SG.hu
Betiltott minden "engedély nélküli" Xbox kiegészítőt a Microsoft
A Microsoft elkezdte figyelmeztetni az Xbox-felhasználókat, hogy a "nem engedélyezett" kiegészítők a továbbiakban nem fognak működni a vállalat konzoljain. A lépés valószínűleg arra irányul, hogy korlátozzák a bizonyos külső eszközök által lehetővé tett online csalásokat, de a lépésnek úgy tűnik, hogy nem szándékolt következményei lesznek azokra a közösségekre nézve, amelyek felhasználói adapterekre támaszkodnak.
Az elmúlt napokban a ResetEra és a Windows Central oldalain a felhasználók arról kezdtek panaszkodni, hogy amikor bizonyos tartozékokat csatlakoztattak az Xbox-hoz az "0x82d60002 hiba" kódjelű üzenetet dobott. A hiba mellett megjelenő képernyőüzenet szerint "a nem engedélyezett tartozékok használata veszélyezteti a játékélményt", és a felhasználókat a Microsoft a hivatalosan támogatott tartozékok listájára irányítja át. Egy szintén friss Xbox támogatási megjegyzés tisztázza, hogy a hiba akkor jelenik meg, ha "a csatlakoztatni kívánt tartozékok egyikét nem a Microsoft vagy egy másik licencelt Xbox hardverpartner gyártotta". A hibaüzenet megjelenése után a Microsoft szerint "két hét áll rendelkezésre, hogy a tartozékot használja, ezután a konzollal való használat letiltásra kerül. Ekkor 0x82d60003-as hibakódot kap. Javasoljuk, hogy forduljon ahhoz a bolthoz vagy gyártóhoz, ahol a tartozékot beszerezte, hogy segítséget kapjon a visszaküldéséhez".
A nem engedélyezett Xbox-kiegészítőkkel szembeni új szigorítás úgy is felfogható, mint a Titan és a Cronus termékcsaládhoz hasonló "passthrough" kontrollerek akadályozására tett kísérlet. Míg ezeknek az eszközöknek legitim felhasználási lehetőségeik vannak - mint például a gombok átcsoportosítása, a makrók rögzítése és az általános HID-kompatibilis kontrollerek platformok közötti támogatása -, addig a nehezen felderíthető külső csalási módszerekhez is hozzájárulhatnak. Például egy évek óta ismert csalási módszer számítógépes látás-alapú módszert használ az automatikus célzáshoz egy passthrough eszközzel.
Az elmúlt hónapokban olyan vállalatok, mint a Bungie, a Ubisoft, az Epic Games és az Activision, mind bejelentették, hogy különböző korlátozásokat vezetnek be az online játékaikban "olyan hardverekre, amelyek versenyelőnyt biztosítanak vagy hivatottak biztosítani", ahogy az Epic fogalmaz. A Microsoft általános konzolszintű tiltása segíthet ezekben az erőfeszítésekben, de sajnos az egyjátékos címekben is korlátozza ezeknek a kontrollereknek a használatát.
A fenti partnerek termékeit a lépés nem érinti - a többiek eddig licencdíj fizetése híján alacsonyabb árat adhattak, azaz előnyt élveztek velük szemben
Az engedély nélküli kontrollerek elleni lépésnek piacvédelmi indoka is lehet, a Microsoft valószínűleg így akarja megvédeni hivatalos Xbox-kiegészítő üzletágát. Míg a Microsoft által licencelt Xbox-vezérlők 60 dolláros fogyasztói áron indulnak, a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, nem engedélyezett vezérlők jóval olcsóbban kaphatók, és a Microsoft saját vezeték nélküli szabványát megkerülő USB dugaszokkal vannak felszerelve. A Microsoft pénzt keres a PowerA és a 8BitDo licenctulajdonosokon is, akik fizetnek azért, hogy "Designed for Xbox" feliratot rakjanak a csomagolásra, tehát a "hivatalos" felirat márkaértéke felértékelődik, ha a nem licencelt versenytársak termékei már nem működnek az Xbox konzolokon.
Az Xbox Series S/X bejelentésekor a Microsoft nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az Xbox One-hoz tervezett, évek óta használt kiegészítők az új konzolokkal is működjenek (a Kinect kivételével). Ez határozott szakítást jelentett a Sonyval, amely azt mondta, hogy a PS4 kontrollerek nem fognak működni a PS5-tel, mert "a PS5-ös játékoknak ki kell használniuk a platformra hozott új képességeket és funkciókat, beleértve a DualSense vezeték nélküli kontroller funkcióit".
