb, de a mobiljátékok - amelyek jellemzően ingyenesen játszhatóak, és a játékon belüli előnyök eladásából származik a bevétel - térhódításával a szokás megmaradt. A játék máris a nacionalista büszkeség forrása, a Xinhua hivatalos hírügynökség szerint a „Black Myth”-nek sikerült „világszínvonalon elmesélnie Kína történetét”. A kínai külügyminisztérium szóvivője, aki örült a Kínáról szóló pozitív híreknek, azzal érvelt, hogy a játék tengerentúli sikere „a kínai kultúra vonzerejét tükrözi”.
A játék meglepő módon fellendítette a Sony PlayStation 5 eladásait is. Az akció-szerepjáték eladásai a múlt heti megjelenést követő három napon belül elérték a 10 millió példányt, amivel a történelem egyik leggyorsabban fogyó játéka lett. Ez a PS5 eladásainak megugrását jelentette Kínában. Az Alibaba e-kereskedelmi csoport vásárlási platformján a PS5 tranzakcióinak volumene több mint kétszeresére nőtt a játék megjelenése előtti héten. Ez nagy teljesítmény, tekintve, hogy Kína hagyományosan viszonylag gyenge piacnak számít a PlayStation-értékesítések terén. A mobil- és PC-játékok uralják az ország játékpiacát, és a kínai játékosoknak csak mintegy 15 százaléka játszik konzolokon.
Az Egyesült Államokban a Helldivers 2 című lövöldözős játék gerjesztett új keresletet a PS5 iránt, így júliusban ez lett a legkelendőbb konzol a tengerentúlon. A Sony nem rest kihasználni a helyzetet: szeptember 2-i hatállyal mintegy 19 százalékkal, 550 dollárra emeli a PS5 játékkonzol árát Japánban. A vállalat emeli a kiegészítők, köztük a vezeték nélküli vezérlő és a vezeték nélküli headset árát is. Normális időkben a PS5 ilyen mértékű áremelését - tekintettel arra, hogy a PS5 már majdnem négy éves - nem fogadták volna jól a játékosok.
Egy játékkonzol életciklusa általában öt év. A PS5 eladásai a 2023-as pénzügyi év során a lassulás jeleit kezdték mutatni, az eladások szűken elmaradtak a Sony 21 millió darabos céljától. Ezt a korábbi 25 millió darabos előrejelzésről lefelé módosították. De a Sony időzítése működik: Japánban emelkednek a bérek, a helyi munkavállalók átlagos alapbére az év elején több mint három évtizede a leggyorsabb ütemben emelkedett. A Sony részvényei is felfelé tartanak, az elmúlt egy évben 18 százalékos nyereségnek örülhetnek a tulajdonosok. Ez főként a játéküzletággal kapcsolatos növekedési várakozásokat tükrözi. Kína videojáték-piaca egyre bővül, a belföldi bevételek tavaly 13 százalékkal 43 milliárd dollárra nőttek. Az országban a játékosok száma is rekordszintre, 668 millióra emelkedett. Ez bőséges teret hagy a Sony számára a növekedéshez a világ legnagyobb játékpiacán.
Az ősi kínai mitológia hirtelen a világ játékosai számára is forró témává vált. A kínai irodalom négy nagy klasszikus regényének egyikén, az Utazás nyugatra című regényen alapuló blockbuster játék rekordokat döntöget. Sok kínai panaszkodik, hogy országuk képtelen olyan izgalmas videojátékot előállítani, mint a „Grand Theft Auto” vagy a „World of Warcraft” (amelyek Skóciából, illetve Amerikából származnak). "A mobiljátékok „sokkal gyorsabban monetizálódnak” - magyarázza egy kínai játékgyártó. Az sem segített, hogy a játékosok nem rendelkeztek megfelelő hardverrel. 2000 és 2014 között Kína a fiatalok mentális egészségével kapcsolatos aggodalmakra hivatkozva betiltotta a PlayStations és Xboxok behozatalát. Miután a tilalmat feloldották, a kínai stúdiók nem rendelkeztek megfelelő szakértelemmel ahhoz, hogy játékokat készítsenek ezekre a konzolokra; hosszú időbe telt, mire felzárkóztak. "A kínai játéktechnológia elmaradott” - mondja az egyik nagy kínai játékgyártó cég egyik fejlesztője. A „Black Myth” az amerikai Epic Games Unreal Engine nevű 3D-s grafikai eszközével készült.
A lemaradás legnagyobb oka talán az, hogy a kínai játékosok nem szoktak fizetni a játékért. A szerzői jogvédelem gyenge, a szoftverkalózkodás pedig burjánzik. Ez a bonyolult játékok készítését anyagilag életképtelenné tette. Kína ma már gazdagabb, de a mobiljátékok - amelyek jellemzően ingyenesen játszhatóak, és a játékon belüli előnyök eladásából származik a bevétel - térhódításával a szokás megmaradt. A játék máris a nacionalista büszkeség forrása, a Xinhua hivatalos hírügynökség szerint a „Black Myth”-nek sikerült „világszínvonalon elmesélnie Kína történetét”. A kínai külügyminisztérium szóvivője, aki örült a Kínáról szóló pozitív híreknek, azzal érvelt, hogy a játék tengerentúli sikere „a kínai kultúra vonzerejét tükrözi”.
A játék meglepő módon fellendítette a Sony PlayStation 5 eladásait is. Az akció-szerepjáték eladásai a múlt heti megjelenést követő három napon belül elérték a 10 millió példányt, amivel a történelem egyik leggyorsabban fogyó játéka lett. Ez a PS5 eladásainak megugrását jelentette Kínában. Az Alibaba e-kereskedelmi csoport vásárlási platformján a PS5 tranzakcióinak volumene több mint kétszeresére nőtt a játék megjelenése előtti héten. Ez nagy teljesítmény, tekintve, hogy Kína hagyományosan viszonylag gyenge piacnak számít a PlayStation-értékesítések terén. A mobil- és PC-játékok uralják az ország játékpiacát, és a kínai játékosoknak csak mintegy 15 százaléka játszik konzolokon.
Az Egyesült Államokban a Helldivers 2 című lövöldözős játék gerjesztett új keresletet a PS5 iránt, így júliusban ez lett a legkelendőbb konzol a tengerentúlon. A Sony nem rest kihasználni a helyzetet: szeptember 2-i hatállyal mintegy 19 százalékkal, 550 dollárra emeli a PS5 játékkonzol árát Japánban. A vállalat emeli a kiegészítők, köztük a vezeték nélküli vezérlő és a vezeték nélküli headset árát is. Normális időkben a PS5 ilyen mértékű áremelését - tekintettel arra, hogy a PS5 már majdnem négy éves - nem fogadták volna jól a játékosok.
Egy játékkonzol életciklusa általában öt év. A PS5 eladásai a 2023-as pénzügyi év során a lassulás jeleit kezdték mutatni, az eladások szűken elmaradtak a Sony 21 millió darabos céljától. Ezt a korábbi 25 millió darabos előrejelzésről lefelé módosították. De a Sony időzítése működik: Japánban emelkednek a bérek, a helyi munkavállalók átlagos alapbére az év elején több mint három évtizede a leggyorsabb ütemben emelkedett. A Sony részvényei is felfelé tartanak, az elmúlt egy évben 18 százalékos nyereségnek örülhetnek a tulajdonosok. Ez főként a játéküzletággal kapcsolatos növekedési várakozásokat tükrözi. Kína videojáték-piaca egyre bővül, a belföldi bevételek tavaly 13 százalékkal 43 milliárd dollárra nőttek. Az országban a játékosok száma is rekordszintre, 668 millióra emelkedett. Ez bőséges teret hagy a Sony számára a növekedéshez a világ legnagyobb játékpiacán.