A motivációtól függetlenül a Microsoft nem hivatalos kiegészítőkre vonatkozó konzolszintű korlátozása számos játékközösségben érezteti a hatását. A hónap elején a tartozékgyártó Brook figyelmeztetett, hogy egyes Xbox-eszközeinek felhasználói "a közeljövőben működési zavarokkal találkozhatnak" a Microsoft október 6-i rendszerfrissítésében (10.0.25398.2266-os verzió) szereplő frissítéseknek köszönhetően. Ez magában foglalja a cég "Fighting Boards" termékcsaládjának problémáit, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy harci botokat csatlakoztassanak különböző platformokhoz egy nagyon alacsony késleltetésű kapcsolat segítségével.
Egy népszerű, verekedős játékokra fókuszáló YouTuber, Maximillian Dood máris apokaliptikus hangot ütött meg a korlátozással kapcsolatban, és a közösségi médiában azt írta, hogy a Brook-adapterek kizárása "lényegében halálos ítélet az Xboxon futó verekedős játékesemények számára, nem is beszélve másokról, akik csak egy árkád botot engedhetnek meg maguknak. A Brook átalakítók nem csalóeszközök. Hatalmas áldás a verekedős játékokat kedvelők számára. Kérem, gondolják át újra!"
A hivatalos Xbox Adaptive Controller marad az egyenlen lehetőség a mozgásukban akadályozott játékosok számára
A szigorítás szintén megdöbbenést okoz az akadálymentes használat hívei körében is, akik nem tudják (vagy nem akarják) használni a Microsoft hivatalos Adaptive Controllerét. Egy Reddit-felhasználó, SightlessKombat megjegyezte, hogy a harmadik féltől származó kiegészítők betiltása lehetetlenné teszi számukra, hogy "a látássérült emberek adapterekkel játszhassanak mainstream játékokat, ha a játékon belüli akadálymentesítés nincs meg". "Ha ez a változtatás valóban megakadályozza, hogy azok, akik nem tudnak hagyományos kontrollert használni, használhassák az Xboxot, mert az egyéni kontrollerük már nem támogatott, bármilyen okból kifolyólag, ha ügyvéd lennék, akkor pereskednék az akadálymentesítésre hivatkozva." - - tette hozzá CustodialApathy Reddit-felhasználó.
Az elmúlt napokban a ResetEra és a Windows Central oldalain a felhasználók arról kezdtek panaszkodni, hogy amikor bizonyos tartozékokat csatlakoztattak az Xbox-hoz az "0x82d60002 hiba" kódjelű üzenetet dobott. A hiba mellett megjelenő képernyőüzenet szerint "a nem engedélyezett tartozékok használata veszélyezteti a játékélményt", és a felhasználókat a Microsoft a hivatalosan támogatott tartozékok listájára irányítja át. Egy szintén friss Xbox támogatási megjegyzés tisztázza, hogy a hiba akkor jelenik meg, ha "a csatlakoztatni kívánt tartozékok egyikét nem a Microsoft vagy egy másik licencelt Xbox hardverpartner gyártotta". A hibaüzenet megjelenése után a Microsoft szerint "két hét áll rendelkezésre, hogy a tartozékot használja, ezután a konzollal való használat letiltásra kerül. Ekkor 0x82d60003-as hibakódot kap. Javasoljuk, hogy forduljon ahhoz a bolthoz vagy gyártóhoz, ahol a tartozékot beszerezte, hogy segítséget kapjon a visszaküldéséhez".
A nem engedélyezett Xbox-kiegészítőkkel szembeni új szigorítás úgy is felfogható, mint a Titan és a Cronus termékcsaládhoz hasonló "passthrough" kontrollerek akadályozására tett kísérlet. Míg ezeknek az eszközöknek legitim felhasználási lehetőségeik vannak - mint például a gombok átcsoportosítása, a makrók rögzítése és az általános HID-kompatibilis kontrollerek platformok közötti támogatása -, addig a nehezen felderíthető külső csalási módszerekhez is hozzájárulhatnak. Például egy évek óta ismert csalási módszer számítógépes látás-alapú módszert használ az automatikus célzáshoz egy passthrough eszközzel.
Az elmúlt hónapokban olyan vállalatok, mint a Bungie, a Ubisoft, az Epic Games és az Activision, mind bejelentették, hogy különböző korlátozásokat vezetnek be az online játékaikban "olyan hardverekre, amelyek versenyelőnyt biztosítanak vagy hivatottak biztosítani", ahogy az Epic fogalmaz. A Microsoft általános konzolszintű tiltása segíthet ezekben az erőfeszítésekben, de sajnos az egyjátékos címekben is korlátozza ezeknek a kontrollereknek a használatát.
A fenti partnerek termékeit a lépés nem érinti - a többiek eddig licencdíj fizetése híján alacsonyabb árat adhattak, azaz előnyt élveztek velük szemben
Az engedély nélküli kontrollerek elleni lépésnek piacvédelmi indoka is lehet, a Microsoft valószínűleg így akarja megvédeni hivatalos Xbox-kiegészítő üzletágát. Míg a Microsoft által licencelt Xbox-vezérlők 60 dolláros fogyasztói áron indulnak, a hasonló tulajdonságokkal rendelkező, nem engedélyezett vezérlők jóval olcsóbban kaphatók, és a Microsoft saját vezeték nélküli szabványát megkerülő USB dugaszokkal vannak felszerelve. A Microsoft pénzt keres a PowerA és a 8BitDo licenctulajdonosokon is, akik fizetnek azért, hogy "Designed for Xbox" feliratot rakjanak a csomagolásra, tehát a "hivatalos" felirat márkaértéke felértékelődik, ha a nem licencelt versenytársak termékei már nem működnek az Xbox konzolokon.
Az Xbox Series S/X bejelentésekor a Microsoft nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az Xbox One-hoz tervezett, évek óta használt kiegészítők az új konzolokkal is működjenek (a Kinect kivételével). Ez határozott szakítást jelentett a Sonyval, amely azt mondta, hogy a PS4 kontrollerek nem fognak működni a PS5-tel, mert "a PS5-ös játékoknak ki kell használniuk a platformra hozott új képességeket és funkciókat, beleértve a DualSense vezeték nélküli kontroller funkcióit".
A motivációtól függetlenül a Microsoft nem hivatalos kiegészítőkre vonatkozó konzolszintű korlátozása számos játékközösségben érezteti a hatását. A hónap elején a tartozékgyártó Brook figyelmeztetett, hogy egyes Xbox-eszközeinek felhasználói "a közeljövőben működési zavarokkal találkozhatnak" a Microsoft október 6-i rendszerfrissítésében (10.0.25398.2266-os verzió) szereplő frissítéseknek köszönhetően. Ez magában foglalja a cég "Fighting Boards" termékcsaládjának problémáit, amelyek lehetővé teszik a játékosok számára, hogy harci botokat csatlakoztassanak különböző platformokhoz egy nagyon alacsony késleltetésű kapcsolat segítségével.
Egy népszerű, verekedős játékokra fókuszáló YouTuber, Maximillian Dood máris apokaliptikus hangot ütött meg a korlátozással kapcsolatban, és a közösségi médiában azt írta, hogy a Brook-adapterek kizárása "lényegében halálos ítélet az Xboxon futó verekedős játékesemények számára, nem is beszélve másokról, akik csak egy árkád botot engedhetnek meg maguknak. A Brook átalakítók nem csalóeszközök. Hatalmas áldás a verekedős játékokat kedvelők számára. Kérem, gondolják át újra!"
A hivatalos Xbox Adaptive Controller marad az egyenlen lehetőség a mozgásukban akadályozott játékosok számára
A szigorítás szintén megdöbbenést okoz az akadálymentes használat hívei körében is, akik nem tudják (vagy nem akarják) használni a Microsoft hivatalos Adaptive Controllerét. Egy Reddit-felhasználó, SightlessKombat megjegyezte, hogy a harmadik féltől származó kiegészítők betiltása lehetetlenné teszi számukra, hogy "a látássérült emberek adapterekkel játszhassanak mainstream játékokat, ha a játékon belüli akadálymentesítés nincs meg". "Ha ez a változtatás valóban megakadályozza, hogy azok, akik nem tudnak hagyományos kontrollert használni, használhassák az Xboxot, mert az egyéni kontrollerük már nem támogatott, bármilyen okból kifolyólag, ha ügyvéd lennék, akkor pereskednék az akadálymentesítésre hivatkozva." - - tette hozzá CustodialApathy Reddit-felhasználó.